Duitsland
Moderator: mods
- Monkey Tonk
Re: Duitsland
Kan raar lopen in voetbal. Wie gaf er nog een stuiver voor de carriere van Rijkaard als coach, toen hij met Sparta degradeerde? Haalt hij doodleuk de absolute wereldtop bij Barca. Van Marwijk coachte een vrij middelmatig Nederland naar de WK-finale. Niet met mooi voetbal, maar hij weet wel wat ervoor nodig is. Het lijkt me dat niet iedere coach met succes aan de top dat kan vertalen naar een niveau lager. Als je een team voor degradatie wilt behoeden heb je geen coach nodig voor topvoetbal, maar meer een type als Korbach. Wat weten Rijkaard of van Marwijk nou van degradatievoetbal?
En hij ligt er weer eens weken uit met een blessure.’Wat hij op het veld laat zien, heeft niets met voetbal te maken’
Uli Stein, de legendarische oud-doelman van Hamburger SV, heeft Rafael van der Vaart zondagavond verbaal gestenigd. 'Wat Van der Vaart op het veld laat zien, heeft niets met voetbal van doen. Hij is een alibi van een voetballer. Hij vertraagt het spel', zei de oud-international in een tv-uitzending van Sky90 over de Nederlandse aanvoerder, die voorlopig is uitgeschakeld door een gescheurde enkelband.
Stein heeft het gevoel dat HSV regelmatig met tien man speelt in plaats van 11. De Hamburgse ploeg, die trainer Bert van Marwijk dit weekeinde ontsloeg, staat 17e in de Bundesliga.

Vaart was 1 van mijn favoriete oud Ajacieden, maar heeft een beetje z'n hand overspeelt met zijn recente uitspraken. Onnodig. Denk dat hij straks god op zijn blote knieën mag bedanken als hij naar Ajax mag.
Wist niet dat Van Marwijk ook bij Raiola zat. Dat verklaart een hoop. 

Inderdaad. Heeft Raiola toch weer mooi geregeld voor Bertje. 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Was me ook ontgaan. John Bouy verklaart veel.Yopi schreef:Wist niet dat Van Marwijk ook bij Raiola zat. Dat verklaart een hoop.

Denk niet dat HSV zit te wachten op een reünie met Jol (en Raiola).

Ik verbaas me er echt over dat er nog clubs zijn die er in trappen, wanneer Raiola binnenkomt met een package deal van afdankertjes en zogenaamde talenten.
Wellicht dat ik een succesverhaal over het hoofd zie, maar dat heeft toch nog nooit goed uitgepakt?
Wellicht dat ik een succesverhaal over het hoofd zie, maar dat heeft toch nog nooit goed uitgepakt?
Voor wat hoort wat.
-
Deed Jol het slecht bij HSV dan?wimpey schreef:Was me ook ontgaan. John Bouy verklaart veel.Yopi schreef:Wist niet dat Van Marwijk ook bij Raiola zat. Dat verklaart een hoop.![]()
Denk niet dat HSV zit te wachten op een reünie met Jol (en Raiola).
Whitey on the moon.
Zoals elders: kick&rush, neerwaartse spiraal. Niet echt slecht maar ook niet goed.
John en Bouy maken ook wel verdomd goede keuzes in hun carrière hè.
Maar wat krijgt de club dan? Het is niet alsof hij Zlatan naar Hamburg gaat brengen (zou Vd Vaart leuk vindenYopi schreef:Voor wat hoort wat.

Een trainer met naam die (tijdelijk) de druk op het bestuur verlicht; en die zonder al te veel gemor zijn afkoopsom incasseert bij zijn ontslag.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Verklaart ook waarom Ajax niet met John in zee wilde. Los van een eventuele Doyen constructie die ook nog aan zo'n speler vast zit.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Inderdaad, waar hadden we die Van Marwijk moeten laten? Je kan 'm moeilijk naast Frank op de bank zetten. 

Nil volentibus arduum
Zonder BvM en Raffie gaat het prima met HSV.
O jee, kick and rush, dan kaapt zijn volgende club Van der Hoorn vast bij ons weg.Jöhnk schreef:Zoals elders: kick&rush, neerwaartse spiraal. Niet echt slecht maar ook niet goed.
Wollt ihr den totalen Mensch?
-
Baal ervan dat ik niet in (Duitstalig!) Oostenrijk zit (de sneeuw, heeft niets met Salzburg te maken, voetbal leeft daar toch minder dan in Nederland, zeker als er sneeuw ligt), maar ik zie dat Verbeek met Nürnberg toch van die laatste plaats is gekomen. Ik gun 't hem; waarom? Weet ik niet, waarschijnlijk omdat hij een visie heeft, in dat geval hoef ik 't niet met zijn visie eens te zijn, maar iemand die weet wat hij wil en zich niet verschuilt, dat spreekt mij aan.
HSV wint nu ineens wel, van Dortmund! BvM is misschien toch niet 's werelds beste coach? De tweede plaats van Nederland op het wk van 2010 was te danken aan Sneijder, Stekelenburg, Robben, had niets te maken met BvM.
HSV wint nu ineens wel, van Dortmund! BvM is misschien toch niet 's werelds beste coach? De tweede plaats van Nederland op het wk van 2010 was te danken aan Sneijder, Stekelenburg, Robben, had niets te maken met BvM.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
In Hamburg zijn ze blij met de nieuwe trainer. Hij woont in Hamburg, staat veel op het trainingsveld en straalt energie en vastberadenheid uit. Da's al een duidelijk verschil met BvM.Demosthenes schreef: HSV wint nu ineens wel, van Dortmund! BvM is misschien toch niet 's werelds beste coach? De tweede plaats van Nederland op het wk van 2010 was te danken aan Sneijder, Stekelenburg, Robben, had niets te maken met BvM.
Slomka hield tegen BVB met 2 CVs die onder BvM geen rol speelden de nul. Hij had de Mino-kliek naar bank / tribune verwezen. En zonder geluk Vaart niemand wel: Raffie is weer eens geblesseerd. Dat gaf Calhanoglu (hou die naam in de gaten) en Arslan de kans om te doen wat Raffie verzuimt: wedstrijden voor HSV winnen.
Slomka zou het aantal trainingsuren verdubbeld hebben, stond laatst in Bild. Of Dikkertje Dap daarin meekan is natuurlijk de vraag.
Bron: telegraaf'Van der Vaart schande voor HSV'
Lothar Matthäus heeft geen goed woord over voor de recente prestaties van Rafael van der Vaart in het shirt van HSV. "Naar mijn mening speelde Hamburger SV tegen Borussia Dortmund (3-0 zege, red.) voor het eerst sinds lange tijd weer met elf spelers in plaats van met tien. Van der Vaart was een schande voor het team", aldus de record-international van Duitsland in Duitse media.
Van der Vaart ontbrak tegen Dortmund vanwege een enkelblessure. "Ik denk dat het voor Van der Vaart moeilijk wordt om onder Slomka terug te keren in het team, vooral in de strijd met degradatie", aldus Matthäus.
Mirko Slomka, die vorige week de ontslagen Bert van Marwijk opvolgde, ziet het nog wél zitten in Van der Vaart. "Hij is en blijft een sleutelspeler voor het team. Rafael kan dit elftal zeker verder helpen", liet de trainer weten.
HSV bezet de twee na laatste plaats in de Bundesliga. De voorsprong op nummer laatst Eintracht Braunschweig bedraagt vier punten.
Politiek correct antwoord van Slomka. 

Spannend zeg, die wedstrijden van Bayern tegen de nr. 2/3/4...
Na 23 minuten alweer 3-0 voor tegen Schalke.
Na 23 minuten alweer 3-0 voor tegen Schalke.
4-0. 

Man, man, man, wat speelt dat Bayern in balbezit toch vaak goddelijk mooi voetbal. In allerhande facetten van absolute topklasse. In de opbouw, in het positiespel naar voren toe en in en rond de 16, en dat in combinatie met veel individuele creativiteit. Zo snel, zo slim, zo technisch, zo vol beweging. Met Robben vaak in een hoofdrol voorin. Terechte applauswissel vanmiddag. Geweldig dit Bayern! Genieten!
Ik heb Bayern in de jaren 70 en 80 gehaat tot op het bot met hun Psv-achtige resultaatspelletje in combinatie met die misplaatste stuitende arrogantie die indertijd moffen zo eigen kon zijn. Beckenbauer en Breitner voorop. Ik kotste op die gasten. Maar Bayern is zowaar sympathiek geworden. Met vaak prachtig, indrukwekkend voetbal. Het kan verkeren. Dit had ik 30 jaar geleden never nooit niet uit mijn bek gekregen, maar ik ben fan geworden.
Ik heb Bayern in de jaren 70 en 80 gehaat tot op het bot met hun Psv-achtige resultaatspelletje in combinatie met die misplaatste stuitende arrogantie die indertijd moffen zo eigen kon zijn. Beckenbauer en Breitner voorop. Ik kotste op die gasten. Maar Bayern is zowaar sympathiek geworden. Met vaak prachtig, indrukwekkend voetbal. Het kan verkeren. Dit had ik 30 jaar geleden never nooit niet uit mijn bek gekregen, maar ik ben fan geworden.