Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Duitsland

Bericht door joey » zo apr 10, 2011 4:26 pm

Hoeness: 'Sprookje dat spelers achter Van Gaal stonden'

Uli Hoeness heeft zondag tijdens een persconferentie hard uitgehaald naar de ontslagen Louis van Gaal. De voorzitter van Bayern München gaf het ontbreken van synergie tussen de spelersgroep en de Nederlandse coach als reden voor het ontslag.

'Het is een sprookje dat de spelers van Bayern nog achter Van Gaal stonden', liet Hoeness (foto) aan duidelijkheid niets te wensen over. 'Het succes was er vorig seizoen. Maar het plezier is lange tijd weggeweest bij de club', aldus de voorzitter die het voorbije seizoen regelmatig in de clinch lag met de Nederlander.

Het succes bleef tijdens het huidige seizoen uit. Der Rekordmeister zakte zaterdag door het puntenverlies tegen 1. Nürnberg (1-1) van de derde naar de vierde plaats, waardoor deelname aan de Champions League voor komend seizoen serieus op de tocht is komen te staan. De achterstand op de felbegeerde derde plaats (Hannover 96), die positie geeft recht op deelname aan de voorronde Champions League, is een punt.

Aan Andries Jonker de taak de Beierse grootmacht terug naar de topdrie te loodsen. Algemeen directeur Karl-Heinz Rummenigge sprak het vertrouwen uit in de voormalig assistent van Van Gaal. 'We wilden iemand aanstellen die de verhoudingen binnen de club kent. Bovendien heeft Jonker de spelersgroep op indrukwekkende wijze toegesproken.'

Jonker, in het verleden onder meer hoofdtrainer bij Willem II, zal de komende weken worden bijgestaan door drie andere assistenten: landgenoot Marcel Bout, Hermann Gerland en keeperstrainer Walter Junghans.

De rest van de Nederlandse staf, onder wie keeperstrainer Frans Hoek, Jos van Dijk en Max Reckers, is net als Van Gaal uit hun functie ontheven.

In een eerder stadium benoemde Bayern Jupp Heynckes, saillant genoeg nu nog trainer van Bayer Leverkusen, al als opvolger van Van Gaal voor volgend seizoen.
VI

Kortom, de spelers kotsten hem uit.
Het stinkt aan alle kanten!

Khraa

Bericht door Khraa » zo apr 10, 2011 4:29 pm

Of Hoeness veegt zijn straatje schoon.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 10, 2011 4:31 pm

Tja, je moet geloof alleen de ene persverklaring met een korrel zout nemen, en de andere weer niet. Een beetje Cruijff instelling is dat, de ene wanprestatie ligt aan de club, de andere aan de trainer.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 10, 2011 4:33 pm

Khraa schreef:Of Hoeness veegt zijn straatje schoon.

Dat lijkt me niet nodig. Niemand in Duitsland zal ervan staan te kijken. De resultaten zijn slecht.

http://www.kicker.de/news/video/1121129 ... al-ab.html

Khraa

Bericht door Khraa » zo apr 10, 2011 4:38 pm

De resultaten zijn slecht. Dat wil echter niets zeggen over de verhouding van Van Gaal met zijn spelers.

Dit soort eenzijdige persconferenties vertellen vaak (maximaal) halve waarheden.

Le T.

Bericht door Le T. » zo apr 10, 2011 4:38 pm

LucaS schreef:Ach natuurlijk wel, Jonker is een nitwit heb ik vernomen
Ja? Ik heb vernomen dat het een blaag is. Het zal wel, in Duitsland zijn ze iets minder in beslag genomen door wie het beste overkomt voor de camera wanneer een journalist een domme vraag stelt, misschien dat ze bj Bayern daarom wat meer vertrouwen in hem hebben dan de mensen die nooit met hem hebben gewerkt. Ik weet alleen dat Willem II onder hem een tijdje heel aardig gevoetbald heeft en dat het een raar mannetje is.
Wollt ihr den totalen Mensch?

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 10, 2011 4:41 pm

Khraa schreef:De resultaten zijn slecht. Dat wil echter niets zeggen over de verhouding van Van Gaal met zijn spelers.

Dit soort eenzijdige persconferenties vertellen vaak (maximaal) halve waarheden.
Mwah, het belangrijkste verwijt aan het adres van LVG is dat hij non-coöperatief is.

Hoeness zei ook dat de spelers bang voor LVG leken te zijn.

http://www.bild.de/sport/fussball/louis ... .bild.html

Khraa

Bericht door Khraa » zo apr 10, 2011 4:47 pm

Hoeness kan wel meer zeggen. Over het algemeen doet Van Gaal het volgens mij redelijk goed mijn zijn (niet-met-vedette-neigingen-behepte) spelers.

Le T.

Bericht door Le T. » zo apr 10, 2011 4:56 pm

joey schreef:

Dat lijkt me niet nodig. Niemand in Duitsland zal ervan staan te kijken. De resultaten zijn slecht.

Het zit Hoeness dus nog steeds dwars dat Van Gaal Kraft eerste keeper heeft gemaakt, terwijl hij Neuer wilde kopen en dat dus ontraadde. En gisteren maakte Kraft een foutje...

Als je als clubbestuurder wil beslissen wie er in de basis staat, dan moet je Van Gaal niet als trainer aanstellen. Ik kan me niet voorstellen dat Van Gaal dat niet duidelijk gemaakt heeft bij de contractbesprekingen, maar kennelijk had Hoeness toch wat moeite met dat principe toen puntje bij paaltje kwam.

Verder lijkt het me niet raar dat de sfeer minder is wanneer je een slecht seizoen hebt met zo'n grote club. Zou me wat moois zijn als die spelers elke dag dikke pret hadden. Natuurlijk staan spelers niet vierkant achter een trainer die volgend seizoen toch weg is, dat heeft namelijk geen zin.

Arthur

Bericht door Arthur » zo apr 10, 2011 5:37 pm

Nu vind ik Van Gaal ook niet het toppunt van stijlvol, maar die Hoeness lijkt me echt een verschrikkelijke vent.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo apr 10, 2011 7:09 pm

Le T. schreef:
joey schreef:

Het zit Hoeness dus nog steeds dwars dat Van Gaal Kraft eerste keeper heeft gemaakt, terwijl hij Neuer wilde kopen en dat dus ontraadde. En gisteren maakte Kraft een foutje...

Als je als clubbestuurder wil beslissen wie er in de basis staat, dan moet je Van Gaal niet als trainer aanstellen. Ik kan me niet voorstellen dat Van Gaal dat niet duidelijk gemaakt heeft bij de contractbesprekingen, maar kennelijk had Hoeness toch wat moeite met dat principe toen puntje bij paaltje kwam.

Verder lijkt het me niet raar dat de sfeer minder is wanneer je een slecht seizoen hebt met zo'n grote club. Zou me wat moois zijn als die spelers elke dag dikke pret hadden. Natuurlijk staan spelers niet vierkant achter een trainer die volgend seizoen toch weg is, dat heeft namelijk geen zin.
Van Gaal zat wel op een glijdende schaal. Vorig jaar met de dubbel heeft ie een wereldprestatie neergezet. Dit jaar had ie in eerste instantie zijn verdediging op orde moeten maken, dat heeft hij nagelaten. Een verdediging met Pranjic en Van Buyten is gedoemd te mislukken. Zowel Butt als Kraft zijn ongeschikt als Bayern keepers, waarbij Butt nog de minst slechte is. Kraft is misschien een talent, maar wel een talent onder gigantische druk. Hij heeft nog geen punten gepakt voor Bayern. Van Gaal is een vakman, maar hij heeft hier zijn hand overspeelt.

Je zag dit seizoen dat het steeds moeizamer ging.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 10, 2011 7:58 pm

Arthur schreef:Nu vind ik Van Gaal ook niet het toppunt van stijlvol, maar die Hoeness lijkt me echt een verschrikkelijke vent.
Heeft ruim 30 jaar als manager successen gevierd daar. Die man en Rummenigge weten wel waarover ze het hebben. LvG wil niet naar zulke mensen luisteren.

Gebeurt wel vaker dat mensen die zelf niet zo goed een bal konden raken niets aan willen nemen van mensen die dat wel konden. :smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 10, 2011 8:14 pm

Gebeurt wel vaker dat fantastische voetballers op het gebied van managment niets klaarspelen. :smallgrin.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo apr 10, 2011 8:18 pm

Dat geldt dus niet voor Hoeness.

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 10, 2011 8:21 pm

Dat het is waar. Maar we waren bezig met tegeltjeswijsheden.
Het komt wel vaker voor dat mensen die fantastisch konden voetballen niets van een ander aannemen. Die is ook waar.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 10, 2011 9:18 pm

Het komt wel vaker voor dat er onzin verkondigd wordt op AT. :hypocrite.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 10, 2011 9:38 pm

Hoeness is een klier maar een vakman. Zelfde geldt voor LVG.

Morgenmiddag de persconferentie van LVG. Dat wordt weer smullen. :headbang.gif:

Genuanceerde mening van Beckenbauer trouwens. Komt hierop neer: jammer dat Van Gaal weg is, presteerde vorige jaar goed en heeft jonge spelers laten doorbreken. Maar ook: LVG is té zelfverzekerd, communiceert niet goed en zijn transferbeleid was pet.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma apr 11, 2011 8:23 am

joey schreef:Voor het nieuwe seizoen willen ze een echte trainer. :neutral.gif:

De amateurs, dat is zoiets als Almere City of Ajax CT, hoor.
Een schitterende uitdaging dus volgens jou.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma apr 11, 2011 8:27 am

Haha Ajax Cape Town zou ik een schitterende uitdaging vinden. Met de amateurs van BM kan ik ook nog wel leven, maar Almere FC? Dat is het afvoerputje van trainend Nederland.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 11, 2011 9:41 am

Ajax CT lijkt me geweldig om mee te maken. Zeker voor iemand die zit vastgeroest in zijn vertrouwde omgeving.

De amateurafdeling van BM lijkt me dan weer niets. Dan nog liever Almere, daar is misschien nog iets van te maken.

Maar het zal Jonker wel om het geld gaan. Hij verdient bij BM veel meer dan hij elders zal kunnen krijgen.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma apr 11, 2011 10:09 am

Deze week in mijn wekelijkse NU Sport.nl-column Balgevoel: EXCLUSIEF (!!) de tekst van de volgens Karl-Heinz Rummenigge 'indrukwekkende toespraak' van Andries Jonker, de nieuwe Adja Interim/Chef-Trainer van bayern München. Hiero!

K.
Still alive...

martijn401

Bericht door martijn401 » ma apr 11, 2011 10:10 am

:drecul.gif: sterk! :biggthumpup.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » ma apr 11, 2011 10:58 am

GangstaRiB schreef:Van Gaal zat wel op een glijdende schaal. Vorig jaar met de dubbel heeft ie een wereldprestatie neergezet.
Dan is het dus duidelijk dat het een hele goede trainer is, voor zover dat al niet duidelijk was, en dat hij bij Bayern iets moois kan neerzetten want het werkt ook met Duitse voetballers bij een Duitse topclub.
Dit jaar had ie in eerste instantie zijn verdediging op orde moeten maken, dat heeft hij nagelaten. Een verdediging met Pranjic en Van Buyten is gedoemd te mislukken.
Het gaat er ook niet om dat hij geen fouten maakt en geen fouten heeft gemaakt. Hij heeft bij Ajax ook fouten gemaakt. Hij heeft vorig seizoen ook fouten gemaakt. Waar het om gaat is of hij Bayern beter maakt, dat heeft hij vorig jaar bewezen te kunnen, en als het dan het seizoen erop minder gaat, dan maakt dat niet ineens een minder vakman van hem. Dan moet er echt iets zijn waardoor het niet meer zo is als het was, buiten prestatieschommelingen om.
Zowel Butt als Kraft zijn ongeschikt als Bayern keepers, waarbij Butt nog de minst slechte is. Kraft is misschien een talent, maar wel een talent onder gigantische druk. Hij heeft nog geen punten gepakt voor Bayern. Van Gaal is een vakman, maar hij heeft hier zijn hand overspeelt.
Dat is niet helemaal waar. Kraft heeft ze in de CL gehouden, al was dat niet aan iedereen besteed. Natuurlijk maakt hij een keer een fout, en natuurlijk is er druk bij een club als Bayern, alleen moet dat dan betekenen dat je geen jonge keeper mag brengen terwijl je oude op weg naar zijn pensioen is en nooit een grote keeper is geweest?

Het hele probleem daarvan is dat Hoeness vindt dat Bayern de beste Duitse keeper van Duitsland moet hebben, dat is kennelijk een soort erekwestie. Daarom wilde hij aanmodderen met Butt, en dan Neuer halen. Dat kan hij wel willen, als je als clubleiding dat soort wensen verwezenlijkt wil zien dan moet je Van Gaal niet aanstellen als hoofdtrainer. Want als je voor hem kiest, dan kies je voor een trainer die niet gaat aanmodderen met een keeper uit politieke overwegingen, maar die werkt volgens een systematiek waarbij iedereen in aanmerking komt op basis van prestaties en potentieel. Dat reikt dus verder dan alleen de positie van keeper of een andere individuele speler, dan kom je aan zijn wil om elke speler een eerlijke kans te geven, zoals hij die Muller bijvoorbeeld ook gaf. Daar werd ook menig wenkbrauw over opgetrokken.
Je zag dit seizoen dat het steeds moeizamer ging.
De eerste seizoenshelft was nog verklaarbaar, de tweede was er al te weinig eer aan te behalen voor zo'n spelersgroep. Ze moeten vol aan de bak, en dan niet voor iets moois, maar om het seizoen nog te redden. Allemaal best verklaarbaar. Dus dan kun je twee kanten op, of je zegt Van Gaal is de beste trainer voor Bayern en een minder seizoen verandert dat niet, of je gebruikt het om hem aan de kant te zetten omdat je toch liever met een makkelijker figuur werkt.

Uiteindelijk komt het erop neer dat Hoeness is teruggekrabbeld. We namen Van Gaal en we zouden ons dus niet met de opstelling bemoeien, maar we hebben hem wel geadviseerd over de opstelling, en dat advies heeft hij niet opgevolgd en daarom wordt hij ontslagen... Dan hebben we het dus over een clubbestuurder die niet uit handen wilde geven wat hij zei wel uit handen te willen geven door Van Gaal aan te stellen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 11, 2011 11:33 am

Ach, je zoekt het veel te ver. Van Gaal is een goede trainer maar door zijn arrogante en onbeschofte gedrag roept hij veel weerstand op. Dat was bij Bayern zo maar ook bij andere clubs waar hij heeft gewerkt. Om die reden moet hij áltijd presteren, anders is hij gezien.

Hij kan alleen werken bij een club waar iedereen naar zijn pijpen danst.

gaizka

Bericht door gaizka » ma apr 11, 2011 6:08 pm

joey schreef:Hoeness is een klier maar een vakman. Zelfde geldt voor LVG.

Morgenmiddag de persconferentie van LVG. Dat wordt weer smullen. :headbang.gif:

Genuanceerde mening van Beckenbauer trouwens. Komt hierop neer: jammer dat Van Gaal weg is, presteerde vorige jaar goed en heeft jonge spelers laten doorbreken. Maar ook: LVG is té zelfverzekerd, communiceert niet goed en zijn transferbeleid was pet.
Wel vreemd dat bij Bayern een passant over de transfers gaat, iets waar Ajax juist van af wil. Een club moet de spelers aantrekken, natuurlijk wel in samenspraak met de trainer, en de trainer gaat er vervolgens mee aan de slag.

Snap ook niet dat Bayern/van Gaal afgelopen zomer Stekelenburg niet heeft gekocht, hadden ze een topkeeper gehad die punten pakt en nog jaren meekan.

Plaats reactie