Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Italië

Bericht door Baseman » di mar 18, 2014 7:47 am

Heel mooi inderdaad :biggthumpup.gif:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Italië

Bericht door Lionel » di mar 18, 2014 9:04 am

Totti die na zijn goal een shirt van Strootman vasthoudt voor de camera's.... wat gaan we hem missen komende zomer!
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Italië

Bericht door Jöhnk » do mar 20, 2014 1:54 pm

De positie van Seedorf wankelt blijkbaar.
'AC Milan stelt koppige Seedorf ultimatum'

Na zeven nederlagen in twaalf wedstrijden staat de positie van Clarence Seedorf bij AC Milan nu al onder druk. Dat schrijft althans de gezaghebbende sportkrant La Gazzetta dello Sport. Sinds de komst van Seedorf in januari gaat het alleen maar slechter met de Rossoneri.


Volgens La Gazzetta heeft Seedorf zelfs een ultimatum gekregen. Slechte resultaten in de komende uitduels bij Lazio en Fiorentina zouden zijn ontslag betekenen. Assistent Mauro Tassotti maakt in dat geval het seizoen af, waarna in juli bondscoach Cesare Prandelli en oud-spits Filippo Inzaghi het overnemen.

Dit zou dinsdagavond besloten zijn tijdens een overleg tussen eigenaar Silvio Berlusconi, zijn dochter Barbara en vice-president Adriano Galliani. Zij waren twee maanden geleden nog vol vertrouwen over Seedorf, maar zijn inmiddels teleurgesteld in de falende tactiek en 'een zekere koppigheid bij de trainer'.


De roze sportkrant publiceert ook een lijst van tien krietiekpunten die de spelersgroep zou hebben op het functioneren van Seedorf.

1. De tactische bespreking gebeurt per linie en niet met de hele selectie.
2. Individuele gesprekken zijn altijd met de aanwezigheid van een psycholoog.
3. Er wordt altijd 's middags getraind, nooit in de ochtend.
4. De trainingen worden vaak onderbroken door lange uitleg van Seedorf.
5. Verschillende voetballers spelen niet op de positie waar ze het best uit de voeten kunnen.
6. Mario Balotelli krijgt wel erg veel aandacht in vergelijking met de rest.
7. Seedorf komt maar zelden terug op zijn eigen ideeën.
8. De aanvoerdersband wisselt te veel. Spelers begrijpen niet waarom Mexes aanvoerder was tegen Napoli.
9. Na de wedstrijd tegen Atletico Madrid moest de spelersgroep erg lang in het hotel blijven.
10. Tot onvrede van de spelers blijft AC Milan na de wedstrijd van zondag tegen Lazio in Rome, om woensdag naar Florence te gaan voor de wedstrijd tegen Fiorentina. De voetballers willen liever tussendoor naar huis.
bron: www.ad.nl

Die tien kritiekpunten zijn wel humor. De spelers willen niet 's middags trainen en willen tussendoor naar huis, tja. Deze lijst geeft eerder aan dat de spelersgroep niet deugt.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Italië

Bericht door Lionel » do mar 20, 2014 2:34 pm

:excited.gif:

Wat een groep zeg...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Italië

Bericht door Marillion » do mar 20, 2014 8:00 pm

Als ik speler van Milan was zou ik me voorlopig denk ik even stil houden. Maar ik ben geneigd punt 4 en 7 wel te geloven. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Italië

Bericht door Duke » do mar 20, 2014 8:06 pm

Lijken me allemaal terechte punten. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Italië

Bericht door Lionel » vr mar 21, 2014 10:09 am

Punten 3 en 10 zijn toch belachelijk. Als ik Berlusconi was zou ik vragen wie deze punten heeft benoemd en deze per direct ontslaan.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Italië

Bericht door Cruijff » vr mar 21, 2014 11:11 am

Seedorf is wel een stijfkop van een formaat dat ijdeltuiten als Ivo Niehe nog niet hebben uitgevonden. Denkt echt altijd gelijk te hebben, maar heb ik nog nooit met iets vernieuwends zien komen.

Werd bij Oranje niet voor niets altijd door zijn ploeggenoten uitgelachen.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Italië

Bericht door De Dominee » di mei 27, 2014 6:21 am

Clarence op de keien aldus La Gazetta. Inzaghi de nieuwe man.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Italië

Bericht door Arthur » di mei 27, 2014 7:31 am

Van de regen in de drup? Bij zo'n club krijgt een aankomende trainer toch geen tijd om in zijn rol te groeien?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Italië

Bericht door Marillion » di mei 27, 2014 8:29 am

Het is speculatie maar ik denk dat het vooral om de verhouding met de groep gaat. De prestaties waren natuurlijk al slecht voor Seedorf begon. Je kan niet verwachten dat alles in een paar maanden tijd anders is met dezelfde groep.

Dan is het op z'n minst opvallend dat ze zo snel tot dit besluit komen. Je weet dat je een onervaren trainer aanstelt en ze kennen zijn karakter natuurlijk uitstekend. Wat hadden ze precies verwacht? Dat hij als trainer ineens kort van stof en niet eigenwijs zou zijn?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » di mei 27, 2014 9:01 am

Berlusconi zwalkt en weet het niet meer. Een oude man met een 29-jarige dochter die ook nog wat te zeggen heeft. Hopeloos.

Gazzetta dello Sport spreekt van een afkoopsom van 10 (!) miljoen euro. Uitstekend geregeld, want men heeft daar al geen cent te makken.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Italië

Bericht door WP_Legend » di mei 27, 2014 9:04 am

Marillion schreef:Het is speculatie maar ik denk dat het vooral om de verhouding met de groep gaat. De prestaties waren natuurlijk al slecht voor Seedorf begon. Je kan niet verwachten dat alles in een paar maanden tijd anders is met dezelfde groep.

Dan is het op z'n minst opvallend dat ze zo snel tot dit besluit komen. Je weet dat je een onervaren trainer aanstelt en ze kennen zijn karakter natuurlijk uitstekend. Wat hadden ze precies verwacht? Dat hij als trainer ineens kort van stof en niet eigenwijs zou zijn?
Resultaten onder Seedorf waren goed, 3e positie sinds zijn aanstelling had ik ergens gelezen...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Italië

Bericht door Duke » wo mei 28, 2014 8:06 am

Seedorfs immense zelfvertrouwen was zijn grootste valkuil
Door: Sjoerd Mossou

Zlatan Ibrahimovic noemde Clarence Seedorf bij AC Milan altijd 'Barack Obama'. Dat hield hij vrij consequent vol, want Ibrahimovic heeft niet alleen gevoel voor ironie, maar ook voor de natuurlijke hiërarchie van de kleedkamer.

De bijnaam 'Obama' was een geintje, maar wel eentje met een ondertoon.

Als Clarence Seedorf dacht dat hij als een oude wijsgeer door de gangen van Milanello kon paraderen, dan mocht dat best, maar niet helemaal zonder consequenties natuurlijk. ,,Zo Obama, wil jij nog koffie?,'' zei Ibrahimovic dan, glimlachend.

Zo laten de mannetjes op de apenrots subtiel voelen dat beneden het wilde water stroomt, waar je zomaar in kunt donderen.

Het is een misverstand te denken dat het fenomeen Seedorf uitsluitend in Nederland met enig cynisme werd bekeken. Zeker, de grandeur waarmee hij voorbij schrijdt, zijn grootse woorden en gebaren; het past allemaal wat beter bij de Zuid-Europese volksaard.

Seedorf kreeg in Madrid en Milaan veel sneller en nadrukkelijker de credits van het grote publiek. Hij was er onomstreden als grote voetballer en grote persoonlijkheid. Maar juist in de kleedkamer was zijn status ook vaak kwetsbaar. De Uitverkorene Clarence Seedorf zweeft nu eenmaal iets boven de aarde, schakend op tal van borden tegelijk, nimmer vatbaar voor twijfels.

In de besloten machowereld van de voetbalkleedkamer gaat dat soms jeuken. Niet zozeer bij Botafogo, waar iedereen vol bewondering naar hem luisterde, maar wel in teams waar de hiërarchie ietsje gecompliceerder ligt.

Daar wordt soms schamper gegrinnikt om zijn speeches en redevoeringen. Om zijn ellenlange State of the Unions.

Zijn onmetelijke zelfvertrouwen heeft Seedorf overal ter wereld gebracht, maar het is tegelijk zijn grootste valkuil. Toen hij net was aangesteld als trainer van AC Milan, één van de grootste clubs ter wereld, vroeg ik hem of hij misschien ook getwijfeld had bij het maken van zijn keuze. Of hij zich had afgevraagd of dit geen absurd moeilijke klus was, juist voor een beginnende trainer.

Clarence keek me aan of ik gek was. Misschien vond hij de vraag wel typisch Nederlands, omdat je er oud-Hollandse scepsis uit kon destilleren. Maar het antwoord was resoluut nee. Hij had niet getwijfeld. Nog geen seconde.

Bij beginnende trainers komt soms plots een kans voorbij die je moet grijpen, maar bij Seedorf en AC Milan lag dat allemaal iets anders. Hij had het er met Silvio Berlusconi vaak en uitvoerig over gehad, jaren geleden al. Dit was allemaal voorbestemd. Het moest gewoon zo zijn.

Dat gevoel was compleet wederzijds. Berlusconi zag in Seedorf een persoonlijkheid zoals hijzelf. Een groot en natuurlijk leider. Iemand die niet in beperkingen denkt, maar in onbegrensde ambities.

Het bleek allemaal een misvatting van ongekende omvang. Je verzint het niet: een volkomen onervaren trainer aanstellen van wie iedereen weet dat hij een tikkeltje eigenwijs is, en dat hij nogal graag en veel praat. En vervolgens diezelfde onervaren trainer na vier maanden ontslaan, omdat-ie teveel praat en iets te eigenwijs is.

Wat je Seedorf straks toewenst, is een leuk beloftenteam, of een A1 desnoods. Begin vrolijk opnieuw. Leer het vak waarvan iedereen vermoedt dat je het in je hebt. Marco van Basten en Frank de Boer zeggen het niet voor niets allebei: trainen is ervaren.

Dat is helemaal geen schande.

Bij Ajax werken ze graag met oud-spelers, dus waarom gaat Clarence daar niet even langs? Schuif aan bij al die mannen aan de grote ronde tafel op De Toekomst. Eet een broodje kaas mee. Probeer te zwijgen en te luisteren.

Het is heel Nederlands gedacht misschien, maar op weg naar een glanzende trainerscarrière moet Clarence Seedorf doodgewoon terug naar af. Naar de klei. Naar zaterdagmorgen op een achterafveldje, bij windkracht vier, met een handjevol papa's en mama's langs de lijn.

De vraag is: kan Barack Obama dat nog wel opbrengen?
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » wo mei 28, 2014 8:40 am

Seedor wijkt niet af van zijn visie inderdaad. Het 4-2-3-1 systeem is door hem geïntroduceerd bij Milan en daar gruwelt Galliani (en Berlusconi) van. Verder was het vrij onduidelijk waarom bijvoorbeeld Taarabt op de bank werd gezet en daar werd niet begrijpend op gereageerd door bovenstaande heren. Ze hadden verwacht dat Seedorf zich wat meer zou laten leiden door de ervaring van Galliani, maar niets is minder waar. Seedorf trekt zijn eigen plan, no matter what.

En dan krijg je nu Pippo Inzaghi dus. Zal een stuk meer kneedbaar zijn.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Italië

Bericht door Marillion » wo mei 28, 2014 8:50 am

Seedorf die zich door een ander laat leiden? Ik ken hem natuurlijk slechts van buitenaf maar dat lijkt me geen realistische inschatting. Die jongen is al sinds hij puber was vooral van zichzelf overtuigd en trekt altijd zijn eigen plan.

Hierboven werd gesteld dat hij kwa resultaten derde was in Italië sinds zijn aanstelling. Dan heeft hij het toch eigenlijk gewoon heel behoorlijk gedaan kwa resultaten. Het zal dus inderdaad vooral in de samenwerking zitten.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Italië

Bericht door Thijs » ma jun 09, 2014 1:37 pm

En Seedorf nu echt officieel ontslagen bij AC Milan.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Italië

Bericht door wimpey » ma jun 09, 2014 1:41 pm

Thijs schreef:En Seedorf nu echt officieel ontslagen bij AC Milan.
Ook Clarence is wel eens een rookie. :smallgrin.gif:

Misschien van onderaf opbouwen i.p.v. bovenaan beginnen. Dat laatste is maar een handjevol mensen gelukt.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Italië

Bericht door Iniesta » ma jun 09, 2014 2:32 pm

Had wellicht nog gepast in het 532 van vgaal

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Italië

Bericht door Jinne » ma jun 09, 2014 4:31 pm

Gelukkig pakken ze bij Milan nu een zeer ervaren man en bovenal teamspeler...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Italië

Bericht door Baseman » di jun 10, 2014 8:19 am

Beleid van niets natuurlijk, Milan is ver gevallen.
Inzaghi wordt nu de nieuwe trainer, ook een rookie maar dan eentje die gewoon doet wat hem verteld wordt...triest.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » di jul 08, 2014 1:35 pm

De Serie A is op de 'Golden Oldies' Tour.

Ashley Cole naar Roma
Vidic naar Inter
Evra waarschijnlijk naar Juve
Eto'o waarschijnlijk naar Roma.
Alex naar Milan

Milan mikt tevens op Vrsajlko en Cerci. Goede transfers, maar niet iets waar je de aanhaking mee gaat vinden.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Italië

Bericht door Lionel » di jul 08, 2014 5:24 pm

Goed bezig met al die oude buitenlanders! Waarom zouden ze in Italië ook de jeugd een kans geven..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » do jul 10, 2014 8:05 pm

Urby gaat een tweejarig contract bij Roma tekenen. Gaat 'ie dan op het middenveld spelen? Ik zie namelijk geen enkele mogelijkheid op die linksback met Balzaretti en de nieuw aangetrokken Ashley Cole.

Morata gaat naar Juventus dus. Eens zien of die jongen het kan laten zien. Best een gewaagde stap namelijk.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Italië

Bericht door Jinne » di jul 15, 2014 8:23 pm

Conte weg bij Juventus. Opmerkelijk. Gaat ie voor de vacante plek bij Italië?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie