Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma nov 20, 2006 10:06 pm

Boulahrouz speelt met vuur:
BOULAHROUZ: "LIEVER OP BANK DAN RECHTS"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Khalid Boulahrouz, de Nederlandse ver-
dediger van Chelsea, heeft geen schrik
van José Mourinho, zijn coach. "Ik ben
op m'n best centraal in de verdediging
en niet op rechts", laat hij weten.

Mourinho houdt niet zo van kritiek. Vo-
rig seizoen speelde William Gallas ook
niet op zijn geliefkoosde plaats. De
discussie ontaardde en Gallas vertrok
uiteindelijk naar Arsenal.

Boulahrouz doet er zelfs nog een schep
bovenop. "Ik zit nog liever op de bank
dan op rechts te spelen." Mourinho doet
in het hart van de verdediging een be-
roep op John Terry en Ricardo Carvalho.
Sporza.be

Niettemin heeft-ie gelijk. Afgelopen woensdag leek het ook weer nergens op met Boulahrouz als rechtsback. Zonde, want hij is een dijk van een centrumverdediger.

jabu

Bericht door jabu » ma nov 20, 2006 10:13 pm

Mocht het op een breuk aankomen dan is hij wat mij betreft welkom bij Ajax als opvolger van Grygera. Dan mag hij zelfs centraal spelen. ;)

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 20, 2006 10:51 pm

Ik vind dit toch wel apart hoor. Die jongen is daar net binnen. Ik mag toch aannemen dat je bij de onderhandelingen ook praat over je positie binnen de selectie. Daarnaast kun je verwachten dat je als nieuweling binnen deze sterke selectie niet altijd maar op je favoriete plek kunt spelen. Terry en Carvalho zijn toch ook geen prutsers.

Je kunt best intern aangeven dat je liever centraal speelt maar om nou te stellen dat je liever op de bank gaat zitten dan aan de rechterkant te spelen? Ik denk niet dat hij heel lang voor Chelsea gaat spelen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di nov 21, 2006 12:50 pm

IJslanders kopen West Ham United

Eggert Magnusson neemt de Engelse voetbalclub West Ham United over. Een ruime meerderheid van de aandeelhouders is akkoord gegaan met het bod van het consortium van Magnusson. Met de overname is een bedrag van 85 miljoen pond (ruim 125 miljoen euro) gemoeid.

Eggert Magnusson neemt de voorzittershamer over van Terry Brown, die wel als directeur aanblijft op Upton Park. Brown: ,,Het is een reëel bod, gezien onze historie, recente prestaties en de verwachtingen.'' De nieuwe eigenaar, tevens voorzitter van de IJslandse voetbalbond, bekijkt of verhuizing van Upton Park naar het nieuwe Olympisch Stadion in Londen tot de mogelijkheden behoort.
www.nieuwnieuws.nl

Vreemd bericht, de voorzitter van de IJslandse voetbalbond die een Engelse club koopt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman

Bericht door Baseman » di nov 21, 2006 5:24 pm

Vreemde woorden inderdaad van Boulah, al weet je met de Engelse pers nooit of de speler het daadwerkelijk gezegd heeft.
Maar spelen bij Chelsea betekent bakken met geld, maar ook enorme concurrentie en een eigenwijze coach. Wat had hij verwacht dan ?

Alsof hij Carvalho en vooral Terry naar de bank kan verwijzen...wel zonde, want verdedigen kan hij. Het is echter het lot van tekenen bij een club als Chelsea.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di nov 21, 2006 5:28 pm

Ik denk dat hij Carvalho wel uit de basis kan verdrijven. Terry heeft volgens mij toch meer aan een snelle partner als Boulahrouz dan meer van hetzelfde met Carvalho. Desondanks is Carvalho natuurlijk een fantastische verdediger.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Baseman

Bericht door Baseman » di nov 21, 2006 6:04 pm

Dat is inderdaad een optie Bertje, al verwacht ik dat Carvalho wel wat krediet heeft. En hij is zeker een klasbak.

Maar goed, bij Mourinho weet je het nooit en Boulah is ook een ijzersterke verdediger. Persoonlijk denk ik echter dat Boulah een verkeerde keuze heeft gemaakt, ik vind hem niet passen bij de vedetten van Chelsea en veel vertrouwen zal hij er niet krijgen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di nov 21, 2006 6:30 pm

Baseman schreef:Dat is inderdaad een optie Bertje, al verwacht ik dat Carvalho wel wat krediet heeft. En hij is zeker een klasbak.
Qua persoonlijkheid is hij bijvoorbeeld weer niet de lieveling van Mourinho.

Maargoed, volgens mij is Boulahrouz ook niet het meest sympathieke figuur.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di nov 21, 2006 9:02 pm

Adu begins 2-week trial with Man U.

MANCHESTER, England - American teenager Freddy Adu began a two-week trial with English Premier League club Manchester United on Monday.

The 17-year-old Adu took part in training with players from the club's youth academy. Man United's senior squad left Monday for Glasgow, Scotland, for its Champions League match against Celtic on Tuesday.

Because Adu doesn't have a British work permit, he is not able to play in a competitive match.

Under FIFA transfer rules, Adu, who plays for MLS club D.C. United, is not allowed to transfer to a club outside the United States until he turns 18 on June 2, 2007.

Chelsea has also expressed interest in possibly signing Adu at some point.

Mon Nov 20, 4:41 PM ET

http://news.yahoo.com/s/ap/20061120/ap_ ... united_adu

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di nov 21, 2006 10:52 pm

Ik ben benieuwd of het na al die hype uiteindelijk nog wat wordt met die jongen. Hij blijft toch wel vrij klein en probeert nog teveel de duels te ontwijken. Soms speelt hij zichzelf uit de wedstrijd.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do nov 23, 2006 5:35 am

Thomas schreef:Ik ben benieuwd of het na al die hype uiteindelijk nog wat wordt met die jongen. Hij blijft toch wel vrij klein en probeert nog teveel de duels te ontwijken. Soms speelt hij zichzelf uit de wedstrijd.
Die jongen is 17. Twee jaar jonger dan Ryan Babel. Jouw kritiek mag je eigenlijk niet bij zo'n jonge gast aanwrijven. Of het een hele grote wordt is natuurlijk weer een ander verhaal. Nii Lamptey was op jonge leeftijd ook zo'n groot talent. Eing idee hoe het met hem is afgelopen? Zo zullen er nog meer zijn.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do nov 23, 2006 12:25 pm

Ik weet dat hij heel jong is, maar hij zal bepaalde dingen wel moeten leren om echt te slagen. De techniek heeft hij in ieder geval.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do nov 23, 2006 6:00 pm

Tévez worstelt: 'Alles gaat zó snel in Engeland'

23/11/2006 13:25

Carlos Tévez heeft zijn faam nog niet waargemaakt bij West Ham United. Maar ook al speelt de hoog aangeschreven Argentijnse aanvaller weinig, toch blijft hij opgewekt en geduldig.

West Ham zorgde afgelopen zomer voor de verrassendste transfer in het Premiership door Tévez en zijn landgenoot Javier Mascherano naar Upton Park te halen. De Londense club werd geholpen door de steenrijke investeerder Kia Joorabchian, die destijds nog hoopte eigenaar te kunnen worden van The Hammers.

Net zo onverwacht is dat de twee jonge internationals amper aan spelen toekomen bij de Engelse middenmoter. Middenvelder Mascherano stond in alle competities pas zes keer op het veld, aanvaller Tévez negenmaal. De spits maakte slechts twee keer de negentig minuten vol en scoorde nog niet.

'Het Engelse voetbal is heel erg fysiek en gaat heel snel', legde Tévez uit op het Argentijnse Radio Mitre. De 22-jarige heeft moeite met de omschakeling na jarenlang in Argentinië en Brazilië te hebben gespeeld.

'Ik wist dat het voetbal anders zou zijn, maar ik had niet gedacht dat het zó veel zou verschillen', bekende el Apache. 'Hier kun je niet veel dribbelen. Het is allemaal één keer raken, want als je dat niet doet, dan vreten ze je benen op. Hier zijn ook geen kleine verdedigers, ze zijn allemaal groot. Bovendien moet je hier honderd procent fit zijn, anders kun je niet spelen. Ik was ook iets te zwaar, maar nu niet meer. Ik train 's ochtends en zit 's avonds in fitnesszaal.'

'Mascherano en ik weten dat het moeilijk is. In Zuid-Amerika blink je al snel uit als je technisch bent, hier niet. Dit is een grote uitdaging voor me. Ik moet geduldig zijn en blijven leren, want ik weet nog lang niet alles', aldus Carlitos

Tévez ontkende dat hij problemen heeft met coach Alan Pardew. 'We werken goed samen met de trainer. Sinds we hier zijn aangekomen, zorgt hij goed voor ons. Er wordt veel over ons gesproken en geschreven omdat Masche op de bank zit en ik niet veel speel. Men vraagt ook vaak of ik wegga, maar ik weet helemaal niets van een vertrek.'

'Of ik komend seizoen terugga naar Boca Juniors? Deze vraag verrast me. Als ik dat doe geeft Kia me een klap op mijn bek', antwoordde Tévez veelzeggend met een grote glimlach.

Geen cumbia maar hiphop

Carlos Tévez moest ook wennen in de kleedkamer. 'Hier is het alleen maar hiphop. De cumbia is voor hun hetzelfde als bijten in knoflook. Ze wilden luisteren naar me terwijl ik ging zingen, maar toen ik dat deed, gooiden ze me de kleedkamer uit.'

vi.nl

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 25, 2006 9:06 pm

Arsenal heeft in het Reebok Stadium met 3-1 verloren van Bolton, in een wedstrijd die een waar reclamespotje was voor het Engelse voetbal. Hoog tempo, veel strijd, kansen over en weer en in de tweede helft zo nu en dan uitstekend technisch onderlegd voetbal van Arsenal.
De 2-0 kwam van Nicolas Anelka en was een fantastisch afstandsschot (later zou Anelka ook de 3-1 maken tegen z'n oude club. Hij heeft er nu 5 inliggen in 7 wedstrijden tegen Arsenal). Een paar minuten daarna maakte Gilberto nog de aansluitingstreffer, waarna een heel ander Arsenal de kleedkamer uitkwam. Arsenal creëerde veel kansen, raakte drie keer de lat, maar scoorde niet meer.
Ik begin de Ashley Cole-William Gallas ruil van Arsenal steeds beter te snappen. Cole is dan misschien wel de beste linksback van Europa maar Clichy heeft enorm veel potentie en met Gallas hebben de Gunners er een multifunctionele verdediger en vervanger van Campbell bij. Clichy speelde vandaag ijzersterk. Die jongen heeft een goede techniek, snelheid, een hele mooie trap en hij kan ook nog verdedigen.
Probleem bij Arsenal lag toch uiteindelijk in de aanval. Met Adebayor in z'n eentje in de spits ga je de oorlog niet winnen (met Flamini op het middenveld ook niet overigens). Een leuke voetballer die eng veel op Kanu lijkt, maar hij moet de bal vast kunnen houden of z'n acties kunnen maken en niet het eindstation zijn. Arsenal mist dit seizoen regelmatig hun Henry in vorm van vorig seizoen.
Bolton kreeg via de counter nog wel 1 hele grote kans uit een spelhervatting (een grote kracht van Bolton) en gooide de wedstrijd dus op slot via Anelka. Aan de kant van Arsenal vond ik Flamini en vooral Ljungberg erg zwak, maar als team had Arsenal op z'n minst recht op een gelijkspel. Een geflatteerde nederlaag, maar wel eentje die er voor zorgt dat het gat met Manchester United morgen op kan lopen tot 15 punten. Volgend jaar beter.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma dec 04, 2006 3:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jesse

Bericht door Jesse » zo nov 26, 2006 3:51 pm

Hoe laat spelen Chelsea en Man U vandaag eigenlijk tegen elkaar?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 26, 2006 3:52 pm

Vijf uur Nederlandse tijd, Jes.

Jesse

Bericht door Jesse » zo nov 26, 2006 3:53 pm

:xyxthumbs:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jesse

Bericht door Jesse » zo nov 26, 2006 6:59 pm

1-1 geworden. Mooi gevecht. :yes:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 26, 2006 9:24 pm

Zeker. Minder leuk dan bijvoorbeeld Bolton-Arsenal van gisteren, maar tactisch veel sterker. Sowieso speelt Arsenal semper het kick and rush wat we vandaag wel regelmatig zagen.
De wedstrijd was fel en opvliegerig maar ontspoorde niet vanwege de uitstekende scheidsrechter. Het gelijkspel was verdiend. Chelsea kreeg wat meer mogelijkheden op een goal, Manchester de grotere kansen.
Wat een schrijnend verschil was het overigens tussen Robben en Cristiano Ronaldo vanavond. Ronaldo mocht alles van z'n coach, krijgt volop vertrouwen en dat heeft Ashley Cole geweten (al speelde hij wederom sterk tegen Ronaldo, die twee vechten iedere wedstrijd weer fantastische duels uit). Robben kwam weer eens van de bank, deed weinig inventiefs en speelde een draak van een wedstrijd.
Overigens had ik Giggs wat langer tegenover Cole gezet want over z'n rechterbeen maak je veel meer kans, maargoed.
Chelsea mist in mijn ogen juist een creatieve speler als Robben of Joe Cole in de basis. Het middenveld met Lampard-Ballack-Essien-Makelele heeft wel dynamiek en is krachtig, dynamisch en tactisch ijzersterk. Maar het mist wel wat aan flair en de kapiteinen Ballack en Lampard hebben veel minder diepgang naast elkaar dan zonder elkaar.
Mourinho staat niet bekend om z'n attractieve elftallen, maar misschien heeft hij nu toch echt teveel gekozen voor kracht en tactische discipline. De teugels zo nu en dan los laten zou ook wel eens mogen. In deze basiself zouden Drogba, Essien en Lampard daar baat bij hebben, denk ik.
Wat Manchester betreft, die zijn er qua voetballend vermogen er op vooruit gegaan met Saha. Dat merk je aan de hele manier van spelen van de ploeg. Maar qua afmaken missen ze Van Nistelrooij zo nu en dan behoorlijk. Vandaag ook kreeg Saha twee kansen waarvan ik denk dat Ruud er net een stap eerder bij was geweest.

Het wordt nog heel spannend tussen deze twee. :xyxthumbs:
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma dec 04, 2006 3:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo nov 29, 2006 5:45 pm

Tevez In Brazil Shirt Punishment

Who says all footballers are brainless, money obsessed prima donnas? West Ham United's players have really stepped up to the mark this week when given the chance to choose teammate Carlos Tevez's punishment for walking out of Upton Park in a strop last weekend after being substituted and have came up with the best punishment any proud Argentinian should have to suffer.

Not only was Carlitos ordered to pay a fine of £1000 to a local charity he was also forced to wear the international football shirt of Argentina's hated South American rivals Brazil while he trained with the rest of the squad. Having played in Brazil for Corinthians before his summer move to London I'm sure the pain and embarrassment was adequate punishment for the hotheaded striker and would have more of a lasting impact on him than any fine or ban could do.

Sense of humour and ingenious thinking in English Premiership footballers? Whatever next!
worldsoccer

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo nov 29, 2006 11:05 pm

Geweldige actie van die spelers...... :D
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo nov 29, 2006 11:09 pm

Brazilië verkneukelt zich om 'landgenoot' Tévez

29/11/2006 20:55

De straf die de spelers van West Ham United hebben verzonnen voor collega Carlos Tévez, is vooral goed gevallen in Brazilië. De Braziliaanse media verkneukelen zich erover dat de Argentijnse aanvaller een week lang in het shirt van de Braziliaanse nationale ploeg moet trainen.

Vrijwel alle sportkranten konden het niet laten om de Argentijnse international in het shirt van de Goddelijke Kanaries te monteren. Tévez kreeg de straf omdat hij het stadion voortijdige verliet nadat hij was gewisseld tegen Sheffield United.

'Ze hadden drie of vier mogelijke straffen verzonnen', vertelde Tévez aan de Argentijnse pers. 'Eentje was een financiële boete, een andere een week lang alle ballen halen. Maar toen ze dat met het shirt van Brazilië opperden, stak iedereen zijn hand op.'

Overigens is Tévez niet van plan het tenue van de aartsrivaal aan te trekken. 'Natuurlijk moet je er de humor van inzien. Ik heb respect voor Brazilië omdat ik er bij Corinthians heb gespeeld. Maar Ik ga dat shirt echt niet dragen. Iedereen weet dat dat onmogelijk is', verzekerde hij aan Radio Mitre
.
vi.nl

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do nov 30, 2006 11:35 am

Wat gaat-ie dan doen? Beetje vreemde vent blijft het wel.......
Tsja, en dan ben je nu manager van West Ham, wat dan? Moet je hem nu wegsturen/schorsen? ;)
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do nov 30, 2006 11:42 am

Hij heeft hem al aangehad hoor.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do nov 30, 2006 11:45 am

Spijker schreef:Hij heeft hem al aangehad hoor.
Dat dacht ik ook, maar is het niet gewoon een goeie photoshop geweest?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gesloten