Spanje
Moderator: mods
Re: Spanje
Als je iemand niet de kans geeft op het hoogste niveau (desnoods middels een uitleenbeurt), vind ik eigenlijk dat diegene geen eigen jeugd is. Dat is namelijk het hele idee van een jeugdopleiding: iemand klaarstomen voor het eerste elftal.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Die gasten tekenden op hun 16e een contract bij Arsenal en Man U. Daar kon Barca niks aan doen. Of denk je dat Barca de ster van de toekomst (want het is niet dat ze niet wisten wie Cesc was en wat hij kon) geen contract wilde geven?
IK GELOOF!!!!!!
Een jongen van twaalf moet nog zoveel leren.Jöhnk schreef:Inconsequent van je. Messi kwam weg bij een BVO uit Argentinie. Met groeihormonen werd hij gelokt.
Madrid heeft ook altijd een goede opleiding gehad, maar daar krijgen jeugdspelers veel minder kans dan bij Barcelona. Ze steken zeventien miljoen in Drenthe, terwijl ze een speler van dat kaliber geheid in de jeugd hebben lopen.
Barcelona moet je vergelijken met clubs als Chelsea, Madrid, Juventus, Inter, enz. Niet met Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!
Waarom niet? Van Cruijff moet Ajax een voorbeeld nemen aan Barcelona
I think I lost my fucking headache
Eriksen moest ook nog veel leren. Anders begon hij wel bij het eerste elftal.
Ik vind dat zo'n non-argument.
Ik vind dat zo'n non-argument.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Eriksen was geen twaalf. Een kind van twaalf moet de puberteit nog door.
Van de jongens die op twaalfjarige leeftijd zogenaamd een supertalent zijn haalt maar een enkeling het eerste elftal. Met zestien, zeventien kun je er al meer van zeggen.
Van de jongens die op twaalfjarige leeftijd zogenaamd een supertalent zijn haalt maar een enkeling het eerste elftal. Met zestien, zeventien kun je er al meer van zeggen.
Maar we zijn het er toch wel over eens dat de categorie Messi/Cruijff/Bergkamp/Pele niet opgeleid wordt, maar dusdanige talenten zijn dat ze ook bij BV Veendam waren uitgegroeid tot wereldster? Zo'n speler binnenhalen is dan eerder een kwestie van scouten dan van opleiden
En een kwestie van geluk hebben, Luuk. Want zoals joey zegt: op die leeftijd is het lastig in te schatten. Tegenover Messi staan ongetwijfeld de nodige mislukte Zuid-Amerikanen die misschien nu dakloos door Europa zwerven.
En daarnaast had een Messi het ongetwijfeld ook wel gehaald bij Veendam, maar was hij dan op deze leeftijd al net zo goed?
Dat lijkt me sterk.
Dat lijkt me sterk.
Overigens zie je dat nog maar weinig clubs het geduld hebben om te investeren in jongens die de opleiding hebben doorlopen. Talenten bij andere clubs weghalen is gemakkelijker. Ook bij Ajax gaat het steeds meer die kant uit (Eriksen, Boilesen, een aantal andere spelers uit de jeugd, Mats Rits die ze wilden halen, enz.) Goede kans dat over een paar jaar (gerekend naar de norm van Jöhnk) geen speler uit het eerste elftal meer echt een eigen talent is.
Ik ook. Pique en Cesc hebben elders naam gemaakt en hun opleiding tot topvoetballer afgerond.Jöhnk schreef:Dus uit het basiselftal beschouw ik Xavi, Valdes en Iniesta eigen jeugd.
Volgens JC door Barca geproduceerd! Hij schijnt in Argentina het dikste jongetje van de klas te zijn geweest met een klompvoetje. Barca verricht wonderen.joey schreef: Messi vind ik bijvoorbeeld wel eigen jeugd.

Of met Bayern, Man U, Liverpool.joey schreef: Barcelona moet je vergelijken met clubs als Chelsea, Madrid, Juventus, Inter, enz. Niet met Ajax.
Ach, noemen jullie het maar hoe jullie het willen noemen.
Barca speelt prachtig voetbal met spelers afkomstig uit de opleiding en ze presteren ook nog eens geweldig
Barca speelt prachtig voetbal met spelers afkomstig uit de opleiding en ze presteren ook nog eens geweldig

IK GELOOF!!!!!!
http://www.totalbarca.com/wp-content/up ... 80x473.jpg
http://www.totalbarca.com/wp-content/up ... 80x480.jpg
http://www.totalbarca.com/wp-content/up ... 80x480.jpg
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Werkt niet.
Barca heeft zich officieel gemeld bij Arsenal voor Fabregas. Zal dus wel voor 60-70 miljoen die kant op gaan. Pfieu, gelukkig een jeugdspeler erbij.
Barca heeft zich officieel gemeld bij Arsenal voor Fabregas. Zal dus wel voor 60-70 miljoen die kant op gaan. Pfieu, gelukkig een jeugdspeler erbij.
-
- AT Toto winner 15/16
En koop er nog maar 1, koop er nog maar 1.. 

En de koopziekte slaat weer toe. Niet toevallig begint het weer bij Barcelona.
Toch mooi om te zien dat er weer jeugd doorstroomt bij Barcelona. Ajax, neem hier een voorbeeld aan!
Geld voor Van der Wiel vrees ik.Peter schreef:Werkt niet.
Face your fears and live your dreams, No Fear
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Kunnen we niet kijken of we Sneijder voor 100 miljoen naar Amsterdam halen?LucaS schreef:Toch mooi om te zien dat er weer jeugd doorstroomt bij Barcelona. Ajax, neem hier een voorbeeld aan!

Maar je moet wel wat kunnen variëren. Barca heeft immers ook Ibrahimovic, Messi en Villa voor dezelfde positie.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Bij Barca zijn ze blijkbaar dermate tevreden over 'hun' Bojan, Jeffren en Pedro dat ze een enorm kapitaal uitgeven voor een 28-jarigen als Zlatan en Villa.Bertje schreef:Maar je moet wel wat kunnen variëren. Barca heeft immers ook Ibrahimovic, Messi en Villa voor dezelfde positie.
Bojan, Jeffren, Pedro, Busquets: ik sla er niet van achterover. Goede spelers, maar geen europese top.