Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Feest

Re: Spanje

Bericht door Feest » di nov 30, 2010 11:53 am

De jongste speler gisteren op de bank van Barca was Bojan van 20 (lichting 90).

Voor de rest spelen Valdes (82), Puyol (78), Pique (87), Xavi (80), Busquets (88), Iniesta (84), Messi (87) en Pedro (87)

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di nov 30, 2010 12:00 pm

Bojan en Jeffren zijn dan ook de enige cantera spelers op de bank. Daar zitten jongens als Mascherano, Adriano, Keita, Milito, Maxwell en keeper Pinto bij.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di nov 30, 2010 12:01 pm

En binnenkort Affelay.
Face your fears and live your dreams, No Fear

999

Bericht door 999 » di nov 30, 2010 12:11 pm

Peter schreef:Precies. Heel knap dat Barcelona een Messi weet te behouden voor 30000 euro per dag. Dat heeft niets met schuldenlast te maken, want dat is inderdaad een fooi.
:smallgrin.gif:

Daarbij, niemand haalt het in zijn bolle hoofd om er een bod op te doen ( en ook niet op Xavi, Inesta ).
Laatst gewijzigd door 999 op di nov 30, 2010 12:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Fregge

Bericht door Fregge » di nov 30, 2010 12:11 pm

Afellay zal op de bank zitten van het B-elftal.

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 30, 2010 1:54 pm

Laat Ajax nou maar eens beginnen om in Nederland wat te presteren. In de tussentijd geniet ik van Barca!
IK GELOOF!!!!!!

gaizka

Bericht door gaizka » di nov 30, 2010 5:30 pm

Rishi schreef:Laat Ajax nou maar eens beginnen om in Nederland wat te presteren. In de tussentijd geniet ik van Barca!
Ik ook, het mooiste en beste voetbal dat ik in jaren heb gezien!

Even off-topic: wat zou de uitslag worden als dit Barcelona en het Ajax van '95 tegen elkaar zouden spelen? Ajax speelde goed positiespel, maar dit is volgens mij nog beter. Met name in de kleine ruimte is hety ongekend.

Arthur

Bericht door Arthur » di nov 30, 2010 5:50 pm

gaizka schreef:
Rishi schreef:Laat Ajax nou maar eens beginnen om in Nederland wat te presteren. In de tussentijd geniet ik van Barca!
Ik ook, het mooiste en beste voetbal dat ik in jaren heb gezien!

Even off-topic: wat zou de uitslag worden als dit Barcelona en het Ajax van '95 tegen elkaar zouden spelen? Ajax speelde goed positiespel, maar dit is volgens mij nog beter. Met name in de kleine ruimte is hety ongekend.
Het tempo ligt tegenwoordig een stuk hoger en de voetballers zijn ook atletischer, dus het lijkt me niet zo gek dat Barcelona van dat Ajax zou winnen. En wellicht een paar andere ploegen van nu ook wel.
De vraag is alleen welke conclusie je daar uit trekt. Het huidige Ajax zou ook het Ajax uit 1972 verslaan, maar dat zegt meer over de ontwikkeling van de sport dan over de kwaliteit van het Ajax van toen.

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 30, 2010 7:56 pm

Peter schreef: Daar zitten jongens als Mascherano, Adriano, Keita, Milito, Maxwell en keeper Pinto bij.
Pcs. De conclusie moet gewoon zijn dat de club een fenomenale selectie heeft en een even fenomenale schuldenberg. Masche en Adriano zijn afg. zomer voor veel geld gehaald en drukken daar dus gewoon de bank.

Ooit krijgen zulke clubs de rekening gepresenteerd. Platini heeft al enkele keren aangekondigd hard in te zullen grijpen bij clubs die financieel wanbeleid voeren.

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 30, 2010 8:21 pm

Geniet er nou gewoon van! Is toch prachtig!!
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 30, 2010 8:24 pm

Wat vond je van de tactiek van Mourinho en de wissel Diarra voor Ozil, Wimpey?
IK GELOOF!!!!!!

ferry

Bericht door ferry » vr dec 03, 2010 7:37 pm

Ik heb die goser nooit gemogen, maar dat begon net een beetje minder te worden. En dan lees je dit:
Van Nistelrooy: 'Optreden Real was schok voor me'
03/12/2010 14:09

Hoewel Ruud van Nistelrooy al een jaar weg is bij Real Madrid, ervoer de spits het monsterverlies in El Clásico (5-0) tegen Barcelona als pijnlijk.

De spits van Hamburger SV zag met lede ogen aan dat Barça geen spaan heel hield van De Koninklijke. 'Real heeft gewoon geen kans gehad', aldus de aanvaller tegen NuSport. 'Real doet het best goed, heeft de laatste maanden een goede lijn ingezet.'

'De ploeg kreeg haast geen goals meer tegen. Maar tegen FC Barcelona ging het minder. Dat optreden was een schok voor me, deed me zelfs pijn. Als je daar vier jaar gespeeld hebt, weet je wat de gevolgen zijn van een positieve of negatieve uitslag. Die zijn extreem.'

'Tuurlijk geniet je een beetje van mooi voetbal, maar ik ben dermate subjectief dat de pijn overheerst. Ik kon veel meer genieten van Ajax-Real Madrid.'
Ik ben weer terug bij af; 't is een eikel die Nistelrooy!! :1evil.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 03, 2010 8:45 pm

Ik zie het probleem niet zo, Ferry. Wat zou RvN met Ajax moeten hebben? :confused.gif:

Hij heeft niet eens wat met PSV, hij ging liever naar HSV. Dus met Ajax zal ie al helemaal niets hebben.

ferry

Bericht door ferry » za dec 04, 2010 10:27 am

Nee, hij hoeft niks met Ajax te hebben, maar ik heb op mijn beurt helemaal niks met RvN. Ik zie 'm nog 3 keer scoren tegen Ajax in de Arena. Goeie spits, verkeerde team. Waarschijnlijk heb ik daarom zo'n antipathie tegen de man. (met Kezman had ik dat ook bijvoorbeeld)

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 04, 2010 12:28 pm

Ik vind RvN persoonlijk een prima kerel. En in zijn hoogtijdagen een geweldige spits.

Kezman was een knoeier in de marge, onvergelijkbaar met RvN.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 17, 2010 11:55 am

Spaanse media: 'Oorlog in kleedkamer Real Madrid'

De Spaanse media houden zich de laatste dagen volop bezig met een ruziënde kleedkamer van Real Madrid. Aanvoerder Iker Casillas en vedette Cristiano Ronaldo zouden fors met elkaar overhoop liggen.

De aanvaring tussen het tweetal heeft zijn oorsprong bij Sara Carbonero. De knappe televisie-verslaggeefster is de vriendin van Casillas en liet eind september in een van haar beschouwingen weten dat Ronaldo egoïstisch en solistisch op het veld was. Volgens de journaliste kon de Portugees daar zelf weinig aan doen, want als een club iemand voor 95 miljoen euro haalt dan gaat hij zich als vanzelf arrogant gedragen.

In eerste instantie distantieerde Casillas zich van de woorden van zijn vriendin door op te laten tekenen dat Ronaldo een fantastische teamgenoot is en totaal niet egoïstisch. Het enige wat hij volgens de keeper wilde was veel doelpunten maken. De goalie raakte echter gepikeerd toen Ronaldo hem vertelde dat hij 'zijn meisje wat strakker aan de lijn moest houden'.

De Real-keeper reageerde daarop door de Portugese dribbelaar toe te snauwen dat 'zijn vriendin slechts haar werk deed als journaliste en mag zeggen wat ze wil'. Ronaldo zou vervolgens off the record aan journalisten hebben gemeld zich niet thuis te voelen in de spelersgroep van De Koninklijke.

Ronaldo baalt ervan dat niemand hem in bescherming neemt als het publiek hem begint uit te schelden en vooral niemand van Real voor hem opkomt als hij aangepakt wordt door tegenstanders. 'Als je ziet wat er bij Barcelona gebeurt, wanneer Lionel Messi aangepakt wordt', maakte de aanvaller een vergelijking. 'Iedereen springt voor hem in de bres. Voor mij komt niemand op als ik neergehaald word.'

'De groep is juist een echte eenheid', probeert Angel Di María de geruchten te weerspreken. 'Het is een broodje-Aap verhaal', voegt Xabi Alonso daar aan toe. 'Bij Real Madrid leef je onder een microscoop en probeert iedereen altijd verhalen te verzinnen.'

Aanstaande zondag kan de ploeg van José Mourinho bewijzen nog immer een eenheid te zijn als het in het eigen Santiago Bernabéu Sevilla ontvangt.
VI

Mourinho mag aan de bak.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » zo dec 19, 2010 9:52 pm

Zou KJH het nou slechter doen dan Benzema het nu doet?
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » zo dec 19, 2010 10:59 pm

Ze winnen wel weer. Eindigen met 10 vs. 10, maar Di Maria maakt de winnende. 1-0.

Er is een top-2 en dan een hele tijd niets. Sterker nog, de rest van de PD speelt voor spek en bonen mee.

peter

Bericht door peter » di dec 21, 2010 9:36 pm

Afellay zal gespannen toekijken, want Barcelona staat nog altijd op 0-0 in de Copa del Rey. Bij uitschakeling komen z'n speelminuten in gevaar.

Er is een return bedenk ik me nu...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo dec 29, 2010 11:08 am

Stakende Drenthe: Hypotheek moet ook afgelost

ROTTERDAM - Royston Drenthe blijft voorlopig in Rotterdam. De middenvelder zegt dit seizoen amper salaris ontvangen te hebben van zijn werkgever Hércules Alicante en is nu in staking. Drenthe weet dat hij zijn reputatie tegen heeft. ,,Maar zou jij voor je baas blijven werken als je al een half jaar geen salaris krijgt?"

Drenthe ontbrak eergisteren op de eerste training van Hercules na een korte vakantie. ,,Maar het is voor mij 'tot hier en niet verder'", zegt Drenthe in De Telegraaf. ,,Ik heb mijn glimlach in Spanje gelaten."

,,Ik weet dat de publieke opinie zich tegen me zal keren, dat mensen me weer een lastige jongen zullen noemen. Maar ik heb het recht aan mijn zijde. Het moet duidelijk worden dat dit geen probleempje van een dag of tien is. Sinds Real me aan Hércules verhuurde, heb ik nog geen enkele keer mijn volledige salaris ontvangen. Vier maanden kreeg ik helemaal niets en twee keer de helft."

Volgens Drenthe had Hércules de afspraak met Real om de linkspoot voor één jaar te huren tegen overname van zijn volledige loon. ,,Dat moet het bestuur gewoon nakomen. Mijn zaakwaarnemer Sigi Lens is zelfs tot drie keer toe naar Alicante gevlogen. En telkens werd hem plechtig beloofd, dat het probleem zou worden opgelost.

,,Toen dat steeds niet gebeurde, is besloten dat ik me de 27e niet zou melden. De verbazing van de club dat ik er niet ben, kan alleen gespeeld zijn. Tenzij de trainer niet is ingelicht. Ik heb geprobeerd hem te bellen. Maar hij neemt niet op", aldus de oud-Feyenoorder.

Drenthe koestert geen wrok en zou het liefste het eerste vliegtuig naar Spanje pakken. ,,Als ze het probleem oplossen, zal ik de trainer, mijn medespelers en de fans excuses maken. Zij hebben er eigenlijk niks mee te maken. Het is een conflict tussen het bestuur en Royston."

,,Maar zou jij voor je baas blijven werken als je al een half jaar geen salaris krijgt? De hypotheek moet gewoon worden afgelost. En alle andere rekeningen dien je eveneens te betalen. Ik dus ook."
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

jabu

Bericht door jabu » wo dec 29, 2010 11:28 am

Royston heeft gelijk.
Peter schreef:Er is een top-2 en dan een hele tijd niets. Sterker nog, de rest van de PD speelt voor spek en bonen mee.
Barça en Real onaantastbaar in Primera División

Dat Barcelona en Real Madrid binnen de Primera División een eigen competitie spelen, is niet van vandaag of gisteren. Wel is het frappant hoe groot in 2010 het verschil met de rest van Spanje was.

Titelhouder Barcelona behaalde dit kalenderjaar uit 39 competitieduels liefst 103 punten, een gemiddelde van 2,64. Het verschil tussen de nummers twee en drie van de ranglijst over 2010, Real Madrid en Valencia, bedraagt dertig punten.

Met andere woorden, de Koninklijke heeft bijna anderhalf keer zo veel punten behaald. Ook qua zeges en trefzekerheid is de toptwee soeverein. Met 113 doelpunten scoorde Barcelona ruim twee keer zo vaak als Valencia.

Het is geen verrassing dat het topscorersklassement over het afgelopen jaar wordt aangevoerd door Lionel Messi (42 goals) en Cristiano Ronaldo (36), met een enorme voorsprong op Gonzalo Higuaín (24, Real Madrid), David Villa (20, Valencia/Barcelona) en Fernando Llorente (20, Athletic de Bilbao).

Doordat Barça en Real ook in defensief opzicht beduidend sterker waren, levert dit bizarre doelsaldi op: respectievelijk +89 en +67. Valencia blijft met +13 ruimschoots achter. Slechts vier andere clubs in de Primera División hebben gerekend over 2010 een positief doelsaldo.
VI

999

Bericht door 999 » zo jan 02, 2011 11:27 pm

Higuaín ontkomt niet aan operatie en lange afwezigheid

02/01/2011 20:58

José Mourinho kan de komende maanden geen beroep doen op Gonzalo Higuaín. De Argentijnse aanvaller van Real Madrid ontkomt niet aan een operatie en is ook de komende twee maanden uit de roulatie als gevolg van een slepende rugblessure.

Trainer Mourinho wilde niet te lang stilstaan bij de afwezigheid van de normaliter trefzekere aanvaller. 'We hebben Kaká ook zes maanden moeten missen en zijn er zonder hem in geslaagd een hecht team te bouwen. Nu moeten we dat doen zonder Higuaín.'

Higuaín (foto) hoopte aanvankelijk dat de rugblessure met rust zou genezen. Niets bleek echter minder waar voor de Argentijn die al sinds eind november buitenspel staat.

Toch was er ook positief nieuws voor Mourinho. Kaká is volledig hersteld van zijn knieblessure en behoort tot de Real-selectie voor het treffen van maandag. Dan gaat De Koninklijke op bezoek bij Getafe. Bij winst verkleint Real de achterstand op Barcelona, dat zondagavond Levante versloeg, tot twee punten. 'Kaká zal niet in de basis starten, maar kan wel vijftien tot twintig minuten zijn klasse tonen', aldus Mourinho.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 03, 2011 6:27 pm

Benzema voor Higuain, dan ga je vier stappen terug.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » ma jan 03, 2011 7:05 pm

Ach, ze doen het al een tijdje met Benzema en dat gaat best goed.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 03, 2011 7:43 pm

Peter schreef:Ach, ze doen het al een tijdje met Benzema en dat gaat best goed.
Wat Rishi zegt: een wereld van verschil. Ik ben nog nooit ondersteboven geweest van Benzema. Higuain is superieur aan Benzema.

Plaats reactie