Belgie

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

roelf

Re: Belgie

Bericht door roelf » za jun 13, 2009 2:24 am

Of het de vraagstelling is geweest, ofdat het een juiste afspiegeling is van de maatschappij of zo, wat maakt het in vredesnaam uit? Hoe belangrijk is het om dat buiten te hangen?
hallo, ik ben Roelof, homo en rechtsback??? of hallo, ik ben Roelof, vlees-eter/vegetarier en rechtback? Sommige dingen hoef ik niet te weten. Trap nou maar gewoon tegen die bal aan.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jun 16, 2009 9:55 am

Anthony Van Loo ondergaat verdere testen aan zijn hart

Anthony Van Loo beseft dat zijn leven zondag gered werd door zijn defibrillator. Maar hij en zijn ouders blijven optimistisch voor het vervolg van de carrière van de belofteninternational.

Zondagavond was Van Loo te aangeslagen door de gebeurtenissen om te reageren. Gisterenochtend stuurde hij wel een eerste boodschap rond via Facebook, de populaire sociale netwerksite.

'Bedankt voor de steun en de sms'jes... Nu terug alles in orde', liet Van Loo weten. Gevolgd door een knipogend gezichtje.

Intussen was zijn verhaal al groot nieuws op nieuwssites over de hele wereld. In de namiddag ging het jeugdproduct van Club Brugge naar Brussel bij professor Brugada. 's Avonds kon Van Loo opnieuw via Facebook meer nieuws geven.

'Ik heb gisteren een hartstilstand gekregen tijdens een wedstrijd. Mijn hart stond een viertal seconden stil. Erna heb ik een shock gekregen van mijn inwendige defibrillator! Ben terug bij bewustzijn gekomen erdoor. Gelukkig maar. En nu voel ik me terug normaal. Wel een niet normale hartslag gehaald van 400 per minuut!'

Van Loo wilde voor het overige nog niet te uitgebreid ingaan op de gebeurtenissen. 'Ik ging achter de bal aan', vertelde hij over het moment zelf. 'Plots voelde ik me niet goed. Ik greep naar mijn hoofd en ging tegen de grond. Voor de rest weet ik er niets meer van. De defibrillator heeft zijn werk gedaan. In het ziekenhuis werd ik zot. Ik voelde me prima. Ik wilde terug naar het stadion om te vieren met mijn ploegmaats.'

'Alles is terug positief', zei Van Loo nog nadat hij bij dokter Brugada was langs geweest. 'Donderdag volgen er testen en dan zal ik meer te weten komen. Ik kan er echt nog niet veel over zeggen nu.'

De opluchting was echter bijzonder groot bij Van Loo en zijn ouders. 'Volgens de dokter was alles in orde en mag hij wellicht verder blijven voetballen', zei moeder Marinka. 'We zullen straks ook niet bang zijn als we Anthony weer op het veld zien staan. We zijn helemaal gerustgesteld door dokter Brugada. Die heeft een duidelijke en goede uitleg gegeven aan Anthony. Van man tot man.'

De moeder en vader van Anthony zaten op Schiervelde in de tribune voor de match van hun zoon tegen Antwerp.

'Ik was net even naar het toilet toen het gebeurde. Mijn man zag het wel gebeuren', doet Marinka haar verhaal. 'Plots zag hij Anthony neervallen. We zijn meteen samen naar beneden gelopen, naar Anthony. Intussen was hij al weer bij zijn positieven en werd hij naar de kleedkamer gebracht. De opluchting was groot. Mijn man is meegereden met de ambulance naar het ziekenhuis. Daar hebben ze meteen een echografisch onderzoek gedaan. Een uurtje later waren ze al terug aan het stadion. Het leek alsof er niets gebeurd was.'

Broer Angelo gestopt na hartproblemen

Terwijl zijn ploegmaats het behoud nog wat langer vierden, keerde Van Loo met zijn ouders terug naar huis.

'We hebben er niet veel meer over gesproken', zegt moeder Marinka. 'Eigenlijk praten Anthony en zijn broer Angelo er niet graag over. Bij Angelo werden vier jaar problemen aan zijn hart vastgesteld en hij is daardoor moeten stoppen met voetballen (bij derdeklasser Maldegem, red.) . Anthony niet, omdat het bij hem geen hartritmestoornissen zijn maar een ander probleem. We wisten dat dit kon gebeuren bij Anthony. Alles is onder controle, al mag dit natuurlijk niet elke week voorvallen. Maar Anthony wil absoluut blijven voetballen.'
www.sportwereld.be

De beelden: http://www.youtube.com/watch?v=0NLMuyEn ... r_embedded
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jun 17, 2009 7:06 pm

A3 Koster is vandaag gepresenteerd bij Club Brugge: http://www.clubbrugge.be/nl/nieuws/video

Benieuwd hoe hij het daar gaat doen. Niet echt goed, ben ik bang. :smallgrin.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do jun 18, 2009 3:32 pm

Jöhnk schreef:A3 Koster is vandaag gepresenteerd bij Club Brugge: http://www.clubbrugge.be/nl/nieuws/video

Benieuwd hoe hij het daar gaat doen. Niet echt goed, ben ik bang. :smallgrin.gif:
Ik geef hem 5 maand. :ajaxsmiley.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jun 18, 2009 3:44 pm

Dat is toch echt wel heel opvallend hoor. Club Brugge is gewoon één van de drie grote clubs in België. En op basis waarvan komen ze dan bij iemand als Koster uit?

Het is vast een aardige kerel en ik wil ook nog wel geloven dat het een prima veldtrainer is. Maar zijn enige ervaring op een wat hoger niveau is bij Ajax en dat was nou niet echt een succes.
Nil volentibus arduum

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do jun 18, 2009 8:21 pm

Alle trainers die bij Ajax geen succes waren komen nog wel aardig terecht. Zou geen uitzondering kunnen noemen. Misschien een van de weinige redenen waarom trainers er nog in durven stappen.
Ajax!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jun 18, 2009 8:30 pm

Wouters: Nooit meer hoofdtrainer
Blind: Nooit meer hoofdtrainer
Olsen: Sindsdien geen club meer getraind
vBasten: Nooit meer hoofdtrainer (gok ik)
Co Adriaanse: terug naar de subtop en van daaruit wereldreiziger
HtC: na een debacle bij Chelsea nu bij Panathinaikos bezig
De interimmers zoals Westerhof pik ik dan niet mee.

Als je dit wel aardig noemt...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do jun 18, 2009 8:46 pm

Wat 'aardig' betreft: het is maar hoe hoog je de lat legt. Club Brugge vind ik prima in dit rijtje passen.
Ajax!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do jun 18, 2009 8:58 pm

Koster kwam natuurlijk uit een andere situatie. Was een nobody en werd nog 'bijna' kampioen. Bij andere trainers noemde men dat gewoon een verloren kampioenschap.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jun 18, 2009 9:06 pm

Achteraf gezien heeft Koster het ook niet zo heel slecht gedaan vind ik, toen leek het wel zo maar na een jaartje MvB moet ik toch tot de conclusie komen dat het onder Koster allemaal toch wat beter was.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » do jun 18, 2009 9:20 pm

Dat Blind nooit meer hoofdtrainer van Ajax wordt hoop ik ook, maar ik vrees het ergste. Als Sparta t.z.t. weer eens een nieuwe trainer zoekt moet Ajax Blind vooral niet tegenhouden.

De rest werd bondscoach van de denen, kreeg een jaar lang de kans bij Porto (een bijhoorlijke vooruitgang t.o.v. Ajax), en kwam terecht bij het ook niet verkeerde Panathinaikos. En Koeman heeft Benfica, PSV en Valencia zo gek gekregen dat ze hem een contract toeschoven. Je denkt toch niet dat Benfica en Valencia de trainer van Vitesse binnenhalen?

Blijven Wouters en van Basten over, waarbij je bij van Basten nog maar moet afwachten waar ie zich nog naar binnen weet te lullen als de golfbaan gaat vervelen. Het duurt nog twintig hele lange jaren voor ie op pensioenleeftijd is.

Koster naar Club Brugge? Das te hoog gegrepen voor hem, maar een rampjaar Ajax op je CV opent deuren die na een succesjaar bij RKC gesloten blijven.
Peter schreef:Wouters: Nooit meer hoofdtrainer

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr jun 19, 2009 2:36 pm

Peter schreef:Wouters: Nooit meer hoofdtrainer

Porto vond ik anders een echte topclub!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 19, 2009 2:48 pm

Lijkt mij ook. Porto is niets minder dan Ajax.

En momenteel één van de leukste clubs in Europa, vind ik. Natuurlijk maakt al dat zwarte geld in Portugal het allemaal wat makkelijker, maar het is toch een grote club in een kleine competitie die zich door middel van goed beleid handhaaft. Spelen ook mooi voetbal. Drie spitsen, aanvallend, technisch.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 22, 2009 8:24 pm

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jun 22, 2009 8:30 pm

Hij heeft de vorm al meteen te pakken:
Koster sprak voor de training eerst nog de spelersgroep toe. "Mijn eerste boodschap was dat elk seizoen nieuwe kansen biedt", zegt de ex-Ajax-coach.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 22, 2009 10:04 pm

We missen hem in de OD-topic!
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jun 27, 2009 3:40 pm

A3 heeft zijn eerste aankoop gedaan: Ryan Donk komt voor vier jaar naar Brugge.

Khraa

Bericht door Khraa » za jun 27, 2009 4:31 pm

Geen verkeerde voor Brugge denk ik. Als je hem aan t voetballen krijgt. Talent heeft ie wel, maar hij lijkt wel niet te willen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 01, 2009 10:29 am

Let op. Mocht er nog een Nederlandse club zijn die Bryan Ruiz wil aantrekken, dan moet het nu. Anders is het te laat.

Standard: 'Niemand mag vertrekken'

Hoewel meerdere spelers van landskampioen Standard interesse genieten uit het buitenland, mag niemand vertrekken. Dat vertelde directeur Pierre François in de kranten van Concentra. Behalve Milan Jovanovic, hij wordt deze week nog verwacht in Stuttgart voor medische testen.

'Vorig weekend kwamen we niet tot een akkoord met Stuttgart', legt François uit. 'We hoeven niet eender welk bod te aanvaarden. We willen hem zijn transfer gunnen, maar voor een bedrag dat genoeg respect toont voor Standard.'

Als de deal rond geraakt, richt Standard zijn pijlen waarschijnlijk op Bryan Ruiz van AA Gent.

'Standard zal niet zomaar ineens drie miljoen euro neertellen. Sinds ik hier ben is Steven Defour de speler waarvoor we het meeste betaalden: 1,5 miljoen euro. We zijn niet geneigd om dat zomaar te veranderen.'

Zelfde budget als RC Genk

De landskampioen wil zijn verblijf in de kop van het klassement ook in de toekomst zeker stellen en verhoogde zijn budget van 23 miljoen euro naar 25 miljoen.

'Daarmee komen we op gelijke hoogte met Genk, maar zijn we nog een stuk verwijderd van Anderlecht en Club Brugge. Vorig seizoen hadden we 5,5 miljoen euro sponsorinkomsten, al 1 miljoen meer dan het seizoen ervoor. Nu hebben we nog betere voorwaarden kunnen afdwingen.'
sportwereld.be

LucaS

Bericht door LucaS » wo jul 01, 2009 10:32 am

Wat is het financiele verschil tussen Belgie en Nederland gigantisch zeg.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 01, 2009 10:34 am

Waarom denk je dat al die Belgen hier spelen? Vanwege de stroopwafels?

In de tachtiger jaren was het andersom. Toen gingen Nederlanders in België spelen want daar was het zo gemoedelijk, hehe. :smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo jul 01, 2009 10:35 am

Dat zo'n Defour daar nog zit dan.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 01, 2009 10:37 am

Die is de slimste niet.

Hij verdient daar minder dan hij in Nederland zou krijgen, maar Standard is beter dan Ajax en speelt CL. En straks gaat hij direct naar Engeland voor de hoofdprijs. Dat hebben ze daar namelijk wel door: dat je de beste spelers moet vasthouden tot de grote clubs zich melden.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jul 01, 2009 10:42 am

Standard stelt ook niet zoveel voor, hoor. Gingen er in de UEFA cup hard af tegen Braga en het spel is vaak niet om aan te zien.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 01, 2009 10:45 am

Tja, dat zegt dan wat over Ajax.

Plaats reactie