Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » wo jul 03, 2013 3:18 pm

Yopi schreef:Sneijder ook. Hij rookt, hij vreet en is dan verontwaardigd dat hij niet meer numero uno is bij Oranje.
Ik denk dat de wake-up call van LVG perfect getimed en het juiste middel was. Hij heeft Sneyder in zijn trots geraakt. Eerzucht heeft Sneyder i.t.t. VDV m.i. nog wel.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Duitsland

Bericht door gaizka » wo jul 03, 2013 5:38 pm

Ik dank dat het te laat is, volgens mij heb je komende zomer in de hitte van Brazilië veel meer aan een fitte de Jong dan aan Sneijder op leeftijd die nauwelijks meer loopt.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Duitsland

Bericht door Iniesta » wo jul 03, 2013 9:23 pm

Zo extreem zal het in veel delen van Brazilië niet zijn, het is er winter.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » wo jul 03, 2013 9:51 pm

Als Van Gaal slim is neemt hij Siem natuurlijk mee. Kan een goal maken en staat er verdedigend. Fitheid geeft in Brazilië de doorslag. Van Ginkel zal ook wel meegaan. Rafael mag lekker thuisblijven.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland

Bericht door Le T. » do jul 04, 2013 7:53 am

wimpey schreef:
Yopi schreef:Sneijder ook. Hij rookt, hij vreet en is dan verontwaardigd dat hij niet meer numero uno is bij Oranje.
Ik denk dat de wake-up call van LVG perfect getimed en het juiste middel was. Hij heeft Sneyder in zijn trots geraakt. Eerzucht heeft Sneyder i.t.t. VDV m.i. nog wel.
Ik zie dat VdV's teamgeest en collegialiteit ook alweer in zijn nadeel wordt uitgelegd. Wat Sneijder in zijn trots had moeten raken is terechte kritiek op het spel als hij de spelmaker is, zijn eerzucht had in het geding moeten zijn toen VdV het spel veel beter deed lopen en met beide benen veel meer liet zien toen Sneijder geblesseerd het veld moest verlaten. Hij had in zijn trots gekrenkt moeten zijn als hij voor de zoveelste keer tegen een verdediger opschoot omdat iedereen al zag aankomen dat hij zelf ging schieten.

Maar zijn trots en eerzucht zijn pas geraakt als zijn status van basisspeler en aanvoerder in het geding zijn, als het toegejuichd en bewonderd worden in gevaar komen, niet zijn spel en het resultaat. Dat zijn nou vedetteneigingen. Dit lijkt me typisch iets voor het vedetteschap, dat het om status gaat en niet om prestaties. Dat kan ik Sneijder niet eens echt kwalijk nemen, want van hem is een vedette met vedetteneigingen gemaakt, maar daar ligt wel de oplossing.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » do jul 04, 2013 11:25 am

Iedereen heeft gisteravond in het Olympisch Stadion het gelijk van Le T. kunnen aanschouwen. Van der Vaart is een veel betere voetballer dan Sneijder.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Duitsland

Bericht door 999 » do jul 04, 2013 1:04 pm

Fink wil dat Van der Vaart minder loopt

Rafael van der Vaart krijgt komend seizoen een centrale rol bij Hamburger SV. Trainer Thorsten Fink wil een elftal om de Nederlander bouwen.

"Ik wil dat Rafael minder gaat lopen, ik wil hem alleen nog zienop de nummer tien-positie achter de spitsen", onthult Fink zijnplannen. "Ik wil onze ploeg om hem heen bouwen. Rafael moetvoortaan de ballen niet meer achterin komen halen. Dat was vorigjaar nodig voor ons spel, maar dat kwam hem niet ten goede."

"Rafael heeft afgelopen seizoen waarschijnlijk meer gelopen danooit in zijn carrière. Maar dat wil ik voortaan niet meer",benadrukt Fink.

Van der Vaart meldde zich na de korte zomerstop overigens met tweekilo overgewicht bij de Duitse club. Fink vindt dat geen ramp. "Wehebben het hier over twee kilo. Dat is niet dramatisch", zegt detrainer in Kicker.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » do jul 04, 2013 1:40 pm

Van der Vaart moet niet later dan 2014 terugkeren bij Ajax, nu is hij nog een eventuele (absolute?) meerwaarde, na nog een paar jaar HSV niet meer. Bovendien moet je met ambitie naar Ajax komen, niet om ff af te bouwen. En ook niet om een jeugdspeler in zijn ontwikkeling te blokkeren.

Andersom geldt dat hij in de Bundesliga na een seizoen of 2 revival bij Ajax wel wat makkelijker mee kan als dikke dertiger. Zijn status bij HSV is zo groot dat ze andere middenvelders kunnen vinden die bereid zijn het vuile werk voor hem op te knappen. Snelle en fysiek sterke aanvallers kunnen dan lopen op de passjes waarmee Raffie strooit.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13444
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Duitsland

Bericht door Arthur » do jul 04, 2013 5:01 pm

In het huidige Ajax zou ik hem alleen als spits willen hebben.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Duitsland

Bericht door Bert » do jul 04, 2013 5:25 pm

Ook daarvoor is Van der Vaart inmiddels te statisch, vrees ik. Eeuwig zonde, maar hij is passé.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13858
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Duitsland

Bericht door Jinne » vr jul 05, 2013 11:17 am

Dortmund heeft zijn tweede grote transfer binnen. Pierre-Emerick Aubameyang komt over van Saint-Étienne. Een aanvaller, dus waarschijnlijk al de toekomstige vervanger voor Lewandowski.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » vr jul 05, 2013 11:45 am

Jinne schreef:Dortmund heeft zijn tweede grote transfer binnen. Pierre-Emerick Aubameyang komt over van Saint-Étienne. Een aanvaller, dus waarschijnlijk al de toekomstige vervanger voor Lewandowski.
Kan ook op de vleugel spelen, schijnbaar... BVB wil die Armenier en nog een prospect halen.


'Van der Vaart sluit carriere af bij HSV'
Bron: BILD
WORDT LASTIG - Rafael van der Vaart (30) is niet van plan om zijn carrière bij Ajax af te sluiten. De Heemskerker denkt eraan om zo lang mogelijk bij HSV te blijven. 'Het liefst speel ik tot het eind van mijn carrière hier. Ik hoef niet meer weg', zegt hij tegen Bild.

De oud-voetballer van Ajax nam wel deel aan de jubileumwedstrijd van Sjaak Swart. 'Samen met een legende als Johan Cruijff in één elftal spelen; wow, dat was wel een van de hoogtepunten uit mijn carrière. Het was echt geweldig. De spelers daar hadden na alle berichtgeving in de krant verwacht dat ik met een vette pens op het veld zou verschijnen. Iedereen wilde ook even naar mijn buik kijken. Ze waren dan ook teleurgesteld dat er onder mijn T-shirt geen bergje te zien was.'

:biggthumpup.gif: Nu Heitinga nog dodgen. :blush.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Duitsland

Bericht door Yopi » za jul 06, 2013 3:55 pm

Denk niet dat ze hem gepolst hebben toen hij woensdag meedeed. :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » ma jul 08, 2013 4:15 pm

Borussia Dortmund breekt clubrecord voor komst Mkhitaryan

Maandag, 8 juli 2013 om 16:38
Borussia Dortmund heeft het transferrecord van de club verbroken voor de komst van Henrikh Mkhitaryan. De 24-jarige aanvallende middenvelder uit Armenië is voor een som van om en nabij de 25 miljoen euro overgenomen van Shakhtar Donetsk. Bij die club maakte hij vooral vorig seizoen furore met 25 doelpunten in de Oekraïense competitie. Hij is al de derde grote aankoop van de onttroond Duits kampioen, die het nieuws heeft bevestigd in een beursbericht.

De afgelopen weken haalde Dortmund namelijk ook al Sokratis Papastathopoulos (9,5 miljoen euro) en Pierre-Emerick Aubameyang (13 miljoen euro) binnen. Zij zijn samen nog goedkoper dan Mkhitaryan in zijn eentje heeft gekost. In de ochtenduren verscheen op Instagram reeds een foto van Mkhitaryan; een vriend plaatste de afbeelding met daarbij de tekst Good luck in Germany!!!.
Daarmee werd bevestigd wat al weken in de lucht hing. In eerste instantie leek Liverpool de beste papieren te hebben voor de Armeense sensatie, maar the Reds verloren de strijd alsnog van Borussia Dortmund. Shakhtar hield aanvankelijk vast aan een vraagprijs van dertig miljoen euro, maar heeft de eisen toch enigszins laten zakken en nu een gulden middenweg gevonden met de Duitse kopers.
De 24-jarige Mkhitaryan heeft er 4 seizoenen bij Shakhtar opzitten; de club verkocht eerder al Fernandinho aan Manchester City en cashte ook heel behoorlijk voor hem: de Braziliaan leverde liefst 40 miljoen op. Het lijkt erop dat Borussia Dortmund nu klaar is met spelers kopen. Voor Christian Eriksen betekent het nieuws dat hij die Borussen definitief van zijn lijstje mogelijke nieuwe clubs kan afhalen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33998
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Duitsland

Bericht door Duke » vr jul 12, 2013 8:34 pm

Van der Vaart: afscheid in de Arena

Wanneer Rafael van der Vaart afscheid neemt, doet hij dat in de Amsterdam Arena. Dat zegt hij in een interview voor Sportzomer Gasten van NOS Sport, dat zaterdagavond tussen 20.00 en 21.00 uur wordt uitgezonden op Radio 1.

"Als ik echt stop, dan wil ik nog een keer één wedstrijd organiseren, met alleen goede voetballers. En die moet dan in Amsterdam zijn, in de Arena, volle bak. Nog één keer zo'n gloriemoment, afscheid, Schluss."

Van der Vaart (30) toont zich openhartig in het gesprek met Robbert Meeder dat in Hamburg is opgenomen, waar hij in 2012 terugkeerde. Het gaat onder meer over het vaderschap, zijn zoontje Damian, de band met zijn vader en hoe hij omgaat met de roddelpers.

"Verschrikkelijk goed WK"
Over het einde van zijn carrière, zegt de 105-voudig international: "Mijn ideale afscheid? Dat is in ieder geval eerst een verschrikkelijk goed WK spelen. Iets bereiken met Oranje. Het liefst de wereldtitel natuurlijk. Dat zou een fantastisch afscheid zijn. Maar dat betekent niet dat ik stop met voetbal."

"Uiteindelijk wil ik dan een wedstrijd organiseren, als ik dan echt stop. Met alleen maar goede voetballers, mensen waar ik mee gespeeld heb. Dat moet dan wel in Amsterdam gespeeld worden, in de Arena, volle bak. En dat al die mensen komen, en dat dan een teken is dat je een hele grote voetballer bent geweest. Het gaat niet om de erkenning, maar iedereen die je liefhebt bij elkaar. Nog één keer zo'n gloriemoment, afscheid, Schluss."

"En dan? Dat weet ik nog niet. Er zijn zoveel mogelijkheden. Ik wil wel m'n trainerspapieren halen. Bij HSV willen ze ook graag dat ik blijf na mijn carrière. In welke rol ook."

Nog een keer in Nederland voetballen, ligt nu niet voor de hand. "Ik heb het erg naar mijn zin hier. En ik heb geleerd dit soort beloftes niet te maken, want dan moet je ze ook inlossen. Maar Ajax is mijn club in Nederland. Dus als ik nog in Nederland zou gaan spelen, en Ajax zou me nog willen, dan is Ajax natuurlijk de club waar ik zou willen spelen."

21 juni 1988
Een groot deel van het gesprek gaat over het vaderschap en zijn eigen jeugd. "We luisterden thuis heel vaak naar de radiofragmenten van Duitsland-Nederland in '88. Ik was vijf jaar. Ik herinner me nog dat ik moest huilen bij de penalty van Duitsland. En die ging er ook nog eens in. Mijn vader was helemaal fanatiek, die kon het niet meer aanzien. Daar ga je dan in mee. Uiteindelijk kwam het allemaal goed."

"Die wedstrijd is mij altijd bijgebleven. Voor mijn verjaardag kreeg ik de videoband. Die heb ik helemaal grijsgedraaid. Honderden keren. Vaak voor ik naar school ging. Soms met m'n vader en soms alleen. Dat gaf altijd een goed gevoel. Door dat moment ben ik misschien nog wel gretiger geworden om dat ook kunnen en willen bereiken. Dat soort momenten vergeet niemand. Zeker een jongetje van vijf niet. Naar dat soort momenten ben je altijd op zoek als voetballer."

Vaderschap
"Je probeert je relatie met je zoon het beste te maken, ook in moeilijke periodes, zoals ik die nu heb gehad. Maar als Damian bij me is, dan is het een soort medicijn. Toen ik nog geen kinderen had, had ik dat nooit gedacht. Het leuke is dat ik mijn vader meer begrijp nu. Vroeger vond ik het ook wel eens een ouwe zeur, natuurlijk. Hij zei altijd tegen mij: 'Wacht maar tot je zelf kinderen krijgt'. Dat zeggen wel meer vaders, denk ik, maar het klopt wel allemaal."

"Ik ben eigenlijk, zoals ik het vroeger zag, een beetje als een meisje opgevoed. Heel zorgzaam. Toen ik naar de middelbare school ging, reed hij nog in de auto achter mij aan. Voor mijn gevoel was dat overdreven. Want mijn vriendjes gingen overal naartoe. Ik moest het altijd vragen of er ging iemand mee. Maar nu begrijp ik hem. Omdat ik hetzelfde zou doen. Daar heb ik het nu wel eens met hem over. En dan lachen we erom."

Het volledige interview van een uur met Van der Vaart is zaterdag 13 juli om 20.00 uur te horen op Radio 1. Eerder in de serie Sportzomer Gasten waren Jacco Verhaeren en Foppe de Haan. Zaterdag 20 juli is Vera Pauw te gast, de grondlegster van het moderne vrouwenvoetbal in Nederland en de vorige bondscoach van het Nederlands vrouwenteam.
www.nos.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » vr jul 12, 2013 11:19 pm

Loopt Van der Vaart zo op zijn laatste benen dat hij nu al uitgebreid bezig is met het hoe en wat van zijn afscheidswedstrijd?

Nogmaals: als hij bij Ajax wil terugkeren dan moet hij dat uiterlijk in 2014 doen. Voor het afbouwen van je carrière is een club als HSV meer geschikt dan Ajax.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » za jul 13, 2013 1:50 am

Laat hem alstublieft wegblijven.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland

Bericht door Le T. » zo jul 14, 2013 1:01 pm

Cruijff schreef:Loopt Van der Vaart zo op zijn laatste benen dat hij nu al uitgebreid bezig is met het hoe en wat van zijn afscheidswedstrijd?
Het lijkt mij dat hij ernaar gevraagd is, zijn planning voor het restant van zijn carriere. Het lijkt me er niet eentje die op zijn 39e nog speelt, daar heeft hij de lichamelijke aanleg gewoon niet voor.
Nogmaals: als hij bij Ajax wil terugkeren dan moet hij dat uiterlijk in 2014 doen. Voor het afbouwen van je carrière is een club als HSV meer geschikt dan Ajax.
Zijn antwoord staat erin. Nee, hij heeft geen plannen, maar als hij zou terugkeren naar Nederland zou het Ajax zijn en niet PSV.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Duitsland

Bericht door gaizka » zo jul 14, 2013 8:15 pm

Thiago van van Barcelona naar Bayern, op welke positie zal hij terecht komen?

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » zo jul 14, 2013 9:44 pm

Naast Bassie.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Duitsland

Bericht door Mr. Ajax » zo jul 14, 2013 11:22 pm

Rishi schreef:Naast Bassie.

En Javi dan?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » ma jul 15, 2013 8:07 am

Pep had al aangegeven in hem een verdediger te zien. In 90% van de wedstrijden moet het ook mogelijk zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Duitsland

Bericht door gaizka » ma jul 15, 2013 8:29 am

Het zou mij ook niet verrassen als Gotze in de spits gaat spelen net als Messi bij Barca, ik kan me namelijk niet voorstellen dat Mandzukic in het ideaalplaatje van Guardiola past, jullie wel? Wel een goede pinchhitter.

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » ma jul 15, 2013 8:38 am

gaizka schreef:Het zou mij ook niet verrassen als Gotze in de spits gaat spelen net als Messi bij Barca, ik kan me namelijk niet voorstellen dat Mandzukic in het ideaalplaatje van Guardiola past, jullie wel? Wel een goede pinchhitter.
Ik las hier 'in den Deutschen Medien' dat Guardiola met voorhoede Robben - Ribéry - Götze plant. Met Ribéry in de Messi-rol dus. Het wordt druk bij Bayern, in iedere linie.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » ma jul 15, 2013 9:30 am

Klopt. Ribery in de Messi-rol. Ben echt benieuwd.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie