Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » ma feb 02, 2015 4:06 pm

Lionel schreef:Snap jij waarom trainers beginnen met 3 verdedigers?
Sommige trainer houden er zelfs continu aan vast. :hypocrite.gif:

Nee, ik snap het niet. Je kom elders een man tekort. En dan kom je tot 0 doelpogingen tegen Southampton ofzo.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » ma feb 02, 2015 5:05 pm

Dat laatste is onjuist, Wimpey.

Met het eerste ben ik het mee eens.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Duitsland

Bericht door Duke » ma feb 02, 2015 8:50 pm

Schürrle voor 32 to 37 miljoen (we kijken niet op een paar euro's) naar Wolfsburg.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » di feb 03, 2015 1:03 am

Die doen goede zaken met Chelsea. Heerlijk voor Dost, 2 van zulke geweldenaren om je heen!
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » di feb 03, 2015 9:50 am

Lionel schreef:Die doen goede zaken met Chelsea. Heerlijk voor Dost, 2 van zulke geweldenaren om je heen!
En ze hebben met Caligiuri, Vierinha en Rodriguez nog een paar gasten met een prima voorzet. Uitstekende ploeg, beter dan het elftal dat in 2009 kampioen werd.

Opmerkelijk is dat ze met Knoche en Arnold ook nog eens 2 toptalenten vanuit de eigen jeugd ingepast hebben.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » di feb 03, 2015 10:21 am

Die linksback is geweldig. Even oud als Boilesen volgens mij...
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » di feb 03, 2015 10:43 am

Lionel schreef:Die linksback is geweldig. Even oud als Boilesen volgens mij...
Rodriguez. Geweldige speler idd. Beste linksback van het WK wat mij betreft. Heeft net verlengd, je loopt als speler helemaal binnen bij VW.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland

Bericht door Le T. » di feb 03, 2015 12:58 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:De verdedigers van Bayern speelden in de 2e helft 15 meter over de middenlijn. Dan kan het weleens misgaan.
Bayern speelde ook geen slechte wedstrijd. Wolfsburg was simpelweg fantastisch, had geluk (die 2-0) en was zeer effectief bij het benutten van de kansen. Bij Bayern zijn ze nu wel ontwaakt uit hun winterslaap.
Als de bal er nou gewoon niet in wilde, maar als je aanvallend voetbal op balbezit speelt en nauwelijks kansen creeert en alleen een frommelgoaltje produceert was het natuurlijk niet best.
De Bruyne was trouwens fenomenaal. Hij is geen glamour boy, maar wát een speler.
Hij doet me aan Scholes denken, verlegen en bescheiden, maar stronteigenwijs en een sterke persoonlijkheid op het veld.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » di feb 03, 2015 1:04 pm

Le T. schreef:Als de bal er nou gewoon niet in wilde, maar als je aanvallend voetbal op balbezit speelt en nauwelijks kansen creeert en alleen een frommelgoaltje produceert was het natuurlijk niet best.
Je pikt er een wedstrijdje uit om je Guardiola-afkeer te 'bewijzen'. Irritant is dat, omdat je voor het gemak even voorbijgaat aan de fenomenale eerste seizoenshelft die Bayern gespeeld heeft. En ook omdat je voor je big spending buddy in Manchester compleet andere maatstaven hanteert.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Baseman » di feb 03, 2015 11:25 pm

Le T. schreef:Morgen moet Bayern tegen ze, die zijn niet zo goed uit de winterstop gekomen en volgens mij verloren ze de laatste keer dat de topspits van oranje geschorst was ook van Schalke.
Nu dus weer puntenverlies...ondanks een goal van Robben.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » di feb 03, 2015 11:35 pm

Speelden 72 minuten met 10 man en speelden echt prima voetbal. Schalke is 1x gevaarlijk geweest... uit een corner.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland

Bericht door Le T. » wo feb 04, 2015 9:13 am

Ruzie met de bal en het veld, moeilijke wedstrijd voor het hele team, en dan scoren met het hoofd uit een corner terwijl dat absoluut je specialiteit niet is. Dat zouden de Vlamingen een sterkhouder noemen denk ik.
wimpey schreef:
Le T. schreef:Als de bal er nou gewoon niet in wilde, maar als je aanvallend voetbal op balbezit speelt en nauwelijks kansen creeert en alleen een frommelgoaltje produceert was het natuurlijk niet best.
Je pikt er een wedstrijdje uit om je Guardiola-afkeer te 'bewijzen'. Irritant is dat, omdat je voor het gemak even voorbijgaat aan de fenomenale eerste seizoenshelft die Bayern gespeeld heeft. En ook omdat je voor je big spending buddy in Manchester compleet andere maatstaven hanteert.
Ik dacht dat ik al gezegd had dat ik nog niet veel van Bayern had gezien. Ik heb verder niets tegen Guardiola persoonlijk, zijn omgang met de pers of grensrechters of wat dan ook. Alleen telkens als ik dan weer eens een hele wedstrijd kijk valt het tegen, en dan niet omdat het beoogde voetbal er niet uitkomt, maar juist omdat dat er wel uitkomt maar het niet zo heel sterk is. Wel heel verzorgd en georganiseerd dus het lukt Guardiola wel gewoon om zijn stempel te drukken en dat is knap, maar het lijkt mij geschikter voor het vernederen van een zwakke tegenstander dan voor het verslaan van een gelijkwaardige tegenstander. Ik laat me dan ook niet in de verleiding brengen om te roepen dat de trainer niks bijzonders doet omdat het allemaal om Robben draait die in zijn eentje het elftal naar een goed niveau tilt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » wo feb 04, 2015 11:02 am

Baseman schreef: Nu dus weer puntenverlies...ondanks een goal van Robben.
Rode kaart voor Boateng, onterecht afgekeurde goal (kort voor de goal van Robben). En met 10 man speelden ze met S04 zoals psv dat met NAC deed.

Vorig seizoen piekte Bayern te vroeg. Nu hebben ze een dipje, na een niet te overtreffen eerste seizoenshelft. Missen een aantal basisspelers door blessures en Guardiola rouleert. Goed mogelijk dat ze in April fit en op hun top zijn.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Duitsland

Bericht door elliquido » wo feb 04, 2015 9:35 pm

Dortmund achter tegen augsburg thuis. En augsburg met 10 man.
Ongelofelijk eigenlijk
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door brigade zuid » wo feb 04, 2015 11:11 pm

Staan gewoon laatste al is het volgens mij onmogelijk dat ze degraderen. Ze zullen straks wel een keer een serie maken.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Baseman » do feb 05, 2015 10:01 am

Dortmund heeft maar liefst 11 van de 19 wedstrijden verloren...
En gisteren konden ze dus ook niet winnen van 10 man, heel apart. En vreemd genoeg gaat het tot nu toe uitstekend in de CL.
wimpey schreef:Rode kaart voor Boateng, onterecht afgekeurde goal (kort voor de goal van Robben). En met 10 man speelden ze met S04 zoals psv dat met NAC deed.
Dank voor de uitleg :biggthumpup.gif:
Erg ongelukkig puntenverlies dus.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door Marillion » do feb 05, 2015 10:07 am

Als je na 19 wedstrijden onderaan kunt staan dan kan het ook aan het einde van de rit. Onvoorstelbaar dat ze het zo moeilijk hebben. Zeker het contrast met de CL is vreemd.

Het tekent voor een deel denk ik ook de kracht van de Bundesliga. Al is deze positie wel erg extreem.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » do feb 05, 2015 10:15 am

Baseman schreef:Dortmund heeft maar liefst 11 van de 19 wedstrijden verloren...
Bizar. Er schijnt een scenario klaar te liggen dat Klopp en BVB als vrienden uit elkaar gaan wanneer BVB eind deze maand nog steeds diep in de shit zit. Die man is de ultieme motivator met z'n teksten en blufvoetbal, maar de rek lijkt er uit te zijn. Een aantal spelers heeft ook lang boven het eigen niveau gepresteerd. In combi met kwaliteitsverlies (Lewandowski, Götze) zitten ze nu rock bottom natuurlijk.

Positie van Luhukay bij Hertha wordt er ook niet beter op.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Duitsland

Bericht door beelzebub » do feb 05, 2015 10:27 am

Ik zie wat parallellen met het laatste seizoen van Gaal (1996/1997). De sinasappel was flink uitgeperst, maar er vielen net teveel key spelers weg. Weliswaar halve finale CL, maar een kleurloos seizoen in de competitie.

We stonden toen alleen geen laatste. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » do feb 05, 2015 10:32 am

beelzebub schreef:Ik zie wat parallellen met het laatste seizoen van Gaal (1996/1997). De sinasappel was flink uitgeperst, maar er vielen net teveel key spelers weg. Weliswaar halve finale CL, maar een kleurloos seizoen in de competitie.

We stonden toen alleen geen laatste. :ajaxsmiley.gif:
En er werd bagger voor in de plaats gehaald.

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » do feb 05, 2015 3:01 pm

Luhukay wurde entlassen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Baseman » di feb 10, 2015 4:28 pm

Opvallend, Reus heeft bijgetekend tot 2019.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Duitsland

Bericht door Arthur » di feb 10, 2015 5:05 pm

Daar zal wel een clausule in zitten dat hij weg mag bij degradatie.

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Duitsland

Bericht door columbus » wo feb 11, 2015 4:49 pm

@Wimpey
Ik zie de Duitse competitie eigenlijk alleen zo nu en dan in samenvatting en daarnaast de Duitse clubs in de CL maar vroeg me af of zo'n Klopp bij Ajax zou passen? Of is zijn denk- en werkwijze totaal anders dan dat wij graag zien van Ajax?

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » wo feb 11, 2015 5:35 pm

Klopp zou hier zeker wel passen. Geeft talenten een kans en speelt op zijn manier aanvallend voetbal.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie