Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » zo dec 29, 2013 6:57 pm

Mourinho :kots:

Geef mij maar een trainer die van voetbal houdt.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo dec 29, 2013 6:57 pm

wimpey schreef:
Peter schreef:Een schaar is ook gewoon geel. Die Webb is me er eentje.
Vreselijke theaterploeg, dat Chelsea. Wat wil je ook, met die volksmenner langs de zijlijn.

Yuk. Ik vrees dat die club de PL wint dit seizoen.
Absolute prestatieploeg. Slim en sluw. Ik vind het knap hoe Mourinho dat er telkens weer in krijgt. Mourinho is geen liefhebber inderdaad, maar wel een absolute winnaar. Zo richt hij zijn ploeg dus ook in.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo dec 29, 2013 7:01 pm

Vind de ploegen van Mourinho vooral onsportief spelen. Je mag van mij behoudend spelen en dat doen de ploegen van Mourinho altijd uitstekend, maar een ander trademark van zijn ploegen is dat er een aantal altijd het hoofd verliezen. Bij Real had je die verdedigers die de rode kaarten aan elkaar regen en ook vandaag zag je weer een paar absurde tackles.
Whitey on the moon.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo dec 29, 2013 7:09 pm

Peter schreef:Suarez/Liverpool wordt hier wel genaaid, hoor. 100% penalty.
Tweede keer deze week en beide keren door een badmuts. :hypocrite.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 29, 2013 7:12 pm

Peter schreef: Absolute prestatieploeg. Slim en sluw. Ik vind het knap hoe Mourinho dat er telkens weer in krijgt. Mourinho is geen liefhebber inderdaad, maar wel een absolute winnaar. Zo richt hij zijn ploeg dus ook in.
Die actie van Eto'o was allesbehalve slim en sluw... En ja, Mourinho is wereldtop in zijn vak. Hij krijgt zelfs artiesten zover dat ze meegaan in dat afbraakvoetbal van hem. Qua overredingskracht en team building is er geen betere. Maar voor het voetbal in z'n algemeenheid zou het beter zijn dan een selectie als die van Chelsea een manager als Klopp of Guardiola zou hebben. Mensen die voetbal als uitgangspunt van het spel hebben...

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 30, 2013 8:55 am

GangstaRiB schreef:Vind de ploegen van Mourinho vooral onsportief spelen. Je mag van mij behoudend spelen en dat doen de ploegen van Mourinho altijd uitstekend, maar een ander trademark van zijn ploegen is dat er een aantal altijd het hoofd verliezen. Bij Real had je die verdedigers die de rode kaarten aan elkaar regen en ook vandaag zag je weer een paar absurde tackles.
:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 30, 2013 8:55 am

wimpey schreef:
Peter schreef: Absolute prestatieploeg. Slim en sluw. Ik vind het knap hoe Mourinho dat er telkens weer in krijgt. Mourinho is geen liefhebber inderdaad, maar wel een absolute winnaar. Zo richt hij zijn ploeg dus ook in.
Die actie van Eto'o was allesbehalve slim en sluw... En ja, Mourinho is wereldtop in zijn vak. Hij krijgt zelfs artiesten zover dat ze meegaan in dat afbraakvoetbal van hem. Qua overredingskracht en team building is er geen betere. Maar voor het voetbal in z'n algemeenheid zou het beter zijn dan een selectie als die van Chelsea een manager als Klopp of Guardiola zou hebben. Mensen die voetbal als uitgangspunt van het spel hebben...
Met Klopp of Guardiola voor de ploeg zou het nu genieten zijn. Oscar, Willian, Hazard, Torres.... wat een spelers!
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma dec 30, 2013 9:26 am

Ik zie die Torres nu al wat jaren spelen en op een enkele keer bij Liverpool na kan die me niet bekoren. Sterker nog verschrikkelijk overschat. Willian kende ik niet zo goed, zat daar in Rusland, maar dat is een echte. :biggthumpup.gif:
YNWA

peter

Bericht door peter » ma dec 30, 2013 10:34 am

En dan zit die Mata er nog op de bank he. De Bruyne ook, maar die is dan altijd nog een paar maatjes minder.

Overigens was ik echt verrast door het voetballende vermogen van die Luiz, hoor. Die bal bij de 2-1 is 'lang zo slecht niet' voor een (van nature) centrale verdediger.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 30, 2013 10:38 am

Luiz speelde natuurlijk eerder al met enige regelmaat op het middenveld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » ma dec 30, 2013 10:40 am

Ah ok. De keren dat ik hem zag bij Benfica, Chelsea en Brazilie stond hij altijd centraal achterin.

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 30, 2013 11:10 am

Peter schreef:Ah ok. De keren dat ik hem zag bij Benfica, Chelsea en Brazilie stond hij altijd centraal achterin.
Ze hebben nogal wat centrale verdedigers over... ze moeten ergens worden opgesteld he!
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma dec 30, 2013 12:11 pm

Ze hebben zat middenvelders ook. :ajaxsmiley.gif: Waanzin daar, bang dat de eerste drie centrale middenvelders geschorst/geblesseerd raken zodat we voor de zekerheid nog een vierde achter de hand hebben.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 30, 2013 12:24 pm

Mourinho stelt natuurlijk eerder een verdediger op dan Mata op het middenveld... waarom zou je een beetje risico nemen tenslotte :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » ma dec 30, 2013 12:34 pm

Makkelijk scoren. Je kunt toch niet met Oscar, Hazard, Willian, Lampard én Mata een middenveld formeren. Ik snap wel dat Mou kiest tussen Oscar of Mata. Verder heeft een winnende trainer altijd gelijk.

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 30, 2013 1:19 pm

Pep speelt wel met flink wat aanvallers. Mourinho speelt met 3 centrale verdedigers. Iets wat hij bij Real ook vaak deed. Dat zegt natuurlijk ook genoeg.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » ma dec 30, 2013 3:24 pm

Ik heb alleen MotD gezien, maar ik was het volledig met Alan Shearer eens toen hij aangaf dat Webb dramatisch had gefloten.

De overwinning van Chelsea was terecht, met name op basis van de 1e helft. Waarbij Terry en Cahill de gehele wedstrijd uitstekend speelden en Suarez aan banden wisten te leggen, heel knap gezien de bloedvorm van Suarez.

Maar Eto'o had rood moeten krijgen in de 2e minuut, Hazard had een penalty moeten krijgen, Suarez had ook een penalty moeten krijgen en tot slot had Oscar er ook afgestuurd moeten worden met rood.

PS: De eigenaar van Cardiff City, Tan, spoort echt niet.
Eerst verandert hij het logo en de clubkleuren, daarna stuurt hij de knap presterende trainer weg en nu heeft hij volgende in zijn hoofd:
Cardiff-eigenaar wil alleen spelers met cijfer 8 in geboortedatum

Vincent Tan, de eigenaar en voorzitter van Cardiff City, blijft de media halen met opmerkelijke acties en uitspraken. Gisteren kwam naar buiten dat de Maleisische zakenman zijn eigen spelers uitjouwde nadat zijn ploeg in de slotfase tegen Sunderland (2-2) de zege uit de handen liet glippen.

Vandaag baart Tan opzien met een uitspraak in de Engelse Metro waarin hij zegt dat hij de technisch staf van Cardiff opdracht heeft gegeven om alleen nog spelers aan te trekken met het cijfers 8 in de geboortedatum. Waarom? Het nummer acht geldt in Maleisië als een geluksgetal, en daar zou Tan heilig in geloven.

Sinds Tan de club overnam veranderde hij het clublogo en paste hij de clubkleuren aan, zeer tot ergernis van de Cardiff-fans.

Cardiff staat momenteel zestiende in de stand van de Premier League, vier punten voor hekkensluiter Sunderland.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma dec 30, 2013 3:27 pm

Woei. Ik heb twee achten. Laat die miljoenen maar komen :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 30, 2013 3:38 pm

Peter schreef: Ik snap wel dat Mou kiest tussen Oscar of Mata. Verder heeft een winnende trainer altijd gelijk.
Die man verliest 2 keer van Basel. :excited.gif:

Hij paste perfect bij Inter. Of bij een Europese subtop-club als Porto. Bij RM kom je niet weg met reactievoetbal. En bij Chelsea, met al dat geld en al die kwaliteit, zou je ook iemand willen hebben die enig oog heeft voor de schoonheid van het spel.

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 30, 2013 4:53 pm

wimpey schreef:
Peter schreef: Ik snap wel dat Mou kiest tussen Oscar of Mata. Verder heeft een winnende trainer altijd gelijk.

Hij paste perfect bij Inter. Of bij een Europese subtop-club als Porto. Bij RM kom je niet weg met reactievoetbal. En bij Chelsea, met al dat geld en al die kwaliteit, zou je ook iemand willen hebben die enig oog heeft voor de schoonheid van het spel.
Kreeg vorig seizoen voetballes van Dortmund :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » ma dec 30, 2013 8:43 pm

wimpey schreef:

Wederom is dit makkelijk scoren om die tweestrijd met Basel er nu bij te pakken. Alsof dat nu het ongelijk van Mou bewijst.

De beste man hangt een voetbalfilosofie aan die het gros van AT (en driekwart Nederland) verafschuwt, maar dat maakt het niet minder succesvol. Mourinho is een garantie voor prijzen en dat zal nu ook weer gebeuren (is mijn idee). Hij heeft in no-time weer een koele, sluwe voetbalmachine op de rails gezet. Zet zeker de laatste weken/maanden prima resultaten neer en is voor mij een goede kanshebber voor de titel (en een outsider voor de CL).

En nee, zo'n man willen we niet bij Ajax, en ja Guardiola/Klopp laten hun teams mooier voetballen en ja Mourinho verliest ook wel eens een potje.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma dec 30, 2013 11:39 pm

Voor iemand die alleen om winnen geeft verliest Mourinho best vaak.

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 31, 2013 9:21 am

Yopi schreef:Voor iemand die alleen om winnen geeft verliest Mourinho best vaak.
5-0 van Barcelona :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di dec 31, 2013 10:32 am

Leuk, Chelsea-Liverpool. Ik ga er eens voor zitten. Dacht ik.

Hoezo, leuk? Had ik buiten Mourinho gerekend. Die slaagde erin een wedstrijd die veelbelovend begon te verpesten.

De grote spelbederver. En dan durft die man nog kritiek te hebben op Suarez. :excited.gif:

peter

Bericht door peter » di dec 31, 2013 10:42 am

Yopi schreef:Voor iemand die alleen om winnen geeft verliest Mourinho best vaak.
Haha grapje toch? De beste man verliest sinds hij bij Porto zit 78 keer (als ik wiki mag geloven). 78 keer verliezen in 11.5 jaar tijd in 620 potjes. En dat bij Porto, Chelsea, Inter, Real, Chelsea. Om over de prijzenkast maar niet te reppen.

Plaats reactie