Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Italië

Bericht door joey » zo mei 08, 2011 3:07 pm

Beloki schreef:Prachtig! AC Milan is voor mij by far de mooiste club uit Italie.

Ik haat die club juist. Patserige pooierclub die eigendom is van een maffioso. Bweh. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

jabu

Bericht door jabu » ma mei 09, 2011 11:13 am

Zlatan is na Ajax wel verder gegaan met het behalen van kampioenschappen...:
Zlatan 8 keer (!) op rij kampioen
Van onze Telesportredactie
Zlatan Ibrahimovic leverde zaterdagavond een bijzondere prestatie. De Zweedse aanvaller werd met AC Milan de nieuwe voetbalkampioen van Italië, een prestatie die hij eerder ook al met Juventus en Internazionale wist te bewerkstelligen.

In het seizoen 2004/2005 opende Ibrahimovic zijn Italiaanse zegetocht. Met Juventus greep hij de macht in Italië, iets wat hij met de Oude Dame een jaar later herhaalde. Later, toen de Zweed al was vertrokken, moest Juventus de titels inleveren vanwege de betrokkenheid in een grootschalig omkopingsschandaal.

Titel op titel
Vervolgens pakte Ibrahimovic drie landstitels op rij met Internazionale. Hij verliet daarna één jaartje Italië om in Spanje met Barcelona kampioen te worden. Toch keerde de trefzekere spits weer terug, dit keer bij AC Milan. En prompt veroverde hij zaterdag, met de ploeg van de Nederlanders Clarence Seedorf en Mark van Bommel, de Scudetto.

Ibrahimovic wordt dus overal kampioen. Tot heden in ieder geval acht keer op rij, want zijn successtory begon in 2004 met de landstitel met Ajax.
Nog even en hij heeft eerder die derde ster.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mei 09, 2011 3:21 pm

Milan maakt melding van de komst van Taiwo en Mexes. Zat al langer in de pijpleiding, maar nu lijkt het er dus echt van te gaan komen. Mexes en Thiago Silva centraal en Taiwo als linksback. Urby zal wel verkocht worden, want ik zie nu bijna nergens ruimte meer. Reken maar dat Milan namelijk nog uit gaat pakken op het middenveld. Ganso of weet ik veel wie.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 09, 2011 3:28 pm

Wat vind je van Taiwo?
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » ma mei 09, 2011 3:34 pm

Ik volg de Ligue-1 niet en kan daar niet al teveel over zeggen. Ik hoor hele positieve verhalen, maar dat hij nog altijd wat druistig is. Denk dat hij een versterking is, want goeie linksbacks zijn schaars. Zegt genoeg dat de beste ploeg van dit moment geen goed alternatief op die positie heeft.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 09, 2011 3:39 pm

Benieuwd wat Milan op het middenveld gaat doen. De Gatusso's en Pirlo's van deze wereld kunnen echt niet meer. Blijft Van Bommel? Komt er een serieus alternatief voor Seedorf?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 09, 2011 3:40 pm

Peter schreef:Ik volg de Ligue-1 niet en kan daar niet al teveel over zeggen. Ik hoor hele positieve verhalen, maar dat hij nog altijd wat druistig is. Denk dat hij een versterking is, want goeie linksbacks zijn schaars. Zegt genoeg dat de beste ploeg van dit moment geen goed alternatief op die positie heeft.
Blind en Boilesen... En Anita kan er ook nog eventueel :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » ma mei 09, 2011 3:44 pm

Pirlo gaat naar Juventus, zo gaan de geruchten. Gatusso is ook wel klaar, al kent hij een aardig seizoen.

Ganso geniet de prioriteit, maar het zou me niet verbazen als ze nog wat extra slagkracht halen, al zijn ze vrij wild van KP Boateng. Neemt niet weg dat ze die Fernando van Porto willen halen als opvolger van Gatusso. Van Bommel blijft wel aan, tenzij er iets beters voorbij komt.

peter

Bericht door peter » ma mei 09, 2011 10:00 pm

Zo, Delneri zal morgen (en anders over een klein maandje) ook zijn congé krijgen.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 09, 2011 11:07 pm

Ze moeten verjongen en wat jonge Italiaanse gasten de kans geven, stadions pimpen en misschien wordt het nog wat ...
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 10, 2011 7:30 pm

Peter schreef: Van Bommel blijft wel aan, tenzij er iets beters voorbij komt.
Van Bommel en Seedorf zijn door Milan al in een campagne ingezet om de shirts voor volgend seizoen te presenteren. Dus die zullen wel blijven.

Mexes is toch die gozer die óf een beslissende fout maakt óf tegen rood aanloopt?! Le Heitinga de la France? Of heb ik de verkeerde voor me?
joey schreef: Ik haat die club juist. Patserige pooierclub die eigendom is van een maffioso. Bweh. :1evil.gif:
AS Roma is in handen van een billionaire yank met Italo-roots. An above board business man, of course. :hypocrite.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do mei 12, 2011 12:41 am

40 miljoen verlies voor de Oude Dame uit Turijn!
Toch wel te doen met Steef. Elke club waar hij aan de slag gaat komt financieel aan de afgrond. Nou zal dat zijn schuld niet zijn maar er zijn nou eenmaal mensen die niet in toeval geloven en dan raak je misschien toch besmet. Sterkte!

peter

Bericht door peter » do mei 12, 2011 8:37 am

Juventus zit echt niet om geld verlegen, hoor. Manchester City maakt ook verlies, maar wat zegt dat? Reken maar dat ze daar in Torini weer met de buidel gaan zwaaien in de zomer.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 12, 2011 9:09 am

Het stinkt aan alle kanten!

peter

Bericht door peter » za mei 21, 2011 2:42 pm

Juventus heeft geen geduld en neemt alweer afscheid van Delneri
Zaterdag, 21 mei 2011 om 15:08

Luigi Delneri zit zondagavond in de thuiswedstrijd tegen Napoli voor het laatst op de bank bij Juventus. De oefenmeester bevestigde zaterdag op een persconferentie de geruchten over zijn toekomst, door te vertellen dat Juventus volgend seizoen een nieuwe hoofdtrainer zal hebben. Wie Delneri opvolgt is nog niet bekend: vermoedelijk wordt het Antonio Conte van Siena.
/

Delneri was slechts één jaar coach van Juventus, dat teleurstellend zevende staat en vermoedelijk niet eens de Europa League ingaat. “De leiding heeft me woensdag op de hoogte gebracht van de beslissing”, noteerde Corriere dello Sport uit de mond van Delneri. “Ik accepteer de keuze, maar heb geen spijt van mijn beslissing om naar Juventus te komen. Ik ben er trots op dat ik bij deze club heb gewerkt en zou het zo opnieuw doen.”

Naast Conte zijn ook Louis van Gaal en Roberto Mancini genoemd als mogelijk nieuwe trainers. “De club eiste direct resultaten, maar ik heb toen meteen aangegeven dat dit lastig zou gaan worden, aangezien er veel was veranderd in de selectie”, zei Delneri, die vorig jaar overkwam van Sampdoria. “Toch begrijp ik het bestuur wel, want een club als Juventus moet altijd voor de prijzen strijden. Juventus heeft geen tijd om te wachten op een geleidelijke groei, er moet direct gepresteerd worden. Deze deur sluit ik, maar ik hoop dat er een andere deur voor mij opengaat.”

VZ

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do mei 26, 2011 7:12 pm

’Ik ben nog altijd beschikbaar voor Oranje’

Clarence Seedorf is nog altijd beschikbaar voor Oranje. De middenvelder speelde al drie jaar geen interland maar ontkent dat hij definitief heeft bedankt. De oud-Ajacied koestert geen wrok jegens bondscoach Bert van Marwijk maar begrijpt niet dat zijn oud-collega Frank de Boer als assistent-trainer nooit naar hem heeft geïnformeerd. 'Dat vind ik het meest teleurstellend.'

Wat me nu pijn doet, is dat ik na de komst van de nieuwe bondscoach nooit meer iets gehoord heb. Mark van Bommel, die in dezelfde situatie zat als ik en hetzelfde over Van Basten dacht, keerde terug. Maar ik word niet eens gebeld

De 35-jarige middenvelder van AC Milan gaf in 2008 aan niet meer onder bondscoach Marco van Basten te willen spelen, maar ontkent tegenover Helden Magazine dat hij definitief heeft bedankt. 'Ik ben nog altijd beschikbaar'.

'Ik word niet eens gebeld'
De 87-voudig international vindt het jammer dat Van Marwijk nooit contact met hem heeft opgenomen. 'Het enige wat me nu pijn doet, is dat ik na de komst van de nieuwe bondscoach nooit meer iets gehoord heb. Mark van Bommel, die in dezelfde situatie zat als ik en hetzelfde over Van Basten dacht, keerde terug. Maar ik word niet eens gebeld.'

Teleurgesteld in De Boer en Cocu
Seedorf zegt dat bondscoach Bert van Marwijk niet persoonlijk kwalijk te nemen, maar laakt de handelswijze van zijn oude bekenden uit de technische staf. 'Dat twee oud-collega's van me, Frank de Boer en Phillip Cocu, die als assistent mee gingen draaien, er zelf geen belletje aan hebben gewaagd om de situatie uit te leggen, dat vind ik het meest teleurstellend.'

'De ontwikkeling die ik bij de clubs heb doorgemaakt, heb ik niet bij Oranje kunnen doormaken. In mijn tijd bij Ajax werd ik opgeroepen als ik goed presteerde op het veld. Die tijd is blijkbaar voorbij,' meent Seedorf

Nooit meer Ajax
De ervaren middenvelder, die deze week zijn contract bij AC Milan verlengde tot medio 2012, zal zijn carrière overigens niet bij Ajax afsluiten. En dat heeft niets te maken met De Boer. 'Ik ben niet rancuneus, groette hem voor de wedstrijd tegen Ajax ook gewoon. De enige reden om nu terug te naar Nederland te gaan, zijn mijn kinderen. Maar gelukkig zijn ze gezond en gaat alles goed.'
www.ad.nl

Voor zover daar nog twijfel over mocht bestaan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 26, 2011 7:33 pm

Waarover? Z'n zwaar opgeblazen ego? :smallgrin.gif:

Overigens heeft Van Marwijk publiekelijk gewoon uitleg gegeven. Hij vindt Seedorf te groot voor een rol op het tweede plan. Met andere woorden: hij wil zich niet aan de zeur Seedorf wagen. De geschiedenis leert ons dat dit niet zo'n gek idee is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 31, 2011 7:45 pm

Beck van Hoffenheim naar de club van Feest. 5 miljoen. :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 31, 2011 9:30 pm

De links- of rechtsback?
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jun 01, 2011 2:32 pm

'Oud-international Signori opgepakt'

Giuseppe Signori, een voormalig Italiaans international, is gearresteerd omdat hij verdacht wordt van deelname aan een grootschalig gokschandaal.

Volgens La Gazetta dello Sport is Signori samen met vijftien andere verdachten in deze zaak opgepakt. Volgens het medium zijn de verdachten onderdeel van een "grootschalige criminele organisatie".

De politiechef van Cremona, die aan het hoofd van het onderzoek staat, zijn de aanhoudingen een doorbraak in de strijd tegen corruptie en omkoping in het Italiaanse voetbal. Het is nog niet duidelijk om welke wedstrijden het gaat of in welke competitie er wedstrijden zijn verkocht.

Giuseppe Signori speelde tussen 1992 en 1997 bij SS Lazio Roma. Verder kwam hij uit voor onder andere UC Sampdoria, Bologna AC en Foggia. Tijdens zijn gehele carrière scoorde hij liefst 188 keer in de Serie A. Ook was hij Italiaans international en speelde hij op het EK van 1996 in Engeland.
www.goal.com
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 01, 2011 7:33 pm

Rishi schreef:De links- of rechtsback?
Rechts.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr jun 03, 2011 11:06 am

Peter schreef:
Naast Conte zijn ook Louis van Gaal en Roberto Mancini genoemd als mogelijk nieuwe trainers. “De club eiste direct resultaten, maar ik heb toen meteen aangegeven dat dit lastig zou gaan worden, aangezien er veel was veranderd in de selectie”, zei Delneri, die vorig jaar overkwam van Sampdoria. “Toch begrijp ik het bestuur wel, want een club als Juventus moet altijd voor de prijzen strijden. Juventus heeft geen tijd om te wachten op een geleidelijke groei, er moet direct gepresteerd worden. Deze deur sluit ik, maar ik hoop dat er een andere deur voor mij opengaat.”

VZ
Komt die Conte trouwens Joling en Advocaat wel eens tegen voor een transplantatie? Ik kan me namelijk toch heugen dat hij in zijn nadagen bij Juve toch bijna geen haar meer had.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 03, 2011 8:06 pm

Jinne schreef: Komt die Conte trouwens Joling en Advocaat wel eens tegen voor een transplantatie? Ik kan me namelijk toch heugen dat hij in zijn nadagen bij Juve toch bijna geen haar meer had.
:biggrin.gif:

Klopt. Lang haar en een middenscheiding van het formaat Jansma. Belabberde speler ook trouwens. Echt zo'n muppet die per ongeluk in een topteam was verdwaald.

Daarvan heeft Juve er trouwens sowieso veel, momenteel. Die Conte zal dus vast en zeker een doorslaand succes worden. :hypocrite.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jun 09, 2011 4:57 pm

http://www.youtube.com/watch?v=FlC4bErzzkU
Onwaarschijnlijke ontknoping in een
Italiaanse derde provinciale in het
voetbal. Penalty's moesten tussen Dro
en Termeno beslissen over promotie.

Toen de laatste penaltynemer van Ter-
meno hard op de lat knalde, rende de
doelman van Dro uitgelaten naar zijn
ploegmaats. Maar de ref hield de bal
in de gaten, die op de grond botste,
nog een keer of vijf stuitte en
tergend traag over de lijn rolde.

De ref keurde de penalty goed en dus
moest Dro ook nog een penalty trap-
pen. En jawel, de doelman stopte die
penalty en dus mochten de spelers van
Termeno in extase gaan vieren.

peter

Bericht door peter » do jun 09, 2011 7:52 pm

Luis Enrique. Is dat wat? Ken hem totaal niet als trainert.

Plaats reactie