Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo jun 09, 2013 1:43 am

InnerHarbour schreef:Silva speelt bij City op 10 en Toure is een gigant.
Toure speelt toch echt heel vaak op 10 hoor.

Heb het trouwens over de 2 2. Daar stonden een paar te slapen toch?

Miljoen? Het gaat helemaal nergens meer over.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jun 09, 2013 11:47 am

De 1-2 was inderdaad gewoon een klasse goal, soms is daar niet zo heel veel aan te doen. De 2-2 was inderdaad een behoorlijk drama, daar ging bij een lange bal ons centrum even flink in de fout. Vooral Alderweireld stond flink te slapen.

ferry

Bericht door ferry » zo jun 16, 2013 9:19 am

Suarez is weer lekker bezig! :excited.gif:
Suarez eist respect van Liverpool

Van onze Telesportredactie

LIVERPOOL -
Luis Suarez lijkt nu echt aan te sturen op een vertrek bij Liverpool FC. De Uruguayaanse aanvaller spreekt in de Engelse boulevardkrant The Sun de wens op een transfer uit. ''Ik heb een contract, maar als ik op een dag naar een grote club wil, moet Liverpool het aanbod van die club aanhoren.''

Suarez is de laatste tijd ongelukkig in Engeland, omdat hij steeds vaker kritiek krijgt van de media en de fans. Hij wil daarom graag vertrekken. ''Het is belangrijk wat een speler zelf wil. Een club moet daar ook naar luisteren.''
Real Madrid
In de wandelgangen wordt gesuggereerd dat Real Madrid interesse heeft in de oud-Ajacied. Suarez ziet een overgang naar de Koninklijke wel zitten. ''Als je een kind vraagt waar hij wil spelen, zegt hij altijd Real of Barcelona. Ik houd heel erg van Liverpool en zal de stad, de club en de mensen nooit vergeten, maar wat ik nu vraag is een beetje respect.''
Suarez bevindt zich momenteel in Brazilië, waar hij met Uruguay deelneemt aan de Confederations Cup.

LucaS

Bericht door LucaS » zo jun 16, 2013 10:23 am

Vreselijk type! De vlag hangt hier sinds de zalige dag dat Ajax hem wist te verkopen al buiten.
I think I lost my fucking headache

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo jun 16, 2013 10:31 am

Nu moet je niet alles wat in de krant staat geloven, en zeker niet als het om The Sun gaat, maar hij lijkt er op dat hij weg wil.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » zo jun 16, 2013 11:03 am

Mooi, wij krijgen ook nog een procent opleidingsvergoeding ofzo. Zo vaak mogelijk, zo duur mogelijk verkopen dus.

Le T.

Bericht door Le T. » zo jun 16, 2013 1:10 pm

Duke schreef:Nu moet je niet alles wat in de krant staat geloven, en zeker niet als het om The Sun gaat, maar hij lijkt er op dat hij weg wil.
Dat was al duidelijk toen hij niet in beroep ging tegen zijn excessieve schorsing.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 17, 2013 6:30 am

LucaS schreef:Vreselijk type! De vlag hangt hier sinds de zalige dag dat Ajax hem wist te verkopen al buiten.
Mwah, tussen 2007 en 2010 was Luis bij ons een witte raaf. Stel je die Ajax-ploegen eens zonder hem voor. :excited.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma jun 17, 2013 8:47 am

Precies, in het begin had hij wat vervelende schwalbes (en was het ook gewoon een irritant joch)...daarna heeft hij zich echt prima gedragen en is hij een voorbeeld geweest voor de rest. Het ging alleen weer mis met dat bijt-incident bij Bakkal.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 17, 2013 9:10 am

Thijs schreef:Precies, in het begin had hij wat vervelende schwalbes (en was het ook gewoon een irritant joch)...daarna heeft hij zich echt prima gedragen en is hij een voorbeeld geweest voor de rest. Het ging alleen weer mis met dat bijt-incident bij Bakkal.
En het Liverpool sinds 2011 draait ook om Suarez. Het is een galbak, maar ook een klasbak. Ik zat t.t.v. MVB en Jol altijd op Luis te wachten. Hij moest het doen. Dat weet je opponent natuurlijk ook, je bent als ploeg enorm kwetsbaar wanneer je alles op één kaart zet.

Daarom winnen de ploegen waarin Luis tot dusver heeft gespeeld ook zo weinig: schakel Luis uit en je hebt de angel te pakken. De rest is te matig om (ook) het verschil te maken. Hetgeen natuurlijk ook aan de betreffende trainer(s) ligt, zoals we bij ons post-Jol hebben gemerkt...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma jun 17, 2013 9:29 am

wimpey schreef:
LucaS schreef:Vreselijk type! De vlag hangt hier sinds de zalige dag dat Ajax hem wist te verkopen al buiten.
Mwah, tussen 2007 en 2010 was Luis bij ons een witte raaf. Stel je die Ajax-ploegen eens zonder hem voor. :excited.gif:

Al die wedstrijden waar Luuk zo van genoten zegt te hebben waren alleen te pruimen door Luis.

Die jongen is een uniek geval. Een klier, maar wát een drive.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jun 17, 2013 9:42 am

wimpey schreef:
Thijs schreef:Precies, in het begin had hij wat vervelende schwalbes (en was het ook gewoon een irritant joch)...daarna heeft hij zich echt prima gedragen en is hij een voorbeeld geweest voor de rest. Het ging alleen weer mis met dat bijt-incident bij Bakkal.
En het Liverpool sinds 2011 draait ook om Suarez. Het is een galbak, maar ook een klasbak. Ik zat t.t.v. MVB en Jol altijd op Luis te wachten. Hij moest het doen. Dat weet je opponent natuurlijk ook, je bent als ploeg enorm kwetsbaar wanneer je alles op één kaart zet.

Daarom winnen de ploegen waarin Luis tot dusver heeft gespeeld ook zo weinig: schakel Luis uit en je hebt de angel te pakken. De rest is te matig om (ook) het verschil te maken. Hetgeen natuurlijk ook aan de betreffende trainer(s) ligt, zoals we bij ons post-Jol hebben gemerkt...
Mwah, vond het tandem Suarez-Pantelic met De Jong erachter ook wel aardig draaien.
Whitey on the moon.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma jun 17, 2013 11:34 am

Andere spelers profiteren van de aanwezigheid van Luis. Tegenstanders zijn vooral met hem bezig. Die jongen gooit er zomaar een geniale actie uit. Hij is natuurlijk veel en veel beter dan wat we op dit moment aan spitsen in huis hebben. Zolang Suarez mag doen wat hij wil zal hij altijd wedstrijden beslissen, voor welke trainer dan ook.

Des te zuurder dat hij ons geen titel heeft kunnen brengen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jun 17, 2013 11:40 am

Zie je niet juist een patroon, Yopi? Op een knap kunststukje na van het nationale elftal van Uruguay heeft Luis nergens een grote prijs gewonnen...

...Ik zou Suárez graag in het huidige Ajax als rechtsbuiten willen zien. Gewoon 10 van de 11 plekken ongewijzigd houden en dan Luis op de plek waar nu omstebeurt Derk/Jody/Lasse lopen te rommelen. Dat kan wel wat worden lijkt me. Maar dat we tussen 1 januari 2011 en 15 mei 2011 zonder inplaats van met Suárez verder zijn gegaan was in mijn ogen voor Ajax echt geen vloek maar juist een zegen!

999

Bericht door 999 » ma jun 17, 2013 12:29 pm

Yopi schreef:Andere spelers profiteren van de aanwezigheid van Luis. Tegenstanders zijn vooral met hem bezig. Die jongen gooit er zomaar een geniale actie uit. Hij is natuurlijk veel en veel beter dan wat we op dit moment aan spitsen in huis hebben. Zolang Suarez mag doen wat hij wil zal hij altijd wedstrijden beslissen, voor welke trainer dan ook.

Des te zuurder dat hij ons geen titel heeft kunnen brengen.

Mwah, niet overdrijven Yopi.Bij Liverpool waren er meer dan genoeg wedstrijden dat ook Suarez niet het verschil kon maken.Daarnaast krijg je er ook een heleboel achterlijk gedoe bij als je Suarez in huis hebt.Suarez is geen teamspeler, ook dat zag je bij Liverpool regelmatig terug en ook dat koste Liverpool punten ...
Blij met de punten ...

Le T.

Bericht door Le T. » ma jun 17, 2013 12:40 pm

Suarez is een veel betere speler geworden in Engeland, vooral omdat het moest. Het onnodig balverlies is bijna helemaal weg en hij mist ook lang niet meer zoveel kansen.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jun 17, 2013 4:35 pm

Integendeel, door Suarez heeft Ajax jaren stil gestaan. En ik heb niet beweerd dat ik heb genoten van het Ajax onder Jol, ik heb alleen gezegd dat die ploeg op een gegeven moment onveslaanbaar was. Overigens is de amusementswaarde na het vertrek van Jol zeker niet structureel omhoog gegaan.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 17, 2013 11:53 pm

Door de trainers toen heeft het spel stilgestaan. Niet door Suarez.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » di jun 18, 2013 9:37 am

Je bedoelt de trainers hadden hem op de reserve bank moeten zetten ...
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jun 18, 2013 10:31 am

Een trainer als Frank de Boer zou heus wel met Suárez kunnen samenwerken, maar dan moeten er wat duidelijke afspraken worden gemaakt. Onder meer over het aantal gele kaarten dat hij pakt.

Als het bij Suárez niet lekker loopt qua spel, gaat hij rare dingen doen. Soms kan hij dan nog steeds een geniale ingeving krijgen, maar heel veel dingen mislukken dan. Kansen 1 op 1 met de keeper mist hij erg vaak, hij probeert vaak spelers te passeren als het helemaal niet mogelijk is. De Ajax-PSV die in het najaar van 2010 in 0-0 eindigde was het duidelijkste voorbeeld. Suárez speelde absoluut niet goed, baalde daarvan, ging alles zelf doen, geen enkele bal speelde hij nog af en vele raakte hij kwijt. Bij elk obstootje was hij betrokken, de ene keer vloog bij de cornervlag Afellay door de lucht (die enorm toneel speelde na een klein duwtje van Luis), niet veel later stond hij 'snuif bewegingen' te maken voor de neus van Jonathan Reis.

Op een gegeven moment lobt Luis nog bijna een bal in het PSV doel vanaf eigen helft, maar Isaksson schrok niet heel erg en tikte de bal over de lat. Gaat die bal erin dan bijt hij daarna Bakkal waarschijnlijk niet meer en gaat zijn goal de hele wereld over, maar hij beet Bakkal dus wel en was lang geschorst. Dat was ook een groot probleem, hij kreeg veel te vaak een sanctie van de tuchtcommissie. De sterspeler zat heel wat wedstrijden aan de kant en de rest van het team had geen idee meer wat ze zonder hem moesten doen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 14, 2013 4:51 pm

Ach Luis, arme jongen toch...
Suarez: 'Ik heb hier geleden'

Luis Suarez wil hoe dan ook vertrekken bij Liverpool. De Uruguayaan geeft als voornaamste reden op dat hij om de prijzen wil spelen.
Suarez wordt vooral in verband gebracht met Arsenal en Real Madrid. De voorkeur van de spits beperkt zich echter zeker niet tot twee clubs. ''Als ik een aanbod krijg van een club waar ik een stap vooruit kan zetten, dan zal ik dat overwegen'', zegt Suarez tegen Sky Sports. ''Er hebben wat clubs naar mij geïnformeerd, dat laat ik over aan mijn zaakwaarnemer. Ik weet wat er speelt.''
''Ik wil me altijd verbeteren'', gaat hij verder. ''Daarom heb ik Ajax destijds voor Liverpool verlaten. Maar als deze club de Champions League niet haalt, dan is dat van negatieve invloed op de moraal van een speler.'' ''Ik heb hier dus geleden. Het is zwaar om elke week naar de Premier League te kijken in de wetenschap dat je nooit de kans hebt om hem te winnen.''

Evra en Ivanovic
''Daar komt bovenop dat de Engelse media mij niet begrijpen. De controverses met Patrice Evra en Branislav Ivanovic waren daarvoor beslissend. Bij mij worden altijd extra vragen gesteld.'' Suarez bejegende Manchester United-speler Evra racistisch en beet Chelsea-verdediger Ivanovic in zijn arm. ''Na het Evra-incident was het erg lastig voor mij om de mensen te overtuigen van de 'ware' Luis Suarez. Het ging de goede kant op, maar het voorval met Ivanovic was een nieuwe klap. Als dat niet gebeurd was, was ik misschien afgelopen seizoen tot beste speler van de Premier League uitgeroepen.''

Bron: nusport.nl
Ik zou me zelf wat meer bescheiden opstellen richting mijn werkgever wanneer ik door wangedrag diverse wedstrijden niet heb kunnen spelen.
Nil volentibus arduum

Le T.

Bericht door Le T. » zo jul 14, 2013 5:01 pm

Marillion schreef:Ach Luis, arme jongen toch...

Ik zou me zelf wat meer bescheiden opstellen richting mijn werkgever wanneer ik door wangedrag diverse wedstrijden niet heb kunnen spelen.
Er wordt natuurlijk wel degelijk met 2 maten gemeten in Engeland. Maar hij wilde al weer weg, en hij grijpt dat nu aan, anders had hij wel beroep tegen zijn schorsing aangetekend.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jul 14, 2013 7:04 pm

Ajax heeft niet stilgestaan door Suarez, Luuk. Weet je zeker dat je mening over de persoon Suarez je hier geen parten speelt?

Wat Le T. bedoelt met twee maten meten in Engeland begrijp ik ook niet zo goed. Hadden ze Luis meer de hand boven het hoofd moeten houden?

Mijn bescheiden mening luidt: Suarez is een bijzondere, goeie voetballer met een enorme winnaarsmentaliteit (ik kan me een samenvatting uit de PL van afgelopen seizoen herinneren, ik meen dat Liverpool uit bij - ik doe het uit mijn hoofd - Norwich oid speelde, waarbij hij alleen op de keeper afging en een heel erg makkelijke kans miste. De hele korte zijde van thuisfans lachtte hem uit. Wat deed ie? Hij zag de keeper de uittrap nemen, jaagt als een bezetene de laatste man op die aangespeeld wordt, herovert de bal en scoort. Binnen 25 seconden na zijn misser. Als dat geen geweldige mentaliteit toont, weet ik het ook niet meer. Never give up!) die helaas soms te ver doorschiet. It's a man you love to hate. Ik ben er blij mee dat hij bij Ajax heeft gespeeld, want heeft me veel lol bezorgd en evenzogoed plaatsvervangende schaamte (door zijn opzichtige geduikel in het strafschopgebied, wat zich zelfs tegen hem keerde en zekere penalty's onthouden werden omdat scheidsrechters dachten dat ie weer een schwalbe maakte, en natuurlijk als dieptepunt de liefdesbeet voor Bakal).

In Engeland toonde hij eigenlijk hetzelfde aan: briljante voetballer, maar zeer controversieel. Zijn racistische uitlatingen en beet richting Ivanovic zijn bizar. En daar zit 'm de kneep. in plaats van aan te geven dat hij veel te ver gegaan is, sorry jongens, ligt het aan de media en alles wat daarmee samenhangt, die hem demoniseren, en nu moet hij weg bij Liverpool, vindt hij.

Kortom: het ontbreekt de man aan enige zelfreflectie en hij is zo bezeten van (prijzen) winnen dat hij de mening van anderen over zijn soms ongehoorde gedrag aangrijpt om weg te komen. Opportunisme pur sang, zeer onsympathiek. Maar dat laat natuurlijk onverlet dat het een geweldige speler is.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jul 15, 2013 12:33 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Kortom: het ontbreekt de man aan enige zelfreflectie en hij is zo bezeten van (prijzen) winnen dat hij de mening van anderen over zijn soms ongehoorde gedrag aangrijpt om weg te komen. Opportunisme pur sang, zeer onsympathiek. Maar dat laat natuurlijk onverlet dat het een geweldige speler is.
Een geweldige speler, zeker, maar hij lijkt dus zo bezeten van prijzen winnen dat hem dat vrijwel nooit lukt. De Copa America met Uruguay was geweldig maar in nationale competities heeft hij een akelig lege prijzenkast. Ik ben Suárez dankbaar voor heel wat mooie momenten, maar achteraf ook blij dat hij ons in januari 2011 verliet. Want de jacht op die titel (de 30e!) had mét Suárez zomaar kantje boord mis kunnen lopen.
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:In Engeland toonde hij eigenlijk hetzelfde aan: briljante voetballer, maar zeer controversieel. Zijn racistische uitlatingen en beet richting Ivanovic zijn bizar. En daar zit 'm de kneep. in plaats van aan te geven dat hij veel te ver gegaan is, sorry jongens, ligt het aan de media en alles wat daarmee samenhangt, die hem demoniseren, en nu moet hij weg bij Liverpool, vindt hij.
De zelfreflectie ontbreekt inderdaad. Jammer, want dat geeft uiteindelijk vaak net de doorslag of je nu écht een topper bent of niet. Zowel als mens als in je vakgebied. Ik begrijp opzich wel dat hij Liverpool wil verlaten, maar dat had ik hem in 2011 toen hij daar arriveerde ook meteen al kunnen adviseren. Die ooit zo roemruchte club begint echt een tot extreem diepe leegte gezonken schip te worden, een schim van het bolwerk dat het ooit was.
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wat Le T. bedoelt met twee maten meten in Engeland begrijp ik ook niet zo goed. Hadden ze Luis meer de hand boven het hoofd moeten houden?
Le T. zal doelen op de vreemde gang van zaken in Engeland, waar de afgelopen jaren de nodige racisme issues zijn geweest. Dat waren er in de laatste 3 seizoenen namelijk meer dan 2 handen vol, waarbij John Terry meerdere keren is beschuldigd en uiteindelijk met een soort van vrijspraak wegkwam. Terwijl er in één van die zaken van Terry minimaal net zoveel, zelfs niet nog meer bewijsmateriaal voorhanden was als bij de Suárez-Evra kwestie. Terry had onder meer een aanvaring met een voetballer genaamd Ferdinand (een neef van Rio Ferdinand) en in Engeland leverde het hanteren van het poldermodel nogal een vreemde oplossing op. Terry kreeg echt maar een fractie van de straf van Luis en de bondscoach besloot vervolgens maar om op andere dan sportieve gronden Rio Ferdinand een tijd niet meer voor het nationale elftal te selecteren maar John Terry gewoon wel.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jul 15, 2013 8:42 pm

Stel trouwens dat Suarez een transfer maakt; krijgen wij dan nog centjes?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie