AT's voetballer van het seizoen 2006/2007
Moderator: mods
Ik vind Stekelenburg een bovengemiddelde keeper als het aankomt op reflexen op de lijn en één op één duels. :yes:
Hij is zwak in de lucht, maar heersen in de lucht is iets wat voor maar heel weinig keepers is weggelegd. Daarnaast is zijn spelhervatting niet heel goed, maar daar zit wel verbetering in. Tenminste, hij ziet het tegenwoordig in ieder geval. De uitvoering laat wel eens te wensen over.
Ik denk dat het gewoon erg moeilijk wordt om een betere keeper dan Stekelenburg vast te leggen. Sowieso vraag ik me af of het niet slimmer is Grim te vervangen, ondanks dat ik hem nooit met de keepers aan het werk zie.
Hij is zwak in de lucht, maar heersen in de lucht is iets wat voor maar heel weinig keepers is weggelegd. Daarnaast is zijn spelhervatting niet heel goed, maar daar zit wel verbetering in. Tenminste, hij ziet het tegenwoordig in ieder geval. De uitvoering laat wel eens te wensen over.
Ik denk dat het gewoon erg moeilijk wordt om een betere keeper dan Stekelenburg vast te leggen. Sowieso vraag ik me af of het niet slimmer is Grim te vervangen, ondanks dat ik hem nooit met de keepers aan het werk zie.
Dimitar Berbatov: M'n nominatie van Jermain Defoe was misschien iets te voorbarig, maar Dimitar Berbatov hoort er zeker thuis. Berbatov speelt fantastisch als aanspeelpunt en verlengstuk op Defoe of Keane. Verder brengt deze Bulgaar flink wat technische baggage met zich mee en is hij constant gevaarlijk. Hij kan ook uitstekend mee doen aan het samenspel. Jammer dat hij in de competitie nog niet zo heel veel scoort.
Ik vind het verre van erg momenteel, maar eigenlijk is het vrij schandelijk dat Gomes keer op keer wordt gepasseerd voor het nationale team...
Keepen is meer dan techniek en het beheersen van bepaalde aspecten, keepen bestaat namelijk ook voor een groot en belangrijk deel uit uitstraling en coaching. En juist in die zaken valt Stekelenburg regelmatig door de mand. Hij mist die rustige en kalme uitstraling, hij coacht erg weinig, hij heeft zijn verdediging niet het idee dat ze blind kunnen vertrouwen op hem en dat speelt toch anders.
Daarom vinden velen Vd Sar een wereldtopper, hij is dat niet maar hij heeft wel die rust, hij coacht wel veel en goed en hij straalt vertrouwen uit. Dat doet al veel.
En Grim lijkt me geen geweldige keeperstrainer, ik zie de keepers van Ajax tenminste niet echt verbeteren op hun mindere punten.
Ik denk van niet.Bertje schreef:Ik denk dat het gewoon erg moeilijk wordt om een betere keeper dan Stekelenburg vast te leggen.
Keepen is meer dan techniek en het beheersen van bepaalde aspecten, keepen bestaat namelijk ook voor een groot en belangrijk deel uit uitstraling en coaching. En juist in die zaken valt Stekelenburg regelmatig door de mand. Hij mist die rustige en kalme uitstraling, hij coacht erg weinig, hij heeft zijn verdediging niet het idee dat ze blind kunnen vertrouwen op hem en dat speelt toch anders.
Daarom vinden velen Vd Sar een wereldtopper, hij is dat niet maar hij heeft wel die rust, hij coacht wel veel en goed en hij straalt vertrouwen uit. Dat doet al veel.
En Grim lijkt me geen geweldige keeperstrainer, ik zie de keepers van Ajax tenminste niet echt verbeteren op hun mindere punten.
Javier Navarro: De onbetwiste leider en aanvoerder van Sevilla, een van de schaarse ploegen in Europa die nog op drie fronten mee doet om de prijzen. Navarro begon z’n profcarrière bij Valencia, maar schopte het nooit tot onbetwiste basisspeler. In het seizoen ‘97/’98 raakte hij zwaar geblesseerd. Na een herstelperiode van zo’n anderhalf jaar keerde hij terug, gehard voor het topvoetbal. Navarro was feller en gemener en menig knie heeft inmiddels kennis gemaakt met zijn noppen. Maar Navarro is meer dan een notoire schopper. Hij is snel, verliest zelden een 1 op 1 duel (mede omdat hij het niet schroomt om aan de handrem te trekken) of een kopduel, strijdt tot de laatste minuut, is vrij secuur in de passing en is tactisch, positioneel en fysiek bovengemiddeld.
Willy Sagnol: Een van de weinige constante factoren van Bayern. Als een soort machine speelt Sagnol z’n wedstrijden al jaren voor de recordkampioen uit Duitsland. In verdedigend opzicht is hij over het algemeen oerdegelijk en dat is vrij uniek voor een hedendaagse back, die ook nog eens drang naar voren heeft. De Sagnol-trein vind ik over het algemeen niet zo heel soepel rijdend ogen. Het is allemaal niet zo gepolijst zoals bij de gemiddelde Braziliaanse back of bij een Hatem Trabelsi, maar het is vaak wel effectief. Dit seizoen heeft Sagnol zich overigens kapot mogen ergeren aan z’n centrale duo. Ik vraag me dan ook af of Sagnol na dit seizoen niet toe is aan iets anders.
Tal Ben Haim: Stoere Israëlische verdediger van het verdedigend vaak indrukwekkende Bolton Wanderers. Bolton moet het vooral van het collectief en de grillen van de ietwat prettig gestoorde spitsen Anelka en Diouf hebben. Daarnaast zijn ervaren middenvelder Speed, keeper Jääskeläinen en deze Ben Haim dus erg belangrijk. Ben Haim is een veelzijdige linkspoot van 1 meter 80 die zelden een kopduel verliest. Deze ‘Son of Life’ (letterlijke vertaling van zijn naam uit het Hebreeuws) is na dit seizoen transfervrij en gaat zeer waarschijnlijk de overstap maken naar een grotere club. In de winter had Jose Mourinho naar verluidt al interesse.
Bennedict McCarthy: Benni haalt dit seizoen weer regelmatig de krantenkoppen en dat is niet vanwege z’n kapsel. Hij heeft dit seizoen 12 keer gescoord in de Premier League en wanneer hij ze maakt zijn ze vaak erg mooi. En uiteraard laat McCarthy het kaatsen, de hakjes en andere trucjes ook niet achterwege. Deze spits van Bofana Bofana is één van de zeldzame lichtpuntjes van het seizoen voor Blackburn (samen met het spel van Pedersen). Lang gaat trainer Mark Hughers waarschijnlijk echter niet van hem kunnen genieten.
Roberto Abbondanzieri: Tussen de matig presterende grote namen als Casillas en Valdes schittert de ster van veteraan Abbondanzieri nog net even wat meer. Ik reken Abbondanzieri dit seizoen tot de best presterende keeper van La Liga, op de hielen gezeten door Pinto van Celta, die z’n hoofd niet mee heeft. :D Deze doelman is samen met centrumverdediger Alexis hoofdverantwoordelijk voor de uitstekende verdedigende statistieken van Getafe (slechts 21 tegendoelpunten, het laagste aantal in Spanje). Abbondanzieri, achtervolgd door de bijnaam El Pato (de eend) stond bij Boca bekend als een goede keeper met hele rare fratsen. Zo heb ik het zelf ook ooit een keer in levende lijve mogen mee maken in een wedstrijd in La Bombonera van Boca Juniors tegen Huracan. Veel te laat uitkomen, balletjes heel subtiel wegtikken en vervolgens met lede ogen aanzien hoe de bal via de lat nog net over gaat, te ver van z’n doel staan en bijna worden verschalkt door een lob vanaf de middellijn, niets was te gek. M’n broertje, vader en ik hebben ons kapot gelachen en ons afgevraagd wie die clown eigenlijk was. ‘Oh, hij? Dat is El Pato’, wist onze Argentijnse kameraad met een brede grijns op z’n gezicht te vertellen. Al 10 jaar actief bij Boca en dus gewoon onderdeel van het meubilair. Daar kwam afgelopen zomer, na een uitstekend WK, echter een einde aan. Op bijna 34-jarige leeftijd maakte Abbondanzieri eindelijk de overstap naar Europa. Het werd Getafe. Was hij wat jonger geweest dan had hij na een jaartje waarschijnlijk al de overstap kunnen maken naar een grotere club.
Rafinha: Het leek mij weer eens tijd voor een Braziliaanse rechtsback ;), dus kom ik uit bij Rafinha. Hoe Schalke nog altijd mee doet om het kampioenschap weet ik niet, met zo weinig echt goede voetballers. En hoe Schalke het voor elkaar gaat krijgen om Rafinha bij te laten tekenen weet ik ook niet, maar het schijnt dat het ze gaat lukken. Voetballend gezien een pareltje, in verdedigend op zicht is kleine Rafael wat minder. Soms verliest hij z’n verdedigende taken wat uit het oog, soms is hij wat te onstuimig maar over het algemeen voldoet hij wel. Hij doet z’n uiterste best en Schalke zou niet zonder zijn aanvallende impulsen over rechts kunnen. Razendsnel, technisch begaafd met een goed inzicht en combinerend vermogen, fantastisch uithoudingsvermogen en hij heeft de bal uiteraard aan een touwtje. Nederland zoekt al een tijd naar een geschikte rechtsback, terwijl de Braziliaanse bondscoach Dunga de ene sollicitant na de ander moet teleurstellen of van zich af moet slaan.
Willy Sagnol: Een van de weinige constante factoren van Bayern. Als een soort machine speelt Sagnol z’n wedstrijden al jaren voor de recordkampioen uit Duitsland. In verdedigend opzicht is hij over het algemeen oerdegelijk en dat is vrij uniek voor een hedendaagse back, die ook nog eens drang naar voren heeft. De Sagnol-trein vind ik over het algemeen niet zo heel soepel rijdend ogen. Het is allemaal niet zo gepolijst zoals bij de gemiddelde Braziliaanse back of bij een Hatem Trabelsi, maar het is vaak wel effectief. Dit seizoen heeft Sagnol zich overigens kapot mogen ergeren aan z’n centrale duo. Ik vraag me dan ook af of Sagnol na dit seizoen niet toe is aan iets anders.
Tal Ben Haim: Stoere Israëlische verdediger van het verdedigend vaak indrukwekkende Bolton Wanderers. Bolton moet het vooral van het collectief en de grillen van de ietwat prettig gestoorde spitsen Anelka en Diouf hebben. Daarnaast zijn ervaren middenvelder Speed, keeper Jääskeläinen en deze Ben Haim dus erg belangrijk. Ben Haim is een veelzijdige linkspoot van 1 meter 80 die zelden een kopduel verliest. Deze ‘Son of Life’ (letterlijke vertaling van zijn naam uit het Hebreeuws) is na dit seizoen transfervrij en gaat zeer waarschijnlijk de overstap maken naar een grotere club. In de winter had Jose Mourinho naar verluidt al interesse.
Bennedict McCarthy: Benni haalt dit seizoen weer regelmatig de krantenkoppen en dat is niet vanwege z’n kapsel. Hij heeft dit seizoen 12 keer gescoord in de Premier League en wanneer hij ze maakt zijn ze vaak erg mooi. En uiteraard laat McCarthy het kaatsen, de hakjes en andere trucjes ook niet achterwege. Deze spits van Bofana Bofana is één van de zeldzame lichtpuntjes van het seizoen voor Blackburn (samen met het spel van Pedersen). Lang gaat trainer Mark Hughers waarschijnlijk echter niet van hem kunnen genieten.
Roberto Abbondanzieri: Tussen de matig presterende grote namen als Casillas en Valdes schittert de ster van veteraan Abbondanzieri nog net even wat meer. Ik reken Abbondanzieri dit seizoen tot de best presterende keeper van La Liga, op de hielen gezeten door Pinto van Celta, die z’n hoofd niet mee heeft. :D Deze doelman is samen met centrumverdediger Alexis hoofdverantwoordelijk voor de uitstekende verdedigende statistieken van Getafe (slechts 21 tegendoelpunten, het laagste aantal in Spanje). Abbondanzieri, achtervolgd door de bijnaam El Pato (de eend) stond bij Boca bekend als een goede keeper met hele rare fratsen. Zo heb ik het zelf ook ooit een keer in levende lijve mogen mee maken in een wedstrijd in La Bombonera van Boca Juniors tegen Huracan. Veel te laat uitkomen, balletjes heel subtiel wegtikken en vervolgens met lede ogen aanzien hoe de bal via de lat nog net over gaat, te ver van z’n doel staan en bijna worden verschalkt door een lob vanaf de middellijn, niets was te gek. M’n broertje, vader en ik hebben ons kapot gelachen en ons afgevraagd wie die clown eigenlijk was. ‘Oh, hij? Dat is El Pato’, wist onze Argentijnse kameraad met een brede grijns op z’n gezicht te vertellen. Al 10 jaar actief bij Boca en dus gewoon onderdeel van het meubilair. Daar kwam afgelopen zomer, na een uitstekend WK, echter een einde aan. Op bijna 34-jarige leeftijd maakte Abbondanzieri eindelijk de overstap naar Europa. Het werd Getafe. Was hij wat jonger geweest dan had hij na een jaartje waarschijnlijk al de overstap kunnen maken naar een grotere club.
Rafinha: Het leek mij weer eens tijd voor een Braziliaanse rechtsback ;), dus kom ik uit bij Rafinha. Hoe Schalke nog altijd mee doet om het kampioenschap weet ik niet, met zo weinig echt goede voetballers. En hoe Schalke het voor elkaar gaat krijgen om Rafinha bij te laten tekenen weet ik ook niet, maar het schijnt dat het ze gaat lukken. Voetballend gezien een pareltje, in verdedigend op zicht is kleine Rafael wat minder. Soms verliest hij z’n verdedigende taken wat uit het oog, soms is hij wat te onstuimig maar over het algemeen voldoet hij wel. Hij doet z’n uiterste best en Schalke zou niet zonder zijn aanvallende impulsen over rechts kunnen. Razendsnel, technisch begaafd met een goed inzicht en combinerend vermogen, fantastisch uithoudingsvermogen en hij heeft de bal uiteraard aan een touwtje. Nederland zoekt al een tijd naar een geschikte rechtsback, terwijl de Braziliaanse bondscoach Dunga de ene sollicitant na de ander moet teleurstellen of van zich af moet slaan.
Ik ga gewoon koppig door! De nieuwe lijst:
Zlatan Ibrahimovic (A)-Inter Milan-Zweden
Gilberto Silva (M)-Arsenal-Brazilië
Paul Scholes (M)-Manchester United-Engeland
Francesco Totti (A)-AS Roma-Italië
Adrian Mutu (A)-Fiorentina-Roemenië
Patrick Vieira (M)-Inter Milan-Frankrijk
Heurelho da Silva Gomes (K)-PSV-Brazilië
Phillip Cocu (M)-PSV-Nederland
Cristiano Ronaldo (A)-Manchester United-Portugal
Didier Drogba (A)-Chelsea-Ivoorkust
Deco (M)-Barcelona-Portugal
Ronaldinho (A)-Barcelona-Brazilië
Florent Malouda (M)-Olympique Lyon-Frankrijk
Ruud van Nistelrooij (A)-Real Madrid-Nederland
Fernando Baiano (A)-Celta de Vigo-Brazilië
Logan Bailly (K)-RC Genk-België
Marco Materazzi (V)-Inter Milan-Italië
Wesleij Sneijder (M)-Ajax-Nederland
Jaap Stam (V)-Ajax-Nederland
Jusse Jääskeläinen (K)-Bolton Wanderers-Finland
Diego (M)-Werder Bremen-Brazilië
Miroslav Klose (A)-Werder Bremen-Duitsland
Mickael Essien (V)-Chelsea-Ghana
Shunshuke Nakamura (M)-Celtic-Japan
Fabio Cannavaro (V)-Real Madrid-Italië
Afonso Alves (A)-Heerenveen-Brazilië
Freddy Kanouté (A)-Sevilla-Mali
Robin van Persie (A)-Arsenal-Nederland
Carlos Diogo (V)-Real Zaragoza-Uruguay
Daniel Alves (V)-Sevilla-Brazilië
Juninho (M)-Olympique Lyon-Brazilië
Cris (V)-Olympique Lyon-Brazilië
Sébastien Squillaci (V)-Olympique Lyon-Frankrijk
Timmy Simons (M)-PSV-België
Jermaine Defoe (A)-Tottenham Hotspur-Engeland
Frank Lampard (M)-Chelsea-Engeland
Alessandro Mancini (M)-AS Roma-Brazilië
Wayne Rooney (A)-Manchester United-Engeland
Abdul Kader Kéita (M)-Lille OSC-Ivoorkust
Dirk Kuijt (A)-Liverpool-Nederland
David Villa (A)-Valencia-Spanje
Nemanja Vidić (V)-Manchester United-Servië
Mark Otten (V)-NEC Nijmegen-Nederland
Douglas Sisenando Maicon (V)-Inter Milan- Brazilië
Ricardo Quaresma (A)-FC Porto-Portugal
David Albelda (M)-Valencia-Spanje
Gabriel Milito (V)-Real Zaragoza-Argentinië
Dejan Stankovic (M)-Inter Milan-Servië
Diego Milito (A)-Real Zaragoza-Argentinië
Luis Perea (V)-Atlético de Madrid-Colombia
Steven Gerrard (M)-Liverpool-Engeland
Edwin van der Sar (K)-Manchester United-Nederland
Levan Kobiashvili (M)-Schalke '04-Georgië
Jamie Carragher (V)-Liverpool-Engeland
Massimo Oddo (V)-Lazio Roma/AC Milan-Italië
Roberto Ayala (V)-Valencia-Argentinië
Luca Toni (A)-Fiorentina-Italië
Artur Boruc (K)-Celtic-Polen
Ryan Giggs (M)-Manchester United-Wales
Gary Neville (V)-Manchester United-Engeland
Alex Rodrigo Dias da Costa (V)-PSV-Brazilië
Dimitar Berbatov (A)-Tottenham Hotspur-Bulgarije
Marcus Allbäck (A)-FC Kopenhagen-Zweden
Javier Navarro (V)-Sevilla-Spanje
Willy Sagnol (V)-Bayern München-Frankrijk
Tal Ben Haim (V)-Bolton Wanderers-Israël
Bennedict McCarthy (A)-Blackburn Rovers-Zuid-Afrika
Roberto Abbondanzieri (K)-Getafe-Argentinië
Rafinha (V)-Schalke '04-Brazilië
Zlatan Ibrahimovic (A)-Inter Milan-Zweden
Gilberto Silva (M)-Arsenal-Brazilië
Paul Scholes (M)-Manchester United-Engeland
Francesco Totti (A)-AS Roma-Italië
Adrian Mutu (A)-Fiorentina-Roemenië
Patrick Vieira (M)-Inter Milan-Frankrijk
Heurelho da Silva Gomes (K)-PSV-Brazilië
Phillip Cocu (M)-PSV-Nederland
Cristiano Ronaldo (A)-Manchester United-Portugal
Didier Drogba (A)-Chelsea-Ivoorkust
Deco (M)-Barcelona-Portugal
Ronaldinho (A)-Barcelona-Brazilië
Florent Malouda (M)-Olympique Lyon-Frankrijk
Ruud van Nistelrooij (A)-Real Madrid-Nederland
Fernando Baiano (A)-Celta de Vigo-Brazilië
Logan Bailly (K)-RC Genk-België
Marco Materazzi (V)-Inter Milan-Italië
Wesleij Sneijder (M)-Ajax-Nederland
Jaap Stam (V)-Ajax-Nederland
Jusse Jääskeläinen (K)-Bolton Wanderers-Finland
Diego (M)-Werder Bremen-Brazilië
Miroslav Klose (A)-Werder Bremen-Duitsland
Mickael Essien (V)-Chelsea-Ghana
Shunshuke Nakamura (M)-Celtic-Japan
Fabio Cannavaro (V)-Real Madrid-Italië
Afonso Alves (A)-Heerenveen-Brazilië
Freddy Kanouté (A)-Sevilla-Mali
Robin van Persie (A)-Arsenal-Nederland
Carlos Diogo (V)-Real Zaragoza-Uruguay
Daniel Alves (V)-Sevilla-Brazilië
Juninho (M)-Olympique Lyon-Brazilië
Cris (V)-Olympique Lyon-Brazilië
Sébastien Squillaci (V)-Olympique Lyon-Frankrijk
Timmy Simons (M)-PSV-België
Jermaine Defoe (A)-Tottenham Hotspur-Engeland
Frank Lampard (M)-Chelsea-Engeland
Alessandro Mancini (M)-AS Roma-Brazilië
Wayne Rooney (A)-Manchester United-Engeland
Abdul Kader Kéita (M)-Lille OSC-Ivoorkust
Dirk Kuijt (A)-Liverpool-Nederland
David Villa (A)-Valencia-Spanje
Nemanja Vidić (V)-Manchester United-Servië
Mark Otten (V)-NEC Nijmegen-Nederland
Douglas Sisenando Maicon (V)-Inter Milan- Brazilië
Ricardo Quaresma (A)-FC Porto-Portugal
David Albelda (M)-Valencia-Spanje
Gabriel Milito (V)-Real Zaragoza-Argentinië
Dejan Stankovic (M)-Inter Milan-Servië
Diego Milito (A)-Real Zaragoza-Argentinië
Luis Perea (V)-Atlético de Madrid-Colombia
Steven Gerrard (M)-Liverpool-Engeland
Edwin van der Sar (K)-Manchester United-Nederland
Levan Kobiashvili (M)-Schalke '04-Georgië
Jamie Carragher (V)-Liverpool-Engeland
Massimo Oddo (V)-Lazio Roma/AC Milan-Italië
Roberto Ayala (V)-Valencia-Argentinië
Luca Toni (A)-Fiorentina-Italië
Artur Boruc (K)-Celtic-Polen
Ryan Giggs (M)-Manchester United-Wales
Gary Neville (V)-Manchester United-Engeland
Alex Rodrigo Dias da Costa (V)-PSV-Brazilië
Dimitar Berbatov (A)-Tottenham Hotspur-Bulgarije
Marcus Allbäck (A)-FC Kopenhagen-Zweden
Javier Navarro (V)-Sevilla-Spanje
Willy Sagnol (V)-Bayern München-Frankrijk
Tal Ben Haim (V)-Bolton Wanderers-Israël
Bennedict McCarthy (A)-Blackburn Rovers-Zuid-Afrika
Roberto Abbondanzieri (K)-Getafe-Argentinië
Rafinha (V)-Schalke '04-Brazilië
Ik wil graag Silva van Valencia nomineren. Niet alleen vanwege zijn mooie doelpunt tegen Chelsea maar omdat ik het een mooie slimme voetballer vindt. Dit jaar echt doorgebroken en niet alleen voor Valencia maar ook voor het Spaanse nationale elftal een aanwinst.
Davids van Ajax. Sinds hij er is, is Feyenoord opgerold, PSV en Twenthe. Hij was er 1 wedstrijd niet bij dacht ik tegen Heerenveen en prompt werd er verloren. Zijn werklijst en arbeid zorgen ervoor dat de rest van de ploeg vrijer kan voetballen.
Davids van Ajax. Sinds hij er is, is Feyenoord opgerold, PSV en Twenthe. Hij was er 1 wedstrijd niet bij dacht ik tegen Heerenveen en prompt werd er verloren. Zijn werklijst en arbeid zorgen ervoor dat de rest van de ploeg vrijer kan voetballen.
IK GELOOF!!!!!!
Kaká: Milan speelt in de Serie A een wisselvallig seizoen en was vooral voor de winterstop erg slecht bezig, maar van de huidige CL-finalist mogen er natuurlijk geen spelers ontbreken. Met 10 doelpunten -waarvan er veel belangrijk waren) is Kaká de belangrijkste speler geweest voor Milan op weg naar de finale. Zijn kwaliteiten zijn bekend en staan buiten kijf.
Clarence Seedorf: Onderschat in Nederland en overschat in Italië. Hoe dan ook speelt Seedorf een indrukwekkende tweede seizoenshelft en is hij mede verantwoordelijk voor de opmars van Milan naar de top vier van de Serie A. Hij scoort, geeft assists, werkt hard, is bij de meeste aanvallen betrokken en speelt in dienst van Kaká.
Clarence Seedorf: Onderschat in Nederland en overschat in Italië. Hoe dan ook speelt Seedorf een indrukwekkende tweede seizoenshelft en is hij mede verantwoordelijk voor de opmars van Milan naar de top vier van de Serie A. Hij scoort, geeft assists, werkt hard, is bij de meeste aanvallen betrokken en speelt in dienst van Kaká.
-
-
Ik ben vandaag wat minder geïnspireerd, maar ik wilde toch een aantal spelers nomineren:
Sergio Ramos: dappere strijder van Real Madrid. Een speler met een absolute winnaars mentaliteit en leidinggevende kwaliteiten. Persoonlijk zie ik in potentie een toekomstig aanvoerder van Real Madrid, wanneer ik naar deze jongen kijk. Hij beheerst de meeste gebieden van het voetbal meer dan voldoende. Hij is kopsterk, keihard en daarnaast positioneel sterk en straalt steeds meer rust uit. Dat laatste is waar in mijn ogen de vergelijking met Barcelona-icoon Puyol dan ook mank gaat, voor de rest doet hij me op veel vlakken aan Puyol denken. Op mij maakte hij dit seizoen meer indruk dan de weifelende Cannavaro.
Mikel Arteta: voor het tweede seizoen op rij verkozen tot speler van het jaar van Everton. Arteta scoorde als middenvelder dit seizoen 9 keer en leverde 10 assists, waarmee hij een belangrijke bijdrage leverde aan de zesde plek van Everton in het Premiership. Zonder zo diep te spelen als iemand als Sneijder is hij wel doelgericht en geniet hij van de vrijheid die hij krijgt vanaf het middenveld. Met z’n schoten, voorzetten en dribbels blijft Arteta een plaag voor de tegenstander. Dat blijkt ook uit het feit dat hij de speler is in de PL waar dit seizoen de meeste overtredingen op werden begaan: 102.
Mario Gomez: in een Duitsland dat vooral heel veel slechte spitsen uit eigen land kent, blinkt Mario Gomez uit. Topscoorder van wellicht de toekomstige kampioen van de Bundesliga met 14 doelpunten en gezien de moeizaam draaiende aanval van Stuttgart wellicht de spil in het kampioensteam.
Sergio Ramos: dappere strijder van Real Madrid. Een speler met een absolute winnaars mentaliteit en leidinggevende kwaliteiten. Persoonlijk zie ik in potentie een toekomstig aanvoerder van Real Madrid, wanneer ik naar deze jongen kijk. Hij beheerst de meeste gebieden van het voetbal meer dan voldoende. Hij is kopsterk, keihard en daarnaast positioneel sterk en straalt steeds meer rust uit. Dat laatste is waar in mijn ogen de vergelijking met Barcelona-icoon Puyol dan ook mank gaat, voor de rest doet hij me op veel vlakken aan Puyol denken. Op mij maakte hij dit seizoen meer indruk dan de weifelende Cannavaro.
Mikel Arteta: voor het tweede seizoen op rij verkozen tot speler van het jaar van Everton. Arteta scoorde als middenvelder dit seizoen 9 keer en leverde 10 assists, waarmee hij een belangrijke bijdrage leverde aan de zesde plek van Everton in het Premiership. Zonder zo diep te spelen als iemand als Sneijder is hij wel doelgericht en geniet hij van de vrijheid die hij krijgt vanaf het middenveld. Met z’n schoten, voorzetten en dribbels blijft Arteta een plaag voor de tegenstander. Dat blijkt ook uit het feit dat hij de speler is in de PL waar dit seizoen de meeste overtredingen op werden begaan: 102.
Mario Gomez: in een Duitsland dat vooral heel veel slechte spitsen uit eigen land kent, blinkt Mario Gomez uit. Topscoorder van wellicht de toekomstige kampioen van de Bundesliga met 14 doelpunten en gezien de moeizaam draaiende aanval van Stuttgart wellicht de spil in het kampioensteam.
We hebben een klein probleempje. Ik heb gisteren besloten dat het me toch het leukste lijkt om met het afvalsysteem te werken dat ook bij de acteurverkiezingen is gebruikt. Op dit moment hebben we echter 76 genomineerde spelers. Volgens mij kunnen we dan drie dingen doen:
1) Een aantal spelers een bye geven in de eerste ronde.
2) Twaalf spelers van de lijst afhalen (Otten, Allback, Defoe, Cannavaro, maar verder kom ik niet echt)
3) Op naar de 128! Persoonlijk lijkt deze optie mij de leukste, maar dan zal iedereen wat actiever mee moeten doen.
1) Een aantal spelers een bye geven in de eerste ronde.
2) Twaalf spelers van de lijst afhalen (Otten, Allback, Defoe, Cannavaro, maar verder kom ik niet echt)
3) Op naar de 128! Persoonlijk lijkt deze optie mij de leukste, maar dan zal iedereen wat actiever mee moeten doen.