Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 02, 2006 3:51 pm

Precies. ;)

Bovendien werden voetballers toen nog opgeleid op de straat. :hypocrite:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 02, 2006 4:13 pm

Bertje schreef:Neeskens, Stuy, Vasovic/Blankenburg, Mühren en in mindere mate Hulshoff (heeft twee jaar in de jeugd gespeeld) kwamen allemaal van andere clubs.
Chelsea

Zelf opgeleid: Terry.

Gekocht: Cech, Cudicini, Hilario, Boulahrouz, Bridge, Carvalho, Ferreira, Ashley Cole, Geremi, Joe Cole, Diarra, Essien, Lampard, Makelele, Robben, Wright-Phillips, Ballack, Mikel, Drogba, Kalou, Shevchenko.

Meer dan 95% van de selectie bestaat uit aankopen.

En dan hebben we het nog niet eens over de aangekochte jonge spelers en de spelers die in de afgelopen 4 jaar gekocht zijn en alweer weg zijn of in het tweede rondlopen.

Bovendien won Ajax drie Europa Cups en is Chelsea nog niet tot de halve finale gekomen. De vergelijking slaat dus nergens op.

Feest

Bericht door Feest » ma okt 02, 2006 4:15 pm

Terry komt eigenlijk uit de opleiding van West Ham. Chelsea pikte hem daar op z'n 17e weg.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 02, 2006 4:27 pm

Thomas schreef:
Bertje schreef:Neeskens, Stuy, Vasovic/Blankenburg, Mühren en in mindere mate Hulshoff (heeft twee jaar in de jeugd gespeeld) kwamen allemaal van andere clubs.
Chelsea

Zelf opgeleid: Terry.

Gekocht: Cech, Cudicini, Hilario, Boulahrouz, Bridge, Carvalho, Ferreira, Ashley Cole, Geremi, Joe Cole, Diarra, Essien, Lampard, Makelele, Robben, Wright-Phillips, Ballack, Mikel, Drogba, Kalou, Shevchenko.

Meer dan 95% van de selectie bestaat uit aankopen.

En dan hebben we het nog niet eens over de aangekochte jonge spelers en de spelers die in de afgelopen 4 jaar gekocht zijn en alweer weg zijn of in het tweede rondlopen.

Bovendien won Ajax drie Europa Cups en is Chelsea nog niet tot de halve finale gekomen. De vergelijking slaat dus nergens op.
Volgens mij ging de discussie niet over of Chelsea zich wel of niet met dat Ajax mag meten, maar of iemand Chelsea succes kan gunnen.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 02, 2006 4:36 pm

Jij was dan ook degene die als eerste met de vergelijking met Ajax kwam, Berthus:
Bertje schreef:
Thomas schreef:Tsja, maar het is echt geen kunst om met Chelsea prijzen te pakken hoor. Bovendien speelt Chelsea te weinig aantrekkelijk voetbal voor een club met zoveel mogelijkheden.
Is het wel een kunst om met Cruijff, Keizer en Neeskens prijzen te pakken?
Ik wilde alleen aangeven dat er een heel groot verschil is tussen de manier waarop Chelsea haar goede spelers verzamelt en de manier waarop het goede team van Ajax in elkaar werd gezet.
Steef schreef:Terry komt eigenlijk uit de opleiding van West Ham. Chelsea pikte hem daar op z'n 17e weg.
Dit heb ik van de officiële site van Chelsea:

PLAYER PROFILES
John Terry

Chelsea to the core and a true hero to the fans as he commands the defence from his position as captain, John has graduated from being a great prospect to a fully-fledged star. He has now made the same journey at international level.

By no means slow, any shortfall in pace is more than compensated by a superb reading of the game while his sound technique and distribution make him more than just a defenders’ defender.

Born in east London, John has been with Chelsea since the age of 14 when he was initially a medium-build midfielder. Filling in as youth team centre-back one day due to a lack of alternatives, he has never looked back, aided by a rapid growth in physical stature.

A short and successful loan spell at Nottingham Forest helped the maturing process and having taken on board lessons first hand from the likes of Marcel Desailly and Frank Leboeuf, he was voted Chelsea Player of the Year just two seasons after his debut.

After putting a short spell of off-field problems firmly behind him, John refocused on his game sufficiently to be handed his England debut in June 2003. He was first choice for his country at Euro 2004 and the 2006 World Cup.

His most disappointing Chelsea moment to date was illness on the morning of the losing 2002 FA Cup Final and subsequent omission from the starting XI. His proudest is taking on the captaincy he had understudied from Marcel Desailly and leading the club to the elusive title in his very first year with the armband.

With the Carling Cup also lifted, John became one of only four Chelsea captains to lead the club to major honours and he more than played his part on the pitch in 2004/5 with a succession of world class displays and eight crucial goals.

He was voted PFA Player of the Year by his fellow professionals, the first Chelsea winner of the accolade and John's incredible consistency continued in 2005/6 when injury in the final week robbed him of a full house of Premiership games as he lifted the trophy for a second time. He scored seven times in all competitions and was voted Chelsea Player of the Year for a second time.

José Mourinho has dubbed him 'the best centre-back in the world' and his universally acclaimed leadership skills were not ignored by new England boss Steve McClaren.

Chelsea's first homegrown to be capped by England since Ray Wilkins in the mid 70s has now proudly become our first England skipper of the professional age.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 02, 2006 5:17 pm

Ik geef alleen maar aan dat dat verschil wel meevalt. Ajax werd trouwens ook financieel een beetje 'geholpen' destijds.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 02, 2006 5:22 pm

Ik vind de manier waarop dat Ajax en dit Chelsea hun successen behalen (en de successen zelf) heel erg veel van elkaar verschillen. Vrijwel elke club zou kunnen presteren met een suikeroom als Abramovich.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo okt 04, 2006 12:10 pm

West Ham: 'Aantrekken Tevez een ramp'
Geschreven door Robert Smid op woensdag, 4 oktober om 12:28

Carlos Tevez en Javier Mascherano spelen net een maand in Engeland, maar bij hun werkgever West Ham United zijn ze allesbehalve blij met het tweetal. De Argentijnse internationals zijn volgens West Ham-trainer 'een ramp voor het elftal'.

In de Engelse krant Daily Mail geeft Pardew aan dat hij de twee Argentijnse sterren van het afgelopen WK het liefst zo snel mogelijk kwijt is. Ze zouden volgens de Engelse coach het teamproces verstoren, waardoor er geen hecht collectief zou zijn.

Vooral Carlos Tevez loopt de kantjes er van af volgens zijn trainer. De spits van Corinthians heeft nog niet één keer het net weten te vinden. Verder wordt hij beschuldigd van sterrengedrag.

Vlak voor het sluiten van de transfermarkt werden Mascherano en Tevez verrassend overgenomen van het Braziliaanse Corinthians. Pardew heeft aangekondigd te zullen kijken naar een mogelijke verkoop in de winterstop, wanneer de volgende transferperiode ingaat.

voetbalzone.nl

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo okt 04, 2006 1:09 pm

Dan komt Mascherano maar naar Amsterdam :D
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 04, 2006 11:57 pm

Tevez mag anders ook wel

En als ze gelijk Messi overhalen om ook te komen kunnen we die Rosenberg ook dumpen.

Rosales - Tevez - Messi ;)
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do okt 05, 2006 12:37 pm

Ja, da's logisch; om de slechtste van de huidige aanvallers te laten staan. ;)

En met niemand anders!

goodfella

Bericht door goodfella » do okt 05, 2006 12:43 pm

Tevez is niks mis mee.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do okt 05, 2006 12:57 pm

Nou. Z'n gebit weleens goed bekeken?

goodfella

Bericht door goodfella » do okt 05, 2006 1:09 pm

Ossegal schreef:Nou. Z'n gebit weleens goed bekeken?
En jij z'n bankrekening?

Kaboem

Bericht door Kaboem » do okt 05, 2006 1:23 pm

Heb ik geen toegang toe. Zou wel voldoende zijn voor een orthodontist. Denk je niet?

Maar geld maakt natuurlijk niet gelukkig, GF!

goodfella

Bericht door goodfella » vr okt 06, 2006 10:44 pm

Os Stookt Buijten schreef:Heb ik geen toegang toe. Zou wel voldoende zijn voor een orthodontist. Denk je niet?
Denk het ook wel. Maar goed, hij zal ook wel een beeldschoon wijf hebben, dus waar maakt ie zich druk om dan?
Maar geld maakt natuurlijk niet gelukkig, GF!
Wat mij betreft wel. Ik ben niet zo schijnheilig om het tegendeel te beweren. :D

Kaboem

Bericht door Kaboem » za okt 07, 2006 9:57 am

goodfella schreef:Wat mij betreft wel. Ik ben niet zo schijnheilig om het tegendeel te beweren. :D
Is niks schijnheiligs aan. Voor mij maakt geld niet gelukkig, mits ik maar voldoende heb om van te leven. Heeft dus alles met levensstandaard te maken.

Als mijn kinderen gezond en gelukkig door het leven gaan dan ga ik dat ook, ongeacht de hoeveelheid centen die ik heb. :yes:

Kaboem!

goodfella

Bericht door goodfella » za okt 07, 2006 4:19 pm

Kaboem! schreef:
goodfella schreef:Wat mij betreft wel. Ik ben niet zo schijnheilig om het tegendeel te beweren. :D
Is niks schijnheiligs aan. Voor mij maakt geld niet gelukkig, mits ik maar voldoende heb om van te leven. Heeft dus alles met levensstandaard te maken.

Kaboem!
Ik heb een hele lage levensstandaard. :D

Kaboem

Bericht door Kaboem » za okt 07, 2006 4:26 pm

Verbaast me niks. ;)

Kaboem

joey
Erelid

Bericht door joey » za okt 07, 2006 6:52 pm

Gaat lekker met Engeland. Nog steeds 0-0 tegen Macedonie. :headbang:
Het stinkt aan alle kanten!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za okt 07, 2006 7:13 pm

Schotten waren beter. Gewonnen van de Fransen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za okt 14, 2006 4:07 pm

Schotten waren niet beter (ze kregen amper kansen) en de 0-1 van Frankrijk werd onterecht afgekeurd, maar dat terzijde. ;)
Celtic wint ruim dankzij Nakamura en Vennegoor

14/10/2006 15:57

Celtic had een makkelijke middag op bezoek bij Dundee United. Mede dankzij een scorende Jan Vennegoor of Hesselink won de Schotse kampioen met 4-1.

In de eerste 45 minuten hadden de mannen van Gordon Strachan het nog te stellen met de thuisploeg, die ietwat gelukkig op voorsprong was gekomen via Noel Hunt. Zijn schot glipte door de handen van doelman Artur Boruc in het doel: 1-0.

Maar vlak voor rust tikte Shunsuke Nakamura de gelijkmaker op het scorebord, waarna Celtic niet meer in problemen kwam. Het was sowieso de middag van de Japanner, die na rust ook de 1-2 binnentikte en met een prachtige uithaal de eindstand op 1-4 bepaalde. Vennegoor tekende voor de derde treffer. De Tukker scoorde op aangeven van Shaun Maloney.

Celtic, waar Vennegoor en Evander Sno beiden in de basis startten, neemt met 26 punten uit tien duels de koppositie in van de Schotse Premier League. Dundee United bezet de voorlaatste positie met acht punten.
vi.nl

Gaaf spelertje, die Nakamura.

Feest

Bericht door Feest » za okt 14, 2006 4:46 pm

Goede minuut van JPA. :D

87' Aston Villa [0 - 1] Tottenham H.

54' H. Ghaly

73' C. Davenport

75' J.P. Angel (pen.)

76' [0 - 1] J.P. Angel (o.g.)

Interwetten.com - 30% Bonus Copyright © 1998-2006 LiveScore.com

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za okt 14, 2006 4:50 pm

O'Neill lijkt dus ongeslagen te blijven. Niet slecht voor een ploeg die vorig seizoen als 16de eindigde. :xyxthumbs:

Feest

Bericht door Feest » za okt 14, 2006 4:53 pm

Ze staan achter hoor, schele. Die overschatte Colombiaan miste eerst een penalty en nog geen minuut later maakte-ie een eigen goal. Top. :xyxthumbs:

Gesloten