Inderdaad, zeg. Wat een paniek hier.GangstaRiB schreef:Wordt behoorlijk overspannen gereageerd zeg...
Als je voor 'brutale aap' (vrij normale uitdrukking) wordt uitgemaakt begin je er ook op te slaan ofzo?

Moderator: mods
Inderdaad, zeg. Wat een paniek hier.GangstaRiB schreef:Wordt behoorlijk overspannen gereageerd zeg...
Als je voor 'brutale aap' (vrij normale uitdrukking) wordt uitgemaakt begin je er ook op te slaan ofzo?
Feiten prevaleren mijns inziens nog altijd boven interpretaties. Ook een type als Wayne Rooney zou ik voor 'aap' uitmaken als hij zo tekeer zou gaan tegen een tegenstander. Kahn heb ik wel 20 keer voor 'aap' uitgemaakt. Betekent andermans (al dan niet onterechte) notie van bepaalde pejoratieven dat ik me in moet houden als een donkere medemens zich onbehoorlijk gedraagt? Dat bewijst wel weer de stelling van Paul Cliteur dat de vrijheid van meningsuiting slechts formeel-juridisch bestaat.Rishi schreef:Tja, als jij me in mijn gezicht uitmaakt voor aap heb je toch echt een groot probleem. Kan je wel leuk de Van Dale erbij halen maar een beetje logisch nadenken kan geen kwaad. Moet je maar niet met zulke achterlijke opmerkingen komen.
Tuurlijk zijn die Inter spelers schandalig bezig. Maar ze oor aap uitmaken...Baseman schreef:Een niet donker iemand uitmaken voor aap zal niemand een zorg zijn, echter een donker iemand uitmaken voor aap kan racistisch zijn (en helaas wordt er ook regelmatig op die wijze gebruik van gemaakt).
Ik sluit me dus aan bij Khraa![]()
Blijft natuurlijk wel staan dat de acties van beide Inter spelers belachelijk waren.
Nou ja, spelen...jullie zijn aanwezigGiacomo Puccini schreef:Hee aap, wij spelen Champions League!
Een elftal apen zou het Real Madrid lastiger hebben gemaakt!Baseman schreef:Nou ja, spelen...jullie zijn aanwezigGiacomo Puccini schreef:Hee aap, wij spelen Champions League!
Oh? Als blikken konden doden....Enganche schreef:Wat er tussen Sacchi en Ibrahimovic gebeurde weet ik niet, maar dat met Strasser is volgens mij gewoon een dolletje.
Een kenmerk van een aap is beperkte zelfcontrole. Als daar op gedoeld wordt dan zit er kennelijk een kern van waarheid in en is het 'compliment' te billiken. Mocht het over een vermeende donkere kleur gaan dan is het een schandalig en kwetsend. Je kunt dus een analyse maken waarom je voor 'aap' wordt uitgemaakt, maar...Rishi schreef:Tja, als jij me in mijn gezicht uitmaakt voor aap heb je toch echt een groot probleem. .
Hahaha nu weet ik dat je me in de zeik neemtwimpey schreef:Bayern laat langs Basel door 2 goals van buitencategorie Schweinsteiger.
Huh? Schweinsteiger heeft toch twee keer gescoord, hoe kun je dat nu ontkennen? Dat Schweinsteiger een speler van buitencategorie is, is een kwestie van smaak, maar niemand kan zeggen dat hij níet bijzonder goed is. Wat is er dan zo verbijsterend aan de uitspraak 'twee doelpunten van buitencategoriespeler Schweinsteiger?Rishi schreef:Hahaha nu weet ik dat je me in de zeik neemtwimpey schreef:Bayern laat langs Basel door 2 goals van buitencategorie Schweinsteiger.