Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Duitsland

Bericht door Jöhnk » di mar 04, 2014 10:54 pm

Wouter schreef:
HSV wint nu ineens wel, van Dortmund! BvM is misschien toch niet 's werelds beste coach? De tweede plaats van Nederland op het wk van 2010 was te danken aan Sneijder, Stekelenburg, Robben, had niets te maken met BvM.
Van Marwijk had toen in ieder geval door dat hij met Van Bommel en De Jong als blok op het middenveld moest spelen om de verdediging te ontlasten. En dat snapte niemand in de Grachtengordel, Van Marwijk werd erom verguisd.

Hij hield alleen te lang vast aan zijn team. Dat werkte in 2012 niet meer.
Waarom werkte dat dan opeens niet meer? Het is toch zo simpel? Gewoon een blok op het middenveld om de verdediging te ontlasten en klaar. :hypocrite.gif:

Van Marwijk had met Oranje in 2010 vooral bizar veel geluk. In de eerste plaats met de loting, daarna met het wedstrijdverloop tegen Brazilië en als kers op de taart de schorsing van Suarez in de halve finale. Robben en Sneijder maakten ook opeens kopgoals. Het kon allemaal niet op. De sleutelspelers waren in topvorm en het zat mee. Conclusie: het lag aan Van Marwijk en zijn tactiek? Lijkt me niet.

Wouter

Bericht door Wouter » di mar 04, 2014 11:00 pm

Waarom werkte dat dan opeens niet meer? Het is toch zo simpel? Gewoon een blok op het middenveld om de verdediging te ontlasten en klaar. :hypocrite.gif:
Omdat Van Bommel toen over the hill was, die speelde in 2010 een geweldig WK. En inderdaad omdat Van Persie en vooral Robben niet in vorm waren, en ook Sneijder en Van der Vaart over the hill waren (en nog steeds zijn, ik zou beide heren thuis laten). Achteraf gezien had Van Marwijk misschien wat eerder moeten vernieuwen. Hoewel, er zijn tussen 1985 en 1990 nou eenmaal geen goede voetballers geboren in Nederland.

Hoe dan ook, als we in 2010 lekker op zijn Hollands waren gaan ballen waren we al snel geslacht.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mar 04, 2014 11:04 pm

Wouter schreef:Anyway, als we in 2010 lekker op zijn Hollands waren gaan ballen waren we al snel geslacht.
Wie zegt dat? Ik denk dat je op zijn Hollands ook wel door de poule met Japan en Denemarken komt en van Slowakije wint. Daarna moet je het geluk aan je zijde hebben, maar dat gold dus ook voor het systeem van Bert. Overigens zie je een klein detail over het hoofd: ook met het betonvoetbal van Bert hebben we NIET gewonnen.

Spanje heeft laten zien hoe je drie toernooien op rij wint. Met aanvallend combinatievoetbal van de bovenste plank. Toch zou Bert gelijk hebben met zijn betonvariant? Dat lijkt me stug.

Wouter

Bericht door Wouter » di mar 04, 2014 11:07 pm

Nee, maar we zijn wel dichterbij geweest dan ooit tevoren. En dat met die selectie. Vooraf riep iedereen dat we volkomen kansloos waren door de zwakke achterhoede. En op het WK zelf gaf Oranje niet veel kansen weg. Dan heeft de trainer toch iets goed gedaan.
Daarna moet je het geluk aan je zijde hebben, maar dat gold dus ook voor het systeem van Bert
Dat is altijd zo op zo'n toernooi. Een scheidsrechter die je een onterechte strafschop tegen geeft tegen pakweg Italië en je kansen zijn meteen een stuk kleiner. Met de loting kun je ook wat geluk of pech hebben. Neemt niet weg dat we met een beperkte selectie Spanje dat met een geweldig team speelde heel behoorlijk partij hebben kunnen bieden.
Spanje heeft laten zien hoe je drie toernooien op rij wint. Met aanvallend combinatievoetbal van de bovenste plank. Toch zou Bert gelijk hebben met zijn betonvariant? Dat lijkt me stug.
Spanje had op vrijwel elke positie een betere speler! Vind je ook dat Cambuur dezelfde tactiek als Ajax zou moeten hanteren als ze in pakweg Arnhem spelen?
Laatst gewijzigd door Wouter op di mar 04, 2014 11:13 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mar 04, 2014 11:10 pm

Vergis je niet, tegen Slowakije gaven ze de nodige kansen weg, en ook tegen Brazilie was het in de eerste helft open huis. Uruguay zonder Suarez scoorde sowieso al twee keer in de halve finale (Nederland scoorde er gelukkig één meer; een oude voetbalwijsheid zegt dat je dan wint).

DelToro

Bericht door DelToro » di mar 04, 2014 11:19 pm

Ik vond het een rottoernooi en het voetbal was niet om aan te zien, maar als je naar het resultaat gaat kijken dan kun je niet anders zeggen dan dat Van Marwijk het uitstekend heeft gedaan.

Het klopt inderdaad dat Nederland mazzel had tegen Brazilië, maar mag het ook met Heitinga en Ooijer (!!) als centrale verdedigers. Is het ooit in de geschiedenis voorgekomen dat een team met zo'n slechte verdediging de finale van een WK heeft gehaald? Het zou mij verbazen.
Daarnaast had Nederland natuurlijk geen mazzel tegen Uruguay. Die wedstrijd was helemaal niet spannend. Uruguay scoorde de 3-2 ver in blessuretijd.

Vergelijkingen maken met Spanje slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mar 05, 2014 1:50 pm

Nederland had mazzel dat Suarez geschorst was.

Alles zat mee. Het kan een keer gebeuren dat een team dat op zich niet uitzonderlijk goed is in een flow raakt, de finale haalt of zelfs wint (Griekenland). De kans is alleen nihil dat zo'n team het nog eens flikt.

Ik vond het spel van Oranje een aanfluiting. Zeker in de finale. Gelukkig verloren ze.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo mar 05, 2014 1:57 pm

Yopi schreef:Nederland had mazzel dat Suarez geschorst was.
Tja, het was rood voor Suarez of anders de mazzel dat we tegen Ghana moest in de halve finale.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mar 05, 2014 2:00 pm

En ook nog een goede loting. :smallgrin.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mar 05, 2014 2:17 pm

Kom Yopi, "gelukkig verloren ze"? Ik had het prima gevonden als Robben had gescoord; eindelijk van het '74-'78 trauma af en de wereldtitel behaald. Natuurlijk was het spel niet om aan te gluren dat toernooi, maar blij zijn dat we de finale hebben verloren omdat we zo lelijk speelden is wel heel puriteins.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Arthur

Bericht door Arthur » wo mar 05, 2014 2:22 pm

Het had mij ook niet zo lekker gezeten als zo'n matige ploeg wereldkampioen werd en dat superelftal uit '74 niet. Dan hou ik liever die 'mythe' in stand.
Ik heb er in ieder geval geen seconde minder om geslapen dat we die wedstrijd verloren.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 05, 2014 2:30 pm

Yopi schreef:En ook nog een goede loting. :smallgrin.gif:
Wat een onzin zeg, sorry dat ik het zeg. Als de andere landen niet van Ghana en Uruguay winnen maar Nederland wel hebben we dus geluk met de loting?

Op een WK moet je geluk hebben. Spanje verloor in 2010 van Zwitserland en won volgens mij met pingels in een achtste of kwartfinale.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo mar 05, 2014 2:39 pm

Rishi schreef:
Yopi schreef:En ook nog een goede loting. :smallgrin.gif:
Wat een onzin zeg, sorry dat ik het zeg. Als de andere landen niet van Ghana en Uruguay winnen maar Nederland wel hebben we dus geluk met de loting?

Op een WK moet je geluk hebben. Spanje verloor in 2010 van Zwitserland en won volgens mij met pingels in een achtste of kwartfinale.

:biggthumpup.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mar 05, 2014 2:40 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Kom Yopi, "gelukkig verloren ze"? Ik had het prima gevonden als Robben had gescoord; eindelijk van het '74-'78 trauma af en de wereldtitel behaald. Natuurlijk was het spel niet om aan te gluren dat toernooi, maar blij zijn dat we de finale hebben verloren omdat we zo lelijk speelden is wel heel puriteins.
We? :confused.gif:
Ik ben supporter van Ajax. That's it. :ajaxscarf.gif:

Ik hoop steeds dat het WK of het EK wordt gewonnen door een team dat wil voetballen. Aan afbraakvoetbal heb ik een hekel.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo mar 05, 2014 2:53 pm

Yopi schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Kom Yopi, "gelukkig verloren ze"? Ik had het prima gevonden als Robben had gescoord; eindelijk van het '74-'78 trauma af en de wereldtitel behaald. Natuurlijk was het spel niet om aan te gluren dat toernooi, maar blij zijn dat we de finale hebben verloren omdat we zo lelijk speelden is wel heel puriteins.
We? :confused.gif:
Ik ben supporter van Ajax. That's it. :ajaxscarf.gif:

Ik hoop steeds dat het WK of het EK wordt gewonnen door een team dat wil voetballen. Aan afbraakvoetbal heb ik een hekel.
Ben je wel van de Nederlandse nationaliteit, yopi?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mar 05, 2014 2:54 pm

Yopi is in de eerste plaats supporter van Cruijff.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 05, 2014 2:59 pm

Waarom moet je als Nederlander voor Nederland zijn? Moet je als Amsterdammer ook voor Ajax zijn?

Misschien hebben we over een paar jaar wel een wedstrijd Nederland Denemarken met Boilesen, Poulsen, Schone, Andersen en Fischer bij Denemarken. Mooi dat ik dan voor Denemarken ben!
Laatst gewijzigd door LucaS op wo mar 05, 2014 3:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mar 05, 2014 2:59 pm

Jij kijkt dwars door mij heen, Duke. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Tijdens de eindrondes heb ik vrij van Ajax. Dan ben ik voor de ploeg die in mijn ogen het leukste voetbal speelt. Mag dat? :confused.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo mar 05, 2014 3:17 pm

Yopi schreef:Jij kijkt dwars door mij heen, Duke. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Tijdens de eindrondes heb ik vrij van Ajax. Dan ben ik voor de ploeg die in mijn ogen het leukste voetbal speelt. Mag dat? :confused.gif:
Ach, kap eens met dat verongelijkte drama-queen gedoe, Yopi. Ik stel toch een heel simpele vraag? Tuurlijk mag en moet je uiteindelijk doen waart je zin in hebt. Mij lijkt het alleen niet een normale gang van zaken om in een internationale competitie/toernooi niet je eigen land te steunen. Dat mag ik toch ook net zo goed vinden?

Ik vind het wel grappig dat Lucas en jij het (onbewust?) een beetje omdraaien, en het laten lijken alsof het de normaalste gang van zaken is dat je als Nederlander helemaal niet voor Nederland hoeft te zijn. En in mindere mate als Amsterdammer voor Ajax. Dat mag en dat bestaat natuurlijk ook, maar dat is juist het 'abnormale' (om met die term te blijven); het overgrote merendeel steunt natuurlijk het land waar ze vandaan komen. En dat is in mijn ogen ook heel logisch.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mar 05, 2014 3:28 pm

Nou en? Er wonen ook mensen in Amsterdam die voor PSV zijn. Of zelfs voor F. Daar zit ik niet mee, dat moeten ze zelf weten. Leven en laten leven.

Tja, een club/team aanhangen is zoiets als geloven. Het komt van binnenuit. Zoals ik geen moslim of christen kan worden, zo kan ik ook geen supporter van Oranje worden. Ik heb er gewoon niets mee.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mar 05, 2014 3:34 pm

Ik heb deze discussie heel vaak met mijn vrienden. Dit jaar wordt het weer afzien met het WK. Stel je eens voor dat je met Krul, Janmaat, de Vrij, Indi, Willems, Clasie, Strootman, Wijnaldum, Lens (plus Robben en van Persie) gaat spelen. Ik kan me dan bijna niet voorstellen dat je op een mooie zomermiddag op de banken staat voor Clasie als 'ie een goal maakt. Of een Indi of een de Vrij. Ik moet altijd wel enige affiniteit met een groep hebben, maar als die groep bestaat uit hopeloze prutsers van Feyenoord (met een uitstraling van likmevessie), dan pas ik gewoon. Vind ik het leuker als Vertonghen, Eriksen of Schone het goed doet eigenlijk.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mar 05, 2014 3:54 pm

Herkenbaar, Peter. En zelfs als het geen hopeloze prutsers zijn: de laatste jaren stikt het in Oranje van de spelers die ik ronduit onsympathiek vind. Van Bommel, Strootman, Robben, dominee Kuijt - nee, dan kijk ik liever naar Duitsland.

Waarom moet het zo chauvinistisch? Je kunt toch meer of minder met een elftal hebben?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo mar 05, 2014 4:03 pm

Yopi schreef:Nou en? Er wonen ook mensen in Amsterdam die voor PSV zijn. Of zelfs voor F. Daar zit ik niet mee, dat moeten ze zelf weten. Leven en laten leven.

:aai.gif:

Als je een keer inhoudelijk in wilt gaat op mijn vragen een posts zou dat dat prettig zijn, en dan kunnen we ook verder discussieren. De 'reacties' op wat je hierboven stelt staan al heel duidelijk in mijn post en maken dat telkens weer herhalen van dezelfde zinnen in andere woorden van je overbodig.
Yopi schreef: Tja, een club/team aanhangen is zoiets als geloven. Het komt van binnenuit. Zoals ik geen moslim of christen kan worden, zo kan ik ook geen supporter van Oranje worden. Ik heb er gewoon niets mee.
Hier kan ik me ook helemaal niet in vinden. Ten eerste zijn een club aanhangen en een (nationale) team steunen twee verschillende dingen. Wat het met geloof te maken heeft zie ik in geen van beide gevallen. Maar om Oranje te steunen op een EK of WK hoef je niet eens voetbalfan te zijn, je wilt dat jouw land het goed doet. Ik heb en zal ook nooit iets met schaatsen hebben, maar ik vond het fantastisch om te zien hoe Nederland de een na de ander medaille binnen hengelde in Sjotsji.

Een scenario zoals Peter die schetst vind ik afschuwelijk, natuurlijk zal ik dan als Ajacied een stuk minder enthousiast zijn. Maar dan nog zal ik het maar een land (ik noem het opzettelijk 'land', en geen 'team') gunnen. Twee in het geval Israel er ook bij zit, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. :666.gif:

Maar even voor de goede orde: Yopi, jij hebt dit discussie op gang gebracht toen je er raar van opkeek toen Rishi 'we' gebruikte. Iedereen mag en moet doen en laten waar hij zin in heeft. Maar de realiteit is dat het eerder 'jouw' opvatting die 'raar' is/een stuk minder vaak voorkomt, globaal gezien.

EN DAT MAG!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mar 05, 2014 4:04 pm

Eens Yopi. Het Nederlands Elftal van '98 was een genot om naar te kijken. In 2000 idem dito. Tevens stuk voor stuk jongens met een Ajax-verleden en dat schept dan ook nog een extra band. Ik was toen wel 'fan', zeg maar. Met MvB aan het roer hoopte ik ook wel op het beste, trouwens.

Voor Italië heb ik overigens altijd wel een zwak haha. Al deed de uitschakeling in 2008 (Donadoni brrr) me weer helemaal niks.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mar 05, 2014 4:08 pm

Ben maar voor twee landen, Nederland en Portugal al zal ik met die laatste hier en IRL een van de weinige zijn. :hypocrite.gif:
YNWA

Plaats reactie