Champions League
Moderator: mods
Re: Champions League 2014-2015
Ik vond Bayern zonder 6 basisspelers ook niet zwak.Lionel schreef:Barca wint de CL. Met afstand de beste ploeg.

2 aanvallers tegen Porto's centrum en hun zwakke backs laten zwemmen was een goede zet. Vreemd trouwens, kunnen ze vissen uit dat Doyen netwerk, komen ze bij zo'n zwakke keeper en Martins Blindi uit.

- InnerHarbour
Vanavond Real-Atletico, denk dat ik hier in Madrid maar een een fijn cafe ga opzoeken. 

YNWA
Na een rondje golf en paar whisky's op de 19e hole.InnerHarbour schreef:Vanavond Real-Atletico, denk dat ik hier in Madrid maar een een fijn cafe ga opzoeken.

Heb ik een verplicht avondje op het werk, mis ik een mooi potje voetbal. Schijnt met name in de eerste helft een masterclass geweest te zijn. Hopelijk heeft de selectie van Ajax ook opgelet.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
De bal ging vrijwel uitsluitend naar voren. Porto was na een half uur voor het eerste langer dan een seconde of 3 op de helft van Bayern.beelzebub schreef: Schijnt met name in de eerste helft een masterclass geweest te zijn. Hopelijk heeft de selectie van Ajax ook opgelet.
Iets wat erg opviel: kwaliteit van de inspeelpasses van Boateng en Badstuber, de CVs. Over 20 of 30 meter, linie overslaan, keihard, op maat en op de juiste voet van de ontvanger. Die jongens schuiven ook gewoon in, Alonso nam dan defensief de honneurs waar. Heel knap hoe ze zo Porto, zowel in de as als aan de zijkanten, steeds uit elkaar trokken.
Dan krijg je al een 100% andere dynamiek dan bij Ajax met breed, kort, terug, pielballetje over 7 meter naar een middenvelder.
Porto-spits Jackson toonde m.i. wel weer zijn enorme klasse. Geweldige speler, voor de absolute top in Europa ook een directe aanwinst.

Laatst gewijzigd door wimpey op wo apr 22, 2015 9:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Tactisch ijzersterk van Pep weer. Een genot die man als trainer.wimpey schreef:Ik vond Bayern zonder 6 basisspelers ook niet zwak.Lionel schreef:Barca wint de CL. Met afstand de beste ploeg.![]()
2 aanvallers tegen Porto's centrum en hun zwakke backs laten zwemmen was een goede zet. Vreemd trouwens, kunnen ze vissen uit dat Doyen netwerk, komen ze bij zo'n zwakke keeper en Martins Blindi uit.
Barca voetbalt zo makkelijk, Wimpey. Waar Bayern het in 2 uitwedstrijden behoorlijk lastig heeft wint Barca gewoon uit in de eerste wedstrijd.
Hoop op een finale Bayern en Barca.
IK GELOOF!!!!!!
Ik durf de stelling wel aan dat Porto beter is dan PSG. En dat Robben, mits fit, (weer) helemaal gehakt maakt van Alba. Aan de andere kant is die nichterige Alves ook rijp voor de sloopkogel.Lionel schreef: Barca voetbalt zo makkelijk, Wimpey. Waar Bayern het in 2 uitwedstrijden behoorlijk lastig heeft wint Barca gewoon uit in de eerste wedstrijd.
Ik schat Bayern hoger in dan Barcelona, Madrid, Juve.
Hoho wimpey. Je vergeet de vechtmachine van de echte Argentijnse Diego.
Het is vandaag gehaktdag en Madrid gaat door de molen van Atletico.

Het is vandaag gehaktdag en Madrid gaat door de molen van Atletico.
PSG schakelde wel gewoon Chelsea uit he. Porto won van Basel.
Wat denk je dat Messi met Bernat doet, Suarez met Dante/Badstuber en Neymar met Rafinha?
Wat denk je dat Messi met Bernat doet, Suarez met Dante/Badstuber en Neymar met Rafinha?
IK GELOOF!!!!!!
Bayern blinkt vooral uit in het compleet overhoop spelen van een zwakkere tegenstander, dat zegt niet alles over hoe ze het doen tegen gelijkwaardige tegenstanders. Wat wel een typisch Duits trekje lijkt te orden is juist niet relaxen na een doelpunt, maar de mentale toestand van de tegenstander en het team zelf gebruiken om voor de K.O. te gaan.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Ze hebben 1, hooguit 2 gelijkwaardige tegenstanders. Je wilt een punt maken dat er niet is.Le T. schreef:Bayern blinkt vooral uit in het compleet overhoop spelen van een zwakkere tegenstander, dat zegt niet alles over hoe ze het doen tegen gelijkwaardige tegenstanders.
Ze misten 6 basisspelers gisteren he. En niet de minsten. En spelen dan een sterke tegenstander compleet overhoop.
Kijk, dat zijn prima plekken!!!InnerHarbour schreef:Vanavond Real-Atletico, denk dat ik hier in Madrid maar een een fijn cafe ga opzoeken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
wimpey schreef:Iets wat erg opviel: kwaliteit van de inspeelpasses van Boateng en Badstuber, de CVs. Over 20 of 30 meter, linie overslaan, keihard, op maat en op de juiste voet van de ontvanger. Die jongens schuiven ook gewoon in, Alonso nam dan defensief de honneurs waar. Heel knap hoe ze zo Porto, zowel in de as als aan de zijkanten, steeds uit elkaar trokken.
Wat mij vooral opviel was hoe nadrukkelijk spelers als Alonso en Müller bezig waren om ruimte te trekken voor de pass direct naar Lewandowski. Dán kun je dus meteen de spits inspelen. Maar Ajax heeft amper spelers die weten wanneer ze ruimte moeten trekken voor hun medespelers. Iemand als Klaassen heeft dat, maar moet doorgaans zelf de pass geven omdat andere spelers dat niet kunnen, en moet inzakken omdat hij verder naar voren niet vrijgespeeld wordt door zijn medespelers.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Welke 6 misten ze?wimpey schreef:Ze hebben 1, hooguit 2 gelijkwaardige tegenstanders. Je wilt een punt maken dat er niet is.Le T. schreef:Bayern blinkt vooral uit in het compleet overhoop spelen van een zwakkere tegenstander, dat zegt niet alles over hoe ze het doen tegen gelijkwaardige tegenstanders.
Ze misten 6 basisspelers gisteren he. En niet de minsten. En spelen dan een sterke tegenstander compleet overhoop.
Alaba, Ribery en Robben. Thiago is beter dan Schwein.
Geweldige voetballer.
IK GELOOF!!!!!!
Het viel idd op in welke mate Lewandowski in het open spel werd betrokken.Bert schreef: Wat mij vooral opviel was hoe nadrukkelijk spelers als Alonso en Müller bezig waren om ruimte te trekken voor de pass direct naar Lewandowski.

Benatia, Martinez, Schweinsteiger... Bayern op volle kracht lijkt me niet te houden. Of ze moeten zoals vorig seizoen in München tegen Madrid vroeg tegen 2 goals uit standaards aan lopen...Lionel schreef: Welke 6 misten ze?
Benieuwd of Barcelona niet de verkeerde Alcantara heeft laten lopen. Wordt Rafinha beter dan z'n broer? Of mag Thaigo lekker rijpen in Munchen en is de lokroep van 'thuis' straks onweerstaanbaar als Xavi en Iniesta zijn gestopt?
Vorig jaar was dat punt er wel, toen werden ze vernederd. Het kan natuurlijk een incident zijn, maar de vraag wat er van ze overblijft bij sterke tegenstand staat nog steeds.wimpey schreef:Ze hebben 1, hooguit 2 gelijkwaardige tegenstanders. Je wilt een punt maken dat er niet is.Le T. schreef:Bayern blinkt vooral uit in het compleet overhoop spelen van een zwakkere tegenstander, dat zegt niet alles over hoe ze het doen tegen gelijkwaardige tegenstanders.
Bayern is sterk maar ik vind Barcelona individueel echt van een ander niveau. Iniesta... mogen ze bij Bayern van dromen.wimpey schreef:Het viel idd op in welke mate Lewandowski in het open spel werd betrokken.Bert schreef: Wat mij vooral opviel was hoe nadrukkelijk spelers als Alonso en Müller bezig waren om ruimte te trekken voor de pass direct naar Lewandowski.Ik vond Müller trouwens weer eens geweldig. Vindt altijd de ruimte, kiest geweldig positie, hij is altijd onderweg en neemt in en rond de 16 99 van de 100 keer de juiste beslissing. Z'n aktie bij 3-0 was zó mooi, zó perfect. Onderschat, die gozer, echt een van de beteren ter wereld.
Benatia, Martinez, Schweinsteiger... Bayern op volle kracht lijkt me niet te houden. Of ze moeten zoals vorig seizoen in München tegen Madrid vroeg tegen 2 goals uit standaards aan lopen...Lionel schreef: Welke 6 misten ze?
IK GELOOF!!!!!!
Toen liepen ze vroeg tegen 2 goals uit standaards aan. Dat kán een keer gebeuren, zie Chelsea tegen PSG.Le T. schreef: Vorig jaar was dat punt er wel, toen werden ze vernederd.
Ik vond het gisteren (weer) indrukwekkend. Het gemak en het plezier spatte ervan af. Terwijl ze een half elftal misten.
Zo lust ik er nog wel een paar... Neuer, Müller, Boateng: vul maar in. Je komt er niet onderuit dat het ene eliteteam hier en het andere daar nog nét wat beter bezet is.Lionel schreef: Bayern is sterk maar ik vind Barcelona individueel echt van een ander niveau. Iniesta... mogen ze bij Bayern van dromen.
Nogmaals, het volledig overhoop spelen van een zwakkere tegenstander is het probleem niet, dat weten we al een tijdje. Dat wil echter niet zeggen dat ze evenredig sterk zijn tegen gelijkwaardige tegenstanders.wimpey schreef:Toen liepen ze vroeg tegen 2 goals uit standaards aan. Dat kán een keer gebeuren, zie Chelsea tegen PSG.Le T. schreef: Vorig jaar was dat punt er wel, toen werden ze vernederd.
Ik vond het gisteren (weer) indrukwekkend. Het gemak en het plezier spatte ervan af. Terwijl ze een half elftal misten.
Nogmaals, er zijn er 1 of 2 gelijkwaardig. En dan pik jij die 0-4 eruit, waarin ze vroeg tegen 2 standaards aanlopen.Le T. schreef: Nogmaals, het volledig overhoop spelen van een zwakkere tegenstander is het probleem niet, dat weten we al een tijdje. Dat wil echter niet zeggen dat ze evenredig sterk zijn tegen gelijkwaardige tegenstanders.
Tegen Barcelona of RM kan ook Bayern verliezen, aangezien de marges dan minimaal zijn. De rest spelen ze volledig van de mat. Dat deden ze in deze mate zelfs t.t.v. Heynckes niet.
Of ga je me nu vertellen dat je als voetballiefhebber niet hebt genoten van Bayern gisteren?
-
- AT Toto winner 15/16
Jij slaapt onder een Barca beddek. Bayern en Real zijn echt niet slechter hoor.Lionel schreef:Barca wint de CL. Met afstand de beste ploeg.