Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » wo mei 29, 2013 1:11 pm

Guardiola wilde Neymar; leiding Bayern München stelde coach teleur
Woensdag, 29 mei 2013 om 13:15
Josep Guardiola is nog niet eens werkzaam als coach van Bayern München, maar heeft zijn eerste domper al voor de kiezen gehad. Bayern-voorzitter Uli Hoeness bevestigt dat Guardiola zich sterk heeft gemaakt voor de komst van Neymar, maar de oefenmeester heeft gemerkt dat hij niet alles voor het zeggen heeft. De leiding van Bayern vond het namelijk geen goed idee om Neymar te kopen.

Hoeness vertelt aan BILD dat Guardiola hem gevraagd heeft om Neymar naar Bayern te halen. "Guardiola stelde voor om een jonge Braziliaan te halen, maar wij hebben geen goede ervaringen met jonge Braziliaanse spelers", zegt de preses. "We weten uit ervaring dat jonge Brazilianen moeite hebben met het aanpassen aan de Duitse cultuur en het klimaat hier. Als een speler dan meer dan twintig of dertig miljoen euro moet kosten, wordt het moeilijk."
Bayern besloot daarom om geen poging te ondernemen om Neymar naar Duitsland te halen. "Maar we wilden wel een soortgelijke speler hebben en daarom is Mario Götze aangetrokken", besluit Hoeness. Bayern betaalde 37 miljoen euro voor de dribbelaar van Borussia Dortmund, terwijl Neymar koos voor een avontuur bij Barcelona.

:biggthumpup.gif:

Na Thomas' briljantje Breno (tegenwoordig actief voor FC Prison) kijken ze wel uit met gehypte Brazilianen. En terecht natuurlijk. Waarom zou je Justin Bieber halen wanneer je Götze kan krijgen.

Al zal de LVG-enclave er natuurlijk schande van spreken dat het bestuur van Bayern en niet de trainer het spelersbeleid deels bepaalt. :hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 29, 2013 1:21 pm

Dubbelslag natuurlijk voor Bayern. Je versterkt je eigen club en je slaat je directe concurrent KO.

Breno was natuurlijk niet van het niveau Breno. Zo zijn er ook wel genoeg gehypte Duitsers te vinden die mislukten.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mei 29, 2013 1:24 pm

Niet mee eens. Op de een of andere manier zijn Zuid Amerikanen altijd net wat meer gehyped. Hoe vaak is het nu al niet gebeurd dat zo'n tropische verrassing tegenviel?

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 29, 2013 1:31 pm

Klopt ook hoor. Maar dat ligt ook wel aan de scouting en aan de begeleiding. En misschien passen Brazilianen wel niet in het Duitse voetbal. Net zoals er ook weinig Brazilianen zijn die het in Nederland gemaakt hebben.
IK GELOOF!!!!!!

Arthur

Bericht door Arthur » wo mei 29, 2013 1:57 pm

Het voetbal is in Brazilië ook heel anders dan hier natuurlijk. Laag tempo en (in ieder geval tegenwoordig) een laag niveau.
Dan steek je er al snel bovenuit.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo mei 29, 2013 4:06 pm

Arthur schreef:Het voetbal is in Brazilië ook heel anders dan hier natuurlijk. Laag tempo en (in ieder geval tegenwoordig) een laag niveau.
Dan steek je er al snel bovenuit.
Niet voor niets dat Seedorf op zijn 37e tot de besten behoort?!

Le T.

Bericht door Le T. » do mei 30, 2013 1:39 pm

beelzebub schreef:Als ik eerlijk ben denk ik dat Pep gewoon een prutser is a la Rijkaard. :ajaxsmiley.gif:

Ze hadden beiden de mazzel van een goede lichting spelers en de laatste had een volwassen Messi. Kijken hoe hij dat gaat handelen daar en hoe z'n Duits is. Ik zie wel kansen voor Dortmund, als ze rustig blijven.
Ach, prutser? Het lijken mij de onetrickpony's van het trainersgilde. Met bepaalde spelers bij een bepaalde club een bepaald spelletje spelen en daarmee succesvol zijn in een bepaalde periode. Ik heb van Guardiola meer de indruk dat hij graag wil vasthouden aan wat hij heeft dan dat hij zichzelf constant aan het vernieuwen is. Maar dat is maar een indruk, ik verwacht niet dat het een succes wordt bij Bayern.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 30, 2013 1:40 pm

Le T. schreef:
beelzebub schreef:Als ik eerlijk ben denk ik dat Pep gewoon een prutser is a la Rijkaard. :ajaxsmiley.gif:

Ze hadden beiden de mazzel van een goede lichting spelers en de laatste had een volwassen Messi. Kijken hoe hij dat gaat handelen daar en hoe z'n Duits is. Ik zie wel kansen voor Dortmund, als ze rustig blijven.
Ach, prutser? Het lijken mij de onetrickpony's van het trainersgilde. Met bepaalde spelers bij een bepaalde club een bepaald spelletje spelen en daarmee succesvol zijn in een bepaalde periode. Ik heb van Guardiola meer de indruk dat hij graag wil vasthouden aan wat hij heeft dan dat hij zichzelf constant aan het vernieuwen is. Maar dat is maar een indruk, ik verwacht niet dat het een succes wordt bij Bayern.
Zoals Louis van Gaal bij Ajax?
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 30, 2013 1:41 pm

Daarbij was Pep niet gewoon succesvol maar heeft hij iets gepresteerd wat de afgelopen 20 jaar niet is voorgekomen. Qua spel niet en ook niet qua resultaat. Hij heeft in een paar jaar tijd even vaak de CL gewonnen dan SAF.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » do mei 30, 2013 4:57 pm

Met alle respect en ik ga niet roepen dat Guardiola een prutser is, maar met het matriaal wat hij ter beschikking had mag/mocht je ook superbe prestaties verwachten, toch ?.

Daarnaast vraag ik me dan altijd af, nu het wat minder gaat met de vorm/leeftijd en blessures, o.a. wonderkind Messi zou Guardiola het dan wel nog steeds zeer goed doen of krijg je dan hetzelfde scenario als nu met Vilanova ?.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 30, 2013 5:38 pm

Waarom kon Louis van Gaal zich niet kwalificeren voor het WK?

Waarom won SAF maar twee keer de CL?
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » do mei 30, 2013 6:37 pm

Volgens mij hebben we het over Barcelona.Waar b.v. ene Rijkaard het ook niet slecht deed.Zelfs Van Gaal deed het daar ook niet slecht.Maar ook zei zijn afhankelijk van wat er op het veld staat.

Je kan nog zo'n supertrainer zijn uiteindelijk bepalen de spelers op het veld het hoe en wat.

Wat de niet kwalificatie van van Gaal betreft, persoonlijk denk ik dat toen iedereen finaal de mist in zou zijn gegaan met die ( mentaliteit ) groep ...

Eigenlijk zie je dat nu ook weer terug bij AJAX.Frank kan roepen, vloeken wat ie wil, maar als de groep er geen zin heeft of niet 100% inzet toonde ging het mis.

Maar goed, je kan natuurlijk de spelers van Barcelona niet vergelijken met die van ons.Daar zit een 300% verschil in.

Waarom ging Guardiola weg, was ie echt even voetbal moe ( want dan had ie er na een jaar weer gewoon in kunnen stappen ) zag hij de bui een beetje hangen.

Afijn, als we jouw redenatie volgen zou hij als ie met Bayern geen kampioen wordt en niet in de finale van de CL c.q. duitse beker komt te staan geen goede trainer zijn.Als zou dat, zeker kampioen en Duitse beker, i.m.o. een misser zijn gezien de aankopen die hij mag doen en al heeft gedaan :) ...
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 30, 2013 8:14 pm

Het is toch gewoon een combinatie van de trainer en de spelersgroep? Het is nooit alleen het een of het ander.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » do mei 30, 2013 8:33 pm

Ik zeg dan ook niet dat Guardiola een pruts-trainer is.Maar haal Inesta, Xavi en Messi is even weg.

Selectie van Bayern wint de Champions L., wordt afgetekend kampioen en zoals het er nu naar uit ziet pakken ze ook de beker.Daar staan toch geen koekenbakkers, maar toch wil Guardiola nog meer versterkingen.En niet de minste spelers.Dus zodadelijk heeft ie een ploeg die 2 ( misschien 3 ) prijzen heeft gepakt, nationaal internationaal allang een woordje meespreekt en daar komen nog x-klasbakken bij.

Neem Mourinho bij Real wat heeft hij niet gekocht daar ?.Wat heeft Mourinho nu echt als trainer al trainend spelers beter gemaakt ?.Tuurlijk, trainers zijn veel meer managers geworden maar toch.En op een gegeven moment kotsen de spelers hem ook uit en zie het resultaat ...

Nogmaals, het zijn geen pruts trainers ( managers ) maar ze hebben wel het allerbeste matriaal ... En dan nog kun je er naast pakken, de prijzen, je weet wel .. de bal is rond :) ...

En nu gaat ie naar Chelsea, Mourinho, eens kijken wie ie nu allemaal gaat kopen :) ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 30, 2013 9:41 pm

Pep wilt met Bayern ageren in plaats van reageren. En er zullen ook wel wat spelers weggaan.

Trainers kopen omdat het kan. Als een trainer niet presteert wordt hij bedankt. Daarom willen trainers ook zoveel spelers kopen.

Als bij Barca die 3 spelers zouden worden weggehaald wordt het lastig. Maar het zou ook betekenen dat andere spelers meer verantwoordelijk moeten nemen of dat zij zich juist bevrijd voelen. Dat het niet zo makkelijk is om alles te winnen blijkt dit jaar bij bijvoorbeeld City, PSV etc etc.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » do mei 30, 2013 10:32 pm

Bevrijd voelen als je gouden driehoek er niet is ?, Barcelona zonder Messi scheelt al zo'n 40%.Gaat de rest van het elftal al heel wat minder zeker het veld op.Maar goed we verschillen van mening, prima :) ..
Blij met de punten ...

Le T.

Bericht door Le T. » vr mei 31, 2013 10:53 am

Rishi schreef:
Zoals Louis van Gaal bij Ajax?
Nee, dat was geen trucje, dat was een meesterwerk. Dat was net zoiets dat als nu Ajax met deze begroting niet alleen Barca en Bayern zou verslaan en 2 jaar zou heersen over Europa, maar ze ook nog voetballes zou geven. Ook is hij met AZ en Bayern zeer succesvol geweest, andere clubs, andere periode, met heel andere spelers, en met een evoluerend spelletje.
Laatst gewijzigd door Le T. op vr mei 31, 2013 2:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 31, 2013 11:58 am

Rishi schreef:Waarom kon Louis van Gaal zich niet kwalificeren voor het WK?
Le T. schreef: Met bepaalde spelers bij een bepaalde club een bepaald spelletje spelen en daarmee succesvol zijn in een bepaalde periode.
Hier is het antwoord op je vraag. Wat bij Ajax werkte, lukte bij Barcelona al niet echt meer en bij Oranje al helemaal niet. Vastgeroeste denkbeelden zijn voor een trainer dodelijk.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr mei 31, 2013 2:17 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:Waarom kon Louis van Gaal zich niet kwalificeren voor het WK?
Le T. schreef: Met bepaalde spelers bij een bepaalde club een bepaald spelletje spelen en daarmee succesvol zijn in een bepaalde periode.
Hier is het antwoord op je vraag. Wat bij Ajax werkte, lukte bij Barcelona al niet echt meer en bij Oranje al helemaal niet. Vastgeroeste denkbeelden zijn voor een trainer dodelijk.
Het is maar net hoe je het bekijkt. Bij Barca haalde hij toch zeer acceptabele resultaten, bij AZ werd ie kampioen en bij Bayern draaide hij de puinhoop van Klinsi is één keer op en haalde gelijk de CL-finale. En nu haalt ie op gemak de kwalificatie.
Whitey on the moon.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mei 31, 2013 2:31 pm

Bij Bayern en Barcelona kotsten ze hem uit, bij AZ werd hij kampioen maar ook een keer elfde, en met Oranje haalde hij het WK niet. Het is maar hoe je het bekijkt, ja.

Een goede trainer maar een onmogelijke man.
Laatst gewijzigd door Yopi op vr mei 31, 2013 2:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur

Bericht door Arthur » vr mei 31, 2013 2:32 pm

Hoge toppen en diepe dalen. Dat maakt je een erg goede trainer, maar niet een absolute topper

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mei 31, 2013 2:33 pm

Dat blijkt ook uit zijn CV. De grote clubs zitten niet op hem te wachten.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr mei 31, 2013 2:47 pm

Yopi schreef:Dat blijkt ook uit zijn CV. De grote clubs zitten niet op hem te wachten.
Hehe.... Barca, Bayern, Ajax....
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 31, 2013 2:56 pm

Arthur schreef:Hoge toppen en diepe dalen. Dat maakt je een erg goede trainer, maar niet een absolute topper
Inderdaad. Waarbij Louis' fanclub trouwens enkel de pieken in het eindoordeel laat meewegen en de jaren 1999 t.e.m. 2008 gaarne buiten beschouwing laat.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mei 31, 2013 3:05 pm

GangstaRiB schreef:
Yopi schreef:Dat blijkt ook uit zijn CV. De grote clubs zitten niet op hem te wachten.
Hehe.... Barca, Bayern, Ajax....
Mwah...

Ajax: top gepresteerd, maar wat een puinhoop liet hij achter
Barcelona: mislukt
Bondscoach: mislukt
Ajax AD: mislukt
AZ: elfde en kampioen
Bayern: mislukt

Twee Europese/buitenlandse topclubs in twintig jaar, een beetje weinig voor een zelfverklaarde topcoach. Kijk eens naar Mourinho, zijn voormalige tolk. Porto, Chelsea, Inter, Madrid en nu weer Chelsea, en dat in een veel kortere periode.

Plaats reactie