Belgie

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Feest

Re: Belgie

Bericht door Feest » wo jul 01, 2009 8:54 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 4:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 01, 2009 9:05 pm

Haha het schokeffect van de Bloempot.

martijn401

Bericht door martijn401 » do jul 02, 2009 8:17 am

AA Gent-speler Ruiz: 'Ik wil graag naar SC Heerenveen'

02/07/2009 08:37

SC Heerenveen lijkt de belangrijkste gegadigde om Bryan Ruiz van AA Gent over te nemen. De aanvaller is echter in trek bij meerdere clubs en heeft een fors prijskaartje om zijn nek hangen.

'Ik heb Trond Sollied eerder als trainer gehad in Gent en vind hem een uitstekende coach', vertelt Ruiz aan De Telegraaf. 'Hij hanteert bovendien een speelwijze waarin ik het best tot mijn recht kom: als linkeraanvaller in een 4-3-3 systeem. Ik wil graag naar Heerenveen maar er zijn meer clubs geïnteresseerd.'

Ruiz heeft zijn derde seizoen erop zitten bij AA Gent. De 23-jarige Costa Ricaanse international maakte grote indruk in de Belgische competitie. Volgens het voetbalprogramma Studio 1 is de sierlijke linkspoot alleen in mindere doen als hij terugkomt van een zware trip met zijn nationale ploeg. Afgelopen seizoen hield hij onbewust Standard Luik in de titelrace door op de laatste speeldag een strafschop te missen tegen de latere kampioen.

Zijn goede spel heeft van meerdere clubs de interesse gewekt. AZ, FC Twente, en 1899 Hoffenheim volgen Ruiz op de voet.
vi.nl

peter

Bericht door peter » do jul 02, 2009 8:31 am

Fors prijskaartje? Miljoentje of 4?

Hij ziet zichzelf als een linkeraanvaller in een 4-3-3 systeem. Tsja, ik had het wel geweten als Ajax zijnde.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jul 02, 2009 8:33 am

Ach, als hij in Heerenveen speelt komt ie volgend jaar wel een keer in beeld bij de scouts van Ajax.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 02, 2009 10:00 am

Peter schreef:Hij ziet zichzelf als een linkeraanvaller in een 4-3-3 systeem. Tsja, ik had het wel geweten als Ajax zijnde.
Op die positie speelt Eli... uh Sulejmani al, toch?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » do jul 02, 2009 10:54 am

Inderdaad daar speelt Sulejmani al, maar dat zeg ik al tijden. Overbodig om dan die peperdure Elia te strikken, maar als Ajax toch per sé een linksbuiten wil halen, dan heb ik liever een goedkopere optie. Ruiz is dat en is ook nog eens multifunctioneel. Geeft een besparing van een miljoentje of 5, waardoor je ook wat meer ruimte hebt om op andere posities wat broodnodige versterking te halen.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 02, 2009 11:01 am

Doe niet zo slim, Peter. Geld moet rollen. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 02, 2009 12:31 pm

Peter schreef:Inderdaad daar speelt Sulejmani al, maar dat zeg ik al tijden. Overbodig om dan die peperdure Elia te strikken, maar als Ajax toch per sé een linksbuiten wil halen, dan heb ik liever een goedkopere optie. Ruiz is dat en is ook nog eens multifunctioneel. Geeft een besparing van een miljoentje of 5, waardoor je ook wat meer ruimte hebt om op andere posities wat broodnodige versterking te halen.
Hoezo versterken op andere posities?
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » za jul 25, 2009 10:36 am

Koster: "We hebben veel te weinig kwaliteit"
Geschreven op zaterdag, 25 juli om 10:35

Met de overwinning van afgelopen zondag op AZ leek er sprake te zijn van een ommekeer in de dramatische voorbereiding van Club Brugge op het nieuwe seizoen. Vrijdag was het echter weer raak. De oefenwedstrijd tegen MSV Duisburg, uitkomend in de tweede klasse van Duitsland, werd kansloos met 3-0 verloren. Voor coach Adrie Koster is het nu wel duidelijk: "We hebben dringend versterking nodig." Sandro Wagner bezorgde de Bruggelingen voor rust een dubbele achterstand. Rostand Dorge Kouemaha maakte tien minuten voor tijd het derde en laatste doelpunt. "De speeltijd is voorbij. Zoals beloofd heeft iedereen zijn kans gekregen. De realiteit leert dat dit niet voldoende is. Ik kreeg de bevestiging van wat ik vermoedde: er is te weinig kwaliteit", vindt de trainer van Club Brugge in Het Laatste Nieuws.

"Zonder kwaliteitsinjectie zullen we tekort schieten. We moeten niet op zoek gaan. De namen van de nieuwe spelers die we erbij willen, staan genoteerd." De overwinning op AZ was opmerkelijk genoeg de enige zege in de gehele voorbereiding. Koster maakte onlangs de overstap van Jong Ajax naar Club Brugge. Alhoewel hij ook over enkele aanbiedingen uit Nederland beschikte, ging hij toch in op de avances van Club.

VZ
Hou vol Koster. Nog een maandje. ;)

Duke

Bericht door Duke » zo aug 02, 2009 9:44 pm

Koster opent bij Brugge met zege

CHARLEROI - Adrie Koster heeft zijn eerste overwinning als trainer van Club Brugge binnen. De Belgische ploeg van de Nederlandse trainer won zondag de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen met 2-1 bij Charleroi.

Vadis Odjidja en Nabil Dirar maakten de doelpunten voor Brugge.

Charleroi beëindigde het duel met slechts acht spelers. Drie man van de thuisploeg werden uit het veld gestuurd met een rode kaart. Zo kon Abdelmajid Oulmers inrukken na een slaande beweging richting Ryan Donk, die de hele wedstrijd speelde in de verdediging van Club Brugge.

Anderlecht maakte zaterdag in de Belgische eerste klasse ook geen fout. Dankzij doelpunten van Mbark Boussoufa en Marcin Wasilewski won de ploeg uit Brussel met 2-0 van KV Kortrijk. Standard Luik, dat afgelopen seizoen in een play-off met Anderlecht de titel greep, verspeelde vrijdag twee punten tegen Sint Truiden (2-2). KSV Roeselare, de club van trainer Dennis van Wijk, speelde zaterdag gelijk tegen Germinal Beerschot (1-1).
www.sportwereld.nl

Salvador Dali

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di aug 04, 2009 10:48 am

sportweek.nl schreef:'Ook Liverpool ziet Real Madrid-doelwit Defour wel zitten'
Op zondag kwam al het bericht naar buiten dat Real Madrid de jonge Belg Steven Defour (foto) in de gaten houdt, nu lijkt ook Liverpool interesse te hebben in de spelverdeler van Standard Luik. Liverpool-manager Rafael Benitez zou Defour zien als een adequate vervanger voor de waarschijnlijk naar Real Madrid vertrekkende Xabi Alonso, aldus The Daily Mail.

De 21-jarige Defour heeft nog een doorlopend contract bij de kampioen van België, maar zou voor een bedrag van twintig miljoen euro mogen vertrekken. De getalenteerde middenvelder werd eerder al in verband gebracht met clubs als Everton en Aston Villa, maar Defour wil zijn huidige ploeg slechts verlaten voor een absolute topclub. (SC)

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di aug 04, 2009 1:30 pm

Op Belgische tt was gisteren te lezen dat ze Defour niet laten gaan en Defour lijkt me een enorme brave hendrik want die wist te melden dat Real zn droomclub is maar dat het bestuur van Standard wel wist wat het beste voor hem was en dat ie dan wel blijft als ze hem niet willen verkopen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo aug 30, 2009 8:40 pm

Witsel. :kots:

Rooie

Bericht door Rooie » zo aug 30, 2009 8:44 pm

Ik zet niet de foto erbij, maar de link, vervelend beeld:
http://www.sporza.be/polopoly_fs/1.5893 ... 445802.jpg

http://i29.tinypic.com/33e1wfd.gif :kots:

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » zo aug 30, 2009 8:56 pm

Gatverdamme

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 30, 2009 9:04 pm

Was Polák de ongelukkige?

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo aug 30, 2009 9:04 pm

Afbeelding
Kijk hoe Witsel nog zijn wenkbrauwen fronst na die moordtackle op Wasil. Bah. Echt geen woorden voor. Idioot.

Rooie

Bericht door Rooie » zo aug 30, 2009 9:05 pm

Enganche schreef:Was Polák de ongelukkige?
Wasilewski de ongelukkige, Polak schijnt daarna weer iets te hebben opgelopen.

peter

Bericht door peter » zo aug 30, 2009 9:07 pm

Dit verdient serieus een seizoen schorsing. Walgelijke actie. Een bewussie ook.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 30, 2009 9:07 pm

Ik kan er niet naar kijken, maar toch moet het. Wat kan zoiets er toch vreselijk onnatuurlijk uitzien.

Duke

Bericht door Duke » zo aug 30, 2009 9:07 pm

Zware beenbreuk voor Wasilewski na tackle Witsel

Pijnlijk tafereel in de 26ste minuut van Anderlecht-Standard: door een grove fout van Alex Witsel werd Marcin Wasilewski zwaar getackeld. De Pool moest worden afgevoerd met wat vermoedelijk een zeer zware beenbreuk is. Er is sprake dat het gaat om een open breuk.

Witsel kreeg voor zijn overtreding terecht een rode kaart, zodat Standard verder moest met tien man. Toch was Anderlecht aanvankelijk benadeeld, want door de shock van het gebeuren speelde het elftal minder sterk. Anderlecht herpakte zich echter, zodat de eerste speelhelft met 1-1 werd afgesloten.

Eerder in de match ging het er al stevig aan toe. Jan Polak moest worden vervangen na een tackle van Igor De Camargo.

Onrust in de buurt

De opgehitste sfeer sloeg meteen ook over naar de buurt rond het stadion. Supporters van Anderlecht kwamen nog tijdens de wedstrijd oog in oog te staan met de ordediensten. Die moesten in de omliggende straten de sproeiwagen inzetten om de gemoederen te bedaren.

Toen Wasilewski kort na de rust in de ziekenwagen gedragen werd, gebeurde dat onder luid gejoel van de Anderlechtaanhang. Nadien werd het weer kalmer.
www.sportwereld.be

Salvador Dali

Beloki

Bericht door Beloki » zo aug 30, 2009 9:33 pm

Gad-ver-damme. Een bewussie idd. Walgelijk.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 30, 2009 9:40 pm

Vanaf het moment dat het slachtoffer weer kan voetballen een jaar niet laten spelen. Dus gewoon lekker 2 jaar schorsen. Walgelijk gewoon!
IK GELOOF!!!!!!

martijn401

Bericht door martijn401 » ma aug 31, 2009 8:18 am

Echt te smerig voor woorden. En daarna gewoon lekker door voetballen ..

Plaats reactie