Dit onderschrijft juist zijn punt. Tussen de jaren 60 en de start van de PL zit er een gapend gat in hun prijzenkast.elliquido schreef:Oscarito schreef:Chelsea en City kopen spelers vanwege de overname... what's the difference? Had je begin 1990 verteld dat Manchester United tot de grootste clubs ter wereld ging behoren dan hadden ze je recht in je gezicht uitgelachen. Voor de start van de Premier League was Man Utd eigenlijk onbestaande op het wereldtoneel, zelfs in Engeland waren ze bijlange na niet de beste club.Baseman schreef:Dat is schuld, die ze hebben dankzij de overname.
Heel wat anders dan het maken van verlies, zoals City en Chelsea al jaren doen en wat ondertussen in de honderden miljoenen loopt.
Manchester United is de club van de elite, de marketingpoppetjes van deze wereld. Als er nou een sportclub is die als een bedrijf wordt geleid is het die club wel. Heeft niks meer met sport te maken, des te meer met marketing. En niet onbelangrijk, they sold out! Net als Chelsea en City.
Niet voor niets zijn de eigen fans in opstand gekomen. Tja, niet die vanuit Manchester dan want die zijn bijna allemaal voor City. Nogmaals, what's the difference?
![]()
Manchester United is nou niet mijn favoriete club, maar dit bovenstaande is niet geheel gefundeerd. Verder hebben ze hun marketing goed voor elkaar; als ajacied zou ik daar erg jaloers op zijn. Af en toe tranen in mijn ogen wat ajax allemaal laat liggen aan mogelijkheden.
Helaas is het de laatste jaren schering en inslag wat betreft de overnames.
QPR, blackburn, city , united, chelsea, etc..
Premier League (19x)
1907/08, 1910/11, 1951/52, 1955/56, 1956/57, 1964/65, 1966/67, 1992/93, 1993/94, 1995/96, 1996/97, 1998/99, 1999/2000, 2000/01, 2002/03, 2006/07, 2007/08, 2008/09, 2010/11
FA Cup (11x)
1909, 1948, 1963, 1977, 1983, 1985, 1990, 1994, 1996, 1999, 2004
League Cup (4x)
1992, 2006, 2009, 2010
Community Shield (19x)
1908, 1911, 1952, 1956, 1957, 1965, 1967, 1977, 1983, 1990, 1993, 1994, 1996, 1997, 2003, 2007, 2008, 2010, 2011
Europacup I / UEFA Champions League (3x)
1968, 1999, 2008
Europacup II (1x)
1991
UEFA Super Cup (1x)
1991
Wereldbeker Voetbal (1x)
1999
Wereldkampioenschap voetbal voor clubs (1x)
2008
Engeland en Schotland
Moderator: mods
Engeland en Schotland
Re: Engeland en Schotland
Precies. Schotland en Wales gaan naar Man U, zoals Oostenrijk naar Bayern München gaat. City en 1860 zijn de clubs van de mensen uit die steden.Oscarito schreef: En dan nog is City meer een volksclub en dat zal altijd zo blijven.
Van mij mag City kampioen worden, ik heb niets tegen die club. Ik heb ook niets tegen Chelsea. Wanneer je al tig jaar fan van zo'n club bent, ben je toch superblij wanneer zo'n malloot met een zak geld voorbij komt?!

Dat andere voetballiefhebbers daar dan op neerkijken, begrijp ik niet.
Neuh. Die andere Pool.Duke schreef:Klose vertrekt trouwens naar Arsenal.
My bad.
www.ad.nlPodolski verruilt Köln definitief voor Arsenal
De Duitse aanvaller Lukas Podolski voetbalt vanaf komend seizoen voor Arsenal. De Engelse club van Robin van Persie neemt de 26-jarige international over van 1. FC Köln.
Na wekenlange geruchten over de transfer, bevestigde Podolski die vandaag zelf. 'Arsenal geeft me de mogelijkheid op het internationale podium te spelen', aldus de trefzekere aanvaller.
De in Polen geboren Podolski debuteerde op zijn 18de voor FC Köln. Na een avontuur bij Bayern München keerde hij in 2009 terug bij zijn jeugdliefde. In 180 wedstrijden voor Köln maakte Podolski 86 doelpunten. Voor de nationale ploeg was de 95-voudig international 43 keer trefzeker.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
old trafford 75000 capaciteitwimpey schreef:Precies. Schotland en Wales gaan naar Man U, zoals Oostenrijk naar Bayern München gaat. City en 1860 zijn de clubs van de mensen uit die steden.Oscarito schreef: En dan nog is City meer een volksclub en dat zal altijd zo blijven.
Van mij mag City kampioen worden, ik heb niets tegen die club. Ik heb ook niets tegen Chelsea. Wanneer je al tig jaar fan van zo'n club bent, ben je toch superblij wanneer zo'n malloot met een zak geld voorbij komt?!![]()
city 47000 capaciteit
inwoners manchester 500.000
inwoners greater manchester 2.2 miljoen
Ik geloof dus niet zo in de mening dat er bij city meer "citizens" komen dan bij Man U.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Engeland en Schotland
Dat is wel een feit. In Manchester heb ik veel Man U supporters gesproken en die onderschreven dat veel supporters uren onderweg zijn om naar Man U te komen en dat Man C substantieel meer supporters uit de stad en directe omgeving zelf heeft. Daarnaast sprak ik er zo'n 10 verschillende in de Metrolink en daarvan kwamen er 8 (!) op meer dan 2 uur reizen buiten Manchester vandaan.elliquido schreef:old trafford 75000 capaciteitwimpey schreef:Precies. Schotland en Wales gaan naar Man U, zoals Oostenrijk naar Bayern München gaat. City en 1860 zijn de clubs van de mensen uit die steden.Oscarito schreef: En dan nog is City meer een volksclub en dat zal altijd zo blijven.
Van mij mag City kampioen worden, ik heb niets tegen die club. Ik heb ook niets tegen Chelsea. Wanneer je al tig jaar fan van zo'n club bent, ben je toch superblij wanneer zo'n malloot met een zak geld voorbij komt?!![]()
city 47000 capaciteit
inwoners manchester 500.000
inwoners greater manchester 2.2 miljoen
Ik geloof dus niet zo in de mening dat er bij city meer "citizens" komen dan bij Man U.
Lijkt ergens wel een beetje op Ajax; veel supporters in de Arena komen van ver (check de spandoeken, luister naar de accenten om je heen, viel me heel erg op toen ik in maart een keertje 2e ring lange zijde zat). Ik heb geen zicht op de precieze cijfers, maar ik vraag me af of je de Arena maar half vol krijgt als je alleen supporters uit Amsterdam en directe omgeving zou toelaten. Waarschijnlijk is dat de uitstraling van een club die internationaal prijzen heeft gewonnen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Dat zijn natuurlijk geen feiten, slechts een selectieve observatie. De kans dat je in de metro een buitenstaander treft is natuurlijk groter.
Ik geloof best dat city meer de stadsclub is, ook ik heb daar meermalen lokaal over gesproken, echter kun je dat niet stellen, daar zouden we de seizoenskaarthouders adresgegevens voor moeten weten.
Ik geloof namelijk wel dat 40000 united fans uit manchester komen, dat is misschien een half old trafford, maar een geheel gevuld city stadion.
Ik geloof best dat city meer de stadsclub is, ook ik heb daar meermalen lokaal over gesproken, echter kun je dat niet stellen, daar zouden we de seizoenskaarthouders adresgegevens voor moeten weten.
Ik geloof namelijk wel dat 40000 united fans uit manchester komen, dat is misschien een half old trafford, maar een geheel gevuld city stadion.
-
Herinner me een onderzoek van het Eindhovens dagblad, een onderzoek naar de herkomst van de clubcardhouders van o.a. PSV, Feyenoord en Ajax. Ik heb de exacte cijfers niet paraat, maar weet wel wat de uitkomst globaal was (omdat het "Derksen-beeld" zo werd tegengesproken).Lijkt ergens wel een beetje op Ajax; veel supporters in de Arena komen van ver (check de spandoeken, luister naar de accenten om je heen, viel me heel erg op toen ik in maart een keertje 2e ring lange zijde zat). Ik heb geen zicht op de precieze cijfers, maar ik vraag me af of je de Arena maar half vol krijgt als je alleen supporters uit Amsterdam en directe omgeving zou toelaten.
Feyenoord ± 50 % kwam uit Groot-Rotterdam
PSV ± 40% uit Groot-Eindhoven
Ajax ± 33% uit Groot-Amsterdam, waarbij opviel (hoewel) dat Ajax tienduizenden clubkaarthouders meer had dan PSV en Feyenoord, m.a.w. dat het verschil tussen toeschouwens uit de eigen omgeving en die "van verre" nog groter.
Feyenoord had in Zuid-Holland en Zeeland meer clubcardhouders dan Ajax en PSV, PSV in Noord-Brabant en Limburg meer dan Ajax en Feyenoord, Ajax in de overige provincies meer dan PSV en Feyenoord.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
clubkaarthouders of seizoenskaarthouders is nogal een verschil
Gisteren Liverpool gezien, met Kuyt in de basis. Dat Liverpool is werkelijk waar niet om aan te zien. Voor Feyenoord is het niet te hopen dat Kuyt terugkomt, want die kan er echt helemaal niets meer van.
-
Er is een verschil; ik kan me voorstellen dat kiezen voor een seizoenkaart en in Groningen/Zeeland wonen de keuze is voor een "dagje/avond + halve nacht uit" i.t.t. een keer Ajax bezoeken met een clubcard. Ik heb geen andere cijfers, jij wel?elliquido schreef:clubkaarthouders of seizoenskaarthouders is nogal een verschil
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Nee, geen feiten, allen de statistieken die ik eerder genoemd heb.
Old trafford is 2x zo groot als city stadion; geloof niet dat minder dan de helft niet uit manchester komt.
Old trafford is 2x zo groot als city stadion; geloof niet dat minder dan de helft niet uit manchester komt.
Ik volgde hem al bij Freiburg, maar wat een spits is die Cisse!!!
http://www.youtube.com/watch?v=ZKM8QIepBXc
http://www.youtube.com/watch?v=ZKM8QIepBXc
1) Dus iedereen kent ook de Lisbon Lions en de Holy Trinity? De Busby Babes hebben die eeuwige bekendheid meegekregen vanwege het vliegtuigongeluk en niet zozeer vanwege het voetbal. Hetzelfde met het Surinaamse elftal waarvan velen verongelukten.Baseman schreef:Niemand kent inderdaad de Busby Babes...en de 23 prijzen die ze voor de jaren 90 gewonnen hebben tellen niet echt natuurlijk.Oscarito schreef:Voor de start van de Premier League was Man Utd eigenlijk onbestaande op het wereldtoneel, zelfs in Engeland waren ze bijlange na niet de beste club.
Tegen de Glazer familie ja, niet tegen de club.Niet voor niets zijn de eigen fans in opstand gekomen.
De Glazer familie kocht ManU om meteen daarna de overnameprijs als schuld op de balans van ManU te zetten, waardoor de club van kerngezond naar een enorme schuld ging.
Het verschil tussen een gezonde jaarbalans en tientallen tot honderden miljoenen verlies maken lijkt mij duidelijk.Nogmaals, what's the difference?
2) 23 prijzen, dat is heel knap je hebt om jouw punt bij te sterken alle competities meegenomen en dan nog is het in de buurt van Everton en Aston Villa. Wat zijn die nu groot in het Britse voetbal! Als je pakweg 25 jaar zonder kampioen te worden voetbalt mag je toch wel concluderen dat je niet tot de besten behoort zoals Man United toen onbestaande was. Zelfs Feyenoord wint meer de afgelopen 20 jaar en kijk hoe ze in Nederland inmiddels tegen die club aankijken.
3) Gezonde jaarbalans? Uh... iemand heeft zijn huiswerk niet goed gedaan. Daarnaast heeft Man Utd een slechtere cash flow over debt ratio dan Real Madrid...
Daarbij Manchester United is een mooie club maar no way in de buurt van Liverpool, Juventus, AC Milan, Real Madrid, Bayern Munchen, Ajax en dat soort iconen van het voetbal. Net als Lyon in Frankrijk (dat een extravagant voorbeeld is) zijn ze vanaf de start van de Premier League ineens uit de grond geschoten.
Heb niets tegen de club maar vind het wel heel irritant als personen spugen op Chelsea en Man City maar niet beseffen dat Man United ook van het geld is. $$$$
So what? Omdat de New York Yankees andere soort schulden hebben (en ook nog uit een andere sport komen + veel meer historie hebben dan Manchester United ooit zal verkrijgen) mag ik ze niet op een hoop gooien met City, Chelsea? Dat zou wel heel hypocriet zijn. Expliciet voorbeeld hoe een sportclub een bedrijf is, net als Manchester United.Rishi schreef:Manchester heeft ander soort schulden, Os.
Je vergelijkt appels met peren. Manchester geeft veel geld uit. Maar wel op een eerlijke manier.
IK GELOOF!!!!!!
ik heb even het Internet afgestruind, maar ik kan het niet vinden. Heeft iemand een link/uitleg hoe dat precies gegaan is met de financiering van United?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
De familie Glazer heeft ManU gekocht met geleend geld en vervolgens de lening overgezet naar ManU.
Dus ManU was gezond, maar heeft nu een schuld van 500 miljoen (was 800 miljoen) en de Glazers zijn schuldenvrij.
Gouden handel als je eenmaal de middelen hebt om veel geld te kunnen lenen.
Volgens mij is er trouwens niemand die ontkent dat ManU een bedrijf is en veel geld uitgeeft.
Dus ManU was gezond, maar heeft nu een schuld van 500 miljoen (was 800 miljoen) en de Glazers zijn schuldenvrij.
Gouden handel als je eenmaal de middelen hebt om veel geld te kunnen lenen.
Ik heb niets tegen Chelsea en City, maar ik vind het wel mooi dat ManU een gezonde jaarbalans heeft (ze maakten vorig seizoen 125 miljoen operationele winst!).Oscarito schreef:Heb niets tegen de club maar vind het wel heel irritant als personen spugen op Chelsea en Man City maar niet beseffen dat Man United ook van het geld is. $$$$
Volgens mij is er trouwens niemand die ontkent dat ManU een bedrijf is en veel geld uitgeeft.
Als op de balans van ManU dan een schuld bijkomt (creditboeking) dan moet er ook een debetboeking tegenover staan. Wat is dat dan geweest? (Inkoop eigen aandelen?)
Ik denk het. Heb er ook over nagedacht. Maar Baseman heeft in deze echt gelijk.
IK GELOOF!!!!!!
Dat geloof ik ook zeker. Ben alleen benieuwd hoe het exact zit (misschien een keer een leuke casus voor in mijn lessen)
Boekhouden/Bedrijfseconomie op een accountancyopleiding.
Nice. Ik wil volgend jaar ook les gaan geven op een school. Geef nu parttime Rekenen op een mbo.
IK GELOOF!!!!!!