Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

columbus

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door columbus » di okt 29, 2024 12:18 pm

De prestaties van ten Hag bij Ajax moet je ook niet onderschatten. Goede spelersgroep, goede trainer. Die resultaten af doen als geluk is niet nodig en doe je iedereen in die periode veel te kort.

Management van MU mogen zich dit natuurlijk zelf aantrekken. Want drie maanden terug verleng je nog het contract van de trainer waar op dat moment ook al genoeg over te zeggen viel. Vervolgens laat je hem vrij door veel oude bekenden binnen te halen.

En nu? Een nieuwe trainer waar weer wonderen van wordt gewacht? Met deze zal het misschien ietjes beter gaan maar meedraaien in de top is echt onrealistisch, daar is de selectie gewoon niet goed genoeg voor. Het voetbal van MU werd iets beter de laatste weken, maar als je niet scoort houdt het op.

Als ik Benfica was zou ik zeggen, dikke doei, kom in in de winterstop maar terug. Met de afkoopsom van 10 miljoen halen wij niet een vervanger.

999

Bericht door 999 » di okt 29, 2024 12:34 pm

Misschien is Farioli iets voor MU .. Kunnen ze met 8 verdedigers en om de week 10 elftalspelers wissels aanschouwen ..
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » di okt 29, 2024 6:23 pm

@Columbus: niet alleen geluk, dat heb ik nooit beweerd. Wel denk ik dat ETH op grond van zijn periode bij Ajax wat is overschat. Het duurde maar zo kort, dan zit een team in een flow.
Het seizoen dat werd afgebroken door Covid was Ajax niet echt beter dan AZ, en in het laatste seizoen van Ten Hag was het ook harken. Gelukkig hadden we toen mindere concurrentie dan het PSV van nu.

Welke tegenstanders tref je, hoe staan die erin (Madrid! Sergio Ramos), die dingen spelen een rol. Ajax kan in principe niet opboksen tegen de topclubs uit de grote competities, dat lukt alleen als een keer alles meezit. Een belangrijke factor daarbij is het doorbreken van goede jeugdspelers. De Ligt, Mazraoui, Van de Beek, Frenkie ook, ze waren er klaar voor. Frenkie die presteert wat echt niemand bij zijn komst naar Ajax had verwacht.

Nogmaals, ik vind Ten Hag voor Nederlandse begrippen een goede trainer. In de PL wordt alleen meer gevraagd. Vooraf was al duidelijk dat het enorm zwaar zou worden, want MU had niet de spelers die de concurrentie had. Als Ten Hag dan ook nog twijfelaars aantrekt, dan houdt het op. Ik had destijds de indruk dat hij graag met Overmars ergens heen was gegaan. Diens wangedrag was duidelijk een zware tegenslag voor hem. Maar ja, dat is speculeren. In elk geval miste hij iemand die het aankoopbeleid voor hem deed, want zelf heeft hij daar geen kaas van gegeten.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo okt 30, 2024 9:56 am

Heeft ook een beetje Lowie vibes he. Bij een topclub komt hij met zijn eigen mannetjes en aankopen op de proppen, maar die missen ieder niveau.

Yopii

Bericht door Yopii » wo okt 30, 2024 5:27 pm

Wilde er nog een paar...
Onthulling na Ten Hag-exit: 'Frenkie de Jong bekeek speciale video United nooit'

In de nasleep van Erik ten Hags exit bij Manchester United komt The Athletic met een bijzondere onthulling over Frenkie de Jong. De middenvelder van FC Barcelona zou nooit ook maar enige interesse hebben gehad in een verhuizing naar Engeland.

Ten Hag werd maandag ontslagen door de aanhoudende slechte resultaten in de Premier League en Europa League, maar achter zijn exit schuilt ook een falend transferbeleid. Hij mocht 600 miljoen euro uitgeven aan spelers, vaak met een Ajax-achtergrond. Onder meer Antony, Lisandro Martínez, Andre Onana, Matthijs de Ligt, Noussair Mazraoui kwamen naar Old Trafford.

Als het aan Ten Hag had gelegen, had óók Frenkie de Jong de overstap gemaakt. De verregaande interesse in de middenvelder van Barcelona was al bekend, maar The Athletic onthult woensdag een saillant detail over de vruchteloze pogingen van Ten Hag en Manchester United.

In 2022 besloot de club een video te produceren, waarin De Jong aan de zijde van een aantal clublegendes voor United speelde. Het doel was om de Oranje-international over de streep te trekken, maar het gewenste resultaat bleef uit. Sterker nog, volgens The Athletic nam De Jong nooit de moeite om de montage te bekijken.

Ten Hag probeerde overigens ook Ryan Gravenberch en Jurriën Timber, nu in dienst van respectievelijk Liverpool en Arsenal, naar Old Trafford te halen.
Wonderlijk toch. Is ook weer niet zo dat het Ajax van toen bulkte van het talent, naar internationale maatstaven. Best aardige spelers, maar tegelijkertijd is het geen toeval dat ze het na Ajax niet echt hebben gemaakt.

https://www.smry.ai/proxy?url=https%3A% ... ed_article

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 30, 2024 8:49 pm

Frenkie was de beste man bij Barca na maanden blessureleed in een EL Classico..
IK GELOOF!!!!!!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo okt 30, 2024 8:51 pm

En Gravenberch speelt nu in de basis bij Liverpool en Timber vaste waarde bij Arsenal. Dus die jongens kunnen wel wat.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopii

Bericht door Yopii » do okt 31, 2024 10:17 am

Zeker, maar kon hij geen andere spelers halen die minstens zo goed waren en geen Ajax-verleden hadden?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr nov 01, 2024 1:44 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii

Bericht door Yopii » za nov 02, 2024 10:45 am

Zo indrukwekkend is de CV van Amorim niet: viel hij bij Sporting met zijn neus in de boter?

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za nov 02, 2024 11:09 am

Daarvoor 19 jaar geen kampioen dus prima boter. :excited.gif: Gezien aan welke clubs hij eerder gelinkt was had ik niet verwacht dat het United zou worden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

columbus

Bericht door columbus » za nov 02, 2024 12:07 pm

Vind het eigenlijk best vreemd dat trainers blijkbaar wel tussentijds van club mogen wisselen. Ben je als Lissabon mooi klaar mee

Verder zal het misschien ietsjes beter gaan maar MU heeft gewoon een matige selectie om mee te doen voor de echte knikkers

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 02, 2024 10:27 pm

Yopii schreef:
za nov 02, 2024 10:45 am
Zo indrukwekkend is de CV van Amorim niet: viel hij bij Sporting met zijn neus in de boter?
Misschien is ie wel zo goed als Farioli...

Yopii

Bericht door Yopii » zo nov 03, 2024 10:59 am

Kortom, het is een gok. Amorim is geen bewezen toptrainer. Misschien redt hij het, misschien zakt hij net als ETH door het ijs. MU is a different cook.

Lionel

Bericht door Lionel » zo nov 03, 2024 1:22 pm

Zeker. Ik zie het ook niet gebeuren dat hij slaagt. Er zullen geen topspelers speciaal voor hem naar Old Trafford komen. Die spits gaat ze ook niet veel meer helpen dan de spitsen die ze nu al hebben. De rest is geen wereldtop bij Sporting. In de wedstrijden tegen Nederlandse teams vond ik zijn ploegen overigens bijzonder matig tot behoorlijk slecht.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » zo nov 03, 2024 1:23 pm

Daarbij is United een puinhoop en het verwachtingspatroon te hoog.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » zo nov 03, 2024 3:00 pm

Mwah, ik kijk regelmatig op redcafe.net - op basis van de reacties daar vind ik het met dat verwachtingspatroon wel meevallen. De supporters daar zijn het afgelopen decennium niet bepaald verwend, ze beseffen terdege dat de concurrentie zwaar is. De eisen zijn ongeveer zoals die bij ons: bovenin meedoen (CL-kwalificatie, niet per se de titel), niet voor lul gezet worden en iets van progressie zien. Het was juist opvallend hoe kinderlijk blij ze waren met de FA-Cup: de ellende van de competitie was snel vergeten.

Het is denk ik vooral het gebrek aan progressie dat ETH de das omgedaan heeft. Het schoot maar niet op.

Lionel

Bericht door Lionel » zo nov 03, 2024 6:38 pm

Want de opdracht van het bestuur weegt zwaarder dan wat supporters op Redcafe vinden?
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 03, 2024 8:46 pm

Of Amorim een gok is hangt af van de mate waarin ze hem hebben gesproken en onderzoek hebben gedaan. Misschien hebben ze hem wel heel uitgebreid gesproken en is er een duidelijk plan hoe ze met hem terug richting de top willen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er op zou gokken dat het wel meevalt wat dat betreft want United is een slecht geleide club. Als ze slim zijn nemen ze vooral ook hun transferbeleid onder de loep.

Over Ten Hag denk ik inderdaad dat het wel meeviel met de verwachtingen. United is al zolang weggezakt dat ze echt wel met minder dan de titel genoegen hadden genomen. Maar er was gewoon geen zicht op verbetering. Sterker nog, ze kwamen eerder verder van hun doel af dan dichterbij. En er was gewoon echt meer dan genoeg geld beschikbaar. Andere clubs met een kleiner budget doen het beter. Dan ga je een keer nat als trainer.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » ma nov 04, 2024 7:05 pm

Wat vinden jullie van van Nistelrooij? Lijkt me echt een linkmiegel. :blush.gif:

zeux

Bericht door zeux » ma nov 04, 2024 8:01 pm

peter schreef:
ma nov 04, 2024 7:05 pm
Wat vinden jullie van van Nistelrooij? Lijkt me echt een linkmiegel. :blush.gif:
Die ging toch al over 'lijken' in zijn spelerstijd?

(wat voor een killerspits niet per se een verkeerde mentaliteit is, maar als je met hem moet samenwerken lijkt het mij lastiger)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di nov 05, 2024 8:32 am

peter schreef:
ma nov 04, 2024 7:05 pm
Wat bedoel je precies met linkmiegel? Ik zie hem eerder als lichtgewicht. Maar dat zegt meer over zijn trainerskwaliteiten dan over zijn persoonlijkheid.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » di nov 05, 2024 9:15 am

Zou hem nooit vertrouwen als assistent zijnde. Voor mijn gevoel zit hij er voor zichzelf, is hij uit op je baan als hoofdcoach, lekt hij naar de media en profileert hij zich ook ten koste van een hoofdcoach. Krijg bij hem ook heel erg Ruud Gullit vibes. Niet te benijden.

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 05, 2024 9:28 am

Dat overdreven juichen afgelopen zondag :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » di nov 05, 2024 9:42 am

Lionel schreef:
di nov 05, 2024 9:28 am
Dat overdreven juichen afgelopen zondag :excited.gif:
Nou dat dus. Het telt allemaal bij elkaar op haha.

Plaats reactie