Ben ik volkomen met 999 eens. Vergeet echter niet dat "Le T": bij iedere gelegenheid Barca spelers als "nichten" beticht. Ik denk dus ook niet dat deze persoon in staat is een objectief oordeel te geven.999 schreef:Wat een onzin .Elke gele kaart en rode kaart aan Real kant was meer dan terecht.Er staan minimaal twee spelers in de selectie van Real dat als je hun gang van zaken doen op het speelveld zou vertalen naar het " gewone " straatleven je ze tegen zou komen op de site van opsporingverzocht danwel op de site van Depolitiezoekt.nl ( de Spaanse varianten dan, anders begin je daar weer over ) ..Le T. schreef:Ik geloof dat Morientes er al wat over gezegd heeft, en terecht. Maar het geldt ook voor Barcelona, behalve dat ze zelf ook wel behoorlijk kunnen uitdelen, zien we een patroon van theatraal vallen, kaarten naaien en heel structureel opstootjes organiseren en voortdurend proberen de scheidsrechter mee te krijgen door er met zijn allen op af te gaan.Marillion schreef:Ik zat net even een stukje VI te kijken op RTL7. Als ik dan de beelden van die wantoestanden op het veld zie vraag ik me echt af waarom de clubleiding daar nou niet ingrijpt. Als club met een historie zoals Barcelona en Real Madrid die hebben wil je toch niet dat je zo in de publiciteit komt? Het is gewoon een beschamende vertoning. Net zoals de confrontaties van vorig jaar. Een keertje een uit de hand gelopen incident kan nog voorkomen. Maar het is nu gewoon iedere keer raak.
Spanje
Moderator: mods
Re: Spanje
Ben ik volkomen met 999 eens. Vergeet echter niet dat "Le T": bij iedere gelegenheid Barca spelers als "nichten" beticht.[/quote]Omdat ze zich zo nichterig gedragen.Kilroy schreef: Wat een onzin .Elke gele kaart en rode kaart aan Real kant was meer dan terecht.Er staan minimaal twee spelers in de selectie van Real dat als je hun gang van zaken doen op het speelveld zou vertalen naar het " gewone " straatleven je ze tegen zou komen op de site van opsporingverzocht danwel op de site van Depolitiezoekt.nl ( de Spaanse varianten dan, anders begin je daar weer over ) ..
Ik heb niks met Real, nooit gehad ook. Met Barcelona wel, maar door die manier van om hulp zeuren van de scheidsrechter heb ik het helemaal met ze gehad. Vooral ook omdat het werkt, de arbitrage pleit ik zeker niet vrij, en die verering van eindeloos balbezit houden alsof voetbal daarom gaat ergert me ook mateloos.Ik denk dus ook niet dat deze persoon in staat is een objectief oordeel te geven.
Ik geef ook aan dat Real naar zichzelf moet kijken, en naar Mourinho. Maar moet Barcelona dat dan ook niet? Noblesse oblige zou ik zeggen. Als je Barca niks mag verwijten dan ben ik niet degene die het grootste probleem heeft met objectiviteit.
Wollt ihr den totalen Mensch?
... je hebt niks met Real maar an passant beschuldig je Barcelona van een houding die Real zelf steeds toepast.
Voor de wedstrijd is de trainer al dagenlang bezig om in de media de verongelijkte uit te te hangen, vervolgens schoppen de spelers van Real hun tegenstanders doormidden en zetten dan een gezicht op dat zit tussen een kind wat je net zijn speelgoed hebt afgepakt en dat van een blije kleuter omdat die zojuist zijn koekje ( het doormidden trappen van ) heeft gekregen.En na de wedstrijd doet die Malloot van een Mourinho het nog eens dunnetjes over en daar tussen in is hij het met elke scheidsrechterlijke beslissing oneens .. En maar wijzen naar Barca ...
Voor de wedstrijd is de trainer al dagenlang bezig om in de media de verongelijkte uit te te hangen, vervolgens schoppen de spelers van Real hun tegenstanders doormidden en zetten dan een gezicht op dat zit tussen een kind wat je net zijn speelgoed hebt afgepakt en dat van een blije kleuter omdat die zojuist zijn koekje ( het doormidden trappen van ) heeft gekregen.En na de wedstrijd doet die Malloot van een Mourinho het nog eens dunnetjes over en daar tussen in is hij het met elke scheidsrechterlijke beslissing oneens .. En maar wijzen naar Barca ...
Blij met de punten ...
Real wint met 6-0 bij Zaragoza, direct 3 goals van Ronaldo!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Wat een klasseverschil. Had wel 0-15 kunnen zijn.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dit Real hoef ik niet te zien tegen Ajax, hoor. Dat wordt een gigantisch pak slaag, want ze zijn nu nog een stuk beter dan vorig jaar. Het was flitsend, maar de PD is dus nu echt een speeltuin geworden. Reken maar dat het gros van de wedstrijden afgedaan wordt met dergelijke cijfers door Real en Barca.
Het is best aardig om te zien, maar wedstrijden zijn het niet.
Het is best aardig om te zien, maar wedstrijden zijn het niet.
Misschien moeten we die 8 a 10 clubs met hetzij een miljardair aan het roer, hetzij een schuld van honderden miljoenen, maar fijn bij elkaar in een supercompetitie zetten en met de rest weer echt voetbal gaan spelen.
I think I lost my fucking headache
Klopt. Je ziet het in Engeland en Spanje: 2 topclubs met een topselectie van 25 topspelers. De rest hobbelt mee.Arthur schreef:Ja, de trend waarbij de clubs uit de kleine landen niet meer meekunnen zet zich nu zo hard voort dat zelfs de kleinere clubs uit de grote landen afhaken. Het voetbal is echt doodziek.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Stel nou dat je gewoon als regel maakt dat je maar 25 spelers in een seizoen mag opstellen, in alle competities. Met die selectie haal je bepaalde resultaten die je recht geven op deelname aan de PL/PD en CL, dus moet je ook met die selectie weer meedoen en je mag maar 5 nieuwe namen toevoegen als er 5 weggaan (hier en daar wat uitzonderingen voor ouderdom, blessures en eigen jeugd). Dan lijkt mij het probleem zo goed als opgelost.
Is zoiets juridisch houdbaar met vrij verkeer van werknemers etcetera?
Face your fears and live your dreams, No Fear
Al dat soort lastige en niet te controleren kunstgrepen zijn niet nodig als de regels voor financial Fair-play eindelijk eens nageleefd worden.
Verschil tussen arm en rijk hou je altijd, niet alleen in het voetbal.
Verschil tussen arm en rijk hou je altijd, niet alleen in het voetbal.
Is 1995 echt zolang geleden??
Klopt. Het begint steeds extremere vormen aan te nemen.
Wat betreft de financiel fair play.. Clubs omzeilen die regels gewoon. Las ergens dat Man City een sponsordeal heeft afgesloten van 100 miljoen per jaar ofzo. Dat is natuurlijk gewoon een verkapte gift. Heeft niks te maken met sponsoring. Maar die Arabieren bezitten naast City ook een bedrijf en die 'sponsort' dan gewoon zulke bedragen. En dat bedrag kan dan worden opgenomen in de begroting. Ze doen dan niks fout.
Wat je nu ziet in de Spaanse competitie is gewoon zorgwekkend. Het worden gewoon slachtpartijen. Clubs uit Engeland kopen tegenwoordig ook in Spanje en ook de Spaanse spelers. Het is wachten tot een Arabier Valencia ofzo overneemt. Dan kunnen die ook meedoen met Barca en Real.
Wat betreft de financiel fair play.. Clubs omzeilen die regels gewoon. Las ergens dat Man City een sponsordeal heeft afgesloten van 100 miljoen per jaar ofzo. Dat is natuurlijk gewoon een verkapte gift. Heeft niks te maken met sponsoring. Maar die Arabieren bezitten naast City ook een bedrijf en die 'sponsort' dan gewoon zulke bedragen. En dat bedrag kan dan worden opgenomen in de begroting. Ze doen dan niks fout.
Wat je nu ziet in de Spaanse competitie is gewoon zorgwekkend. Het worden gewoon slachtpartijen. Clubs uit Engeland kopen tegenwoordig ook in Spanje en ook de Spaanse spelers. Het is wachten tot een Arabier Valencia ofzo overneemt. Dan kunnen die ook meedoen met Barca en Real.
IK GELOOF!!!!!!
Nee, dat heeft te maken met Europese regelgeving en betreft buitenlanders. Regels over een maximaal aantal buitenlanders in de opstelling zijn in wezen ook van de zotte, iedereen mag door de hele EU werken en dat gebeurt ook op grote schaal, bovendien heeft het niks met het probleem zelf van doen.De Dominee schreef:Is zoiets juridisch houdbaar met vrij verkeer van werknemers etcetera?
Als je je voor de dubbel inschrijft op een tennistoernooi mag je ook niet na de 1e ronde met een andere partner aankomen, dan wordt je gediskwalificeerd. Ook niet in strijd met het vrij verkeer van werknemers. Het gaat gewoon om regels van eerlijke competitie en die mogen sportbonden stellen.
LucaS schreef:Misschien moeten we die 8 a 10 clubs met hetzij een miljardair aan het roer, hetzij een schuld van honderden miljoenen, maar fijn bij elkaar in een supercompetitie zetten en met de rest weer echt voetbal gaan spelen.

Blij met de punten ...
Maar spelers stoppen, raken geblesseerd enz enz.. Gaat lastig worden.Le T. schreef:Nee, dat heeft te maken met Europese regelgeving en betreft buitenlanders. Regels over een maximaal aantal buitenlanders in de opstelling zijn in wezen ook van de zotte, iedereen mag door de hele EU werken en dat gebeurt ook op grote schaal, bovendien heeft het niks met het probleem zelf van doen.De Dominee schreef:Is zoiets juridisch houdbaar met vrij verkeer van werknemers etcetera?
Als je je voor de dubbel inschrijft op een tennistoernooi mag je ook niet na de 1e ronde met een andere partner aankomen, dan wordt je gediskwalificeerd. Ook niet in strijd met het vrij verkeer van werknemers. Het gaat gewoon om regels van eerlijke competitie en die mogen sportbonden stellen.
IK GELOOF!!!!!!
Je hoeft er maar elf op te stellen en je mag er 5 (of een ander aantal, je zou het moeten uitwerken) vervangen. Je kunt ook uitzonderingen maken voor jeugdspelers, spelers die helemaal ophouden of spelers die op leeftijd zijn of een stap terug moeten doen. Clubs zullen anders moeten werken ja, maar dat is juist de bedoeling. Dan moet je de spelers die je haalt zorgvuldig kiezen, en dan haal je ze alleen voor de basis.Rishi schreef:Maar spelers stoppen, raken geblesseerd enz enz.. Gaat lastig worden.Le T. schreef:Nee, dat heeft te maken met Europese regelgeving en betreft buitenlanders. Regels over een maximaal aantal buitenlanders in de opstelling zijn in wezen ook van de zotte, iedereen mag door de hele EU werken en dat gebeurt ook op grote schaal, bovendien heeft het niks met het probleem zelf van doen.De Dominee schreef:Is zoiets juridisch houdbaar met vrij verkeer van werknemers etcetera?
Het wordt weer net zo eenzijdig als afgelopen jaar in Spanje. Barca na 50 minuten op 4-0 tegen Villarreal.
Toch blijf ik genieten van dat heerlijke positiespel, altijd maar weer de vrije man vinden en nooit een bal blind naar voren schieten, wat een ongekend klasse!Benji schreef:Het wordt weer net zo eenzijdig als afgelopen jaar in Spanje. Barca na 50 minuten op 4-0 tegen Villarreal.
- InnerHarbour
'Suprematie Barca en Real verpest het voetbal'
© ap
Nu de Spaanse competitie weer is begonnen, is ook meteen duidelijk welke ploegen waarschijnlijk zullen strijden om de landstitel. Barcelona versloeg Villareal met 5-0 en Real Madrid gaf Real Zaragoza met 6-0 klop. Mooie tijden dus voor Barca en Real, maar de andere clubs zijn er minder blij mee. De heerschappij van de Spaanse top-2 schaadt volgens hen het Spaanse voetbal.
Villareal-voorzitter Fernando Roig (rechts) met sterspeler Giuseppe Rossi
Sevilla-preses Jose Maria del Nido Barcelona en Real Madrid strijden al vanaf hun oprichting elk jaar mee om de Spaanse titel. Samen met Athletic Bilbao zijn zij de enige clubs die vanaf het eerste seizoen al 81 seizoenen onafgebroken in de hoogste divisie spelen. De laatste jaren komen de twee ploegen echter steeds meer op eenzame hoogte te staan. De afgelopen twee seizoen hadden Real Madrid als nummer twee zelfs meer dan 20 punten voorsprong op de nummer 3. De laatste 'andere' kampioen van Spanje was Valencia in 2004.
Schotland-scenario
Villareal werd beschouwd als één van de weinige ploegen die het de traditionele Spaanse top-2 echt moeilijk kon maken, maar de club van voorzitter Roig werd dus op de eerste speeldag (na de staking) compleet van de mat gespeeld door Barcelona. Gevreesd wordt daarom ook voor het 'Schotland-scenario'. In Schotland maken Glasgow Rangers en Celtic al decennialang onderling uit wie er met de titel vandoor gaat. De laatste kampioen buiten de Schotse top-2 was Dundee United in 1983.Voor Villareal-voorzitter Fernando Roig een angstig toekomstbeeld. 'Als ze maar twee wedstrijden per seizoen nodig hebben, geef ze die dan. Dit is niet goed voor het voetbal', refereert Roig naar de 'Clasicó', de wedstrijden tussen Real en Barca. 'Ik geef het nog drie, vier jaar, maar als dit snel verandert vermoorden we het Spaanse voetbal.'
Grote grap
Sevilla-preses Jose Maria del Nido is nog pessimistischer. 'Onze competitie is niet de grootste grap van Europa, maar van de wereld. De bovenste twee clubs krijgen de televisie-gelden en de rest moet het er maar mee doen. We beschadigen het prestige van de Spaanse competitie.'
Del Nido hekelt verder het feit dat Barcelona en Real Madrid zich steeds dieper in de schulden mogen steken, terwijl de subtoppers zich gedwongen zien te bezuinigen en slechts mee te spelen om de resterende tickets voor de Champions League en de Europa League.
'Ik maak me er liever niet al te druk om, maar dit is de realiteit', aldus Villareal-coach Juan Carlos Garrido. 'De verschillen worden nog verder vergroot doordat Madrid en Barca gigantische transferbedragen mogen blijven betalen en daarmee belangrijke spelers halen. We moeten erkennen dat die twee clubs een niveau hoger zijn.'
YNWA
Ik dacht na de 0 - 2 na 11 minuten dat het wel weer een nulletje of 6 zou worden.
Leuk om te zien dat het niet altijd zo gaat.
Leuk om te zien dat het niet altijd zo gaat.

Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj