Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 20, 2006 4:13 am

Zaragoza en Atletico wonnen vandaag allebei simpel met 3-0, respectievelijk thuis van Gimnastic en uit bij Levante. Ook Recreativo wist matige schopploeg Osasuna opzij te zetten (2-0) en staat nu zesde. Ze mogen het wel wat minder gaan doen als ze op die verrassende 10de plek gaan eindigen.

De laatste wedstrijd van het Spaanse voetbalweekend was de Galicische derby tussen Deportivo en Celta. Toch min of meer twee gevallen grootmachten in de Spaanse (sub)top. Twee teams zonder brille of supersterren, die er een echte derby van maakten (met 53 overtredingen en 8 gele kaarten tot gevolg).

Depor heeft achterin Argentijns international Coloccini staan. De rossige krullekop was binnen no time weg bij Boca, vertrok naar Milan, werd al snel gebombardeerd tot toekomstig superster, maar speelde nooit een wedstrijd voor de plaatselijke AC. Na heel wat verhuurperiodes is Deportivo al z'n zevende profclub, maar in La Coruña lijkt hij eindelijk uit te kunnen groeien tot een stabiele factor in La Liga.

Sergio is een voormalig Spaans international en de duurste speler die Deportivo ooit kocht. Een kleine (nu ietwat mollige), sterke speler met een keihard schot. Ik ben niet gecharmeerd van hem en met het grote aantal topmiddenvelders dat Spanje tot z'n beschikking heeft is Sergio nu op het tweede of derde plan geraakt.

De 22-jarige Arizmendi werd voor de wedstrijd tegen Roemenië door Luis Aragones opgenomen in de selectie van het Spaanse elftal. Een jongen met een goede drive, aardige trap en inzicht. Alleen jammer dat hij de uitstraling heeft van een 12-jarige puber.

Fabian Estoyanoff zit er op de bank en dat is een speler waar ik vorig seizoen bij Cádiz al gecharmeerd van was. Leek me geen slechte speler voor Ajax, maar inmiddels vertoeft hij dus bij Depor.

Andere bekende namen zijn Joan Capdevila en Ivan Riki (grote spits met een keihard schot, vorig seizoen nog Getafe). Verder doet Depor het dit jaar vooral met veel jeugdspelers/afdankers van andere (grotere en rijkere) clubs. Een matige verzameling voetballers, die desondanks een redelijk gehecht geheel vormen.

Bij Celta is het al niet veel beter. De ploeg is wat minder in evenwicht maar heeft in aanvallend opzicht weer wat meer verrassing in huis. Jammer dat die vreselijke Fernando Baiano er in de spits speelt.

Een andere Braziliaan, Nené, is de smaakmaker van Celta. Een grillig spelertje, maar vandaag erg belangrijk met de enige goal van de wedstrijd en het regelmatig knap behouden van balbezit.

Keeper Pinto zit nu sinds een paar jaar niet meer op de bank achter Cavallero en wil het weten ook. Een aardige keeper, maar vooral een onwijs opgewonden vent. Zo extrovert als maar kan.

De voormalig linksback van het (net niet) succesvolle Leverkusen team, Diego Placente, speelt er ook.

Kortom, als je deze ploegen moet vergelijken met de ploegen van Celta de Vigo (met bv Karpin, Mostovoi, Catanha, Giovanella, Berizzo, Gustavo Lopez) en Deportivo (met bv Makaay, Djalminha, de Manuel Pablo van voor z'n gebroken been, Diego Tristán, Donato, Mauro Silva, Naybet) van een paar jaar terug is het niet bepaald om vrolijk van tevoren.

De stand in Spanje ziet er als volgt uit:

1 Barcelona 11 - 26
2 Sevilla 11 - 25
3 Real Madrid 11 - 23
4 Real Zaragoza 11 - 22
5 Atlético Madrid 11 - 20

6 Recreativo Huelva 11 - 19
7 Getafe CF 11 - 19
8 Valencia CF 11 - 18
9 Villarreal CF 11 - 18
10 Deportivo La Coruña 11 - 16
11 Celta de Vigo 11 - 16
12 Real Mallorca 11 - 13
13 Espanyol 11 - 12
14 Levante UD 11 - 12 (drie goals RvN)*
15 Racing Santander 11 - 11
16 Betis Sevilla 11 - 8
17 Athletic Bilbao 11 - 8
18 Osasuna 11 - 8 (vier goals RvN)*
19 Gimnàstic 11 - 5
20 Real Sociedad 11 - 4

* Geintje, RGB. Niet boos worden. ;)
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma dec 04, 2006 2:54 am, 3 keer totaal gewijzigd.

jabu

Bericht door jabu » ma nov 20, 2006 4:01 pm

Cassano spotted in Italy

Real Madrid's Antonio Cassano has allegedly visited Italy in the past few days as he seeks a return to Serie A, according to reports in Spain.

The striker did not join the rest of the team for training on Friday and was left out of the squad that played Racing Santander over the weekend.

He had only just returned to the first team 10 days ago, after being excluded following his outburst against Coach Fabio Capello.

It now seems that Cassano has been in Italy for the past four days, after being granted permission to travel from the Merengues for ‘personal reasons’.

He is expected to return to Spain on Monday, although he will not be part of the squad for the Champions League clash with Lyon on Tuesday at the Santiago Bernabeu.

The Spanish side’s decision to let the former Roma man leave has fuelled speculation that the Bari-born striker could depart the club as early as January.

Although the player’s suspension has been lifted, it does not seem likely that the Talentino will find a place in Capello’s side, especially once Ronaldo returns from his ankle injury.

A return to the peninsula seems likely, even if all major clubs, including his former team Roma, have denied their interest in the player’s services.

Cassano moved to Spain from the Giallorossi in January in a £3.5m deal and it seems likely that the Merengues will let the 24-year-old leave for a similar amount of money.
Channel 4

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr nov 24, 2006 5:55 pm

'Rijk Real wil 140 miljoen uittrekken voor Kaká'

24/11/2006 17:42

Met een miljard euro op zak van de verkoop van de tv-rechten voor de komende zes jaar is Real Madrid zowaar een nieuwe rijke. Volgens het Italiaanse Il Corriere dello Sport wil Ramón Calderón nu alsnog zijn belofte nakomen om Kaká los te weken bij AC Milan. De preses van Real heeft daar het lieve sommetje van 140 miljoen euro voor over.

Een transfer voor dat bedrag is bijna het dubbele van wat Real uittrok om Zinedine Zidane in 2001 te kopen van Juventus. Toen stapte de Fransman over voor 73 miljoen euro. Tot op heden is de overgang van Zizou daarmee de duurste aller tijden.

Als het aan Calderón ligt, komt er snel een nieuw record. Kaká verlengde afgelopen zomer zijn contract met Milan tot medio 2011. Bij De Koninklijke zou de 24-jarige middenvelder per jaar tien miljoen euro netto kunnen incasseren.

Binnen Real Madrid is men niet blij met flapuit Calderón. Hij zou mogelijke transfers ernstig bemoeilijken omdat iedereen dollartekens in de ogen krijgt zodra Real zich meldt voor spelers. Technisch directeur Predrag Mijatovic zou de gevolgen daarvan al merken bij de onderhandelingen met Boca Juniors en River Plate voor de transfers van respectievelijk Fernando Gago en Gonzalo Higuaín.
vi.nl

Hij is wel precies het type speler wat men nodig heeft.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma dec 04, 2006 1:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr nov 24, 2006 7:36 pm

Een fraai staaltje logica van de Spaanse voetbalbond:
Valencia mét Silva tegen Madrid
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op vrijdag, 24 november om 15:14

Valencia zal aanstaande zondag in de topper tegen Real Madrid toch kunnen beschikken over David Silva. De tuchtcommissie van de Spaanse voetbalbond (RFEF, red.) besloot om de rode kaart van de 20-jarige aanvallende middenvelder om te zetten in een gele prent.

Silva, één van de revelaties dit seizoen, werd afgelopen weekend in het duel met Sevilla na een kwartier spelen met rood van het veld gestuurd, na een al dan niet opzettelijke elleboog in het gezicht van Daniel Alves. Ondanks het feit dat Silva in de vierde minuut al een gele kaart ontving, mag hij van de tuchtcommissie toch zondag in actie komen.

Overigens hoopt Valencia nog clubtopscorer David Villa met fysiotherapie op tijd fit te krijgen voor het duel met de Madrilenen. De aanvaller kampt met een spierblessure in zijn rechterdij.
voetbalzone.nl

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 25, 2006 10:22 pm

Wat ben ik op dit soort dagen blij dat de beste voetballer van de wereld in Barcelona speelt en niet in Madrid of Londen.

Barcelona speelde vandaag eindelijk weer eens zoals het vorig seizoen zo vaak speelde. Met flair, aanvallend en dominant spel. Deco en Iniesta blonken uit op het middenveld en alle andere spelers gingen mee in het ritme. Op die andere man kom ik later nog terug.
In de 35ste minuut kreeg Barcelona een behoorlijk softe penalty nadat Cygan (die zich in Spanje veel beter manifesteert dan in Engeland) zich eventjes vergreep aan Gudjohnsen. Ronaldinho legde aan en scoorde. Z'n 5de doelpunt uit een penalty dit seizoen. Daar kan Ruud van Nistelrooij een puntje aan zuigen. ;)
Tot dat moment etaleerde Ronaldinho al een aantal keer mooi z'n kunstjes en speelde Barcelona best goed. Wie me dit seizoen in negatief opzicht opvallen zijn de centrale verdedigers. Thuram heeft het nog moeilijk in Spanje en Puyol z'n gedrag bevalt me niet echt. Hij jammert veel en liep zich vandaag ook onwijs aan te stellen na een overtreding van Forlan die niet veel voorstelde. Erg jammer, zeker voor een speler die volgens mij Barcelona zou bloeden als je hem met een speld zou prikken.
Tien minuten na rust riep Barcelona uit naar 2-0. Iniesta zette voor en Gudjohnsen kopte bij de tweede paal binnen. Z'n 5de competitiedoelpunt maar pas z'n eerste in Camp Nou. Een kwartier later maakte Iniesta er zelf 3-0 van, met een mooie volley/schaartrap. Hij had wel alle tijd en ruimte.

En toen kwam het moment. De 88ste minuut. De voorzet naar de tweede paal, de aanname op de borst, het wegdraaien, en de fantastische omhaal van niemand anders dan Ronaldinho. Iedereen was kansloos en stond met open mond te kijken. Anders dan zo kon Ronaldinho ook niet bewijzen dat hij weer helemaal terug is. Na deze schoonheid is geen enkele andere goal de komende weken meer van belang.

Bij deze wil ik de voetbalgoden bedanken voor Ronaldinho. :inlove2

4-0 Tegen Villarreal is een hele aardige uitslag in aanloop naar de kraker tegen Werder over anderhalve week. :xyxthumbs:
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma dec 04, 2006 2:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo nov 26, 2006 12:35 pm

Net de samenvatting gezien. En inderdaad weergaloze goal van Ronaldinho :worshippy: :worshippy: :worshippy:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 26, 2006 8:04 pm

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo nov 26, 2006 9:09 pm

Nou ga ik de irritante Italiafoob uithangen, maar ik vond die van Loria mooier. :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 26, 2006 9:28 pm

Peter schreef:Nou ga ik de irritante Italiafoob uithangen, maar ik vond die van Loria mooier. :D
Die was ook prachtig, Peter. Zeker weten. Maar bij Ronaldinho vond ik de aanname zo mooi. Hij draaide er ook nog eens bij weg, waardoor ik het idee krijg dat het met voorbedachte rade was. Bij Loria was het meer van 'hey, een bal!', BOEM! :D

Maar misschien ben ik ook wel bevooroordeeld. ;)

Baseman

Bericht door Baseman » zo nov 26, 2006 11:48 pm

Ik ben het wel met Jan Mulder eens, eigenlijk doet Ronaldinho bij die wereldgoal alles fout :D
Maar inderdaad :worshippy:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 27, 2006 4:11 am

Real Madrid heeft een knap resultaat behaald in La Mestalla tegen Valencia: 0-1.
Daar is dan ook het meeste mee gezegd. Ik weet niet of Capello Helguera vandaag niet liet starten omdat hij net als ik ook niet gecharmeerd is van het duo Helguera-Cannavaro of om andere redenen, maar het pakte aardig uit voor Real. Ramos begon in het centrum en Salgado mocht weer eens in de basis starten op rechtsback. Ik vond Ramos sterk spelen in het centrum. Cannavaro echter wisselde goede met slechte momenten af en leek met al geel op zak tegen een rode kaart aan te hinken. Z'n vervanger Mejia deed het prima, net als Roberto Carlos en Salgado behoorlijk goed stonden te verdedigen tegen toch niet de minste tegenstanders in Joaquin en Vicente.
Valencia was de wedstrijd begonnen met David Villa en Angulo maar zonder CL-topscoorder Morientes. Ook toen Villa uitviel deed coach Flores geen beroep op Morientes. Een blunder, in mijn ogen.
Vooral in de tweede helft kwam Real er zeer moeizaam uit. Real kwam in de 52ste minuut nog op voorsprong via een voorzet van Roberto Carlos die Raul er beheerst inschoof, maar daarna was het de beurt aan Valencia. Vooral in de laatste 20 minuten kreeg het behoorlijk wat grote kansen.

En nu eens kijken of ik RGB hiermee uit z'n holletje kan lokken ;) :

Met betrekking tot Real Madrid hoor je de laatste jaren op tv de bijnamen los galacticos en los merengues al wat minder, maar zelfs in de laatste vier prijsloze jaren schitterde het team nog met enige regelmaat. Nou snap ik dat menig Real-supporter het mindere voetbal misschien voor lief neemt als dat gepaard gaat met resultaten, maar als Barcelona-fan kan ik oprecht zeggen dat ik het jammer vind dat deze ploeg zo on-Real Madrids is. Natuurlijk is het een vrij nieuwe ploeg en is Capello nog niet zo lang bezig, maar Capello heeft nooit echt bekend gestaan om z'n aantrekkelijke voetbalploegen en ik denk eerlijk gezegd niet dat hij dat bij Real wel kan of wil. Het blok Emerson en Diarra is ijzersterk, maar zonder een spelverdeler lever je wel veel in aan creativiteit. Guti is dat dan wel, maar dat is geen topper. Ruud van Nistelrooij staat er voor de goals, maar qua voetballend vermogen moet je niet bepaald bij hem zijn. Vandaag was hij ook vrij onzichtbaar, al vind ik dat hij eerder wel een aantal aardige wedstrijden meevoetbalde.
Aan het begin van het seizoen had ik nog een discussie met (ik geloof) Mr. Ajax. Ik vond dat Real nog zeker een creatieve middenvelder nodig had en hij vond van niet. Gezien de geruchten dat Real bereid zou zijn om 140 miljoen euro voor Kaka neer te tellen, weet ik genoeg. :D

PS @ RGB: Op deze zin hoef je niet te reageren, maar inmiddels zijn er 12 competitiewedstrijden gespeeld en heeft Van Nistelrooij in 9 daarvan droog gestaan. Just trying to prove my point. :D
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma dec 04, 2006 2:52 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Baseman

Bericht door Baseman » ma nov 27, 2006 11:55 am

Gister in de samenvatting van deze wedstrijd was er een erg typerend beeld te zien: Real peert de bal naar voren, VN rent er achteraan, gaat het kopduel aan tussen 2 verdedigers van Valencia, daardoor kan de verdediger die de bal raakt deze niet goed wegwerken, maar zodra VN zich omdraait realiseert hij zich dat hij volkomen alleen staat tussen een man of 5 (!) van de tegenpartij en gooit hij wanhopig zijn armen omhoog om aan te geven dat er aansluiting moet zijn.

Op die manier kan alleen Ronaldinho heel misschien nog een goal maken, maar iedere andere aanvaller kan er niets mee. Triest dat Real zo matig kan voetballen dat de spits voortdurend op een eiland staat, al was de mooie goal van Real één van de weinige uitzonderingen die wedstrijd.

Als de spitsen van Valencia wel scherp waren geweest was een gelijkspel het maximale resultaat geweest voor Real, ze kwamen goed weg daar.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 27, 2006 4:26 pm

Die momenten zijn inderdaad niet schaars, Base. Zoals je in m'n verslagje had kunnen lezen is het voetbal van Real nog niet om over naar huis te schrijven. Ik zeg dan ook niet dat Van Nistelrooij week in week uit de kans krijgt om 'het' te laten zien, dat is m'n punt nooit geweest. Ik probeer alleen aan te geven dat hij 'het' nog bij lange na niet bewezen heeft.

Snap je me nou eindelijk, boer? ;) :xyxthumbs:

Baseman

Bericht door Baseman » ma nov 27, 2006 5:12 pm

Ik snap je wel, ik ben het alleen niet geheel met je eens :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 27, 2006 5:13 pm

Boer. Domme, domme, domme, domme boer. ;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 8:58 pm

Voetske schreef:
Peter schreef:Ze staan alweer met 0-1 voor door een goal van Mendez.
Ik kijk nie eens meer, zit naar Barca te kijken ...
Hopen dat het niet opstellen van Ronaldinho niet wordt afgestraft. Fijn voor Deco dat juist hij scoorde uit een vrije trap, gezien het grote aantal schoppen dat hij krijgt van z'n tegenstanders.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 03, 2006 1:55 am

Het is dus nog 1-1 geworden en niet geheel onterecht. Sevilla kan morgen bij winst op Espanyol koploper worden. :sad:

Dit Recreativo:
Thomas schreef:
Thomas schreef:Ik zag net een stukje van Real Sociedad-Recreativo. De nummer 8 van Recreativo, Santi Cazorla (ex-Villarreal), is een leuk spelertje.
Recreativo gaat door met verrassen door met 2-0 te winnen van Real Betis. Die gaan de degradatiedans dit seizoen ontspringen. Ik denk dat ze zelfs een van de revelaties van het seizoen kunnen worden (en dan bedoel ik dat ze een plek bij de bovenste 12 kunnen pakken).
....won vandaag met 2-0 van het door blessures geplaagde Valencia. Trainer Flores heeft zo nu en dan misschien fouten gemaakt, maar het zit hem ook niet echt mee. Ik ben benieuwd of het bestuur bij Valencia het ook zo ziet.
Recreativo staat voorlopig 5de.

Atletico Madrid won met 1-0 in Sevilla van Real Betis. Betis miste na de 1-0 nog wel twee penalties.

PS: Waar hangt Real Ajax eigenlijk uit?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 04, 2006 2:51 am

Ik ben vandaag maar even gaan zitten voor een zondagje Primera Division:

Espanyol-Sevilla:

Sevilla kon vandaag de koppositie overnemen van Barcelona en dat de spelers van Sevilla moeite met die druk hadden bleek wel uit de wedstrijd. In de 24ste minuut ontglipte Daniel Alves met een goede actie van twee tegenstanders. Z'n pass op Adriano zorgde voor dreiging maar de snoeiharde, tweebenige tackle van keeper Kameni helemaal aan de zijkant van het strafschopgebied leek onnodig. Adriano leek meer van de schrik te vallen dan van eventueel contact, maar de scheidsrechter legde de bal op de stip en Kanouté liet z'n tiende goal van de competitie aantekenen.
Was het voor de 0-1 al niet te best gesteld met het voetbal van Sevilla, na de voorsprong hielden ze zich alleen nog maar bezig met het verdedigen van de voorsprong. Ze toonde veel te weinig initiatief en alleen van Daniel Alves kwam enige creativiteit. Jesús Navas wordt node gemist.
Espanyol kreeg behoorlijk wat kansen en speelde aan de hand van Ivan de la Peña heel aardig voetbal. In de 68ste minuut zette Raul Tamudo onze Julien Escudé volledig voor schut door hem met een listig hakje te passeren en de 1-1 binnen te schieten. Twaalf minuten later besliste Espanyol de wedstrijd terecht in hun voordeel. De actie en assist waren wederom van de kleine Buddha, het doelpunt van Luis Garcia.
Espanyol liet (weliswaar met De la Peña en Tamudo) toch maar eens zien dat vrijwel iedereen van elkaar kan winnen in Spanje en dat Ajax van maar weinig ploegen in Spanje even zal winnen.

Real Madrid-Athletic Bilbao:

Real begon vandaag weer met een nieuw centraal verdedigingsduo. Nu was het de beurt aan Mejia en Ramos. Ik heb een deel van de eerste helft gemist maar wat ik verder van de wedstrijd heb gezien was het weer matig, wat Real liet zien. Van Nistelrooij werkte weer hard maar was zo goed als onzichtbaar. Real zette op karakter een 0-1 achterstand om in een 2-1 overwinning dankzij doelpunten van Ronaldo en Roberto Carlos. Ondanks de stroeve start en het matige spel staat Real inmiddels dus nog maar een puntje achter op Barcelona.

RvN: 3/13.

Real Zaragoza-Osasuna:

Een wedstrijd tussen één van de beter voetballende ploegen van Spanje en het lelijke eendje van de Primera.
De eerste helft was Zaragoza heer en meester. Carlos Diogo verraste me met z'n uitstekende spel aan de bal. Zo had ik hem bij Real nog nooit gezien en ik vraag me af of hij nou zoveel minder is dan Salgado.
Zaragoza speelt fijn voetbal. Straight to the point. Ze hoeven niet 60 procent balbezit te hebben om aan een flink aantal kansen te komen. Zodra ze in balbezit komen gaan er zo'n drie man extra voor de bal lopen en doen ze aan directe passing naar voren. Direct tikken, waarbij iedere pass lijkt alsof hij echt als doel heeft om dichterbij de goal te komen, in plaats van dat oeverloze rondgetik. Op het middenveld is er veel beweging met Aimar, Movilla en D'Allessandro (die flink over de pis ging toen hij gewisseld werd) en ook Juanfran en Diogo (vooral hij) zorgen voor veel gevaar. De achterste linie is met Sergio, Gabi Milito, Diogo en Juanfran fysiek en kopsterk (Juanfran wat minder) en César is een prima keeper.

De 1-0 kwam na een geweldig actie van Diogo, die Sergio Garcia in stelling bracht waarna Garcia voor de zoveelste keer dit seizoen als aangever fungeerde en Diego Milito voor de tiende keer dit seizoen kon afmaken. In de tweede helft kwam Osasuna anders de catacomben uit en werd nog duidelijker dat het een fout was om Raul Garcia niet vanaf het begin op het middenveld te posteren. Hij is in mijn ogen een van de weinige lichtpunten in de selectie van Osasuna en zorgde mede meteen voor een ander wedstrijdbeeld en in de 82ste minuut zelfs voor de gelijkmaker. Zaragoza had daarvoor dezelfde fouten gemaakt als Barcelona een dag eerder. Víctor Fernández haalde belangrijke aanvallende spelers eraf voor wat meer zekerheid en kreeg luttele minuten later de deksel op z'n neus. Zaragoza leek dankzij die wissels ook niet echt meer in staat om alsnog een tweede goal te maken. Het drama werd compleet toen Osasuna in blessuretijd counterde en Ponzio de bal in z'n eigen goal werkte, 1-2.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do dec 07, 2006 4:04 pm

HIELP DOKTER FUENTES REAL EN BARCELONA?
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
"Real Madrid en FC Barcelona hebben een
beroep gedaan op de omstreden dokter
Eufemiano Fuentes." Dat zegt de Franse
krant Le Monde op basis van "vertrouwe-
lijke documenten" die ze kon inzien.

Le Monde heeft naar eigen zeggen gede-
tailleerde trainingsplannen, geschreven
door dokter Fuentes, gelezen. Daarop
zouden codewoorden staan die slaan op
verboden producten. Ook Valencia en
Betis zouden de plannen gevolgd hebben.

Giovanni van Bronckhorst (Barça) weet
van geen link tussen Fuentes en zijn
club. "Onze trainingen zijn niet veran-
derd." Ook Betis en Valencia ontkennen.
Vrt-tt

Even los van dit gerucht: het is naief om te denken dat alleen wielrenners doping gebruiken.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do dec 07, 2006 11:33 pm

De clubs ontkennen het verhaal:

Code: Selecteer alles

Real Madrid en Barcelona hebben ten stelligste ontkend dat ze zaken hebben gedaan met 'dopingdokter' Eufemiano Fuentes. Dat laatste werd gemeld door de Franse kwaliteitskrant Le Monde.

Het dagblad meldde te beschikken over vertrouwelijke documenten waaronder de trainingsschema's van beide clubs uit het seizoen 2005/2006 en door Fuentes met de hand geschreven documenten vol "preparatie-schema's". De documenten zijn niet afgedrukt en de krant noemde geen namen van spelers. 

Fuentes is de spil in Operacion Puerto, de dopingzaak die aan de vooravond van de Tour naar buiten kwam en waarbij 58 wielrenners betrokken zouden zijn.

Bron: NOS tt
Nou, zullen we deze clubs maar uit alle competities halen totdat duidelijk is wat er precies is gebeurd? :hypocrite:

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 09, 2006 9:36 pm

Barca heeft het niet makkelijk tegen Sociedad. Net 1-0 door Ronnie, goed voorbereid door Giuly, die z'n tegenstander helemaal zoek speelt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 09, 2006 9:39 pm

Lopez Rekarte doet het inderdaad al net zo slecht als Wome tegen Giuly.

Ronaldinho speelt overigens behoorlijk slecht. Hij had een aantal spectaculaire momenten en een doelpunt, maar hij is vandaag allerminst vormgever van de ploeg. Maargoed, kritiek op de topscoorder van La Liga slaat nergens op, toch Peter? ;)

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 09, 2006 9:48 pm

Thomas schreef:Lopez Rekarte doet het inderdaad al net zo slecht als Wome tegen Giuly.

Ronaldinho speelt overigens behoorlijk slecht. Hij had een aantal spectaculaire momenten en een doelpunt, maar hij is vandaag allerminst vormgever van de ploeg. Maargoed, kritiek op de topscoorder van La Liga slaat nergens op, toch Peter? ;)
Gaan we op de man spelen, Thomas?! :D

Ignore me, ik ben in een melige bui.

Rood Sylvinho.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 09, 2006 9:53 pm

Take a chillpil, Wimpey. ;)

Ik vond het zo jammer dat je het niet meer over Barcelona-Werder hebt gehad. :D

Een stomme overtreding van Sylvinho trouwens.

EDIT: Nu trouwens de topper Sevilla-Real Madrid. Real begint nog met Van Nistelrooij in de basis. Het is via Sopcast, PPMate en TV Ants te volgen.

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 09, 2006 10:04 pm

Thomas schreef: Ik vond het zo jammer dat je het niet meer over Barcelona-Werder hebt gehad. :D
Dat vermoeden had ik al. Wat valt er over die wedstrijd te zeggen? Een half uur lang walste Barca volledig over Bremen heen. Jouw vriend Wome kwam tekort, maar toppers als Frings, Klose, Diego en Mertesacker waren in die fase ook nergens. Daarna kreeg Werder een schijnoverwicht, maar Barca is beter dan Bremen. Dat lijkt me geen nieuws. Dus ik snap eigenlijk waarom je je zo op mijn reactie hebt verheugd. Het was een abc-tje.

Bremen won wel ff met 2-6 bij Frankfurt vandaag trouwens. Ze zijn niet zo goed als Barca, maar in een 'normale' poule waren ze zeker bij de bovenste 2 geeindigd.

Barca met een beetje mazzel (kans laatste minuut voor Sociedad knap gered door Valdez), nu eens kijken wat Sevilla - Real wordt.

Plaats reactie