Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Duitsland

Bericht door beelzebub » vr apr 17, 2015 8:37 am

En weg dopingprogramma. Benieuwd wanneer de Duracell van Bayern uitgewerkt is nu. :ajaxsmiley.gif:

Hij ziet er trouwens wel goed uit voor een 72-jarige.

Oh en als je nog wil lachen... Een Engelse krant stuurde een verslaggever die geen Duits spreekt naar de persco van Klopp afgelopen week. De liveblog die volgde was hilarisch. Begin onderaan met lezen vanaf +/- 12.30. :ajaxsmiley.gif:

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... -live.html
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland

Bericht door Le T. » vr apr 17, 2015 9:54 am

Misschien hebben ze wel verloren omdat Muller Wohlfahrt geen half bewusteloze met hersenletsel het veld instuurde.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Duitsland

Bericht door Jöhnk » vr apr 17, 2015 10:06 am

www.vine.co/v/ezhLtxI7hnm

Het wordt interessant om te volgen wat er gaat gebeuren als FC Porto Bayern uit de CL knikkert. De kritiek op Pep zou dan wel eens kunnen aanzwellen.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland

Bericht door Le T. » vr apr 17, 2015 11:46 am

Wat Pep daar doet kan natuurlijk ook niet, je zet een collega niet zo publiekelijk te kakken. Maar dat is makkelijk vergeven en vergeten als je om de CL-titel speelt, als hij nou voor het tweede rij op jaar niet in de buurt komt van het vereiste niveau en achterblijft bij het Bayern van Heynkes en van Van Gaal, dan is dat gallery play tegen de kleintjes uit de BuLi ook niet meer zoveel waard.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » vr apr 17, 2015 12:30 pm

Van Gaal werd met 70 punten kampioen, Le T. Verloor in de CL, in het seizoen dat ze de finale haalden, volgens mij een keer of 5. En het 2e seizoen was helemaal niets. Dan doet Pep het natuurlijk wel effe iets beter...

Ik vind het wel een naar mannetje. Dat geintje met Wohlfahrt, dat kan écht niet.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland

Bericht door Le T. » vr apr 17, 2015 12:39 pm

wimpey schreef:Van Gaal werd met 70 punten kampioen, Le T. Verloor in de CL, in het seizoen dat ze de finale haalden, volgens mij een keer of 5. En het 2e seizoen was helemaal niets. Dan doet Pep het natuurlijk wel effe iets beter...

Ik vind het wel een naar mannetje. Dat geintje met Wohlfahrt, dat kan écht niet.
De kracht van een elftal bij een club met ambities als Bayern moet je afmeten aan de sterkste tegenstanders. De vernedering in de CL vorig jaar kun je nog afdoen als een incident, als Bayern er in het twee achtereenvolgende jaar niet in slaagt mee te doen met de grote jongens zullen er vraagtekens bij Guardiola zijn methodes en tactieken gezet worden, en terecht.

Het gaat hier ook niet om de groeipijntjes van een team dat door de trainer wordt omgeschoold naar een heel ander soort voetbal. Guardiola kwam in een gespreid bedje terecht, hij erfde het sterkste elftal ter wereld in een speelstijl die heel erg leek op de zijne. Dan is de BuLi winnen met her en der een doelpuntenfestijntje niet genoeg, dáár gaat het namelijk niet om.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » vr apr 17, 2015 1:02 pm

Le T. schreef: Guardiola kwam in een gespreid bedje terecht, hij erfde het sterkste elftal ter wereld in een speelstijl die heel erg leek op de zijne.
Ik denk dat je wat vaker naar Bayern moet kijken i.p.v. je aversie tegen Guardiola steeds weer uit de doeken te doen.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland

Bericht door Le T. » vr apr 17, 2015 1:43 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Guardiola kwam in een gespreid bedje terecht, hij erfde het sterkste elftal ter wereld in een speelstijl die heel erg leek op de zijne.
Ik denk dat je wat vaker naar Bayern moet kijken i.p.v. je aversie tegen Guardiola steeds weer uit de doeken te doen.
Telkens als ik denk nu eens 90 minuten kijken hoe dat fantastisch Bayern speelt spelen ze helemaal niet fantastisch. Feit is dat Guardiola nog niet in de buurt is geweest van het evenaren van Heynkes, en zelfs niet Van Gaal in zijn eerste jaar. BuLi clubjes helemaal overhoop spelen is leuk, maar niet waar het daadwerkelijk om gaat.
Wollt ihr den totalen Mensch?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door brigade zuid » di apr 28, 2015 10:20 pm

Ongelovelijke penalty reeks net bij Bayern - BVB. Bayern mist alle penalties, waarbij er twee in de aanloop uitglijden.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » wo apr 29, 2015 5:12 am

Robben weer geblesseerd. Die krijgen toch een pak slaag zonder hem volgende week.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Duitsland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo apr 29, 2015 6:53 am

Waar baseer je dat op?

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » wo apr 29, 2015 7:58 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Waar baseer je dat op?
Rishi is een Barca-fanboy. Wanneer de scheids niet genant in het voordeel van Barcelona fluit, wordt het lastig voor die lui tegen Bayern. Dat Robben weer uitvalt is natuurlijk een enorm gemis.

Duitsers en pingels trouwens. :smallgrin.gif: Helaas niet gezien, zo eens effe kijken...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Duitsland

Bericht door InnerHarbour » wo apr 29, 2015 8:07 am

wimpey schreef:Rishi is een Barca-fanboy. Wanneer de scheids niet genant in het voordeel van Barcelona fluit, wordt het lastig voor die lui tegen Bayern. Dat Robben weer uitvalt is natuurlijk een enorm gemis.

Duitsers en pingels trouwens. :smallgrin.gif: Helaas niet gezien, zo eens effe kijken...
Die enge Robben zou prima bij die verzameling zaalvoetballers passen, net zo'n nagemaakte valler en kaartenvrager. :excited.gif:
YNWA

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland

Bericht door Le T. » wo apr 29, 2015 8:18 am

wimpey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Waar baseer je dat op?
Rishi is een Barca-fanboy. Wanneer de scheids niet genant in het voordeel van Barcelona fluit, wordt het lastig voor die lui tegen Bayern. Dat Robben weer uitvalt is natuurlijk een enorm gemis.
Ook zonder Robben konden ze toch fantastisch voetballen? Wordt tijd dat dat er een keer uitkomt tegen een grote tegenstander wanneer het er echt om gaat.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » wo apr 29, 2015 8:56 am

Wonnen 2 * in de BuLi van BVB en hadden ook gisteren moeten winnen. Ik zag net de hi lights, kansen zat en er werd ze een pingel onthouden. Of die er in was gegaan is een tweede...

Ik vind het wat potsierlijk om te stellen dat Bayern geen grote wedstrijden wint. Soms winnen ze er een niet....

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland

Bericht door Le T. » wo apr 29, 2015 9:53 am

wimpey schreef:Wonnen 2 * in de BuLi van BVB en hadden ook gisteren moeten winnen. Ik zag net de hi lights, kansen zat en er werd ze een pingel onthouden. Of die er in was gegaan is een tweede...

Ik vind het wat potsierlijk om te stellen dat Bayern geen grote wedstrijden wint. Soms winnen ze er een niet....
Het is ook geen onaardige ploeg, we moeten ze alleen niet sterker maken dan ze zijn omdat ze met enige regelmaatje over een zwakkere tegenstander heendenderen, dat is een andere kwaliteit dan sterke tegenstanders verslaan.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » wo apr 29, 2015 10:00 am

Le T. schreef: Het is ook geen onaardige ploeg, we moeten ze alleen niet sterker maken dan ze zijn omdat ze met enige regelmaatje over een zwakkere tegenstander heendenderen, dat is een andere kwaliteit dan sterke tegenstanders verslaan.
Ik heb meer het idee dat je iets tegen de trainer Guardiola hebt. Waar komt dat vandaan?

Het paradoxe is dat je de trainer van Man U helemaal te waus vindt, omdat (of hoewel) die na operatie jackpot kantje boord de VCL in zal gaan.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » wo apr 29, 2015 10:51 am

wimpey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Waar baseer je dat op?
Rishi is een Barca-fanboy. Wanneer de scheids niet genant in het voordeel van Barcelona fluit, wordt het lastig voor die lui tegen Bayern. Dat Robben weer uitvalt is natuurlijk een enorm gemis.

Duitsers en pingels trouwens. :smallgrin.gif: Helaas niet gezien, zo eens effe kijken...
Ik vind Bayern zonder Robben een vrij matige ploeg (t.o.v. de ploeg met Robben, nog steeds top 3 hoor). Barca begint steeds beter en beter te voetballen. MSN is in vorm, verdedigend geven ze weinig weinig en het middenveld heeft met Rakitic aan loopvermogen gewonnen.

Ik zie ze "vrij makkelijk" winnen. Schweinsteiger gaat rood krijgen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Duitsland

Bericht door raymon » wo apr 29, 2015 10:54 am

En Robben is de rest van het seizoen eruit dus Bayern kan het sowieso wel vergeten.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland

Bericht door Le T. » wo apr 29, 2015 11:15 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Het is ook geen onaardige ploeg, we moeten ze alleen niet sterker maken dan ze zijn omdat ze met enige regelmaatje over een zwakkere tegenstander heendenderen, dat is een andere kwaliteit dan sterke tegenstanders verslaan.
Ik heb meer het idee dat je iets tegen de trainer Guardiola hebt. Waar komt dat vandaan?
Ik vind de man wel leuk, maar dat is niet zo relevant, het gaat om zijn werk. Enerzijds spat het vakmanschap er vanaf, anderzijds is het eindproduct volgens mij niet van die soort dat een elftal heel veel sterker maakt dan de individuele spelers. Als ze op basis van indidviduele klasse toch al veel beter zijn dan kunnen ze er een mooi showtje van maken, maar als de verschillend daarin klein zijn lijkt de gekozen speelwijze eerder een belemmering dan een sterk punt. Mijn irritatie betreft het voetbal van een planeet met een ander zwaartekrachtveld bij Barca, en die verering van Barca alsof ze veel sterker waren dan eigenlijk het geval was.
Het paradoxe is dat je de trainer van Man U helemaal te waus vindt, omdat (of hoewel) die na operatie jackpot kantje boord de VCL in zal gaan.
Wat is daar paradoxaal aan?
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » wo apr 29, 2015 11:29 am

Le T. schreef: Wat is daar paradoxaal aan?
Guardiola wint de BuLi met overmacht, staat in de halve finale CL en verliest ongelukkig in de halve finale DFB-Pokal. Combineert prima prestaties ook dit seizoen weer met, i.m.o. tenminste, zeer aansprekend voetbal. Dat spreekt me meer aan dan plekkie 4 in de PL na het kapot slaan van de jackpot en geen seconde meedoen in de strijd om de landstitel.

Maar, fait accompli, jij en ik zitten op een andere golflengte v.w.b. Guardiola en LVG.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Duitsland

Bericht door zeux » wo apr 29, 2015 11:52 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Wat is daar paradoxaal aan?
Guardiola wint de BuLi met overmacht, staat in de halve finale CL en verliest ongelukkig in de halve finale DFB-Pokal. Combineert prima prestaties ook dit seizoen weer met, i.m.o. tenminste, zeer aansprekend voetbal. Dat spreekt me meer aan dan plekkie 4 in de PL na het kapot slaan van de jackpot en geen seconde meedoen in de strijd om de landstitel.

Maar, fait accompli, jij en ik zitten op een andere golflengte v.w.b. Guardiola en LVG.
Het is maar de manier waarop je er naar wilt kijken.

Guardiola erft een team vol (op elkaar ingespeelde) sterren. LVG erft een team dat na Ferguson als een plumpudding in elkaar zakte, het jaar ervoor zevende werd en dragende spelers zag vertrekken, kortom hij moest in de rebuild mode, had de eerste drie maanden met een tsunami aan geblesseerden te maken (niet handig als je een nieuw team wilt opbouwen) en heeft het desondanks nu in april behoorlijk op de rit staan, met beter spel en nog steeds voluit zicht op de tweede plaats.
Doen alle aankopen het slecht? Ik zou zeggen Falcao zeker en DiMaria misschien. Bij hoeveel topclubs waar honderden miljoenen over de toonbank gaan zijn àlle miljoenenaankopen geslaagd?

Kortom: het is maar waar je de accenten wilt leggen bij de winst- en verliesrekening.

Waarbij ik overigens zeker niet zo negatief ben over Guardiola als Le T. Het is geen toeval meer als je én Barcelona én Bayern zo soepel en sprankelend kunt laten draaien. Wat mij betreft dus ook zeker geen òf Guardiola òf LVG. Beiden toptrainers.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland

Bericht door Le T. » wo apr 29, 2015 11:59 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Wat is daar paradoxaal aan?
Guardiola wint de BuLi met overmacht, staat in de halve finale CL en verliest ongelukkig in de halve finale DFB-Pokal. Combineert prima prestaties ook dit seizoen weer met, i.m.o. tenminste, zeer aansprekend voetbal. Dat spreekt me meer aan dan plekkie 4 in de PL na het kapot slaan van de jackpot en geen seconde meedoen in de strijd om de landstitel.

Maar, fait accompli, jij en ik zitten op een andere golflengte v.w.b. Guardiola en LVG.
Guardiola komt in een gespreid bedje, en doet het tot nu toe minder dan zijn voorgangers, omdat dat aansprekende voetbal er vaak niet uitkomt tegen enigzins gelijkwaardige tegenstanders. Van Gaal is een club aan het ombouwen met een andere manier van voetballen. Dat is gewoon een grotere en andere klus, dat gaat allemaal niet van een lijen dakje, maar hij doet het wel. Ook laat hij wat opportunistischer voetballen, en heeft hij niet zulke goede spelers nodig om zich te meten met clubs met veel betere spelers.

Als Guardiola's speelwijze er nou eens een keer toe leidt dat hij een elftal van betere spelers overtuigend verslaat dan geef ik hem en zijn speelwijze daar de credits voor, maar dat moet dus nog wel een keer gebeuren. Laat staan dat hij een club helemaal anders laat voetballen en naar een hoger niveau tilt, dan behoor je tot de echte groten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Duitsland

Bericht door peter » wo apr 29, 2015 12:42 pm

Guardiola doet het minder dan zijn voorgangers? :biggrin.gif:

Je leest soms de meest vreemde dingen op dit forum, maar deze stelling is wel erg bont. Valt me nog mee dat we hier niet lezen dat van Gaal het ook beter doet dan Fergie. Ik zie het maar zo voor me.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Duitsland

Bericht door zeux » wo apr 29, 2015 12:46 pm

Peter schreef:Guardiola doet het minder dan zijn voorgangers? :biggrin.gif:

Je leest soms de meest vreemde dingen op dit forum, maar deze stelling is wel erg bont. Valt me nog mee dat we hier niet lezen dat van Gaal het ook beter doet dan Fergie. Ik zie het maar zo voor me.
Eerst een keer of vijf (minimaal) kampioen worden. En een seizoen of 15 overleven. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie