Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » di mei 06, 2014 8:50 am

Peter schreef:Snapte ook niet zo goed dat de hele media Liverpool al tot 'kampioen' hadden gebombardeerd (al weken lang).
Achteraf is dat makkelijk zeggen.

Wat verklooien ze dat zeg, doodzonde.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di mei 06, 2014 8:55 am

wimpey schreef:
Peter schreef:Snapte ook niet zo goed dat de hele media Liverpool al tot 'kampioen' hadden gebombardeerd (al weken lang).
Skrtel - Sakho, da's niveau De Vrij - BMI / Bruma - Rekik.
Onzin, diezelfde verdediging bleef gewoon overeind 10 overwinningen op rij waaronder wedstrijden tegen United, Spurs en City. De Nederlandse spelers die jij opnoemt doen mee in Liverpool -C
YNWA

elliquido

Bericht door elliquido » di mei 06, 2014 8:59 am

maar 0-3 weggeven in 10 minuten... pfoe...
ik had die beelden in de kleedkamer wel willen zien...
En Palace speelde nergens meer voor volgens mij... sympathiek clubje, dat wel.. maar oh oh oh.. kan wel janken
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 06, 2014 8:59 am

Misschien is het niveau daar uberhaupt wel niet zo hoog. Dat er veel geld zit wil niet zeggen dat het per definitie allemaal top is. Zo hebben de Spaanse clubs bijvoorbeeld een duidelijk overwicht in Europa.

Maar met deze groep is Liverpool wel degelijk ver gekomen. Jammer, ik had het ze wel gegund. Sowieso zie ik liever een club als Liverpool kampioen worden in plaats van Manchester City. Historie versus olie dollars. Dan weet ik het wel.
Nil volentibus arduum

De Dominee

Bericht door De Dominee » di mei 06, 2014 9:09 am

Liverpool is net zo goed een bij elkaar gekocht zooitje.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 06, 2014 9:17 am

Natuurlijk gaat er daar ook veel geld rond. Maar er zit bij mij gevoelsmatig toch een verschil. Een club als City heeft voor mij echt alle charme verloren.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mei 19, 2014 2:30 pm

Het is officieel! Louis van Gaal is de nieuwe trainer van ManUtd. :biggthumpup.gif:

Eens kijken of hij zo slim is om nu echte topspelers te halen. Als hij nu gaat voor Indi, Clasie en Depay als aankopen, dan kan hij het direct schudden. Strootman zal hij hoe dan ook wel willen hebben.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 19, 2014 2:38 pm

Marcel Bout en Frans Hoek mogen natuurlijk niet ontbreken.

Bij clubs als Barcelona, Bayern en Man U heb je het m.i. grotendeels zelf in de hand of je slaagt. Er is een enorm budget, een enorme traditie en een fantastisch fundament. Ze halen niet iemand om alles anders te doen, maar om net die meerwaarde bovenop het bestaande draagvlak te zijn.

Wanneer ie zich niet aanpast, wordt het (ook) bij Man U minder dan je o.b.v. zijn enorme kwaliteiten als trainer zou mogen verwachten.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma mei 19, 2014 4:18 pm

Het voordeel is dat het bijna niet slechter kan, bovendien heeft hij een rustig seizoen voor de boeg aangezien ze geen europees spelen. Hij kan dus redelijk bouwen aan een nieuw top elftal!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma mei 19, 2014 8:45 pm

Afbeelding

Toch een beetje grappig..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

zeux

Bericht door zeux » ma mei 19, 2014 8:50 pm

Van Gaal heeft in ieder geval voor Giggs gekozen. Dat is al strategisch.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Arthur

Bericht door Arthur » ma mei 19, 2014 9:10 pm

Het leek er niet echt op dat hij daar iets over te zeggen had.

Zuidema

Bericht door Zuidema » di mei 20, 2014 7:18 am

Op AN heeft een lid een overzicht geplaatst van de inkomsten uit tv-gelden van het afgelopen seizoen per club uit de PL:

Afbeelding

Allemachtig, wat een geld. Als ik het goed zie is de koers momenteel 1,23 euro voor een pond. De vaste vergoeding bedraagt dan per PL-club ongeveer 65 miljoen euro per seizoen. Dat is dus vergelijkbaar met de huidige begroting van Ajax, exclusief transfer- en CL-inkomsten. En daar overheen komt dan nog een bedrag voor de uitzendingen op tv en de uiteindelijke plaats op de PL-ranglijst. Zelfs degradant Cardiff ontvangt zo al ongeveer 10 miljoen euro meer aan tv-gelden dan de basisbegroting van Ajax. Om over de toppers maar te zwijgen. Liverpool ontvangt zo'n 120 miljoen euro aan tv-gelden, na een goed seizoen als langdurig titelkandidaat met veel tv-airplay. De andere landen (Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië) zullen wat minder scheutig zijn met tv-gelden, maar ik schrik toch wel van de bedragen die ermee gemoeid zijn en met wat voor kapitaal Ajax internationaal moet concurreren.

Nou is geld gelukkig niet alles in het voetjebal, dat hebben Ajax in het verleden en andere minder kapitaalkrachte clubs inmiddels diverse malen bewezen. Er leiden meer wegen naar Rome. Maar vooral in de scouting zal Ajax hier flink last van hebben met clubs die vrijwel de hele spelersmarkt leeg stofzuigen, om daarna allerhande spelers te laten verpieteren in het tweede of op de tribune of bij clubs als Vitesse. Spelers die Ajax ook goed had kunnen gebruiken en die waarschijnlijk 10-20 jaar geleden nog bereikbaar/realiseerbaar waren voor Ajax.

Gezien Ajax' relatief beperkte financiele mogelijkheden is de koers van eigen jeugd eerst dus een goede en gezonde, maar ook wel bittere noodzaak. Inclusief het aantrekken van jong internationaal talent, dat je dan weer verder opleidt. Toch hoop ik wel dat Ajax zijn scouting ook intensiveert in de leeftijdranges van 20-25 jaar en 25 jaar en ouder en zich niet alleen richt op die categorie t/m 20 jaar. Voor de broodnodige balans/ervaring. Volgens mij moet er vooral in de categorie 20-25 jaar de nodige (betaalbare) kwaliteit te vinden zijn, die de Europese (sub)top wel op de radar heeft, maar nog niet direct wil aankopen. Spelers, die Ajax als springplank willen gebruiken voor een boost in hun internationale carriere. Ook in die range zal Ajax zich dan als zodanig moeten profileren, wil het een kans maken. Dat houdt niet op bij die jochies t/m 20 jaar.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di mei 20, 2014 7:39 am

wimpey schreef:Marcel Bout en Frans Hoek mogen natuurlijk niet ontbreken.

Bij clubs als Barcelona, Bayern en Man U heb je het m.i. grotendeels zelf in de hand of je slaagt. Er is een enorm budget, een enorme traditie en een fantastisch fundament. Ze halen niet iemand om alles anders te doen, maar om net die meerwaarde bovenop het bestaande draagvlak te zijn.

Wanneer ie zich niet aanpast, wordt het (ook) bij Man U minder dan je o.b.v. zijn enorme kwaliteiten als trainer zou mogen verwachten.
Mjah.. dat zijn een beetje loze woorden... Ik weet niet over welk fundament je praat, maar je weet dat je met Van Gaal iemand binnenhaalt die van stap 1 begint op zijn manier. Het lijkt me vrij naief om te denken dat ie voorbouwd op het huidge Man U, want dat is rampzalig.

Qua budget mag ie niet mopperen (al zijn de concurrenten nóg kapitaalkrachtiger). Mij benieuwen of ie de spelers kan losweken zoals Strootman, Hummels, Müller etc. Dat soort namen voegen wel degelijk iets toe in de PL.
Whitey on the moon.

Le T.

Bericht door Le T. » di mei 20, 2014 8:10 am

Peter schreef:Het is officieel! Louis van Gaal is de nieuwe trainer van ManUtd. :biggthumpup.gif:

Eens kijken of hij zo slim is om nu echte topspelers te halen. Als hij nu gaat voor Indi, Clasie en Depay als aankopen, dan kan hij het direct schudden. Strootman zal hij hoe dan ook wel willen hebben.
Met Depay kan hij daar best aankomen. Dat type past daar wel en die gaat het niveau ook wel halen. Maar die moet nog wel veel leren. Past ook prima bij Man U, een speler halen die nog een aanpassingsjaar nodig heeft, Ferguson haalde ook spelers voor de lange termijn.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 20, 2014 8:37 am

GangstaRiB schreef: Mjah.. dat zijn een beetje loze woorden... Ik weet niet over welk fundament je praat, maar je weet dat je met Van Gaal iemand binnenhaalt die van stap 1 begint op zijn manier. Het lijkt me vrij naief om te denken dat ie voorbouwd op het huidge Man U, want dat is rampzalig.
Man U heeft een top-opleiding. Daar hoeft geen Masterplan op los te worden gelaten. Een slecht seizoen betekent niet dat alles kut is en anders moet. En dat een groot voetbalinstituut zich van A tot Z aan de wensen van een passant dient aan te passen. Het is geven en nemen. Nemen gaat 'm prima af, geven wat minder.

Van Gaal heeft het zelf in de hand. Hij kan rücksichtlos zijn weg gaan. Zoals bij Barcelona: 2 keer kampioen worden met een team dat geen Catalaan aansprak. Of 4e staan in de BuLi omdat ie Neuer, Khedira enzo niet wil. Dat gevaar ligt bij Man U ook op de loer. De trainer LvG redt het overal, de mens daarentegen...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di mei 20, 2014 8:55 am

Hij moet inderdaad met zijn poten van de jeugdopleiding daar afblijven. Wat goed is moet goed blijven.

Hij doet er goed aan voor de verandering eens te luisteren in plaats van te praten. De mensen die al lang bij de club zitten weten van sommige dingen meer dan hij. Hij is trainer/coach, that's it. Hij moet niet proberen de hele club naar zijn hand te zetten. Dan gaat hij onherroepelijk nat. Wat het transferbeleid: ik zie niet in waarom hij Nederlanders zou halen. Robben is oud en ligt vast; de rest is niet van dusdanig niveau dat je niet zonder kan. Beter is aan een team te bouwen met een aantal buitenlandse toppers en verder Engelse jongens. Daarmee win je krediet.
Ik lees dat hij wéér aan komt zetten met dat vreselijke team van hem. Die Reckers die de spelers van Bayern vertelde hoe ze moesten voetballen en de onvermijdelijke kontlikker Frans Hoek. Wie komt er nog meer mee?

Ik denk dat hij het daar lastig gaat krijgen. Man. Utd. heeft in Engeland niet meer de status die Bayern in Duitsland heeft. De andere topclubs hebben ook goede coaches. Ben benieuwd of Van Gaal het nog kan laten zien, of dat hij inmiddels over zijn top heen is. Hij is tenslotte al in de zestig.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di mei 20, 2014 8:59 am

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Mjah.. dat zijn een beetje loze woorden... Ik weet niet over welk fundament je praat, maar je weet dat je met Van Gaal iemand binnenhaalt die van stap 1 begint op zijn manier. Het lijkt me vrij naief om te denken dat ie voorbouwd op het huidge Man U, want dat is rampzalig.
Man U heeft een top-opleiding. Daar hoeft geen Masterplan op los te worden gelaten. Een slecht seizoen betekent niet dat alles kut is en anders moet. En dat een groot voetbalinstituut zich van A tot Z aan de wensen van een passant dient aan te passen. Het is geven en nemen. Nemen gaat 'm prima af, geven wat minder.

Van Gaal heeft het zelf in de hand. Hij kan rücksichtlos zijn weg gaan. Zoals bij Barcelona: 2 keer kampioen worden met een team dat geen Catalaan aansprak. Of 4e staan in de BuLi omdat ie Neuer, Khedira enzo niet wil. Dat gevaar ligt bij Man U ook op de loer. De trainer LvG redt het overal, de mens daarentegen...
De laatste tijd vind ik er geen toppers uit de opleiding komen hoor....
Whitey on the moon.

DelToro

Bericht door DelToro » di mei 20, 2014 9:19 am

De laatste toppers debuteerden toch iets van 20 jaar geleden, of zie ik spelers over het hoofd.

Daarna is er alleen middelmaat (Cleverly, Wellbeck, enzovoorts) uit voortgekomen. Ook hebben ze enorm veel matige jeugdspelers aangetrokken, al hebben ze nu met Januzaj hun eerste succes behaald op dat gebied.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di mei 20, 2014 10:09 am

Van Gaal moet zich tot zijn core business beperken en niet de Messias uithangen. Hij is niet iemand van de lange termijn. Zijn kracht ligt in het hier en nu. Hij moet geen Masterplannen schrijven, de hele club willen hervormen, enz. Daar is hij nu eenmaal niet zo goed in.

Verder zet ik mijn vraagtekens bij zijn entourage. Ik begrijp dat Reckers weer meegaat. Die man werd uitgekotst door de spelers van Bayern. Gaat hij straks Rooney leren voetballen? Frans Hoek wordt ook genoemd, wat mij betreft een middelmatige keeperstrainer. Gaat Andries ook mee? :smallgrin.gif:

DelToro

Bericht door DelToro » di mei 20, 2014 10:15 am

Ok, maar dat is iets anders dan 'wat goed is, moet goed blijven'. De jeugdopleiding van Man Utd kan volgens mij wel degelijk verbeterd worden, wanneer Brown, Fletcher, Welbeck en Cleverley de succesverhalen van de laatste 20 jaar zijn.
Of Van Gaal daar de juiste man voor is? Dat denk ik ook niet. Als ik hem was zou ik me inderdaad ook voornamelijk gaan bemoeien met het eerste elftal.

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 20, 2014 10:38 am

GangstaRiB schreef: De laatste tijd vind ik er geen toppers uit de opleiding komen hoor....
Januzaj. Laatst hadden ze een debutant die 2 keer scoorde. De LvG-doctrine is prima voor een seniorenploeg. Daar hoef je jeugd echter niet mee lastig te vallen.

Het gaat er gewoon om of ie z'n ego in toom kan houden. Bij Ajax (Koeman) en Bayern (Hoeness) heeft ie laten zien hoe het niet moet. Wellicht dat ie bij Man U dat fatsoen wel kan opbrengen? Lijkt me een utopie trouwens...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di mei 20, 2014 10:54 am

Toch opvallend dat we hier allemaal redenen weten te bedenken waarom het mis zal gaan met Van Gaal, terwijl ze in Manchester alle vertrouwen in hem hebben. Zijn wij nou zo slim, of zijn zij zo dom? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 20, 2014 10:59 am

DelToro schreef:Daarna is er alleen middelmaat (Cleverly, Wellbeck, enzovoorts) uit voortgekomen. Ook hebben ze enorm veel matige jeugdspelers aangetrokken, al hebben ze nu met Januzaj hun eerste succes behaald op dat gebied.
Je vergeet Welbeck, een uitstekende aanvaller.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di mei 20, 2014 11:01 am

Spoeling in de top van de trainerswereld is toch dun. De toppers zitten al goed en zijn dus niet makkelijk weg te kapen. En in Manchester zullen ze niet zo happig zijn om na de Moyes flop weer een trainer van een kleinere club te halen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie