Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 12, 2006 11:04 pm

3-1 Ronaldinho schiet weer een fantastische vrije trap op de laat, waarna Saviola simpel kan inkoppen.

Dinho laat het weer eens zien tegen een ploeg van formaat in Spanje. Inmiddels is hij als niet-spits gedeeld topscoorder van La Liga en heeft hij in vijf verschillende wedstrijden gescoord. En dan laten we z'n assists nog even buiten beschouwing.

Van Nistelrooij scoorde tot nu toe als echte spits maar tegen drie verschillende ploegen, waarvan eentje inderdaad Barcelona. Erg knap. :xyxthumbs: In het meerendeel van de overige wedstrijden liet hij het afweten. Ik wil hier niet mee zeggen dat Van Nistelrooij het niet gaat maken. Dat valt nog te bezien. Ik wil alleen aangeven dat hij nog van alles te bewijzen heeft.

Frank

Bericht door Frank » zo nov 12, 2006 11:56 pm

Sorry hoor Thomas, maar Van Nistelrooy heeft zich al bij elke club waar hij gespeeld heeft bewezen. Dat zal hij ook bij Madrid doen, als dat al niet het geval is. Mijns insziens ben je nu een beetje aan het zoeken. ;)

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma nov 13, 2006 12:07 am

Hij heeft nog bij geen 1 club gefaald dat is waar ja.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 13, 2006 12:08 am

Frank schreef:Sorry hoor Thomas, maar Van Nistelrooy heeft zich al bij elke club waar hij gespeeld heeft bewezen. Dat zal hij ook bij Madrid doen, als dat al niet het geval is. Mijns insziens ben je nu een beetje aan het zoeken. ;)
Ik zeg niet dat hij het niet gaat doen. Ik geef alleen, ondersteund door feiten/statistieken en mijn kijk op z'n spel, aan dat het nog niet zover is. Als je ziet hoe Ronaldinho bekritiseert wordt en hoe de loftrompet over Van Nistelrooij uitgestoken wordt slaat het echt nergens op.

Geloof het of niet, ik ben geen Van Nistelrooij-hater. :blush:

Jesse

Bericht door Jesse » ma nov 13, 2006 12:19 am

Ronaldinho is in mijn ogen ook gewoon een spits.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 13, 2006 12:24 am

No way. Hij staat er niet voor de goals, krijgt bijna nooit een steekpass van z'n medespelers waardoor hij 1 op 1 met de keeper komt, positioneert zichzelf vrijwel nooit in het strafschopgebied, krijgt altijd de bal om de aanval op te bouwen en is de creatiefste speler van Barcelona. Ronaldinho is aanvaller, maar geen spits.

Baseman

Bericht door Baseman » ma nov 13, 2006 8:26 am

Het heeft inderdaad erg veel nut om Ronaldinho te gaan vergelijken met VN, twee niet vergelijkbare spelers...

VN is een doelpuntenmaker en vooralsnog presteert hij gewoon goed in een erg slecht draaiend team ! Zoals VN eigenlijk altijd en overal goed presteert, misschien is hij niet altijd even constant maar aan zijn doelpuntenproductie kunnen weinig spitsen tippen.

Maar ja, met 4-1 winnen en alle 4 de doelpunten scoren telt blijkbaar alleen als je dat tegen een andere topclub doet :roll:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 13, 2006 10:17 am

Thomas staat echt geen onzin te verkopen, hoor. Hij geeft gewoon aan dat Van Nistelrooy zich nog niet bewezen heeft en ik vind dat hij gelijk heeft. Er zijn dan ook nog genoeg wedstrijden om zich wel te bewijzen. Maar het is een beetje kinderachtig om Thomas allemaal onzin als een gekleurde bril te verwijten, terwijl hij er niets aan kan doen dat een stelletje stresskoppen gelijk in de verdediging schiet. Thomas komt met statistieken aanzetten en anderen beginnen onzin uit te kramen als "de statistieken liegen niet" en "hij faalt helemaal niet". Thomas zegt ook niet dat hij faalt, alleen dat hij zich nog niet bewezen heeft.

Van Nistelrooy kan beter en dat komt vast nog wel.

jabu

Bericht door jabu » ma nov 13, 2006 10:23 am

Ik vind Thomas ook een aardige jongen :evil:

Messi ligt er overigens misschien 3 maanden uit.

Baseman

Bericht door Baseman » ma nov 13, 2006 12:09 pm

Thomas verwijt VN dat hij te weinig laat zien, apart om dat te zeggen van de huidige topscoorder in de PD.
Daarna vergelijkt hij hem met Ronaldinho, maar het lijkt me duidelijk dat ten eerste Ronaldinho absolute wereldtop is en ten tweede een heel ander type speler is. Vergelijken heeft dus totaal geen nut.

Ook gaat Thomas voorbij aan het feit dat Real voor geen meter draait en VN afhankelijk is van zijn teamgenoten, dat maakt zijn productie juist des te knapper.

Maar ieder zijn mening...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 13, 2006 12:23 pm

Baseman schreef:Thomas verwijt VN dat hij te weinig laat zien, apart om dat te zeggen van de huidige topscoorder in de PD.
Scorebordjournalistiek dus. In het overgrote deel van de wedstrijden in de Primera presteerde hij niet naar behoren. Of zou jij helemaal blij zijn met Farfan als hij bijvoorbeeld alleen in de tien wedstrijden tegen ADO, Sparta, Excelsior, NAC en RKC 20 keer zou scoren en daarnaast niet of amper?
Baseman schreef:Daarna vergelijkt hij hem met Ronaldinho, maar het lijkt me duidelijk dat ten eerste Ronaldinho absolute wereldtop is en ten tweede een heel ander type speler is. Vergelijken heeft dus totaal geen nut.
Ik vergeleek ze met elkaar omdat Ronaldinho de laatste tijd afgekraakt wordt terwijl Van Nistelrooij de hemel ingeprezen wordt.
Baseman schreef:Ook gaat Thomas voorbij aan het feit dat Real voor geen meter draait en VN afhankelijk is van zijn teamgenoten, dat maakt zijn productie juist des te knapper.

Maar ieder zijn mening...
Real staat slechts drie punten achter Barcelona en doet het in de CL beter.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma nov 13, 2006 12:25 pm

Scorebordjournalistiek. ;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 13, 2006 12:26 pm

Baseman schreef:Maar ja, met 4-1 winnen en alle 4 de doelpunten scoren telt blijkbaar alleen als je dat tegen een andere topclub doet :roll:
Heb ik nergens gezegd. Het is een uitstekende en speciale prestatie. Maar het was wel maar Osasuna. Een van de mindere goden van Spanje. Je kan het niet alleen tegen dat soort clubs laten zien. Er zijn veel betere en taaiere tegenstanders, waar tegen Real RvN nodig zal hebben.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 13, 2006 12:27 pm

Jöhnk schreef:Scorebordjournalistiek. ;)
Dat wel. Wat geen scorebordjournalistiek is is dat Barcelona ook nog regelmatig voor geen meter draait.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 13, 2006 1:14 pm

Maar Thomas hij heeft dus ook tegen Barca gescoord, dat geef je toch zelf aan. Verder heeft ie ook in de Champions League al gescoord. Hoezo alleen tegen de kleintjes?

Verder vergelijk je Ronaldinho met v. Nistelrooy waar het je goed uitkomt, om dan weer te zeggen dat ze onvergelijkbaar zijn... En dat de kritiek (en dus ook verwachtingspatroon) groter is bij de winaar van de gouden bal dan bij een spits die na een moeilijke periode bij een nieuwe club begint, is gewoon logisch hoor.

Naar mijn mening doet v. Nistelrooy het gewoon erg goed.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 13, 2006 5:47 pm

Mr. Ajax schreef:Maar Thomas hij heeft dus ook tegen Barca gescoord, dat geef je toch zelf aan. Verder heeft ie ook in de Champions League al gescoord. Hoezo alleen tegen de kleintjes?
In de CL scoorde hij tegen Steaua en Kiev. Niet bepaald Europese grootmachten.

Van Nistelrooij staat er om met regelmaat te scoren. Tot nu toe gebeurde dat in 3 van de 10 competitiewedstrijden en in 2 van de vier CL-wedstrijden. 5 Uit de 14 lijkt me wat te weinig. Knap dat hij er in de wedstrijden dat hij scoorde dan ook meteen zo veel maakt. Maar als ik Real-supporter zou zijn zou ik het liefst zien dat hij in meer dan de helft van de wedstrijden scoort en dan met regelmaat tegen echt lastige ploegen.
Mr. Ajax schreef:Verder vergelijk je Ronaldinho met v. Nistelrooy waar het je goed uitkomt, om dan weer te zeggen dat ze onvergelijkbaar zijn... En dat de kritiek (en dus ook verwachtingspatroon) groter is bij de winaar van de gouden bal dan bij een spits die na een moeilijke periode bij een nieuwe club begint, is gewoon logisch hoor.
Ronaldinho is geen spits, maar scoorde tot nu toe even vaak als Van Nistelrooij. Volgens de denkwijze van bijvoorbeeld Peter, dat je blijkbaar geen kritiek mag hebben op de topscorer van de Primera Division (gechargeerd, ik weet het ;) ), doet Ronaldinho het dus al helemaal geweldig en slaat de kritiek die hij krijgt helemaal nergens op. :hypocrite:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma nov 13, 2006 7:22 pm

Precies. Als je topscorer bent van een topcompetitie, dan is er geen reden tot kritiek.

Verder wel mooi dat Ronaldinho weer een vrije trap er in prikt. Mag ook wel na 100 vrije trappen.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 13, 2006 7:31 pm

In de CL scoorde hij tegen Steaua en Kiev. Niet bepaald Europese grootmachten.

Van Nistelrooij staat er om met regelmaat te scoren. Tot nu toe gebeurde dat in 3 van de 10 competitiewedstrijden en in 2 van de vier CL-wedstrijden. 5 Uit de 14 lijkt me wat te weinig. Knap dat hij er in de wedstrijden dat hij scoorde dan ook meteen zo veel maakt. Maar als ik Real-supporter zou zijn zou ik het liefst zien dat hij in meer dan de helft van de wedstrijden scoort en dan met regelmaat tegen echt lastige ploegen.

van Nistelrooy heeft tot nu toe gescoord op zowel landelijk als Europees niveau. Tegen de kleintjes maar ook als het erom gaat. Verder speelt ie gewoon goed mee daar, ook volgens Capello zelf.

Kritiek is dan echt niet op z'n plaats hoor.[/i]
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 13, 2006 7:33 pm

Peter schreef:Precies. Als je topscorer bent van een topcompetitie, dan is er geen reden tot kritiek.

Verder wel mooi dat Ronaldinho weer een vrije trap er in prikt. Mag ook wel na 100 vrije trappen.
Dan snap ik niet waarom jij in de tweede alinea van deze post kritiek hebt op Ronaldinho. Hij is immers topscorer van een competitie.

peter

Bericht door peter » ma nov 13, 2006 8:00 pm

Ik heb geen kritiek op zijn functioneren, want een topscorer heeft immers de cijfers aan zijn zijde. Hij scoort nu, dus heeft hij gelijk. Wel zet ik mijn vraagtekens bij het feit dat Ronaldinho alle vrije trappen neemt (en voor een groot deel mist).

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 13, 2006 8:06 pm

En ik zet mijn vraagtekens bij het feit dat Van Nistelrooij bij lange na niet in alle wedstrijden presteert. Wat is nou het verschil?

Bovendien spreken de cijfers/feiten niet zo goed voor RvN als voor Ronaldinho, die in de competitie veel regelmatiger presteert (helemaal in cijfers, maar ook in werkelijke prestaties). De pure doelpuntenaantallen wel, maar er zijn ook andere cijfers waar je naar kan kijken. En dat zijn dus de cijfers waar ik onder andere mee kom.

peter

Bericht door peter » ma nov 13, 2006 8:11 pm

Tuurlijk. Maar het is toch hilarisch om te zeggen dat Van Nistelrooy niet zou presteren? Hij drukt gisteravond 4x af en speelt 3 maanden bij zijn club. Als je het mij vraagt maakt hij een uitstekende start, zeker als je ziet hoe stroef Real het bij Real gaat de laatste jaren. Dat hij voetballend niet prima presteert? Dat kan gebeuren, maar als spits word je afgerekend op het maken van goals. Als we hem daar op afrekenen dan doet hij het gewoonweg prima.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 13, 2006 8:16 pm

Is goed. Ik hoor het wel wanneer de nieuwe spits van Roma eens in de 5 wedstrijden 1,2,3 of 4 doelpunten scoort en verder niet. ;)

peter

Bericht door peter » ma nov 13, 2006 8:18 pm

Als je in Italië 4 goals weet te maken in 1 duel, dan ben je al helemaal een held. Zou ook zo 1,2,3 niet weten wie daar in is geslaagd de laatste jaren. Een Signori schiet me zo te binnen, al weet ik dat ook niet eens zeker. :xyxthumbs:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 13, 2006 8:20 pm

Dus jij zou tevreden zijn wanneer Roma Luca Toni binnen haalt en die in een seizoen eens in de 4 of 5 wedstrijden een paar scoort, voornamelijk tegen clubs als Treviso en Parma? Ik geloof er niets van.

Plaats reactie