Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » za aug 16, 2014 2:06 pm

Lionel schreef:Alleen maar lange ballen. Dit systeem is niet geschikt om het spel te maken. Hij zal het moeten omgooien.
Wie is nummer 18 bij Man United? Die kan niet eens ingooien...

...Het lijkt tot nu toe behoorlijk op een WK wedstrijd van Oranje. De 1e helft loopt het tactisch in de soep, in de 2e helft moet men het met opportunisme repareren.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » za aug 16, 2014 2:17 pm

Hahaha 1-2

Van Gaal is matig. Dit slaat nergens op.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » za aug 16, 2014 2:23 pm

Ik had eigenlijk iets veel leukers op mijn zaterdagmiddag willen doen, in ieder geval de buitenlucht opzoeken maar nu moet ik de wedstrijd wel afkijken.

Het doet wel echt pijn aan de ogen om te zien, een parodie op voetbal.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » za aug 16, 2014 2:30 pm

Felliani inbrengen voor Herrera :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » za aug 16, 2014 2:39 pm

De eerste Premier League wedstrijd eindigt in een 1-2 nederlaag.

Exact hetzelfde resultaat als vorig seizoen met Moyes op Old Trafford in de FA Cup tegen Swansea.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » za aug 16, 2014 2:46 pm

Vond Man Utd de eerste vijfentwintig minuten van tweede helft wel degelijk beter dan Swansea. Toen klapte mijn stream er uit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » za aug 16, 2014 3:05 pm

Aan de 2e helft begonnen ze wat minder zwak dan aan de 1e.

Maar toen Swansea 1-2 voor kwam hadden ze totaal geen idee meer wat te doen.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » za aug 16, 2014 3:43 pm

Toen Fellaini erin kwam wisten ze het niet meer. Domme wissel.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » za aug 16, 2014 3:54 pm

Waar zijn de jubelverhalen over de voorbereiding van Manchester United nu precies gebleven? Ik had een gala voorstelling verwacht. :hypocrite.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » za aug 16, 2014 4:03 pm

Overigens voelde United speler Ashley Young zich lelijk in zijn bek gescheten. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » za aug 16, 2014 5:01 pm

Tegen teams die inzakken bak je er met deze opstelling niks van. Rooney klaagde ook over de vele lange ballen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Zuidema » za aug 16, 2014 5:20 pm

Lionel schreef:Alleen maar lange ballen. Dit systeem is niet geschikt om het spel te maken. Hij zal het moeten omgooien.
Ik was helaas niet in de gelegenheid om de wedstrijd van Man Utd vanmiddag te zien, maar als ik dit lees lijkt het sterk op het gedoe met de 3-5-2 van NL, waarbij de opbouw en de veldbezetting naar voren ook nooit klopte en gecamoufleerd werd door een weergaloze Robben. Waarna Van Gaal een en ander vaak alsnog corrigeerde in de tweede helft. Vanmiddag kennelijk niet?

Of was dit vanmiddag ook een kwaliteitskwestie? Ik las namelijk dat er een flink rijtje spelers geblesseerd is en dat de selectie (nog) niet goed genoeg is om dat gemis op te vangen.

Hoe dan ook, dit is een gevaarlijk resultaat voor Van Gaal. Nog een paar van zulke en de messen worden alweer geslepen. Als het niet binnen Man Utd is, dan wel in de media. Louis heeft er al voor gewaarschuwd dat ie ondanks een fraaie voorbereiding een langere aanlooptijd nodig zou hebben, maar geven ze hem die tijd ook? Bij Bayern ging het indertijd ook al langs het randje.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » za aug 16, 2014 5:27 pm

Zuidema schreef: Of was dit vanmiddag ook een kwaliteitskwestie? Ik las namelijk dat er een flink rijtje spelers geblesseerd is en dat de selectie (nog) niet goed genoeg is om dat gemis op te vangen.
Hij miste in ieder geval: Robin van Persie, Antonio Valencia, Jonny Evans, Danny Welbeck, Michael Carrick, Sam Johnstone en aanwinst Luke Shaw.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Zuidema » za aug 16, 2014 5:55 pm

Inmiddels is de persconferentie van Van Gaal na de 2-1 voorbij. Ik lees dat hij in de tweede helft het systeem dus wel gecorrigeerd had, maar dat het bar weinig uitmaakte. De mentaliteit en drive van de spelers vond ie geweldig, maar ze moeten ook hun hersens gebruiken. Anders kan je nooit als een team spelen, zeker niet op het level dat hij wil zien, aldus Louis. Hij vond in de VS al dat zijn team zwakke plekken kende en hij zit nog te bekijken met wie hij dat het beste kan oplossen. Verder vond Van Gaal kennelijk enkele vragen van de Engelse pers niet gepast. Zie ook:

http://www.manutd.com/en/News-And-Featu ... d&pageNo=1
Success will tear us apart.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » za aug 16, 2014 8:12 pm

Pieken in de voorbereiding. :biggthumpup.gif:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » za aug 16, 2014 10:06 pm

Het klopte tactisch gewoon niet. En dat vind ik voor LVG zorgwekkend.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Zuidema » zo aug 17, 2014 12:06 am

wimpey schreef:Pieken in de voorbereiding. :biggthumpup.gif:
De problematiek schijnt wel wat complexer te liggen. Man Utd heeft in de voorbereiding wat mij betreft qua positiespel soms zeer aanvaardbaar voetbal laten zien. Alhoewel Rooney wel verdacht vaak met een verbluffend doelpunt out of nowhere voor een goed resultaat moest zorgen. Maar ook toen al waren ze verdedigend/controlerend beslist niet altijd even sterk bezig. Daar schijnt de achilleshiel vooral te zitten. Als er dan onderweg ook nog een paar basisspelers in de verdediging en in de controle geblesseerd wegvallen, wordt het allemaal wel erg wankel.

Als ik de forumleden daar mag geloven is de selectie echter sowieso al enkele jaren zwaar onder de maat naar Man Utd-normen (ondanks een titel twee jaar terug). De ploeg zou bijvoorbeeld absoluut niet in balans zijn. Teveel van het ene, te weinig van het andere. Verder zou er te weinig kwaliteit op verschillende plekken zijn. Dat is nog erger geworden met het vertrek van enkele belangrijke spelers voor dit seizoen zonder afdoende compensatie. Bovendien zijn sommige spelers volgens hen eenvoudigweg te licht, kunnen die de druk van het spelen bij Man Utd niet aan, verkrampen totaal op Old Trafford. Iets wat Van Gaal vanmiddag ook zou zijn tegengekomen. Ze vragen zich daarom af waarom Van Gaal zo lang talmt met de broodnodige (kwaliteits)investeringen om deze erfenis eindelijk eens te weg te werken. Hij had die structurele problemen in de selectie toch al in het snotje moeten hebben? Anderen geven Woodward, zeg maar de Overmars van Man Utd, de schuld. Hij zou niet competent genoeg zijn om het verlanglijstje van Van Gaal uit te voeren.
Lionel schreef:Het klopte tactisch gewoon niet. En dat vind ik voor LVG zorgwekkend.
5-3-2 overtuigt mij sowieso al niet. Maar volgens dezelfde forumleden heeft Van Gaal het systeem vanmiddag 2 keer omgegooid, wat de structuur en samenhang niet ten goede zou zijn gekomen. Vooral het inwisselen van een controleur voor een 10 na een uur spelen zien sommigen daar als de fatale ingreep. Aanvallend was het de hele wedstrijd al flink behelpen, maar had de tegenstander tot dan ook bar weinig te melden. Na die wissel kon Swansea volgens hen te gemakkelijk het middenveld oversteken en naar een 2-1 counteren. Kennelijk dacht Louis zich een aanvallende wissel te kunnen veroorloven met een verdedigend/controlerend wankel team.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » zo aug 17, 2014 6:09 am

GangstaRiB schreef:
InnerHarbour schreef:
GangstaRiB schreef:Louis wint trouwens tot zover alle potjes in de voorbereiding. Galaxy, Roma, Inter en Real. De man lijkt nu al z'n tactisch plaatje op orde te hebben en dan mist ie nog RvP en eventuele versterkingen. Ben benieuwd of hij dit door kan trekken in de PL. Maar tot nu toe maakt ie een ontzettend goede indruk in de UK.
Laat hem de 16de eerst maar eens van jouw vriend de Behangkoning winnen. :smile-ajax.gif:
Ik kan niet wachten totdat het zuur weer uit z'n twitter-account loopt.
:smallgrin.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » zo aug 17, 2014 7:55 am

Zuidema schreef: Ze vragen zich daarom af waarom Van Gaal zo lang talmt met de broodnodige (kwaliteits)investeringen om deze erfenis eindelijk eens te weg te werken.
Dat lijkt me logisch: Van Gaal is immers al een maand bezig daar. Tijd genoeg voor een club als Man U om kwaliteit binnen te halen. Wellicht dacht ie dat zijn aanwezigheid voldoende zou zijn om de problemen op te lossen?

Blessures en vertrokken spelers zal Swansea ook hebben gehad. Dat interesseert niet. Leg de begrotingen van beide clubs naast elkaar... Wanneer Ajax (Man U) van PEC (Swansea) verliest...

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » zo aug 17, 2014 8:11 am

Ajax met een coach die er al voor het vierde jaar zit. VGaal heeft al heel snel gezegd dat hij versterkingen wil, vooral defensief maar blijkbaar zijn ze moeilijk te vinden/krijgen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Zuidema » zo aug 17, 2014 8:48 am

wimpey schreef: Blessures en vertrokken spelers zal Swansea ook hebben gehad. Dat interesseert niet. Leg de begrotingen van beide clubs naast elkaar... Wanneer Ajax (Man U) van PEC (Swansea) verliest...
Qua begrotingen zijn de verliespartijen van Ajax tegen Pec en Man Utd tegen Swansea inderdaad een kwalijke zaak. Dat had normaal gesproken natuurlijk nooit mogen gebeuren. Maar kennelijk spelen er dus in het voetjebal ook wel eens andere factoren mee dan wie de grootste heeft. Zoals ondermeer een defensief spelend 'kleintje', waar geen antwoord op kan worden gevonden door de 'grote' club. Waarbij die grote ook nog uitgecounterd wordt door het kleintje, omdat de verdediging en het middenveld niet op orde zijn. Ik vind dat zowel FdB als Van Gaal zich dat mogen aanrekenen. Van Gaal zal de komende 2 weken onder andere wel fors gaan investeren om dat te corrigeren. Daar kiest Ajax dus niet voor. Daarom hoop ik maar dat FdB het teamwork bij geen balbezit spoedig weer wat op niveau krijgt met de spelers waarmee hij de klus wil klaren dit seizoen. Want ook de pot tegen Vitesse in het eggie was wat dat betreft erg, erg matig. Vanmiddag weten we meer.
Success will tear us apart.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » zo aug 17, 2014 9:08 am

Raymon schreef:Ajax met een coach die er al voor het vierde jaar zit. VGaal heeft al heel snel gezegd dat hij versterkingen wil, vooral defensief maar blijkbaar zijn ze moeilijk te vinden/krijgen.
Man U heeft een LB en een VM voor in totaal 60 M GBP gekocht. :excited.gif: Mij lijkt dat Van Gaal's inschattingsvermogen enigszins vertroebeld is geraakt door die serie nietszeggende overwinningen in de voorbereiding. Man U kan namelijk vrijwel iedere speler ter wereld kopen.

Zou overigens ook naar verzachtende omstandigheden zijn gezocht wanneer Moyes gisteren met Man U van Swansea had verloren? :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » zo aug 17, 2014 9:23 am

Zuidema schreef: Ik vind dat zowel FdB als Van Gaal zich dat mogen aanrekenen. Van Gaal zal de komende 2 weken onder andere wel fors gaan investeren om dat te corrigeren. Daar kiest Ajax dus niet voor.
Ajax kan niet de beste spelers ter wereld halen. Man U wel. Geld als water en de mondiaal best bekeken league.

Je kunt je afvragen of die vroegtijdige keuze voor 5-3-2 verstandig was van LvG. Dat 5-3-2 lijkt me het bestrijden van symptomen, het inspelen op gebreken binnen een selectie. We hebben tijdens het WK kunnen zien dat het gevolg daarvan lange halen en toevalsvoetbal zijn. Wanneer je geen Robben hebt en je tegenstander z'n defensieve organisatie op orde heeft, ligt het gevaar van armoedsvoetbal als dat van Man U gisteren al snel op de loer.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Demosthenes » zo aug 17, 2014 9:49 am

Drukke topic geworden, iedereen terug op aarde en het is nog steeds augustus of loopt Engeland voor op het vasteland van Europa?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Zuidema » zo aug 17, 2014 10:19 am

wimpey schreef: Zou overigens ook naar verzachtende omstandigheden zijn gezocht wanneer Moyes gisteren met Man U van Swansea had verloren? :hypocrite.gif:
Zou er overigens een opmerking als 'pieken in de voorbereiding :biggthumpup.gif: ' zijn gemaakt, als Moyes gisteren met Man Utd van Swansea had verloren? :hypocrite.gif:

Voor mezelf gesproken: Moyes interesseert me niet. Van Gaal als persoon en als coach vind ik wel boeiend om te volgen. Zoals gewoonlijk is er weer veel wel en wee, er gebeurt altijd wel wat bij hem én vooral door hem. Nu dus te zien in het PL-theater bij een dolende Engelse topclub.
Ajax kan niet de beste spelers ter wereld halen. Man U wel. Geld als water en de mondiaal best bekeken league.
Is me bekend, Wimpey. Ajax kiest daarom noodzakelijkerwijs voor een andere koers. En op zich ook best wel een gezonde, alhoewel ik wel blijf hameren op die balans en mix. Hopelijk maakt FdB met dit Ajax rap stappen in het teamwork en blijft de schade beperkt.

Verder is 3-5-2 of 5-3-2 inderdaad pure symptoombestrijding. Vergelijkbaar met NL op het WK. Geeft Van Gaal zelf trouwens ook steeds aan. Hij vindt dat hij (nog) niet de spelers heeft voor een 4-3-3 of 3-4-3. Ondanks forse investeringen in Herrera (die hij trouwens gistermiddag wisselde voor Fellaini, volgens de forumleden daar de cruciale fout) en Shaw (die gistermiddag ivm een blessure niet mee deed).
Success will tear us apart.

Plaats reactie