Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » zo dec 09, 2012 5:29 pm

Voor sympathieke clubs moet je in Engeland in de lagere divisies zijn. Al denk ik dat clubs als pak 'm beet Swansea nog wel een uitzondering zijn. Bij de rest gaat het echt alleen nog maar om geld.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » zo dec 09, 2012 5:33 pm

Ik vind MU al 25 jaar de meest onsympathieke club van Engeland maar misschien komt dat omdat ik aan Ferguson net zo’n grafhekel heb als aan van Gaal. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » zo dec 09, 2012 5:41 pm

West Ham tegen Liverpool staat nu op, het vliegt van de ene kant naar de andere, tussenstand 1-1.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » zo dec 09, 2012 5:41 pm

Het elftal met oa Giggs, Scholes, Beckham vond ik wel iets hebben. Veel spelers uit de eigen jeugd en een trainer die er lang zit. Die kerel is inderdaad wel vreselijk irritant maar op zichzelf vond ik dat wel mooi. Ik heb op het moment wel meer met United dan met City. Die laatste club heeft z'n ziel verkocht aan een oliesjeik. Alles dat sympathiek was aan City is verdwenen.

Maar bij United gaat het ook gewoon alleen nog maar om geld. Veel supporters zijn daar ook afgehaakt of zwaar ontevreden.
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » zo dec 09, 2012 5:44 pm

Cruijff schreef: Van Persie is qua karakter inderdaad een irritant grafventje met een hoop vervelende maniertjes en een stuitende arrogantie om gewoon een hele zomer lang te weigeren de pers te woord te staan, wat nog toegestaan wordt ook door Bert van M.
Ik kon me er wel wat bij voorstellen. Die pers was namelijk niet verslag aan het doen maar aan het proberen om hem van de spitspositie af te krijgen ten bate van hun persoonlijke favorietje, de man die bij een Duitse subtopper in de voetsporen trad van Yuri Mulder en Rene Eijkelkamp. Daar omheen is het nu alweer een paar maanden opvallend stil...

In zo'n situatie wordt alles wat je zegt verdraaid en verkeerd uitgelegd. Hij nam ook wel eens de moeite om een uur lang bij de NOS een uur lang zijn gedachten over voetbal te delen, onder andere zijn persoonlijke voorkeur om met 4 creatieve spelers te spelen. Dan krijgt hij vervolgens aangewreven dat hij zichzelf tot de 'de grote vier' rekent. Het verbaast me eerder van andere spelers dat ze überhaupt nog met de Nederlandse pers praten. Ik zeg niet dat de pers in andere landen deugt, maar de Nederlandse voetbalpers is toch wel een extreem achterbaks volkje dat er geen verstand van heeft en nog meent de opstelling te mogen maken ook.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » zo dec 09, 2012 5:47 pm

Je praat via de pers met het volk. Als je interlands speelt hoort dat er gewoon bij. Moest ik bondscoach zijn zou ik het ook verplicht stellen. Daar heb je maar mee om te gaan als professional.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » zo dec 09, 2012 5:47 pm

2-1 voor West Ham nu, voor de liefhebbers van een wedstrijd in een waanzinnig hoog tempo vol met fouten is het smullen. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » zo dec 09, 2012 5:55 pm

Marillion schreef:Je praat via de pers met het volk.
Daar is ook voor nodig dat die pers gewoon zijn werk doet.
Als je interlands speelt hoort dat er gewoon bij. Moest ik bondscoach zijn zou ik het ook verplicht stellen. Daar heb je maar mee om te gaan als professional.
Vind ik ook wel wat voor te zeggen, en met Van Gaal is dat ook allemaal anders. Die kan de pers wel aan en zou ook nooit de pers de opstelling laten bepalen zoals Van Marwijk en menig voorganger wel deed, dan is het kader waarbinnen een speler dan geinterviewd wordt al anders.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » zo dec 09, 2012 6:24 pm

Marillion schreef:Je praat via de pers met het volk.
Hij zal vinden dat de pers zijn woorden verkracht. :hypocrite.gif:

Prima voetballer, wellicht dat ie dit seizoen ook eens wat wint.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » zo dec 09, 2012 6:43 pm

2-3 Liverpool nu, heerlijke wedstrijd.
YNWA

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Frisse » zo dec 09, 2012 9:57 pm

Le T. schreef: Ik zeg niet dat de pers in andere landen deugt, maar de Nederlandse voetbalpers is toch wel een extreem achterbaks volkje dat er geen verstand van heeft en nog meent de opstelling te mogen maken ook.
Nederlandse voetbaljournalisten zijn poeslief. Bij VI doen ze bij het blad behoorlijk vaak aan hoor en wederhoor en worden er vrijwel nooit persoonlijke zaken gepubliceerd.

Of ze er verstand van hebben, dat betwijfel ik dan weer. Dan vind ik Spaanse journalisten interessanter over voetbal schrijven.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » di dec 11, 2012 9:53 am

Frisse schreef:
Le T. schreef: Ik zeg niet dat de pers in andere landen deugt, maar de Nederlandse voetbalpers is toch wel een extreem achterbaks volkje dat er geen verstand van heeft en nog meent de opstelling te mogen maken ook.
Nederlandse voetbaljournalisten zijn poeslief. Bij VI doen ze bij het blad behoorlijk vaak aan hoor en wederhoor en worden er vrijwel nooit persoonlijke zaken gepubliceerd.

Of ze er verstand van hebben, dat betwijfel ik dan weer. Dan vind ik Spaanse journalisten interessanter over voetbal schrijven.
Voor dat afblijven van persoonlijke zaken wil ik ze dan nog wel wat krediet geven, hoewel ze wel heel snel klaar staan met een oordeel of insinuaties over karaktertrekken. Verstand van voetbal hebben ze niet, en ze maken het randgebeuren daarom heel graag erg belangrijk, vooral waar het henzelf aangaat. De pers niet zijn zin geven en niet met alle egards behandelen geldt als het absolute gebrek aan professionaliteit en verslaggeving en (door eigenbelang gedreven) opinie lopen grandioos door elkaar en niet per ongeluk.

Wat ik denk dat toch wel uniek is voor de Nederlandse sportpers is die grandioze zelfverbeelding en het daaruit voortvloeiende idee dat hun mening ertoe doet. We hebben niet alleen de Telegraaf die meent Ajax te moeten besturen door het mennen van het volk, maar ook de rest van de pers die meent de opstelling van het Nl elftall te mogen bepalen en dat ook lukt. We hebben mensen als Jan van Halst die nog nooit enige aandacht aan het trainersvak heeft besteed maar wel een computertje kan bedienen en dan meent een trainer tips te moeten geven. We hebben zelfs interviewers die naar een persconferentie komen om dan hun eigen mening te verkondigen en serieus vinden dat daar naar geluisterd moet worden, alsof die trainer naar hun persco is gekomen. Het lijkt me toch sterk dat dat in andere landen ook zo gaat.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Baseman » di dec 11, 2012 11:46 am

Sporters hebben in Nederland weinig te klagen over de sportjournalisten.
Supporters wel, maar dat heeft meer te maken met een gebrek aan kennis bij een aantal journalisten en een (duidelijke) voorkeur voor een club bij bepaalde kranten.

Maar kranten zoals Bild in Duitsland en The Sun in Engeland zijn keihard en hebben er geen enkel probleem mee om een sporter, trainer of staflid volledig met de grond gelijk te maken als ze weigeren mee te werken (als ze wel meewerken ook trouwens, maar dan minder snel). Dat zul je in Nederland niet zien, gelukkig.
Le T. schreef:We hebben mensen als Jan van Halst die nog nooit enige aandacht aan het trainersvak heeft besteed maar wel een computertje kan bedienen en dan meent een trainer tips te moeten geven.
Wat analisten met voetbaljournalistiek te maken hebben is mij een raadsel, maar in andere landen werkt het precies hetzelfde. Alsof een (goede) analist een trainersdiploma zou moeten hebben...

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » di dec 11, 2012 12:54 pm

Baseman schreef:Wat analisten met voetbaljournalistiek te maken hebben is mij een raadsel, maar in andere landen werkt het precies hetzelfde.
Die zijn daar ook gewoon onderdeel van.
Alsof een (goede) analist een trainersdiploma zou moeten hebben...
Verstand van zaken lijkt me wel handig, wat daar precies de oorsprong van is maakt minder uit. Maar er is nog wel een verschil tussen andermans werk beschouwen en doen alsof je het zelf beter weet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Frisse » di dec 11, 2012 12:56 pm

Dus mensen zonder trainersdiploma kunnen geen verstand van voetbal hebben?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Engeland en Schotland

Bericht door jabu » di dec 11, 2012 6:29 pm

Le T. zegt letterlijk: 'Verstand van zaken lijkt me wel handig, wat daar precies de oorsprong van is maakt minder uit.'
Dan is verstand van zaken naar zijn mening waarschijnlijk niet exclusief voorbehouden aan mensen met een trainersdiploma.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » wo dec 12, 2012 10:35 am

Jabu schreef:Le T. zegt letterlijk: 'Verstand van zaken lijkt me wel handig, wat daar precies de oorsprong van is maakt minder uit.'
Dan is verstand van zaken naar zijn mening waarschijnlijk niet exclusief voorbehouden aan mensen met een trainersdiploma.
Precies.

Met beperkt verstand van zaken kan ook een heleboel wel, je kunt best constateren dat speler zus en zo een slechte wedstrijd had of telkens kwam te zwemmen of twee man tegenover zich kreeg. Alleen als je zegt de trainer moeten dit doen, het zus en zo neer zetten, die of die opstellen, dan stel je je eigen oordeel boven dat van de trainer en ga je op diens stoel zitten. Het lijkt me dat je dan toch minstens net zo veel vakkennis en begrip moet hebben als die trainer. Dan vind ik het heel wat anders of Cruijff dat zegt, of dat Van Halst zoiets zegt terwijl hij zich zelfs nooit in het vak verdiept heeft. Ik vind het prima dat ze het niveau van Cruijff de analyticus nastreven, maar dezelfde beslistheid en reikwijdte van het commentaar lijkt me nogal misplaatst.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Baseman » do dec 13, 2012 10:15 am

Maar wie zegt dat die trainer zoveel vakkennis en begrip heeft?
Naast dat ik het oneens ben met je woorden...een analist wordt namelijk betaald om zijn mening te geven, waarbij je het verder gewoon oneens mag zijn met die mening. Er is niemand die zegt dat hij altijd gelijk heeft, behalve Cruijff en Van Gaal dan.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » do dec 13, 2012 8:01 pm

Baseman schreef:Maar wie zegt dat die trainer zoveel vakkennis en begrip heeft?
Naast dat ik het oneens ben met je woorden...een analist wordt namelijk betaald om zijn mening te geven, waarbij je het verder gewoon oneens mag zijn met die mening. Er is niemand die zegt dat hij altijd gelijk heeft, behalve Cruijff en Van Gaal dan.
Mijn mening krijg je zonder dat ik eroor betaald wordt en die is dat mensen zonder vakkennis wat bescheidenheid aan de dag moeten leggen wanneer ze het echt over de inhoud van de vak hebben. Waar halen ze de arrogantie vandaan lijkt mij dan wel een terechte vraag, uit het commercieel directeur zijn? Uit het computertje?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » do dec 13, 2012 8:12 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Sneijder is ook geen absolute top inderdaad.
Wel ja, joh. Ronaldo is ook geen absolute top. :excited.gif:
Ik lees net Tottenham interesse zou hebben, nadat al een reeks rijke clubs hebben aangegeven niet om de diensten van Sneijder verlegen te zitten. 2010 is ook alweer even geleden, zou Sneijder dan weer in de voetsporen van VdV kunnen treden en naar het grote Tottenham kunnen verkassen?

Zou het idee van Sneijder de absolute topper misschien een beetje een Nederlandse hobby kunnen zijn? Van met name die Nederlandse pers waar het hierboven over gaat? Zouden ze hem misschien niet een beetje gehyped hebben al die jaren en met name in dat ene jaar dat hij wel iets presteerde? En moet menigeen in Engeland in Spanje even nadenken wie hij ook alweer was? Zoveel heeft hij zich niet laten zien de laatste tijd, dikker dan VdV, vaker geblesseerd dan Robben, rokend als Cruijff en winkelender dan Beckham, maar op de prominente velden niet zoveel.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » do dec 13, 2012 8:46 pm

Le T. schreef: Zou het idee van Sneijder de absolute topper misschien een beetje een Nederlandse hobby kunnen zijn? Van met name die Nederlandse pers waar het hierboven over gaat?
Dat met die pers was wel in het begin nog wel ludiek... :excited.gif: Volgens mij is de doorsnee AT-er niet helemaal debiel en prima in staat z'n eigen mening te vormen.

Sneyder kon afg. zomer nog naar Man U, maar toen wilde Inter hem niet laten gaan. Nu is ie te duur voor die club... Hij zal een grote club vinden. Hij zal niet naar HSV gaan. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » do dec 13, 2012 10:27 pm

Sodeju dat was weer genieten bij Holland Sport.

http://programma.vpro.nl/hollandsport/a ... e-cup.html

Absoluut kijken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » vr dec 14, 2012 12:31 am

Ja Wilfried de Jong overtreft zich elke keer weer met sportdocumentaires. Hij is echt een kei in dit vak. Zelfs een reportage over een zacht ei als Ruud van Nistelrooij zal hij nog interessant maken.

Hebben jullie overigens de documentaire Blue Moon over Man. City weleens gezien?

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » vr dec 14, 2012 9:11 am

Oh ik dacht dat dit hetzelfde was. Vanavond maar eens kijken dan.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » vr dec 14, 2012 9:18 am

Was goed inderdaad. Ik denk overigens dat het oude City in de loop der jaren gaat verdwijnen. Er gaan nu generaties supporters komen die de jaren van tegenslag niet of nauwelijks kennen. Als het grote geld daar blijft zitten zal het karakter van de club snel veranderen. Jammer want de charme van de club zat 'm voor mij nu juist in de manier waarop de club met tegenslag om ging.

Volgende week is overigens ook een aanrader. Dan gaat de docu over de Belgische wielrenner Dimitri de Fauw. Zeer treurig verhaal over een jonge vent die na een aantal tragische gebeurtenissen uit het leven is gestapt. Zal zeer indrukwekkend zijn.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie