Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

zeux

Re: Duitsland

Bericht door zeux » wo apr 29, 2015 12:50 pm

Raymon schreef:En Robben is de rest van het seizoen eruit dus Bayern kan het sowieso wel vergeten.
Gescheurde kuitspier.

Zeer benieuwd of hij volgend seizoen op niveau terug kan komen. Hij wordt er niet jonger op.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 29, 2015 12:51 pm

zeux schreef: Kortom: het is maar waar je de accenten wilt leggen bij de winst- en verliesrekening.
Dat zie ik ook zo. Bayern o.l.v. Heynckes was in de eerste plaats reactievoetbal. Guardiola neemt nu eenmaal geen genoegen met inzakken en omschakelen. Je weet dat je met Guardiola (en LVG) een bepaald 'pakket' in huis haalt, dat ze hun visie op zo'n club drukken. Geen gespreid bedje i.m.o. dus, want een fundamenteel andere trainer.

Getuige de suprematie van Bayern in Duitsland heeft hij die visie aardig weten te implementeren. Zijn Bayern kakt in z'n 2e seizoen niet in elkaar, zoals in 2010/11 nog het geval was na een goed seizoen. Die club zit nu al 4 seizoenen structureel bij de beste 3 van Europa. Waarbij de marges zó klein zijn dat het verschil tussen niets (Heynckes in 2011/12) en alles (Heynckes in 2012/13) een kwestie van blessures, schorsingen, vorm van de dag of een pingel is. In 2012 was Robben de pispaal, in 2013 was ie king... Daarom is de stelling van Le T. dat Bayern geen grote wedstrijden wint ook larie. Die lui doen bijna niet anders, maar ze winnen af en toe een grote wedstrijd niet.

MUFC is bezig aan een seizoen vol ups en downs. De m.i. betere spelers dit seizoen waren er voor aanvang van het seizoen al. Het doorselecteren is niet optimaal geweest, heeft wel bakken met geld gekost. Met die munten waren betere investeringen mogelijk geweest, hetgeen beter spel en constantere prestaties mogelijk zou hebben gemaakt. Komt bij dat een paar blinde vlekken (dat rare systeem en het consequent vasthouden aan een fletse spits) het proces hebben vertraagd.

De stijgende lijn die jij ziet, zie ik ook. Maar mij lijkt dus wel dat er dit seizoen meer in zat dan er uit zal komen. LVG zal de komende transferperiode moeten 'winnen' om die club komend seizoen terug te brengen in de richting waar ze thuis horen. Hij zal een mix tussen het continentale en het typisch Britse moeten vinden. Wanneer 'm dat lukt, dan kneedt ie er zeker een lekker spelend en succesvol team van.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo apr 29, 2015 12:53 pm

wimpey schreef:Duitsers en pingels trouwens. :smallgrin.gif: Helaas niet gezien, zo eens effe kijken...
De TV was zoek? :hypocrite.gif:

Bayern was inderdaad beter, zeker in de eerste helft. In de tweede helft kakte het wat in, mede doordat Alonso bijna elke bal verspeelde. Dortmund werd dus gaandeweg in het zadel geholpen, ging daardoor zelf beter spelen, en maakte de 1-1. Daarna hing zelfs de 1-2 in de lucht.

Maar in de verlengingen was het weer alles Bayern wat de klok sloeg. Schweinsteiger viel ijzersterk in, had dat moeten bekronen met de winnende treffer. Daartoe kreeg hij tot tweemaal toe de kans. Hij was verder niet van de bal te zetten en smeerde zo Kampl, ons welbekend, een rode kaart aan.

Bij Dortmund viel Hummels me een beetje tegen. Hij verzuimde bijvoorbeeld Lewandowski buitenspel te zetten bij de 1-0. Leek wel alsof hij dat niet durfde. Papastathopoulos, de andere CV bij Dortmund, vond ik wél uitstekend spelen.

Guardiola ging in de verlenging weer eens compleet over de rooie, toen de scheidsrechter door de vingers zag dat Lewandowski op onreglementaire wijze getorpedeerd werd door de keeper van Dortmund: http://www.vine.co/v/eW3gBVelOEW

Le T.

Bericht door Le T. » wo apr 29, 2015 1:17 pm

wimpey schreef: Getuige de suprematie van Bayern in Duitsland heeft hij die visie aardig weten te implementeren.
Dat klopt, de vraag is dan ook niet of het een prutser is die zijn visie niet overgebracht krijgt, maar of zijn visie wel zo heilzaam is in die zin dat het elftal sterker wordt dan je op basis van het aanwezige spelersmateriaal zou mogen verwachten.
Zijn Bayern kakt in z'n 2e seizoen niet in elkaar, zoals in 2010/11 nog het geval was na een goed seizoen. Die club zit nu al 4 seizoenen structureel bij de beste 3 van Europa. Waarbij de marges zó klein zijn dat het verschil tussen niets (Heynckes in 2011/12) en alles (Heynckes in 2012/13) een kwestie van blessures, schorsingen, vorm van de dag of een pingel is. In 2012 was Robben de pispaal, in 2013 was ie king... Daarom is de stelling van Le T. dat Bayern geen grote wedstrijden wint ook larie. Die lui doen bijna niet anders, maar ze winnen af en toe een grote wedstrijd niet.
Wat mij opvalt is dat er met enige regelmaat een niet zo extreem sterk elftal is dat Bayern heel effectief afstopt, vaak zelfs in die mate dat de speelstijl vooral lijkt te werken als er al een flink niveauverschil is. De afgang vorig jaar tegen Real was dan ook niet opvallend vanwege de uitslag, maar vanwege het feit dat Bayern aanvallend zo goed als machteloos was.
Wollt ihr den totalen Mensch?

zeux

Bericht door zeux » wo apr 29, 2015 1:44 pm

wimpey schreef: Maar mij lijkt dus wel dat er dit seizoen meer in zat dan er uit zal komen.
Ze worden geen kampioen, dus beter kan het altijd.
En ik vraag het me af of er meer in zat. Ja, in een ideale wereld is iedere aankoop spot on en instant vol rendement. Maar dat is een verwachting van bijna utopische proporties.
Als ik me niet vergis moest hij een heel middenveld opnieuw structureren en moest hij een team dat dreadful zevende werd weer op koers krijgen. En dat in de eerste maanden met een stoet geblesseerden. Om dan te 'eisen' dat hij even kampioen wordt, anders heeft hij gefaald, is wel erg veel magie verwachten.
Hij doet vier wedstrijden voor het einde nog mee om de tweede plaats (ook gezien de wedstrijd tegen directe concurrent Arsenal die hij nog voor de boeg heeft en zijn record tegen de topteams kun je niet anders dan goed noemen). Ik denk dat menig United-fan daar vooraf aan het seizoen voor getekend had na 13/14.

Fellaini was de grote aankoop van Moyes, was 'dik' met de trainer, maar had een zo matig seizoen dat er werd geroepen om zijn vertrek als ik me niet vergis. Het lijkt er op dat Van Gaal hem weer aan het voetballen heeft gekregen. Dus nee, niet zijn aankoop, maar wel nu zijn 'product'.

Van zijn aankopen is huurling Falcao een echte failure gebleken. DiMaria, 50/50 (maar functioneert zeker niet naar de transfersom die er voor hem is betaald). Blind, Herrera, Rojo functioneren prima volgens mij (Blind zelfs boven verwachting voor zo'n 'koopje'). Shaw is een beetje lastig te zeggen, omdat hij zoveel geblesseerd was. Daar zit waarschijnlijk ook nog wel de nodige rek in.

Punt is, jij had Van Gaal al afgeschreven na drie weken volgens mij. Als je iemand die voor zo'n taak staat, zo weinig tijd gunt, dan vind ik dat niet erg fair.

Mar goed, dit is het Duitsland topic. Dit past beter in het Engeland-topic. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo mei 03, 2015 5:03 pm

Belangrijke overwinning van HSV. Stuttgart staat nu onderaan. Moeilijke tijden voor Huub.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » zo mei 03, 2015 5:09 pm

VDV uitgefloten?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 11, 2015 12:55 pm

S04 ontslaat 'effe' K-P Boateng en Sidney Sam. Dure grap. :blush.gif:

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma mei 11, 2015 1:01 pm

Non-actief is niet per se ontslag toch? Maar goed, ze hebben wel guts. Al is Di Matteo gewoon een prutser die wat geluk had bij Chelsea. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mei 11, 2015 4:00 pm

Lionel schreef:VDV uitgefloten?
Volgens mij moet ie nog beginnen aan zijn carrière als scheidsrechter.

Duitsland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za mei 16, 2015 4:44 pm

Dat wordt volgende week een bloedstollende degradatieontknoping in de Bundesliga. Huub wint vandaag met 2-1 van VdV...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 16, 2015 4:51 pm

Spannend programma ook. HSV speelt thuis en krijgt het Schalke 04 van KJH op bezoek. Stuttgart speelt uit bij mede degradatiekandidaat Paderborn. En dan krijgt Hannover (15e) bezoek van Freiburg (14e). En die kunnen er dus allebei nog uit.
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » za mei 16, 2015 10:19 pm

Ik zag nog een bekende op de bank zitten bij Stuttgart: Adrie Koster.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » za mei 23, 2015 4:20 pm

Een 13,5 voor Huub Stevens. :biggthumpup.gif:

2e keer op rij dat ie VfB redt!!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za mei 23, 2015 4:21 pm

Stevens blijft erin. :biggthumpup.gif:

HSV heeft er nog play-offs uitgehaald.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Alexander

Bericht door Alexander » za mei 23, 2015 4:47 pm

Knap van Stevens. Is het al bekend tegen die HSV moet spelen en wanneer die wedstrijden zijn?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mei 23, 2015 5:41 pm

Morgen is de laatste speeldag in de 2e Bundesliga, HSV moet tegen Darmstadt, Karlsruher sc of Kaiserslautern.

wimpey

Bericht door wimpey » za mei 23, 2015 5:42 pm

Alexander schreef:Knap van Stevens.
9 uit de laatste 3, tegen 2 directe concurrenten. Petje af, vooral omdat ie 2 keer als adje-interim die club redt. Dat zal 'm een aardige bonus opleveren. Meer dan een miljoen zeker.

Stevens blijft trouwens niet bij VfB. Maar wie weet zien we 'm daar volgend seizoen weer terug. :smallgrin.gif:

zeux

Bericht door zeux » za mei 23, 2015 5:47 pm

wimpey schreef:Een 13,5 voor Huub Stevens. :biggthumpup.gif:
:ajaxsmiley.gif:

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za mei 23, 2015 7:22 pm

brigade zuid schreef:Morgen is de laatste speeldag in de 2e Bundesliga, HSV moet tegen Darmstadt, Karlsruher sc of Kaiserslautern.
Kaiserslautern! That brings back memories, van een thuiswedstrijd op de staantribune in het OS die in een rode vuurzee veranderde door de hoeveelheid Bengaals vuurwerk (waardoor ik de 1-0 van Davids binnen een minuut nauwelijks zag vanwege de rook en een shawltje voor mijn neus)en een uitwedstrijd op de Betzenberg onder het mom van: 5 Ajaxsupporters huren een volkswagenbusje, plempen m vol met bier, gebruiken die gelijk als hotelkamer op een parkeerplaats en de door het lot aangewezen bestuurder is de Bob (en dus de lul). En nee, uw Weekend Cees was niet de bestuurder...

Tot zover de andere tijden; terug naar de onze.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 23, 2015 7:49 pm

:biggthumpup.gif:

Mooie confrontatie was dat inderdaad. Een echte 'traditionsverein' dat Kaiserslautern.
Van der Vaart zal er blij mee zijn. Heeft hij mooi een paar extra wedstrijden om zich in de kijker te spelen voor een mooie transfer. ;-)

Als ik Stevens was dan zou ik daar nu ook weg zijn. Het blijft niet goed gaan bij een club die op de grens van degradatie speelt. Wel leuk dat hij het heeft gehaald. Ik vind 'm wel vermakelijk en hij heeft als coach toch gewoon een uitstekende loopbaan. Eigenlijk ging het alleen bij PSV echt mis en zelfs daar was ik content mee. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » do mei 28, 2015 7:40 pm

HSV speelt momenteel tegen Karlsruhe en staat na 10 minuten met 0-1 achter. Live bij de ARD te zien.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 29, 2015 7:42 am

1-1 geworden. In 2012 zat Ajax nog achter Rajkovic aan, omdat AZ teveel vroeg voor Moisander. Laten we hopen dat Rajkovic dit keer buiten beeld blijft... :excited.gif:

Raffie 90 minuten op de bank trouwens. Vreemd, want HSV bakte er voetballend helemaal niets van.

Duke

Bericht door Duke » vr mei 29, 2015 7:57 am

Ik heb een groot gedeelte gezien, maar dat is echt vechtvoetbal zeg. Letterlijk voetbal voor mannen met baarden. :smallgrin.gif:

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 29, 2015 8:34 am

Duke schreef:Ik heb een groot gedeelte gezien, maar dat is echt vechtvoetbal zeg. Letterlijk voetbal voor mannen met baarden. :smallgrin.gif:
Snap niet dat HSV niet alles lang gooide richting Lassogga. Laat die gast maar beuken en buffelen voorin. Opbouwen via Djourou en Rajkovic is volstrekt kansloos.

Plaats reactie