Tsja... je kunt lullen wat je wilt, maar Davids heeft wel ambitie... of die die ooit zal halen is een aan een waanzin grenzend optimisme van hem, maar dat terzijde.Davids: "Ik wil met de grote jongens voetballen"
Lorenzo Davids maakt komend seizoen zijn debuut in de Duitse Bundesliga voor FC Augsburg. De middenvelder kijkt reikhalzend uit naar het spelen in een competitie die naar zijn zeggen te vergelijken is met onder andere de Premier League.
"Ik wil met de grote jongens voetballen. De Duitse Bundesliga staat voor grote spelers, mooie stadions en een geweldige sfeer. Je kunt het vergelijken met de Premier League in Engeland en de Primera Division in Spanje. Ik ben naar de Bundesliga gekomen om de volgende stap te kunnen zetten. Ik wil steeds hogerop komen", aldus Davids tegenover Kicker.
De oud-speler van NEC droomt van het Nederlands elftal. "Natuurlijk is dat mijn doel. De Bundesliga is daarvoor een goede basis. Ik kom in Duitsland mogelijk dichterbij dat gestelde doel."
Davids begon zijn professionele carrière bij Feyenoord. Daar wist hij echter het eerste elftal niet te bereiken. Van 2007 tot en met 2011 kwam de middenvelder uit voor NEC.
Wellicht dat Barca over een jaartje toch nog aanklopt voor hem... zodat hij toch nog in de voetsporen van zijn neef kan treden.