Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » di dec 05, 2006 11:54 pm

Olympiakos krijgt het voor elkaar uitgeschakeld te worden (voor UEFA)...waarvoor HULDE!

Ben blij dat Barcelona door is. Werder had echter in elke andere poule met twee vingers in de neus de volgende ronde gehaald.
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di dec 05, 2006 11:56 pm

Barca werd gewoon de zege gegeven. Eerst laat Ronaldo zich opzichtig vallen (en neemt een hele fraaie vrije schop), en vlak daarna is het zuiver buitenspel bij de tweede goal. Moest ik gvd 70 minuten uitzweten omdat ik onder 2.5 goals had.

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 06, 2006 12:28 am

Ik vind het ook buitenspel van Gudjohnson
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 06, 2006 12:30 am

Baseman schreef:
joey schreef:Terecht? Die wedstrijd van PSV gaat nergens om. Is totaal niet interessant.
Het is een Nederlandse club ? Ze konden nog 1e worden ?
Kom op zeg, dit gaat nergens over Joey. Dat jullie als Ajacieden deze wedstrijd niet interessant vinden kan ik me voorstellen, maar doe nu niet alsof je zo naïef bent.

PSV wordt ingemaakt en nog is het niet goed :D

PS: Zelfs de dode spelmomenten lijken nergens op...maar ja, beter nu dan later in het toernooi.
Ik vind het ook terecht dat PSV wordt uitgezonden. Dat ik het jammer vind is wat anders
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 06, 2006 3:50 am

Baseman schreef:
joey schreef:Terecht? Die wedstrijd van PSV gaat nergens om. Is totaal niet interessant.
Het is een Nederlandse club ? Ze konden nog 1e worden ?
Heb ik wat gemist? PSV was toch al zeker tweede?

Wimpey na de wedstrijd van Werder in het weekend:
wimpey schreef:MOTM was trouwens Pierre Wome. Geweldige voorzet bij de 2e goal, defensief sterk en onophoudelijk de 5 middenvelder of de 3e aanvaller. En hij hoeft bij Bremen de pingels niet te nemen. ;)
Het zal aan de tegenstander gelegen hebben, Wimpey. Ik was al niet gecharmeerd van hem, maar vandaag liet je vriend Wome zien dat hij een hele, maar dan ook hele beperkte verdediger is. Hij werd door een 1-dimensionale speler als Giuly (die ik wel kan waarderen vanwege z'n vele loopacties) helemaal suf gespeeld.

Ik snap nog steeds niet wat Juhnk nou bedoelde met z'n opmerking dat Barcelona niet tot de verbeelding spreekt. Ze speelden Bremen de eerste 25 minuten helemaal dronken. Voetske heeft wat dat betreft aardig gelijk gekregen. Werder wist niet wat ze met Barcelona aan moesten. Barcelona had zeker met 3-0 voor moeten staan. Die kans van Giuly voor open goal was niet te missen en gaf mooi weer hoe Werder zowel individueel als qua team overklast werd. Deco kon zo 50 meter overbruggen met de bal aan de voet zonder aangepakt te worden en vervolgens kapte 'die Ijslander' (die steeds beter gaat spelen) zich door de verdediging heen.

Bij die goal van Gudjohnsen stond Eidur inderdaad buitenspel toen de pass van Ronaldinho naar Giuly werd verstuurd. Het rare was dat ik zelfs de spelers van Werder niet al te heftig zag protesteren. Ondanks de positieve houding en praatjes vooraf liet Werder op het veld zien er helemaal niet zoveel vertrouwen in te hebben. Zelfs de standaardsituaties, waar zeker iets te behalen valt tegen Barcelona, waren niet overtuigend in de eerste helft.

Een mooie verrassing uit de hoge hoed was trouwens het opstellen van Marquez. Ik wist niet dat hij alweer fit was voor deze wedstrijd. Hij speelde zoals vanouds secuur. Bijna net zo goed als Puyol. :worshippy:
Een andere uitblinker van de laatste weken deed het vandaag wederom uitstekend: Deco. Die is de laatste tijd in bloedvorm.

De tweede helft leek Barcelona het min of meer wel te geloven. Werder kreeg een aantal goede kansen en Barcelona ook nog 1 of 2.

Al met al een uitstekende avond, waarin Barcelona in een onderling duel bewees/bevestigde dat het in de tweede ronde thuishoort. :cheer: :headbang: :bis:
Peter schreef:We gaan voor een puntje. Voor de rest wel wat logische vervangers natuurlijk. Ben er desondanks niet gerust op.
Een eitje, Peter. Gefeliciteerd. :xyxthumbs:

Het was trouwens een wel erg gezapige pot. Roma wilde na de 1-0 niet echt meer en Valencia kon niet beter. De enige Valencia-speler die vandaag speelde die op dit moment CL-niveau bezit is Joaquin.

Chivu hadden ze vandaag trouwens net zo goed niet op kunnen stellen. Bij balbezit van Roma posteerde Chivu zich iedere keer op het middenveld en zakte De Rossi in naar achteren. De kracht van Chivu ligt echter niet met z'n rug naar de ruimte en een tegenstander toe. Hij moet op kunnen lopen met de bal aan de voet en niet in de drukte aangespeeld worden. Z'n medespelers leken dat ook maar al te goed te beseffen, want hij werd keer op keer overgeslagen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo dec 06, 2006 3:15 pm

Chivu op het middenveld was een geweldige vondst, aldus de Gazzetta dello Sport van vandaag. Werd dan ook goed beloond met een 6.5. Degene die gisteren veel minder gelukkig speelde was Maxwell, aldus diezelfde krant. Deed weinig goed en had veel te weinig power.

Edit: was inderdaad een gezapig potje, maar daar ligt verder niemand wakker van.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 06, 2006 4:19 pm

Peter schreef:Chivu op het middenveld was een geweldige vondst, aldus de Gazzetta dello Sport van vandaag. Werd dan ook goed beloond met een 6.5. Degene die gisteren veel minder gelukkig speelde was Maxwell, aldus diezelfde krant. Deed weinig goed en had veel te weinig power.
Dat cijfer zal hij dan gekregen hebben omdat hij weinig fout heeft gedaan. Dat kon ook moeilijk, aangezien hij risicoloos moest spelen en alleen de bal kreeg om het getik achterin voort te zetten. Ik denk dat als je Chivu zelf zou vragen hoe hij het vond om op die positie te spelen, hij stukken minder positief zou zijn. Het moet een frustrerende avond voor hem geweest zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 06, 2006 9:16 pm

Vreemde tussenstanden. Milan achter, Madrid achter, Man. Utd. achter en Lyon thuis gelijk.
Het stinkt aan alle kanten!

ferry

Bericht door ferry » wo dec 06, 2006 9:31 pm

...en Kopenhagen 2-0 voor tegen Celtic

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo dec 06, 2006 9:33 pm

En Man Utd. maakt gelijk op slag van rust.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » wo dec 06, 2006 9:40 pm

Als Benfica verliest en Kopenhagen wint hebben ze beide 7 punten,wie gaat er dan door?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo dec 06, 2006 9:44 pm

Benfica - Kopenhagen 3-1
Kopenhagen - Benfica 0-0

Benfica dus.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » wo dec 06, 2006 9:44 pm

Jöhnk schreef:Benfica - Kopenhagen 3-1
Kopenhagen - Benfica 0-0

Benfica dus.
:xyxthumbs:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 06, 2006 9:57 pm

Die Rooney is een Sneijdertje, hoor. Is al een paar keer flink over de zeik geweest, en kreeg geel wegens zeuren.
Het stinkt aan alle kanten!

ferry

Bericht door ferry » wo dec 06, 2006 10:09 pm

Wat een tempo trouwens in die wedstrijd. Dan hebben wij het erover dat Ajax na 20 minuten tegen Willem II gas terug moet nemen...

Edit: Kopenhagen trouwens op 3-0, we hebben gewoon van een goeie ploeg verloren! :D

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo dec 06, 2006 10:29 pm

VDV pakt zijn goaltje mee tegen CSKA Moskou: 2-2.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo dec 06, 2006 10:40 pm

Porto-Arsenal 0-0, was te verwachten. :X

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 07, 2006 5:36 am

brigade zuid schreef:Porto-Arsenal 0-0, was te verwachten. :X
Quaresma raakte twee keer de paal voor Porto, dat wel voor de winst leek te gaan. Het zelfvertrouwen van Arsenal heeft de afgelopen weken duidelijk een deuk opgelopen. Ze leken vanaf de eerste minuut voor een gelijkspel te gaan en hebben geen kans gecreëerd.

Uiteindelijk jammer dat maar weer eens blijkt dat wanneer twee teams een gelijkspel nodig hebben en tegen elkaar spelen, het gewoon een gelijkspel wordt. ;)

Man U-Benfica was tenminste een echte wedstrijd. Benfica scoorde compleet tegen de verhouding in, maar wel prachtig, via Nelson (leuke speler, maar geen verdediger). Eerlijk gezegd dacht dat het op dat moment weer een frustrerende avond zou worden voor een Engelse club in een wedstrijd tegen een Portugese club. Manchester pikte het echter uitstekend op. Ze raakten niet in paniek, bleven de bal gewoon strak en laag passen en maakten geen domme overtredingen. Met drie terechte doelpunten als gevolg tegen een wederom verdedigend en vervelend voetballend Benfica. Ik ben erg blij dat die eruit liggen.
Cristiano Ronaldo maakte, na een weekend waarin z'n duiken nog maar eens werden belicht en hij veel aandacht kreeg van trainers en de media, z'n naam weer eens waar. Het blijft eeuwig zonde dat zo'n goede speler zulke nare streken heeft. Net als bij Figo zal het er wel nooit uitgaan.
Een andere Man U-speler, Paul Scholes, is in mijn ogen weer helemaal terug dit seizoen. Als ik hem zie schiet het woord Major me te binnen, zoals hij alles loopt te dirigeren op het veld. Major Scholes. :xyxthumbs:

AEK Athene is de schlemiel van de avond. Anderlecht deed in hun wedstrijd wel hun sportieve plicht terwijl Milan zich liet afdrogen door Lille. Ik vond Lille eerlijk gezegd niet veel bijzonders, op het middenveld na. Dat is echt bijzonder voor zo'n club. En dan vooral de volgende drie spelers:
Makoun speelde als controleur ijzersterk (ook Kaka kreeg geen poot aan de grond toen hij er in kwam) en bemoeit zich naast z'n taken ook nog eens behoorlijk vaak met het aanvallende spel. Hij stond achter de aanvallende middenvelder Bodmer geposteerd. Bodmer is een grote, sterke, technisch goed onderlegde speler met een hard schot en een ogenschijnlijk goed inzicht. Hij neigt heel diep te spelen richting goal. Het eerste doelpunt kwam voort uit een harde knal van Bodmer, dat Kalac niet goed wegwerkte waardoor Odemwingie kon scoren (ook wel een aardig spitsje trouwens). De tweede goal kwam van Keïta na een assist van Bodmer.
De commentator van ESPN zei het later ook al, deze Keïta doet denken aan Michael Essien. Alleen vind ik hem iets verfijnder maar weer wat minder (verdedigende) kracht hebben. Hij is net zo dynamisch, met dreiging naar de goal, fysieke kracht en flair. Die speelt volgend seizoen niet meer bij Lille, denk ik. Een hele goede rechterhalfspeler die ook nog eens de capaciteit en durf heeft om z'n trucendoos open te gooien. Jammergenoeg voor Lille is hij de volgende wedstrijd in de CL geschorst.

De wedstrijd had overigens zomaar 0-4 of 0-5 kunnen worden. Milan was erg slecht en ongeïnspireerd. Jongens als Simic, Kalac, Jankulovski, Oliveira, Boriello en een Inzaghi die over de hill is horen niet thuis bij een club als Milan. En dan hebben we het nog niet eens over een aantal andere oudjes die vandaag niet speelden.
Dit Milan in de huidige vorm is misschien wel de zwakste overgebleven ploeg in de CL. Het zou werkelijk een zegen zijn als PSV dit Milan loot. Je moet er niet aan denken dat ze bijvoorbeeld een Kaka een tijdje moeten missen. Dan blijft er echt weinig van over.
Jöhnk schreef:VDV pakt zijn goaltje mee tegen CSKA Moskou: 2-2.
En geeft de assist op de winnende goal van Sanogo. :xyxthumbs:

PS: Ronaldo heeft nu ook weer twee keer gescoord tegen Dinamo Kiev. Ik ben benieuwd of hij ten koste van Raul of Van Nistelrooij mag beginnen, komend weekend.

Jim

Bericht door Jim » do dec 07, 2006 9:18 am

Thomas, je hebt tamelijk uitvoerige analyses gegeven van slechts drie van de acht tegelijkertijd gespeelde wedstrijden.
Toegegeven, van nog drie wedstrijden verstrekte je wat summiere informatie. Maar kom op, je moet toch beter kunnen dan dat. ;)

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 07, 2006 9:54 am

Tja, lui volk he? ;)

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » do dec 07, 2006 10:23 am

Milan.... :redcard:

Mijn GOD...hoe diep kun je zinken als club.

Anderlecht-AEK was een hele mooie wedstrijd die alle kanten op kon.
Mijn jongens toonden veerkracht door een 2-0 achterstand om te buigen naar 2-2. Daarna had het nog 2-3 kunnen worden door Lakis...helaas!

Overigens had Anderlecht ook grote kansen op de 3-2....

Milan.... :redcard: :pukey:
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 07, 2006 12:07 pm

Jim schreef:Thomas, je hebt tamelijk uitvoerige analyses gegeven van slechts drie van de acht tegelijkertijd gespeelde wedstrijden.
Toegegeven, van nog drie wedstrijden verstrekte je wat summiere informatie. Maar kom op, je moet toch beter kunnen dan dat. ;)

Niet goed genoeg? X'C

Als ik thuis kom kan ik drie wedstrijden op rij kijken (ik doe dan ook de hele middag m'n uiterste best om niet achter de uitslagen te komen).

I :loveboard ESPN.

Jesse

Bericht door Jesse » vr dec 15, 2006 12:12 pm

Chelsea - Porto zag ik.
Celtic - AC Milan
PSV - Arsenal
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

jabu

Bericht door jabu » vr dec 15, 2006 12:15 pm

Chelsea-Porto is wel interessant voor Mourinho.

Barca moet weer naar Engeland, nu naar Liverpool.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr dec 15, 2006 12:16 pm

Real Madrid-Bayern en Inter-Valencia.

PSV had veel rotter kunnen loten. Arsenal is niet ongunstig, al kan er in februari weer een heel ander team staan. Toure en Henry zijn van levensbelang.

Plaats reactie