AT's voetballer van het seizoen 2006/2007

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 14, 2007 6:51 pm

Dat Juninho er nog niet op stond is inderdaad een blunder.

Een top 100 is ook een idee, maar wellicht worden er straks meer spelers genomineerd en moet je die dan weer af laten vallen. Dat vind ik dus weer minder. Verder hoop ik dat je leuk mee blijft doen, RGB. :xyxthumbs:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 17, 2007 4:34 am

Alessandro Mancini: Ik twijfel nog altijd of hij niet meer van waarde zou zijn op de rechterflank maar ik moet toch ook wel toegeven dat ik er naast zat wat betreft de linkerflankspeler Mancini. Hij lijkt de bal soms nog wat weinig te krijgen maar als hij hem krijgt doet hij er over het algemeen iets goeds mee. Hij heeft een actie, een goede versnelling en een heerlijke dribbel, is goed in de combinatie en heeft -en dat is toch vaak zeldzaam bij dit soort spelers- een prima trap. Daarnaast heeft hij ook een goede scoringsdrift en heeft hij de neiging om ze vaak mooi te maken ook. Hij is dit seizoen toch weer één van de steunpilaren van Roma en het zou me niets verbazen als heel Europa na dit seizoen achter hem aan gaat.

Frank Lampard: Chelsea draait stroef maar waar Michael Ballack met zichzelf worstelt op het middenveld doet Lampard wat hij altijd doet: aanbieden, aannemen, dribbelen en/of passen, voor de goal komen en scoren of assists geven. Drogba en Lampard zijn zo ongeveer de enige spelers waar Chelsea in aanvallend opzicht op kan rekenen en beide heren weten elkaar naar mijn gevoel dan ook buitengewoon veel te vinden, dit seizoen. Drogba scoorde dan ook nog nooit zo vaak in het Premiership en Lampard staat inmiddels ook al op 8 goals. Waarvan er natuurlijk weer een aantal op voor hem typerende wijze werden gemaakt: aanname van een afvallende bal. Een klein aantal passen nemen tot de rand van het strafschopgebied en de bal beheerst in een hoek schuiven.

Jermaine Defoe: Ik ben dit seizoen pas echt op hem gaan letten maar ik vind het toch een erg fijne spits. Hij maakte er dit seizoen in de EPL pas 7 maar er zijn in Engeland maar weinig spitsen die zo dreigend zijn als Defoe. Hij is razendsnel, kan het tegenstanders heel moeilijk maken met de bal aan de voet en is ook vanwege z'n lichaamskracht moeilijk van de bal af te krijgen. Persoonlijk vind ik hem ook een erg goede afmaker en dat wordt ondersteund door het aantal doelpunten dat hij als basisspeler maakte voor de Spurs (hij loopt 1 op 1 in de laatste 13 wedstrijden, geloof ik). Jol lijkt eindelijk z'n beste spitsenkoppel te hebben gevonden. Samen met het grote, kopsterke aanspeelpunt Berbatov vormt kleintje Defoe een duo dat elkaar steeds beter lijkt te vinden. Niet voor niets laat Jol ze de laatste tijd vrijwel altijd samen beginnen, waar er in het verleden veel gerouleerd werd. Defoe had bij mij toch altijd wel een beetje de status van eeuwig talent maar na dit seizoen zou hij zomaar eens bij een absolute Engelse topclub terecht kunnen komen (Liverpool, neem ik aan).
Laatst gewijzigd door FlaFlu op do feb 08, 2007 3:19 am, 3 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 17, 2007 9:33 pm

De nieuwe lijst:

Zlatan Ibrahimovic (A)-Inter Milan-Zweden

Gilberto Silva (M)-Arsenal-Brazilië

Paul Scholes (M)-Manchester United-Engeland

Francesco Totti (A)-AS Roma-Italië

Adrian Mutu (A)-Fiorentina-Roemenië

Patrick Vieira (M)-Inter Milan-Frankrijk

Heurelho da Silva Gomes (K)-PSV-Brazilië

Phillip Cocu (M)-PSV-Nederland

Cristiano Ronaldo (A)-Manchester United-Portugal

Didier Drogba (A)-Chelsea-Ivoorkust

Deco (M)-Barcelona-Portugal

Ronaldinho (A)-Barcelona-Brazilië

Florent Malouda (M)-Olympique Lyon-Frankrijk

Ruud van Nistelrooij (A)-Real Madrid-Nederland

Fernando Baiano (A)-Celta de Vigo-Brazilië

Logan Bailly (K)-RC Genk-België

Marco Materazzi (V)-Inter Milan-Italië

Wesleij Sneijder (M)-Ajax-Nederland

Jaap Stam (V)-Ajax-Nederland

Jusse Jääskeläinen (K)-Bolton Wanderers-Finland

Diego (M)-Werder Bremen-Brazilië

Miroslav Klose (A)-Werder Bremen-Duitsland

Mickael Essien (V)-Chelsea-Ghana

Shunshuke Nakamura (M)-Celtic-Japan

Fabio Cannavaro (V)-Real Madrid-Italië

Afonso Alves (A)-Heerenveen-Brazilië

Freddy Kanouté (A)-Sevilla-Mali

Robin van Persie (A)-Arsenal-Nederland

Carlos Diogo (V)-Real Zaragoza-Uruguay

Daniel Alves (V)-Sevilla-Brazilië

Juninho (M)-Olympique Lyon-Brazilië

Cris (V)-Olympique Lyon-Brazilië

Sébastien Squillaci (V)-Olympique Lyon-Frankrijk

Timmy Simons (M)-PSV-België

Jermaine Defoe (A)-Tottenham Hotspur-Engeland

Frank Lampard (M)-Chelsea-Engeland

Alessandro Mancini (M)-AS Roma-Brazilië

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 18, 2007 12:49 am

Javier Saviola

De laatste weken in uitstekende vorm. Eerst een speler die weg moest en nu lijkt er waarschijnlijk een nieuw contract aan te komen. Rijkaard is zeer tevreden over hem. Ik vind dat hij ook wel een nominatie verdiend. Niet mopperen...maar hard werken :xyxthumbs:
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 18, 2007 12:57 am

Hij heeft alleen te weinig gespeeld voor een nominatie, Rishi. :blush:

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do jan 18, 2007 11:42 am

Hopen dat-ie verkocht wordt dan. :eusa_pray:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 18, 2007 12:21 pm

Dat hoop ik ook. Ik ben niet echt gecharmeerd van Saviola.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 02, 2007 6:18 pm

Wayne Rooney: Ik heb maar weinig spelers gezien die zoveel kracht en doorzettingsvermogen combineren met zo'n stijlvolle manier van spelen en techniek. Hij is een beetje een nutbag en lang niet zo dodelijk als hij zou moeten zijn, maar hij is gewoon een soort spelverdeler en spits in één. Wat mij betreft moet je hem echter niet als spits gebruiken, maar kort achter een onzelfzuchtige spits (Larsson, Saha) positioneren. Rooney is er eentje van de combinatie, de steekpass, de actie, het snoeiharde schot van buiten de zestien en hij is een echte teamspeler. En knappe goals. Hele knappe goals.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 03, 2007 7:41 pm

Dirk Kuijt: Doet bij Liverpool op een stuk hoger niveau gewoon hetzelfde als hij bij Feyenoord deed. Hij sleurt, holt, draaft, dribbelt, is dreigend en dat houdt de hele wedstrijd niet op. Anfield Roads eigen Katwijker is bij het meerendeel van de gevaarlijke momenten betrokken en past perfect bij het Engelse voetbal. Benitez laat hem vooral om aanspeelpunt Crouch zwerven, waardoor er ook aardig wat voorzetten en creatief denken van hem verwacht wordt. Het gaat hem niet slecht af, moet ik zeggen. Niet voor niets is Kuijt de spits die Benitez het vaakst opstelt.

Abdul Kader Kéita: Middenvelder van Lille die ik na dit seizoen de stap hogerop zie maken. Hij lijkt overal aan de rechterkant uit de voeten te kunnen. Hij werkt hard, tackled en verdedigt mee, maar is vooral in aanvallend opzicht een goede speler. Hij heeft diepgang, goede loopacties, is atletisch, fysiek sterk en beschikt zowel over creativiteit aan de bal als inzicht, dat hij niet schuwt te gebruiken. Hij wil graag beslissend zijn. Ik zie wel een soort van Essien in hem.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 5:35 am

David Villa: David Villas carrière begint steeds meer vorm te krijgen. Na twee jaar bij de hoofdmacht van Sporting Gijon vertrok hij naar Real Zaragoza, waar Valencia hem na twee seizoenen op z'n beurt weer wegkaapte. Villa zou eventueel de volgende stap kunnen maken, ware het niet voor de transferclausule van 50 miljoen euro die hij inmiddels in z'n contract heeft staan. Een schrikmethode natuurlijk, maar het zegt genoeg over hoe waardevol Valencia Villa acht. Met z'n behendigheid en uitstekende balans vormt deze razendsnelle spits een plaag voor iedere verdediging. Dit seizoen bewijst hij met doelpunten, assists en mooie solo's weer z'n waarde voor een tobbend Valencia. Villa vindt het heerlijk om op te duiken op links en Fernando Morientes profiteert daarvan. Hij kan eindelijk weer primair acteren als killer in de zestien en spelen met zo'n snelle en technische speler als Villa naast je moet een verademing zijn ten opzichte van slowpokes als Raul en Crouch of spelers met weinig technische baggage als Baros of Fowler. Stuk voor stuk spitsen die destijds zelf ook allemaal naar hun vorm zochten. Villa z'n dipje moet echter nog komen en Morientes lijkt dankzij dit partnership weer helemaal de oude. Vicente en Villa hebben elkaar dit seizoen nogal eens in de weg gelopen maar afgelopen weekend wisten ze elkaar prima af te wisselen en stuurde hij Vicente tweer keer de diepte in, waardoor Vicente twee perfecte lage voorzetten op Morientes kon leveren. Villa heeft zelf ook de beschikking over een aardige voorzet. Hij neemt zo nu en dan ook de corners bij Valencia. Qua doelpunten loopt hij dit seizoen 1 op 2 met 10 doelpunten in 20 duels.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di feb 06, 2007 6:11 am

Fowler weinig technishce baggage??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Kaboem

Bericht door Kaboem » di feb 06, 2007 11:19 am

Is Babel al genomineerd? :hypocrite:
Bertje for President!

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 06, 2007 11:43 am

Motiveren Boem!! :eusa_naughty:
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 11:55 am

Mr. Ajax schreef:Fowler weinig technishce baggage??
Ik vind Fowler vooral een pure goalgetter.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di feb 06, 2007 12:06 pm

Dan ken je hem niet goed genoeg...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 6:43 pm

Nemanja Vidić: Ik moet eerlijk zeggen dat ik wat minder gecharmeerd ben van erkende topverdediger Rio Ferdinand. Het zal aan z'n uitstraling liggen. Z'n partner in het centrum kan me na een moeizame start des te beter bekoren. Ik vind Vidić een stijlvolle verdediger met een agressievere speelstijl en dat bevalt me aan hem. Naast z'n verdedigende kwaliteiten -die uitstekend in orde zijn- is hij ook in aanvallend opzicht een geweldige kopper. Vidić is zo'n typische no nonsense verdediger die ook maling heeft aan z'n tegenstanders wanneer er een vrije trap of corner voor het vijandelijke doel wordt gezwaaid. Hij valt de bal in de lucht voortreffelijk aan en heeft Manchester op die manier al aan een aantal doelpunten geholpen. In het veld is hij ook een echte leider (hij was binnen no time aanvoerder bij Spartak Moskow en raakte de band drie jaar lang niet kwijt) maar de taalbarrière speelt hem tot nu toe waarschijnlijk nog parten. Als ik een minpunt van hem op zou moeten noemen dan is het dat hij soms kwetsbaar oogt wanneer hij uit z'n zone moet stappen.

De nieuwe lijst:

Zlatan Ibrahimovic (A)-Inter Milan-Zweden

Gilberto Silva (M)-Arsenal-Brazilië

Paul Scholes (M)-Manchester United-Engeland

Francesco Totti (A)-AS Roma-Italië

Adrian Mutu (A)-Fiorentina-Roemenië

Patrick Vieira (M)-Inter Milan-Frankrijk

Heurelho da Silva Gomes (K)-PSV-Brazilië

Phillip Cocu (M)-PSV-Nederland

Cristiano Ronaldo (A)-Manchester United-Portugal

Didier Drogba (A)-Chelsea-Ivoorkust

Deco (M)-Barcelona-Portugal

Ronaldinho (A)-Barcelona-Brazilië

Florent Malouda (M)-Olympique Lyon-Frankrijk

Ruud van Nistelrooij (A)-Real Madrid-Nederland

Fernando Baiano (A)-Celta de Vigo-Brazilië

Logan Bailly (K)-RC Genk-België

Marco Materazzi (V)-Inter Milan-Italië

Wesleij Sneijder (M)-Ajax-Nederland

Jaap Stam (V)-Ajax-Nederland

Jusse Jääskeläinen (K)-Bolton Wanderers-Finland

Diego (M)-Werder Bremen-Brazilië

Miroslav Klose (A)-Werder Bremen-Duitsland

Mickael Essien (V)-Chelsea-Ghana

Shunshuke Nakamura (M)-Celtic-Japan

Fabio Cannavaro (V)-Real Madrid-Italië

Afonso Alves (A)-Heerenveen-Brazilië

Freddy Kanouté (A)-Sevilla-Mali

Robin van Persie (A)-Arsenal-Nederland

Carlos Diogo (V)-Real Zaragoza-Uruguay

Daniel Alves (V)-Sevilla-Brazilië

Juninho (M)-Olympique Lyon-Brazilië

Cris (V)-Olympique Lyon-Brazilië

Sébastien Squillaci (V)-Olympique Lyon-Frankrijk

Timmy Simons (M)-PSV-België

Jermaine Defoe (A)-Tottenham Hotspur-Engeland

Frank Lampard (M)-Chelsea-Engeland

Alessandro Mancini (M)-AS Roma-Brazilië

Wayne Rooney (A)-Manchester United-Engeland

Abdul Kader Kéita (M)-Lille OSC-Ivoorkust

Dirk Kuijt (A)-Liverpool-Nederland

David Villa (A)-Valencia-Spanje

Nemanja Vidić (V)-Manchester United-Servië

Kaboem

Bericht door Kaboem » di feb 06, 2007 6:53 pm

Rosenberg9 schreef:Motiveren Boem!! :eusa_naughty:
Jij vindt Babel ongemotiveerd, Luuk?
Bertje for President!

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 06, 2007 7:26 pm

:worshippy:

@ Thomas: Je komt soms wel heel erg laat met bepaalde toppers. Hoe komt dat? Iemand als David Villa is al een tijdje goed bezig. Waarom nomineer je hem nu pas?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 06, 2007 7:28 pm

Dan doe je het toch zelf?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 7:46 pm

Rishi schreef:@ Thomas: Je komt soms wel heel erg laat met bepaalde toppers. Hoe komt dat? Iemand als David Villa is al een tijdje goed bezig. Waarom nomineer je hem nu pas?
Ik weet natuurlijk al een tijdje dat Villa een topper is, maar ik hem de laatste weken pas weer regelmatig zien spelen. Hij heeft ook een tijdje -net als al zo'n beetje al z'n teamgenoten- gekwakkeld met een blessure.

PS Was deze....
Rishi schreef::worshippy:
...ook voor mij? :bis:

Kaboem

Bericht door Kaboem » di feb 06, 2007 8:00 pm

Hebberd!
Bertje for President!

cHr

Bericht door cHr » do feb 22, 2007 2:23 pm

Goedenmiddag AT-ers,

Ik zou graag de volgende speler willen nomineren, het betreft een verdediger van Nederlandse bodem die actief is in Nijmegen, Mark Otten.

Mark Otten

Afbeelding

Bezig aan een ongekend sterk, maar onderschat seizoen. Begon het jaar als middenvelder, wat niet zijn beste positie is, en werd genadeloos afgekraakt. Hij raakte zelfs een tijdje zijn basisplaats kwijt, maar De keizer van Brakkenstein knokte zich terug.

Mario Been leek te beseffen dat een wedstrijd zonder deze strijder op zeker een nederlaag zou betekenen. Hij wist daarom niet hoe snel hij Otten weer op moest stellen. In de 6 wedstrijden die de heer Otten niet mee deed dit seizoen pakte de Nijmeegse trots geen enkel punt. Vanaf het moment dat Otten op zijn favoriete positie werd gepositioneerd - centrale verdediger - begon het team van Been aan een indrukwekkende opmars.

NEC kreeg complimenten van haar aartsrivaal (Vitesse dus). En dan was het ook nog eens Aad de Mos, die nooit te zuur is om de tegenstander te kleineren, die de loftrompet opstak over NEC. Eindelijk had de beste man eens een Nederlands team gezien dat uitstekend kon verdedigen, niet verrassend was het dan ook dat Mark Otten de verdediging leidde. Als een ware gigant heerste hij over de Nijmeegse defensie, en hij zorgde er persoonlijk voor dat Danko Lazovic zijn minste wedstrijd van het seizoen speelde.
Hij werd beloond met zijn eerste uitverkiezing in het team van de week van de VI, die hem de hemel in prees. Nu heeft onze grote vriend het zelfs voor elkaar gekregen om wederom het elftal van de week te halen, en dat nog wel als verdediger tegen RKC. Dan kan het niet anders, dan dat hij het subliem heeft gedaan. Opvallen terwijl je nauwelijks iets te doen krijgt, deze kwaliteit is alleen de allergrootsten van deze aarde gegeven.
Rijkhalzend kijkt heel Nederland uit naar het debuut van König Otten bij de Nederlandse mannschaft.

Mark Otten speelde tot dusver 19 van de 25 competitiewedstrijden en voldoet daarmee aan de norm van 70%.
"Not even fire can stop us"

Was getekend: Zlatan Ibrahimovic

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do feb 22, 2007 2:54 pm

Deze week maar van 1 speler genoten! Wat een techniek, snelheid, doelgericht, schotkracht gewoon geweldig. Ik heb het natuurlijk over Porto speler:
Ricardo Andrade Quaresma Bernardo

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 22, 2007 4:23 pm

Quaresma is inderdaad een mooie, stijlvolle speler, ZSoG. Hij lijkt ook een stuk volwassener en standvastiger dan in z’n periode bij Barcelona.

Beloki

Bericht door Beloki » do feb 22, 2007 5:01 pm

cHr, word je af en toe niet moe van jezelf?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Plaats reactie