Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jan 10, 2007 2:20 pm

Dan zijn er altijd nog 2. Vorig jaar had men minder punten en verloor men van kansloos van de aartsrivaal en speelde men bedroevend. Nu speelt men bedroevend, heeft men wat meer punten en is er een winst tegen Barcelona. Dat heet progressie, al betekent dat niet dat je de vlag mag uithangen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 10, 2007 2:27 pm

Vorig jaar speelde men bedroevend met meer uitschieters naar boven dan dit seizoen.

jabu

Bericht door jabu » wo jan 10, 2007 8:08 pm

De :rocketwhore: is door de kerk....
'Beckham verlaat Real in de zomer'

AMSTERDAM - David Beckham is bezig aan zijn laatste maanden bij Real Madrid. Dat zei technisch directeur Predrag Mijatovic tegenover Sky Italia. Het contract van de Engelse middenvelder zal niet worden verlengd.

Beckham mag de Koninklijke nu transfervrij verlaten. De middenvelder mocht dit seizoen van Fabio Capello maar negen keer beginnen in de basisopstelling. De 31-jarige voormalige international is in verband gebracht met verschillende Engelse en Amerikaanse clubs.

Real Madrid verloor zeven van de negen wedstrijden waarin Beckham meespeelde. Capello geeft de laatste tijd de voorkeur aan het Spaanse talent Jose Antonio Reyes. Ook Raul en Robinho staan boven Beckham in de pikorde voor de rechterflank.

Verbaasd

De woordvoerder van de speler, Simon Oliveira, reageerde verbaasd tegenover verslaggevers van de BBC. "Niemand heeft iets tegen ons gezegd" aldus de woordvoerder. "Volgens mij zijn we nog steeds in onderhandeling." Een week geleden verklaarde Oliveira nog tegenover BBC Sport dat Real Madrid Beckham een nieuw contract voor twee seizoenen had aangeboden.

Beckham verhuisde in de zomer van 2003 voor 37 miljoen euro van Manchester United naar Real Madrid. In de vier jaar die Beckham in Spaanse dienst speelde wist de Brit geen enkele prijs te bemachtigen.
Nu.nl

jabu

Bericht door jabu » do jan 11, 2007 4:53 pm

En het is de US geworden. Topcompetitie om nog 5 jaar rond te lopen. :X
Beckham's Real career ending with move to L.A.

By Simon Baskett

MADRID (Reuters) - Former England captain David Beckham will leave Real Madrid at the end of the season and sign a five-year deal with MLS side Los Angeles Galaxy, he told Reuters on Thursday.

"This week Real Madrid asked me to make a decision regarding my future and the offer to extend my contract for a further two seasons," Beckham told Reuters.

"After discussing several options with my family and my advisors to either stay here in Madrid or join other major British and European teams I have decided to join LA Galaxy and play in the MLS from August this year.

"I would like to thank supporters and the people of Madrid who have made my family and I so welcome in my time here making this an extremely difficult decision to make.

"I have enjoyed my time here enormously and I am extremely grateful to the club for giving me an opportunity to play for such a great team and their amazing fans."

The 31-year-old, who joined Real from Manchester United in June 2003, is the most famous player to sign up for Major League Soccer since it began in 1996.

The deal is reported to be one of the biggest in global sport with Beckham set to earn more than $250 million over the duration of his contract.

The news ends months of speculation about the future of the midfielder whose contract with Real expires at the end of the season.

Having been first choice in the Real Madrid starting lineup since he moved to Spain, Beckham lost his place following the arrival of Italian coach Fabio Capello.

He has only started five of Real's 16 league games this season and was known to be frustrated with his lack of opportunities in the first team.
© Reuters
Geld maakt in huize Beckham veel goed. Niet dat hij er nog veel van nodig zal hebben.....

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 11, 2007 4:54 pm

Het verhaal in de VS is toch altijd dat je als speler niks te vertellen hebt over de club waar je heen mag maar dat de bond dit bepaald? Toch wel heel toevallig dat Beckham dan in LA uitkomt. Hebben spelersvrouwen misschien wel iets te vertellen?

jabu

Bericht door jabu » do jan 11, 2007 4:56 pm

Zo geweldig is LA niet. Maar Posh kan nu inderdaad wel lekker shop in Beverly Hills. Ik denk dat Waterreus een stuk leuker is terecht gekomen.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 11, 2007 4:56 pm

Hebben ze daar geen salary cap?
Het stinkt aan alle kanten!

jabu

Bericht door jabu » do jan 11, 2007 4:58 pm

Misschien hebben ze een salary cap voor de totale league en verdient nu niemand, behalve Beckham, meer wat. ;)

DelToro

Bericht door DelToro » do jan 11, 2007 5:04 pm

Marillion schreef:Het verhaal in de VS is toch altijd dat je als speler niks te vertellen hebt over de club waar je heen mag maar dat de bond dit bepaald? Toch wel heel toevallig dat Beckham dan in LA uitkomt. Hebben spelersvrouwen misschien wel iets te vertellen?
Dat geldt volgens mij voor in het middenoosten. Dat die sjeiks bepalen waar de spelers gaan spelen. In Amerika gaat het volgens mij gewoon zo als in Europa.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 11, 2007 5:10 pm

Ach, prima voor Beckham. Uitstekend voetballen doet hij al een tijdje niet meer en bij Real is het ook een zooitje en is z'n situatie uitzichtloos.

Volgens mij is het trouwens zo dat de bond bepaald waar vertrekkende spelers heen gaan en niet waar binnenkomende spelers naar toe moeten.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » do jan 11, 2007 6:39 pm

Dat was inderdaad zo, maar in het nieuwe 2007 seizoen mag elke club 1 speler aantrekken die compleet buiten de Salary cap valt. De Beckham-rule zoals hij al wordt genoemd. En buiten de salary cap zal Beckham gaan vallen...hij gaat belachelijk veel geld verdienen :X

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 11, 2007 9:26 pm

En je mening over de progressie van Real Madrid onder Capello is.....? :eusa_pray:

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr jan 12, 2007 10:09 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:Dat was inderdaad zo, maar in het nieuwe 2007 seizoen mag elke club 1 speler aantrekken die compleet buiten de Salary cap valt. De Beckham-rule zoals hij al wordt genoemd. En buiten de salary cap zal Beckham gaan vallen...hij gaat belachelijk veel geld verdienen :X
200 miljoen in een paar jaar toch?
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 12, 2007 11:47 am

We mogen niet denken dat hij het voor het geld doet, zegt hij niet in het NOS-journaal. Hij doet het voor de sportieve uitdaging. :eusa_liar:

Baseman

Bericht door Baseman » vr jan 12, 2007 12:06 pm

Inderdaad, die 50 miljoen die hij per jaar gaat verdienen is bijzaak :hypocrite:

Ik vind het overigens een schandelijk hoog bedrag...250 miljoen Dollar voor 5 jaar :nooo:

Arwin

Bericht door Arwin » vr jan 12, 2007 12:10 pm

Baseman schreef:Inderdaad, die 50 miljoen die hij per jaar gaat verdienen is bijzaak :hypocrite:

Ik vind het overigens een schandelijk hoog bedrag...250 miljoen Dollar voor 5 jaar :nooo:
Daar zijn zijn sponsor- en individuele sponsorcontracten al bij opgeteld stond in het AD vanochtend. Zoiets zal hij nu dan ook wel al ongeveer verdiend hebben bij Real Madrid.

In ieder geval is het niet alleen salaris, dus het geeft een vertekenend beeld, dit bedrag.

Het blijft natuurlijk belachelijk veel geld.

Baseman

Bericht door Baseman » vr jan 12, 2007 2:04 pm

Arwin schreef:Daar zijn zijn sponsor- en individuele sponsorcontracten al bij opgeteld stond in het AD vanochtend.
Dat is inderdaad waar :xyxthumbs:
Al kan ik me niet voorstellen dat hij bijna 40 miljoen aan sponsorcontracten verdiend...maar goed, je weet maar nooit.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jan 12, 2007 2:24 pm

Voor een kwart miljard naar VS
Door EDWIN WINKELS

BARCELONA - David Beckham gaat zijn fortuin in de Verenigde Staten zoeken. Na een tot nu toe teleurstellend verblijf bij Real Madrid vertrekt de 31-jarige Engelsman op 30 juni naar Los Angeles, waar hij een vijfjarig contract bij de voetbalclub LA Galaxy tekent. Zijn vrouw, de vroegere Spice-girl Victoria, was vorige maand al in Hollywood om huizen te bekijken.

Het persbureau Reuters, dat gistermiddag als eerste het nieuws uit de mond van de speler zelf vernam, schatte dat Beckham in die vijf jaar zo’n 250 miljoen dollar zal gaan verdienen. Daarbij zitten echter ook de ongetwijfeld hoge inkomsten van persoonlijke sponsors inbegrepen.

Beckham is de grootste ster die naar de Major League Soccer (MLS) gaat sinds die in 1996 in het leven werd geroepen. Zijn komst was tot voor kort onmogelijk, omdat de MLS een bovengrens had gesteld aan de spelerssalarissen van twee miljoen dollar. In november besloten de eigenaren van de betrokken clubs die regel af te schaffen.

De kogel ging door de kerk op de dag dat Beckham thuis moest blijven terwijl Real Madrid een bekerwedstrijd bij Betis Sevilla speelde. Net als Ronaldo lijkt de Engelsman niet meer mee te tellen voor trainer Fabio Capello. Daarom ging ’smiddags de agent van de speler, Terry Byrne, op bezoek bij de clubleiding om het besluit mee te delen. Het contract dat ‘Becks’ van de Koninklijke aangeboden had gekregen was lager dan zijn huidige, dat twaalf miljoen euro bruto per jaar bedraagt.

,,Deze week vroeg Real me een beslissing over mijn toekomst te nemen en te zeggen of ik het tweejarig contract dat ze me hebben aangeboden accepteerde,’’ zei Beckham gisteren. ,,Na met mijn gezin en mijn vertegenwoordigers de verschillende opties te hebben besproken, in Madrid blijven of voor een andere grote Europese of Engelse club te spelen, heb ik besloten vanaf augustus voor LA Galaxy te gaan voetballen.’’

LA Galaxy wordt geleid door oud-speler Alexi Lalas, ex-international van de VS. In Los Angeles is geopperd dat Beckham samen met Paul Glazer, de oud-eigenaar van Manchester United, de hele ‘franchise’ LA Galaxy zou overnemen.

Beckham stelde gisteren zijn medespelers van zijn besluit op de hoogte. Sinds hij in 2003 voor 35 miljoen euro van Manchester United overkwam, heeft de club slechte jaren doorgemaakt. Hij voegde zich bij Ronaldo, Zidane, Figo, Roberto Carlos en Raúl en de toenmalige voorzitter Florentino Pérez leek een onoverwinnelijke topploeg bijeen te hebben gekocht.

Niets was minder waar. Alleen in zijn eerste maand won de Brit er een prijsje, de Spaanse Supercup. Hij heeft er inmiddels al zes verschillende trainers meegemaakt, allen zonder succes. Dit seizoen, onder Capello, heeft ‘Becks’ slechts vijf wedstrijden in de basis gestaan.

Die plaats op de reservebank, net als zijn afwezigheid bij de Engelse nationale ploeg, komt de waarde van Beckham als handelsmerk niet ten goede. Jarenlang was hij dankzij de miljoenencontracten met wereldwijde sponsors de best verdienende voetballer, goed voor zo’n 25 miljoen euro per jaar. Die eerste plaats is de laatste twee jaar door Ronaldinho overgenomen.

In de Verenigde Staten ligt voor David Beckham en misschien ook zijn vrouw Victoria – ouders van drie kinderen - een nieuwe, nog nauwelijks ontgonnen markt. Enkele van zijn huidige sponsors hebben grote kantoren in Californië. Victoria bekeek in december in Hollywood Hills en Beverly Hills drie huizen met een waarde van tussen de acht en 15 miljoen dollar. Na jaren van redelijke anonimiteit in Madrid – al was ze regelmatig in Londen – zou zij op een plaatsje in de Amerikaanse filmindustrie hopen.
www.ad.nl

De Beckhams waren in ieder geval voorbereid op een vertrek naar de VS, gezien het feit dat de contracten zo snel rond kwamen, en dat Victoria al op zoek is geweest naar een passend optrekje.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 12, 2007 4:22 pm

Ben ik de enige die Beckham niet zoveel bijzonders vindt? En qua marketing is hij onderhand uitgemolken. Kan me niet voorstellen dat de wereld met ingehouden adem zal volgen hoe hij presteert tegen FC Dallas.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jan 12, 2007 4:59 pm

Geweldige rechtshalf in een 4-4-2. :worshippy: Vroeger, althans.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 12, 2007 5:40 pm

joey schreef:Ben ik de enige die Beckham niet zoveel bijzonders vindt? En qua marketing is hij onderhand uitgemolken. Kan me niet voorstellen dat de wereld met ingehouden adem zal volgen hoe hij presteert tegen FC Dallas.
Een speler die voor een buitenspeler meer niet kan dan wel. Ik heb zelden een speler zulke topprestaties zien leveren met slechts een paar uitzonderlijke kwaliteiten. En dan heb ik het natuurlijk voornamelijk over z'n trap, die fenomenaal is.

Van Nistelrooy en Higuaín moeten wennen

11/1/2007 22:51

Tijdens het bekerduel met Real Betis Sevilla werd Ruud van Nistelrooy in de aanval van Real Madrid voor het eerst gekoppeld aan de nieuwe aankoop Gonzalo Higuaín. Het werd nog geen succes, want De Koninklijke bleef steken op 0-0.

Van Nistelrooy kreeg op aangeven van Higuaín wel de beste kans van de wedstrijd, maar Betis-doelman Pedro Contreras hield de bal met een uitstekende redding uit het doel. De Nederlandse spits moest na 72 minuten plaatsmaken voor Raúl.

Real krijgt in het eigen Santiago Bernabéu kans om zich te plaatsen voor de kwartfinale van de Copa del Rey.
vi.nl

Arwin

Bericht door Arwin » vr jan 12, 2007 7:13 pm

Eigenlijk is het triest dat bijna alle andere voetballers zo weinig oefenen op hun traptechniek dat iemand die alleen maar goed kan trappen al een bijzondere speler is.

Zelfde is tegenwoordig het geval voor een voetballer die iemand kan uitspelen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 12, 2007 7:48 pm

Het is een fabeltje dat Beckham alleen maar een goede trap heeft. Theo Janssen heeft alleen een goede trap. Beckham op zijn top werkte hard, had er een uitstekend gevoel voor om altijd goed te staan, zag alles en daardoor kon hij met die fenomenale trap ook alles en iedereen bereiken.

Soms heb ik wel eens een gevoel dat door die vrije trap tegen Griekenland Beckham onderschat wordt. Net alsof Beckham alleen nuttig is als er een vrije trap genomen moet worden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr jan 12, 2007 8:35 pm

Eens. Beckham is (of was?) gewoon een uitstekende speler, alleen dan om andere redenen dan waarvoor hij beroemd werd.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jan 12, 2007 9:07 pm

Bertje schreef:Het is een fabeltje dat Beckham alleen maar een goede trap heeft. Theo Janssen heeft alleen een goede trap. Beckham op zijn top werkte hard, had er een uitstekend gevoel voor om altijd goed te staan, zag alles en daardoor kon hij met die fenomenale trap ook alles en iedereen bereiken.

Soms heb ik wel eens een gevoel dat door die vrije trap tegen Griekenland Beckham onderschat wordt. Net alsof Beckham alleen nuttig is als er een vrije trap genomen moet worden.
:yes:

Beckham was (met de nadruk op was) een fenomenale speler, hoor. Loopvermogen, inzicht, fluwelen techniek. En dan die trap.

http://www.youtube.com/watch?v=3VouOsU9suE

Geen slecht doelpunt voor iemand die alleen maar kan schieten.

Plaats reactie