Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Duitsland

Bericht door Arthur » wo feb 11, 2015 5:51 pm

Volgens mij speelt hij puur reactievoetbal, maar ik zie ze niet vaak spelen.

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » wo feb 11, 2015 6:37 pm

columbus schreef:@Wimpey
Ik zie de Duitse competitie eigenlijk alleen zo nu en dan in samenvatting en daarnaast de Duitse clubs in de CL maar vroeg me af of zo'n Klopp bij Ajax zou passen? Of is zijn denk- en werkwijze totaal anders dan dat wij graag zien van Ajax?
In hun beste tijd waren ze een betere uitvoering van Salzburg: collectief pressievoetbal, fysiek en qua loopvermogen superieur. Balbezit van ondergeschikt belang, razendsnel omschakelen. Prima om aan te zien.

Nederlanders kunnen nog wel het e.e.a. leren van de Duitsers qua voetbal, lijkt me. Dus Klopp zou zeker bij Ajax passen. Alleen zou hij met het huidige Ajax niets aan kunnen vangen. Kwalitatief (technisch, fysiek, handelingssnelheid) totaal ongeschikt voor het voetbal dat hij voorstaat. Maar goed, Klopp heeft sowieso z'n handen vol aan BVB momenteel. :smallgrin.gif:

Ik ben trouwens van mening dat Ajax al jaren veel te weinig doet met Duitsland. Daar loopt toch echt meer talent en voetbalkennis rond dan in Denemarken.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Duitsland

Bericht door zeux » wo feb 11, 2015 7:04 pm

wimpey schreef:
Ik ben trouwens van mening dat Ajax al jaren veel te weinig doet met Duitsland. Daar loopt toch echt meer talent en voetbalkennis rond dan in Denemarken.

Daar verbaas ik mij ook altijd over. Hoeveel Duitsers hebben er überhaupt in NL gespeeld?

Was Blankenburg de laatste???

Afbeelding
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Duitsland

Bericht door peter » wo feb 11, 2015 9:06 pm

Bij Ajax bedoel je? Ik kan anders nog wel tot een paar namen komen, hoor. Pieckenhagen, Cziommer, Christian Kum, Paolo Rink, Michalke...

Maar uiteraard heeft wimpey wel gelijk. Er moet beter te vinden zijn dan Honer.

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Duitsland

Bericht door columbus » wo feb 11, 2015 9:35 pm

wimpey schreef:
columbus schreef:@Wimpey
Ik zie de Duitse competitie eigenlijk alleen zo nu en dan in samenvatting en daarnaast de Duitse clubs in de CL maar vroeg me af of zo'n Klopp bij Ajax zou passen? Of is zijn denk- en werkwijze totaal anders dan dat wij graag zien van Ajax?
In hun beste tijd waren ze een betere uitvoering van Salzburg: collectief pressievoetbal, fysiek en qua loopvermogen superieur. Balbezit van ondergeschikt belang, razendsnel omschakelen. Prima om aan te zien.

Nederlanders kunnen nog wel het e.e.a. leren van de Duitsers qua voetbal, lijkt me. Dus Klopp zou zeker bij Ajax passen. Alleen zou hij met het huidige Ajax niets aan kunnen vangen. Kwalitatief (technisch, fysiek, handelingssnelheid) totaal ongeschikt voor het voetbal dat hij voorstaat. Maar goed, Klopp heeft sowieso z'n handen vol aan BVB momenteel. :smallgrin.gif:

Ik ben trouwens van mening dat Ajax al jaren veel te weinig doet met Duitsland. Daar loopt toch echt meer talent en voetbalkennis rond dan in Denemarken.

Dank! Zoals gezegd, ik ken BVB alleen redelijk uit de CL-wedstrijden. Met name de kracht en power valt me, gecombineerd met prima veldspel, erg op. En dat vaak 90 minuten lang. In Nederland lopen we soms wat dat betreft een stuk achter, als of we het met alleen positiespel en een klassieke 433 wel kunnen overleven.

Zou het wel tof en een mooi experiment vinden, een goede Duitse trainer als Klopp aan het roer in Nederland.

Hoe zou dat toch komen dat er nauwelijks aandacht is voor de Duitse markt? Ontbreken van een netwerk?

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Duitsland

Bericht door GangstaRiB » za feb 14, 2015 4:49 pm

Bayern maakt hackfleisch van Hamburger SV.

6-0 na een uur spelen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door brigade zuid » za feb 14, 2015 5:03 pm

Bas Dost heeft er vandaag ook alweer drie in liggen.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Zuidema » za feb 14, 2015 5:05 pm

Inmiddels 7-0 door Ribery. Met nog 20 minuten te spelen zit de kans op een totale vernedering met 10-0 er in. En dat terwijl Bayern niet eens de turbo erop heeft staan. Hoeft ook niet, HSV is wel heel erg bedroevend. De 3-0 van Robben vond ik trouwens een beauty. Specialité de la maison: van rechts naar binnen draaien en vanaf de rand 16 scoren. Alleen ditmaal niet met een kanonskogel, maar met een bekeken krul in de linkerbovenhoek. Vaart werd na een uur gewisseld. Terecht, speelde wat mij betreft als een uitgebluste en versleten veteraan. Is zo absoluut niet de routinier die we nodig hebben.
Success will tear us apart.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door Thijs » za feb 14, 2015 5:22 pm

Hahaha, Bas Dost maakt in de 94e minuut de 4-5 bij Bayer Leverkusen. Vier goals gemaakt.

Geniaal. Ik ga lekker Sportschau kijken zo!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Duitsland

Bericht door generaal » za feb 14, 2015 5:41 pm


Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Duitsland

Bericht door Jinne » za feb 14, 2015 8:35 pm

Thijs schreef:Hahaha, Bas Dost maakt in de 94e minuut de 4-5 bij Bayer Leverkusen. Vier goals gemaakt.

Geniaal. Ik ga lekker Sportschau kijken zo!
Lekkere goals ook nog eens van Dost. Vooral de 0-3 na de assist van De Bruyne. Typisch dat ie er in de eerste helft er toch naast heeft gestaan in de spits. Wie stond er toen in de aanval? Toch niet Bendtner?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Duitsland

Bericht door peter » za feb 14, 2015 9:13 pm

Lord Bendtner voor jou. :smallgrin.gif:

Trouwens, met die 'ervaringszoektocht' mag ik toch hopen dat ze Lord Bendtner niet binnenhalen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Duitsland

Bericht door Yopi » za feb 14, 2015 10:55 pm

Die Bendtner haalt zijn neus op voor de Nederlandse competitie.

Haast nog liever Lord Bendtner dan de woonwagenbaron uit Heemskerk, trouwens.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door Marillion » za feb 14, 2015 11:51 pm

Gaat Dost het daar nu dan toch nog redden? Had ik niet meer verwacht maar hij is nu dus wel echt heel goed bezig. Eerst die doelpunten tegen Bayern en nu dit. Leuk voor 'm!
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » zo feb 15, 2015 3:22 pm

Bas Dost is gewoon een ontzettend goede spits die er bij Ajax 30 per seizoen in zou hebben gelegd.

Kreeg in Duitsland direct te maken met Felix Magath die zijn spelers in de zomer voorbereiding per week ruim honderd kilometer laat lopen en op andere wijzen fysiek en mentaal sloopt. :blush.gif:

Verbazingwekkend dat Bas Dost nog steeds niet geknakt is en de weinige keren dat hij speeltijd krijgt zijn kans grijpt, want die Duitse coaches bij een middenmoot clubs die niet weten hoe met écht talent om te gaan hadden zijn carrière bijna vermoord.........

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » zo feb 15, 2015 3:43 pm

Het contrast tussen al die superatleten bij Bayern en vd Vaart was gisteren wel grappig, op een wat pijnlijke manier.

Dit is niet het seizoen van Le T. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Duitsland

Bericht door zeux » zo feb 15, 2015 4:10 pm

wimpey schreef:Het contrast tussen al die superatleten bij Bayern en vd Vaart was gisteren wel grappig, op een wat pijnlijke manier.

Dit is niet het seizoen van Le T. :smallgrin.gif:
Vd Vaart is sinds die onfortuinlijke oudejaarsdag volgens mij definitief exit als topspeler. Zijn privéleven kost hem al zijn energie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Duitsland

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 15, 2015 4:36 pm

Daar moet Ajax ook niet meer aan beginnen. Geweldige voetballer, maar klaar. Of je moet hem puur voor de Ooijer rol willen. Ik heb liever de ervaring in het veld staan.

Wat mij betreft kunnen ze voor dit soort spelers ook een uitzondering maken m.b.t. salarisniveau en/of tekengeld.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » zo feb 15, 2015 5:20 pm

wimpey schreef:Het contrast tussen al die superatleten bij Bayern en vd Vaart was gisteren wel grappig, op een wat pijnlijke manier.

Dit is niet het seizoen van Le T. :smallgrin.gif:
Met Vaart op de plek van Schweinsteiger was het ook wel 6-0 of 7-0 geworden.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Duitsland

Bericht door Jöhnk » zo feb 15, 2015 5:37 pm

Tja, met Angela Merkel op de plek van Schweinsteiger was het ook 6-0 of 7-0 geworden.

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » zo feb 15, 2015 5:45 pm

Lionel schreef: Met Vaart op de plek van Schweinsteiger was het ook wel 6-0 of 7-0 geworden.
Boeien. Kijk eens waar het zwaartepunt van VDV ligt en vergelijk dat met Schweinsteiger of Xabi. Die zijn van dezelfde leeftijd. :excited.gif:

VDV gaat er in de eredivisie ook hard af. Mag echt geen optie voor Ajax zijn.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » zo feb 15, 2015 6:52 pm

Zou goed kunnen. Maar hem beoordelen op basis van gisteren is natuurlijk niet fair.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Duitsland

Bericht door Arthur » zo feb 15, 2015 7:38 pm

Als spits zou je hem nog wel kunnen gebruiken, maar hij is natuurlijk niet het type ervaren speler waar Ajax behoefte aan heeft.

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » zo feb 15, 2015 7:44 pm

Lionel schreef:Zou goed kunnen. Maar hem beoordelen op basis van gisteren is natuurlijk niet fair.
Ik beoordeel hem op z'n lichamelijke verschijning. Hij verdient 3 M in HH en ziet er 'zo' uit. HSV gaat dat contract natuurlijk never nooit verlengen. En Ajax moet hem links laten liggen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door Marillion » zo feb 15, 2015 7:56 pm

In dat geval kon het wel eens einde loopbaan zijn. Doodzonde toch. Hij heeft er veel te weinig uitgehaald als je kijkt naar de mogelijkheden die hij als jonge speler had.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie