Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » ma sep 30, 2013 10:47 am

Het zal Jol een zorg zijn. Mino vindt wel weer een club voor hem.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Duke » ma sep 30, 2013 11:35 am

Met een 9e en een 12e plaats heeft hij het toch niet slecht gedaan de afgelopen seizoenen?

En qua koopgedrag valt Jol echt niet uit de toon in Engeland:
http://www.transfermarkt.co.uk/en/premi ... 013_a.html
http://www.transfermarkt.co.uk/en/premi ... 012_a.html
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » ma sep 30, 2013 12:41 pm


Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Duke » ma sep 30, 2013 12:46 pm

Tja, hier werd vorige week ook al aan de stoelpoten van FdB gezaagd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma sep 30, 2013 12:57 pm

Duke schreef:Tja, hier werd vorige week ook al aan de stoelpoten van FdB gezaagd.
Die geen 9e en 12e werd. :excited.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » ma sep 30, 2013 1:01 pm

http://www.vivaelfulham.co.uk/articles/ ... 7-276.html

Martin Jol denkt niet aan de lange termijn. Dus moet hij meteen presteren.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Duke » ma sep 30, 2013 1:03 pm

wimpey schreef:
Duke schreef:Tja, hier werd vorige week ook al aan de stoelpoten van FdB gezaagd.
Die geen 9e en 12e werd. :excited.gif:
Bij de gemiddelde voetbalsupporter is ratio over het algemeen niet de best ontwikkelde kwaliteit.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » ma sep 30, 2013 1:14 pm

Dat is waar. En tegelijk is het zoals Guardiola ooit zei: De mensen hebben altijd gelijk.

Niet zo gek ook. De mensen betalen voor de kaartjes. Een wedstrijd is een voorstelling.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Thijs » ma sep 30, 2013 2:33 pm

Fan behandeld door EHBO na woedeaanval Pieters: 'Het spijt me'

Erik Pieters sloeg in januari een raam kapot na een rode kaart tegen PEC Zwolle en heeft daardoor een bedenkelijke reputatie gekregen. De verdediger ging in de zomer naar Stoke City en heeft nu ook zijn eerste incident in Engeland achter de rug: Pieters schoot uit frustratie een bal in het publiek en raakte daarbij een fan van Stoke, die zich moest laten behandelen door de EHBO.

Stoke verloor zondag met 0-1 van Norwich City, maar had een strafschop moeten krijgen toen Leroy Fer Kenwyne Jones aan zijn shirt trok. De middenvelder gaf na afloop toe dat hij een overtreding had gemaakt, maar de bal ging niet op de stip. Het zorgde voor de nodige frustratie bij Pieters, die uit boosheid de bal hard in het publiek schoot. Hij raakte daarbij een 25-jarige vrouwelijke supporter, die behoorlijk wat pijn leed na de woedeaanval van Pieters. De Daily Mirror schrijft dat de fan zich moest laten behandelen door hulpverleners.De 25-jarige linksback bood direct zijn excuses aan en zocht na afloop zijn slachtoffer op, om zijn wedstrijdshirt af te geven. Via Twitter zei hij ook nog een keer 'sorry': "Het spijt me voor wat ik heb gedaan, zo heb ik het nooit bedoeld. Ik hoop dat de fan in orde is en dat mijn shirt/deze tweet laat zien dat ik er echt spijt van heb", schreef Pieters.
:biggrin.gif:

Wat een sukkel blijft het.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door columbus » ma sep 30, 2013 4:44 pm

Wat een knuppel! Cursusje anger management zou geen overbodige luxe zijn...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Duke » ma sep 30, 2013 10:04 pm

McClaren aangesteld als manager bij Derby County  

Steve McClaren is aangesteld als de nieuwe manager van Derby County. Dat heeft de club uit het Championship maandag bekendgemaakt. McClaren heeft een contract voor 2,5 jaar getekend bij Derby County.

''We zijn zeer verheugd dat McClaren onze nieuwe coach is. Hij is een zeer gewaardeerde trainer, die alle kwaliteiten bezit om hier succesvol te zijn'', aldus voorzitter Sam Rush op de clubsite.

McClaren zit zaterdag voor de eerste keer op de bank bij zijn nieuwe club in de thuiswedstrijd tegen Leeds United. Hij speelde tussen 1985 en 1988 voor Derby County.

De 52-jarige oud-bondscoach van Engeland, die vorig seizoen ontslagen werd bij FC Twente, werke dit seizoen bij Queens Park Rangers als een van de assistenten van manager Harry Redknapp.

Derby County staat momenteel op de veertiende plaats in het Championship, het tweede niveau in Engeland, terwijl QPR aan kop gaat.

De clubleiding van Derby County nam zaterdag afscheid van manager Nigel Clough, waarna ook zijn assistenten (onder wie John Metgod) op non-actief werden gezet.

McClaren leidde FC Twente in 2010 naar de eerste landstitel. Zijn tweede periode bij de Tukkers verliep echter aanzienlijk minder succesvol.
www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Duke » di okt 01, 2013 8:36 am

Miljoenen United in 'winterwindow'

Manchester United-trainer David Moyes mag in het 'winterwindow' in januari met vele miljoenen de transfermarkt op. Dat laten clubeigenaren Joel en Avram Glazer doorschemeren in Britse media.

Volgens de Glazers kwam de aanstelling van Moyes afgelopen zomer te laat. Daardoor zou de van Everton overgekomen oefenmeester te weinig tijd hebben gehad om de selectie naar zijn wensen in te richten. Bij nader inzien had de club het contract van Moyes moeten afkopen, steken de Glazers de hand in eigen boezem.

United is uiterst zwak aan het nieuwe seizoen in de Premier League begonnen. Uit zes duels werden slechts zeven punten gehaald. Afgelopen weekeinde werd in eigen huis verrassend met 2-1 van West Bromwich Albion verloren.

In januari zal United de blik waarschijnlijk opnieuw op vleugelverdediger Leighton Baines (Everton) en middenvelder Ander Herrera (Athletic de Bilbao) richten.

Het eerstvolgende duel van de ploeg van Robin van Persie is ook al geen makkelijke opgave. United speelt woensdag een verre uitwedstrijd in de Champions League. Shaktar Donetsk is de tegenstander.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » di okt 01, 2013 11:22 am

Ik denk dat United er beter aan doet om die miljoenen klaar te leggen voor de toekomstige afkoopsom van David Moyes.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » wo okt 02, 2013 6:22 pm

Suarez hadden ze gelijk weer 10 wedstrijden gegeven.

Torres ontsnapt

BTW, zo te zien zit Jantje weleens in de Gym.
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Demosthenes » wo okt 02, 2013 7:52 pm

InnerHarbour schreef:Suarez hadden ze gelijk weer 10 wedstrijden gegeven.

Torres ontsnapt

BTW, zo te zien zit Jantje weleens in de Gym.
Dat laatste viel mij ook direct op.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Duke » di okt 22, 2013 8:25 pm

Alex Ferguson doet boekje open in biografie: 'Ruud was rude'

Oud-trainer Alex Ferguson, die jarenlang de scepter zwaaide bij de Engelse voetbalclub Manchester United, doet in zijn biografie een boekje open over enkele beroemde oud-spelers, waaronder Ruud van Nistelrooy en David Beckham. .

Van Nistelrooy vertrok in 2006 bij Manchester United na een conflict met Ferguson. De trainer zegt nu dat het gedrag van Van Nistelrooy in dat jaar hem dwong de spits te verkopen. Toen hij Van Nistelrooy niet had geselecteerd voor de finale van de Carling Cup, vervloekte die hem luidkeels vanaf de reservebank. Dat was de druppel, waarna de spits werd verkocht aan Real Madrid. Volgens Ferguson belde Van Nistelrooy hem in 2010 vanuit het niets op om alsnog zijn excuses aan te bieden voor zijn gedrag.

De Schot schrijft verder dat de loopbaan van David Beckham bij United een van zijn grootste teleurstellingen is. Hoewel hij Beckham bewonderde en hem zag als een zoon, ergerde hij zich groen en geel aan het sterrengedrag van de middenvelder. Volgens Ferguson weigerde de sterspeler op een gegeven moment nog hard te werken op het veld en vergat hij waardoor hij een ster was geworden - het voetbal. 'David was de enige speler die ik heb gecoacht die er zelf voor koos beroemd te worden. Het was zijn persoonlijke missie om ook buiten het voetbal bekend te worden.'

Ferguson vertelt in zijn boek hoe de Beckhams een keer fotografen hadden getipt over zijn nieuwe kapsel en hoe de middenvelder vervolgens tijdens de training weigerde zijn muts af te doen omdat zijn kapsel nog gepresenteerd moest worden aan de fotografen. Ook vertelt 'Fergie' over het beroemde schoenincident met Beckham in de kleedkamer na een verloren bekerwedstrijd tegen Arsenal. Ferguson was zo kwaad op zijn sterspeler dat hij een schoen tegen zijn voorhoofd trapte. 'Hij was vier meter van me vandaag, op de grond lag een stapel schoenen. Beckham vloekte. Ik schopte tegen een schoen en raakte hem precies boven zijn oog. Natuurlijk wilde hij me aanvliegen, maar zijn medespelers hielden hem tegen. 'Ga zitten', zei ik. Je hebt je team laten zitten, je kunt zoveel ruzie maken als je wilt.' Daarna stuurde Beckham een foto met zijn hoofd in het verband naar de pers. Dat luidde het einde in van zijn verblijf bij United. 'Daarna vertelde ik het bestuur dat hij moest vertrekken.'

Twee keer gevraagd voor nationale team
Volgens Ferguson is hij twee keer gevraagd om trainer te worden van het nationale elftal van Engeland, in 1999 en 2001. Beide keren weigerde hij. 'Toen ze me vroegen had ik maar tien seconden nodig om nee te zeggen. Ik zou Engeland in geen miljoen jaar kunnen coachen. Ze zien me daarna al aankomen terug in Schotland.'

Veel aandacht in de Engelse pers ging vandaag uit naar de onthullingen van Ferguson over Roy Keane, de vroegere captain van United. Ferguson schrijft in zijn boek dat zelfs hij een beetje bang was voor Keane, die in de kleedkamer met ijzeren vuist regeerde en keihard was voor zijn medespelers. Zo zou hij verdediger Rio Ferdinand hebben aangesproken op zijn sterrengedrag. 'Alleen omdat je 120.000 pond per week krijgt en 20 minuten lang goed speelt tegen Tottenham', zou Keane de verdediger hebben toegebeten. Nadat Keane in 2005 uit de school had geklapt over zijn medespelers in een TV-interview haalde Ferguson de aanvoerder voor de groep, waarna een 'gruwelijke' en 'beangstigende' confrontatie volgde. Daarna werd Keane de wacht aangezegd en vertrok hij naar Celtic.

Rooney wilde Özil
Dat spits Wayne Rooney eind vorig seizoen de club wilde verlaten was al bekend, maar nu blijkt had Rooney aan Ferguson gevraagd om de Duitse speler Mesut Özil te kopen van Real Madrid. 'Dat gaat jou niets aan', had Ferguson tegen zijn spits gezegd. Özil werd uiteindelijk verkocht aan concurrent Arsenal. Rooney speelt nog bij United. Over de topspits schrijft Ferguson verder dat hij vorig seizoen niet fit genoeg was en daardoor zijn oude vorm had verloren.

Ferguson wordt beschouwd als een van de meest succesvolle trainers in het Engelse voetbal. Hij stond 26 jaar aan het hoofd van Manchester United en won 38 prijzen.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jöhnk » wo okt 23, 2013 10:46 am

Ah, Ferguson veegt zijn straatje schoon.

Vermoeiende man met een heel groot ego. Wel een toptrainer overigens.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » wo okt 23, 2013 11:18 am

Jöhnk schreef: Vermoeiende man met een heel groot ego.
Hij geeft aan dat Stam laten gaan een fout van hem was. Was het trouwens Keane die "Psycho" als bijnaam had? Of Stuart Pierce?
Wel een toptrainer overigens.
Top 10 aller tijden, lijkt me.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » wo okt 23, 2013 11:35 am

Oei lijstjes. Hitzfeld, Fergie, Mourinho, Paisley, Lippi, Happel, Michels, Busby, Capello en Del Bosque. Laatstgenoemde vind ik een twijfelgeval.

Categorie daaronder: Trapattoni, Guardiola (eerst maar 's zien...), Van Gaal, Wenger, Sacchi, Heynckes, Cruijff en dat soort mannen.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Engeland en Schotland

Bericht door WP_Legend » wo okt 23, 2013 1:37 pm

Hiddink vind ik ook een topper hoor, wat hij met Zuid Korea en Australie heeft gepresteerd doen niet veel mensen hem na.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Arthur » wo okt 23, 2013 6:04 pm

Ik vind Capello niet in die top 10 horen. Die was niet veel beter dan zijn materiaal. Is Sacchi dan niet logischer?

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » do okt 24, 2013 10:59 am

Del Bosque niet in de top 10? Wie dan wel?
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » do okt 24, 2013 11:12 am

Het hele lijstje slaat helemaal nergens op.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Baseman » do okt 24, 2013 11:21 am

Inderdaad Le T., de lijst moge overduidelijk zijn:

1. Van Gaal
2. Rest

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » do okt 24, 2013 11:43 am

Baseman schreef:Inderdaad Le T., de lijst moge overduidelijk zijn:

1. Van Gaal
2. Rest
Ik wil het niet aan één wedstrijd ophangen, maar als Lippi's grootste clubsucces bestond uit het gelijkspelen tegen het veel armere en niet gedrogeerde Ajax van Van Gaal dat Europa tot die wedstrijd 2 jaar domineerde, dan slaat het echt helemaal nergens op om die man in een categorie hoger te plaatsen. Uberhaupt is er in dat lijstje niemand die zo'n prestatie heeft neergezet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie