Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » ma sep 19, 2011 3:42 pm

Arthur schreef:Maar wij zijn ondanks dat kampioen geworden. Dat kan Bayern met al die clean sheets niet zeggen :)
Clean sheets zijn dan ook van dit seizoen. Onder Ludwig was het prijsschieten tegen Bayern.

Ribéry is volledig opgebloeid, doet weer denken aan de Ribéry van 07/08. Eindelijk.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 19, 2011 3:58 pm

Verbaast me niets.

Van Gaal kan niet met creatieve spelers omgaan.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 19, 2011 4:00 pm

Schweinsteiger, Lahm, Robben, Müller etc hebben het inderdaad verschrikkelijk gehad onder Van Gaal. :excited.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 19, 2011 4:09 pm

joey schreef: Van Gaal kan niet met creatieve spelers omgaan.
Nou, rond Mei 2010 was er geen betere trainer in Beieren en de wereld te vinden dan LvG. Daarover waren "Vorstand" en spelers het roerend eens.

Tussen hem en Ribéry boterde het niet. Robben vind LvG geweldig, Müller en Badstuber hebben hun loopbaan dusver vnl. aan LvG te danken. Schweini is door LvG op de voor hem juiste plek gezet.

Lahm had in zijn autobio (wie wil nou lezen wat een grijze muis als Lahm te melden heeft?) kritisch op LvG. Gomez en Klose waren ook niet echt enthousiast. :smallgrin.gif:

De waarheid zal dus wel zijn dat LvG sommige (creatieve) spelers wel aanspreekt en andere niet. Bij Bayern is iedereen vol lof over Heynckes. Als ze straks een mindere fase hebben, zal dat anders zijn. Opportunisme hoort erbij he.

Le T.

Bericht door Le T. » ma sep 19, 2011 4:32 pm

De klacht over Van Gaal is voornamelijk dat nu het plezier weer terug is. Vind je het gek, vorig jaar hadden ze door allerlei factoren een kloteseizoen, dat is voor niemand leuk. In het voorjaar van 2010 hadden ze misschien niet zozeer plezier, als wel dat ze intens gelukkig waren met hun eigen voetbal en prijzen.

Ik vind het geen chique club. Dat je dan de samenwerking beeindigt, okay, maar dat natrappen hoort niet. Ook niet door de spelers, die natuurlijk best wel doorhebben dat Hoeness dat op prijs stelt, die doet dat immers zelf ook. Hoeness wist waar hij aan begon, die heeft in de contractonderhandelingen echt niet van Van Gaal te horen gekregen dat die het prima vond wanneer het clubbestuur zich ging bemoeien met de opstelling, ook niet die van een keeper.

Verder is de Huntelaarhype alweer voorbij geloof ik. Het blijft een terugkerend fenomeen natuurlijk, maar de periodes worden steeds korter.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 19, 2011 5:37 pm

Bertje schreef:Schweinsteiger, Lahm, Robben, Müller etc hebben het inderdaad verschrikkelijk gehad onder Van Gaal. :excited.gif:
Ach, het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Resultaten waren goed, maar de mens of trainer Van Gaal lag ze niet. Ondanks de goede resultaten. Al was het ook niet allemaal geweldig hoor wat Bayern liet zien.

Bovendien vond Van Gaal dat hij de prestaties leverde. Kan me voorstellen, zoals hij overkomt op tv, dat sommige spelers een hekel hebben aan Van Gaal.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » di sep 20, 2011 7:54 am

Je moet ook kijken wie er klaagt en wanneer ze klagen. Luca Toni die er terecht naast kwam te staan en nu ook niet zo veel potten meer breekt. Ribéry die gewoon toch net niet echte top is en Van Gaal op zijn blootje knietjes mag danken dat hij ooit CL-finale had mogen spelen als hij geen rood had gepakt, want in CL-finales zijn op zich een niveau te hoog voor hem. En dan Lahm, ik vind het wel een goeie speler maar volgens mij heeft hij zelf vorig jaar gewoon heel slecht gespeeld itt het eerste jaar onder Van Gaal. Natuurlijk is het plezier weg in zo'n seizoen als vorig jaar. Verder zag ik dit seizoen slechts wat flitsen van Bayern, maar als ik naar die aanvalspatronen keek dan zag ik daarin nog wel wat terug van Van Gaal's eerste seizoen, en deed het me wat minder denken aan Heynkes-voetbal uit zijn vorige Bayernperiode. Van Gaal heeft er ook wel wat neergezet qua aanvallend voetbal en daar kan nu nog lekker op worden voortgeborduurd.

Van Gaal is natuurlijk een moeilijk figuur, nogal markant zullen we maar zeggen. Er mag best gelachen worden bij hem op de training, maar het natuurlijk wel zo'n trainer die er bovenop zit en dramt en zeurt net zo lang tot het gaat zoals hij het wil. Net zoals De Boer schijnt te zijn en Cruijff was. Maar ja, wil je nou beter worden en prijzen winnen en ben je prof of niet en wil je gewoon lekker voor je plezier trainen? Ook als je club in een dip zit? Dat geldt ook voor Hoeness, wat vind je nou echt belangrijk, dat je ego wordt gestreeld doordat je mag meebeslissen welke keeper onder de lat staat, of dat je club het goed doet?

Misschien is Van Gaal ook wel uit de tijd en loopt hij tegen hetzelfde probleem aan als bij het Nederlands elftal en daarvoor eigenlijk ook al. Het moet vooral leuk zijn, vind de pers ook, die moeten vooral gezellig met alle egards behandeld worden wanneer ze een domme vraag stellen of de discussie aanwillen alsof de camera's er staan om hun voetbalvisie vast te leggen. Van Marwijk lijkt wel de combinatie tussen plezier en prestatie gevonden te hebben, terwijl Van Gaal misschien teveel een honger naar prestaties veronderstelt en dus dat spelers plezier en voldoening halen uit het feit dat ze progressie boeken. Maar als ik spelers als VdWiel en Eriksen telkens dezelfde fouten zie maken dan zou ik willen dat het plezier wat vaker weg was geweest bij hen omdat er iemand aan hun kop liep te drammen net zo lang tot het eruit was.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di sep 20, 2011 8:48 am

Van Basten schijnt bovenaan het lijstje van HSV te staan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Le T.

Bericht door Le T. » di sep 20, 2011 8:50 am

Duke schreef:Van Basten schijnt bovenaan het lijstje van HSV te staan.
Als je per se wil degraderen kun je niks aan het toeval overlaten natuurlijk.

jabu

Duitsland

Bericht door jabu » di sep 20, 2011 8:58 am

Die raad heeft Fulham serieus genomen.

Overigens schijnt Stevens ook een voorname kandidaat bij HSV te zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » di sep 20, 2011 9:27 am

Bij HSV krijgt Van Basten elke maand een nieuwe speler van Chelsea als hij wil.

@Le T: Van Gaal kan inderdaad jonge spelers iets leren, maar of oudere en creatieve spelers zich ook prettig voelen bij zijn aanpak is een ander verhaal.Je hoeft Ribéry echt niet te vertellen welke keuzes hij moet maken in het veld.

jabu

Bericht door jabu » di sep 20, 2011 9:49 am

joey schreef:Je hoeft Ribéry echt niet te vertellen welke keuzes hij moet maken in het veld.
Waarom niet? Ribéry heeft al vier maal de CL gewonnen en is zo goed dat hij niets meer kan leren? :confused.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di sep 20, 2011 10:05 am

Inderdaad, who the fuck is Ribéry? Die jongen heeft echt nog niks gepresteerd, alleen telkens weer die grote bek.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Le T.

Bericht door Le T. » di sep 20, 2011 10:35 am

joey schreef:Bij HSV krijgt Van Basten elke maand een nieuwe speler van Chelsea als hij wil.
Hopen dat er een type Wielaert bij zit om de verdediging te organiseren omdat de trainer dat niet lukt.
@Le T: Van Gaal kan inderdaad jonge spelers iets leren, maar of oudere en creatieve spelers zich ook prettig voelen bij zijn aanpak is een ander verhaal.Je hoeft Ribéry echt niet te vertellen welke keuzes hij moet maken in het veld.
Jawel. Daar wordt het elftal namelijk sterker van en daar wordt Ribery zelf ook beter van. Dat is natuurlijk vervelend, zo'n trainer die je niet verafgoodt maar de hele tijd in je nek staat te blazen wanneer je het weer fout doet. Maar als je écht heel graag wil winnen, dan incasseer je dat omdat je weet dat het ergens toe leidt. "Ik wil er alles aan doen" zal elke speler altijd roepen, maar gedram aan je kop over je eigen fouten verdragen is dan meteen al teveel gevraagd? Als het eenmaal goed gaat dan is het ook met Van Gaal lekker gezellig trainen in een goede sfeer met veel humor, dat hebben we ook vaak genoeg gezien. Van Gaal is in die zin van de oude stempel: Even door de zure appel heenbijten. Zure appels liggen kennelijk wat moeilijk bij spelers die al binnen zijn. Die zijn niet hongerig genoeg. Toen Van Gaal begon wisten spelers dat ze er alles uit moesten halen om na hun carriere niet nog de post te hoeven rondbrengen als Van Tiggelen.

Ik vind dat je ondanks het geld ook een innerlijke drijfveer mag verwachten. Een drijfveer zo sterk dat het niet altijd leuk en lekker trainen hoeft te zijn, maar gewoon afzien ook kan. Ik snap dat dat voor creatievere spelers moeilijker is, maar het kan wel.

jabu

Duitsland

Bericht door jabu » di sep 20, 2011 11:58 am

Van Aerle brengt de post rond, van Tiggelen de hesjes bij Sparta.

Feest

Bericht door Feest » di sep 20, 2011 12:00 pm

Berry is scout bij PSV. Hij wel. Thomas niet.

Arthur

Duitsland

Bericht door Arthur » di sep 20, 2011 12:01 pm

Niet meer of nooit geweest?

jabu

Duitsland

Bericht door jabu » di sep 20, 2011 12:02 pm

Vanwaar de behoefte om dat laatste te vermelden?

Feest

Bericht door Feest » di sep 20, 2011 12:03 pm

Zuiver in de infoverspreiding zijn, he.

Le T.

Bericht door Le T. » di sep 20, 2011 12:07 pm

Jabu schreef:Van Aerle brengt de post rond, van Tiggelen de hesjes bij Sparta.
Ik twijfelde, en toen schoot me ineens iets te binnen van Van Aerle die de ballen oppompte of iets dergelijks bij PSV. Ik geef Theo Maassen even de schuld van de beeldvorming.

jabu

Duitsland

Bericht door jabu » di sep 20, 2011 12:11 pm

Feest schreef:Zuiver in de infoverspreiding zijn, he.
Je hebt gelijk, is hij geen supportercoördinator meer? Ik kan mij overigens voorstellen dat je met gepaste trots over je Brabantse evenknie spreekt!

joey
Erelid

Bericht door joey » di sep 20, 2011 12:57 pm

Je hebt gelijk, Le T. Zonder Van Gaal was Ribéry gedwongen geweest later als postbode te werken. :hypocrite.gif:

jabu

Bericht door jabu » di sep 20, 2011 1:05 pm

Zonder Van Gaal sleept hij de ene na de andere Wereldvoetballler van het jaar trofee binnen!

joey
Erelid

Bericht door joey » di sep 20, 2011 1:12 pm

Hij speelt nu beter dan onder Van Gaal. Ribéry redt zich wel.

Le T.

Bericht door Le T. » di sep 20, 2011 1:35 pm

joey schreef:Je hebt gelijk, Le T. Zonder Van Gaal was Ribéry gedwongen geweest later als postbode te werken. :hypocrite.gif:
Nee juist niet, en dat is waarschijnlijk waarom hij de trainingen altijd maar leuk moet vinden en geen drammende trainer aan zijn kop kan hebben want voldoening halen uit beter worden is niet genoeg, het moet ook leuk zijn.

Plaats reactie