Spanje
Moderator: mods
Re: Spanje
Nou, Barcalona speelde niet hun grootste wedstrijd.Afijn, wij stonden voor paal tegen RM.Maar RM stond voor lul tegen Barcalona ..
Blij met de punten ...
En die wedstrijd tegen Ajax is iedereen alweer vergeten.
Het is dat Messi geen zin had om in de buurt van het doel te komen anders was het 10-0 geworden.
Het is dat Messi geen zin had om in de buurt van het doel te komen anders was het 10-0 geworden.
IK GELOOF!!!!!!
Nou, ik weet wel wie er 14 dagen er niet van kan slapen ..wimpey schreef:Helaas doet Higuain niet mee....Rishi schreef:Real krijgt voetballes!
Ik gok dat Mourinho die omhooggevallen jeugdtrainer een tactisch lesje leert waarvan ie 14 dagen niet kan slapen. 1-4.
Blij met de punten ...
Wat een ongelofelijk genot om naar te kijken. Die korte combinaties of het middenveld en dan een vlijmscherpe steekpass waren echt ongelofelijk. Het is natuurlijk niet te vergelijken, maar als hoogte van kijkgenot moest ik wel even denken aan de WC 1970, met Pele, Tostao, en Gerson etc.
matig ploegje dat real madrid
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Gisteren met wat vrienden gekeken op Sport-1 en dat was genieten geblazen. Hogeschool voetbal. Ramos viel zwaar door de mand, trouwens.
Wel veel gelul na de wedstrijd, hoor. Marco van Basten en Willem van Hanegem die gaan discussiëren of we in Nederland ook tot dergelijk voetbal in staat zijn.
Wel veel gelul na de wedstrijd, hoor. Marco van Basten en Willem van Hanegem die gaan discussiëren of we in Nederland ook tot dergelijk voetbal in staat zijn.
-
En Marco had daar een zwaar hoofd over in. ( Hij was het duidelijk oneens met WVH die vond dat in Nederland ook moest lukken )Peter schreef:Gisteren met wat vrienden gekeken op Sport-1 en dat was genieten geblazen. Hogeschool voetbal. Ramos viel zwaar door de mand, trouwens.
Vond het trouwens best intersant dat verschil van mening ( old skool t.o.v. ( kwa recent trainings ervaring ) newer skool ) ..
Blij met de punten ...
- peter
Inderdaad. Het ging in ieder geval in goed harmonie, maar het is erg naïef om te te denken dat we bij Ajax (of weet ik waar) tot dergelijk voetbal in staat zijn. Dat zou kunnen, maar dan vind ik ook dat we ons een half miljard in de schulden mogen werken. Zoals MvB al zegt, als je een beetje goed kan voetballen dan ben je zo weg uit Nederland.
Inderdaad, vond het wel typisch dat MVB in die discussie steeds met argumenten kwam ( inzicht, je mag geen zwakke schakels hebben, technisch en tactisch je mannetje staan, en speler is nooit lang genoeg te houden voor je team ) waarom het niet gaat lukken en WVH niet 1 waarom het wel zou moeten gaan lukken.
Blij met de punten ...
Goed gezien, Rishi.
Wedstrijd niet gezien. Na het tovervoetbal dat Ajax in Venlo op de mat legde, vreesde ik dat dát niet te toppen zou zijn.

Wedstrijd niet gezien. Na het tovervoetbal dat Ajax in Venlo op de mat legde, vreesde ik dat dát niet te toppen zou zijn.

- Daily Blind
Dus we moeten het niet doen? Van Hanegem had hier 100% gelijk. Je meot gewoon beginnen met trainen en het duurt inderdaad een hele tijd voordat je vaste patronen erin hebt geslepen. Bij Barca is het ook niet in 1 dag gebeurd.Peter schreef:Inderdaad. Het ging in ieder geval in goed harmonie, maar het is erg naïef om te te denken dat we bij Ajax (of weet ik waar) tot dergelijk voetbal in staat zijn. Dat zou kunnen, maar dan vind ik ook dat we ons een half miljard in de schulden mogen werken. Zoals MvB al zegt, als je een beetje goed kan voetballen dan ben je zo weg uit Nederland.
Herkenbaar spel en trainignspatronen in de jeugd zorgt voor de basis bij de senioren. Vervolgens is het een kwestie van trainen en blijven trainen op de materie. Ondanks dat er spelers vertrekken en nieuwe komen moet de voetbalmethode de basis blijven.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Het is toch heel erg opvallend dat Barca dit doet met 8 a 9 spelers uit eigen jeugd, die stuk voor stuk fantastisch voetballen. Dat heeft niks met een enorme schuldenlast te maken, dat is alleen maar heel erg knap.
Ik denk dat het 1 van de beste wedstrijden was die ik ooit heb gezien.
Ik denk dat het 1 van de beste wedstrijden was die ik ooit heb gezien.
Ajax zou ook een heel aardig elftal met eigen jeugd kunnen neerzetten, als ze die jongens zouden kunnen behouden.
- peter
Precies. Heel knap dat Barcelona een Messi weet te behouden voor 30000 euro per dag. Dat heeft niets met schuldenlast te maken, want dat is inderdaad een fooi.
Stekelenburg
Wiel
Heitinga
Vermaelen
Vertongen
De Jong
Vaart
Sneijder
Van der Meijde
Babel
Emanuelson
Elftal met jeugdspelers van de laatste 5 jaar. Aardig (vooral het middenveld), maar verder toch niet van het niveau van Barca.
Wiel
Heitinga
Vermaelen
Vertongen
De Jong
Vaart
Sneijder
Van der Meijde
Babel
Emanuelson
Elftal met jeugdspelers van de laatste 5 jaar. Aardig (vooral het middenveld), maar verder toch niet van het niveau van Barca.
Xavi debuteerde 12 jaar geleden al, bv. Daarnaast staan er bij Barca niet alleen jeugdproducten in.
Dus doe Zlatan, Maxwell en nog wat erbij en er staat een heel aardig ploegie hoor.
Dus doe Zlatan, Maxwell en nog wat erbij en er staat een heel aardig ploegie hoor.
Laatst gewijzigd door Feest op di nov 30, 2010 11:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Zit wel wat in, al zijn er ook weer niet zo heel veel goede jeugdspelers na 1998 doorgebroken. Zou er eigenlijk niet eens eentje weten?
Zit wel wat in, al zijn er ook weer niet zo heel veel goede jeugdspelers na 1998 doorgebroken. Zou er eigenlijk niet eens eentje weten?
Je bedoelt bij Ajax of bij Barca Alex?
Ajax...
Kom je volgens mij uit op de Van der Gun's, Christophe Kanu, Mokoena, Knopper van deze wereld.
Kom je volgens mij uit op de Van der Gun's, Christophe Kanu, Mokoena, Knopper van deze wereld.
Sneijder en Van der Vaart om er maar eens 2 op te noemen
- peter
Ach, we zouden van der Sar en Seedorf zelfs nu nog kunnen opvoeren. Pak je dus Zlatan, Pienaar, Chivu en Maxwell erbij en trek je de beurs voor een topverdediger (net zoals Barca de beurs altijd trekt).
Stekelenburg/van der Sar
Wiel
Vidic
Chivu
Maxwell
de Jong
van der Vaart
Sneijder
Seedorf
Zlatan
Pienaar.
Zo maar even 11 willekeurige namen dan. Pak je een bank met Urby, Babel, Maduro, Heitinga, Vertonghen, Vermaelen en Huntelaar erbij en klaar ben je.
Stekelenburg/van der Sar
Wiel
Vidic
Chivu
Maxwell
de Jong
van der Vaart
Sneijder
Seedorf
Zlatan
Pienaar.
Zo maar even 11 willekeurige namen dan. Pak je een bank met Urby, Babel, Maduro, Heitinga, Vertonghen, Vermaelen en Huntelaar erbij en klaar ben je.
Die buitenlandse spelers zijn natuurlijk wel op wat oudere leeftijd naar Ajax gekomen, maar dat wordt natuurlijk wel een elftal waarmee je zeker kans op de CL maakt.