Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

DelToro

Bericht door DelToro » zo mar 22, 2009 6:27 pm

Real Madrid - Almera 3-0 (na 70 minuten)
Huntelaar heeft er weer 2 inliggen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo mar 22, 2009 6:30 pm

Netjes van Huntelaar. Leuk voor hem ook.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mar 22, 2009 6:38 pm

Zeer netjes inderdaad. Een Goleador pur sang.

LucaS

Bericht door LucaS » zo mar 22, 2009 6:55 pm

Dat begint aardig indrukwekkend te worden, hij loopt meer dan 1 op 1 inmiddels. Niet goed genoeg voor Ajax, zo heb ik begrepen, maar daar zou hij wel eens kunnen gaan slagen.
I think I lost my fucking headache

Duke

Bericht door Duke » zo mar 22, 2009 7:12 pm

Het is toch leuk om gelijk te krijgen, Lucas, maar waarom dan altijd van dit soort opmerkingen? Net of heel AT er zo over dacht.
LucaS schreef:Niet goed genoeg voor Ajax, zo heb ik begrepen, maar daar zou hij wel eens kunnen gaan slagen.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » zo mar 22, 2009 7:48 pm

Ach, ik moet toch ook 80 keer horen dat Suarez de broer van Hennie Meyer is?

Duke

Bericht door Duke » zo mar 22, 2009 7:55 pm

Tja, dat komt natuurlijk ook hard aan. :smallgrin.gif:

Salvador Dali

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo mar 22, 2009 8:34 pm

Hij paste gewoon niet bij AJAX, omdat wij geen vleugelspelers hebben of middenvelders met een gave voorzet. Want Huntelaar is het best als hij bedient kan worden in de 16 en bij AJAX moest hij gewoon te veel ballen halen en zich buiten de 16 begeven. Dit ging ten koste van het spel van AJAX en het rendement van Huntelaar.

AJAX met echte vleugelspelers had er voor gezorgd dat Huntelaar de gouden schoen had gewonnen.

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 22, 2009 9:23 pm

Als die Luque niet had gespeeld bij Malaga was het 20-0 geworden voor Barca of niet Vedette10? :drecul.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » zo mar 22, 2009 9:46 pm

Barca speelt veruit het mooiste voetbal van Europa.

Alexander

Bericht door Alexander » ma mar 23, 2009 2:41 pm

Hartstikke leuk voor Huntelaar dat hij het zo goed doet daar! Als je hem daar zo bezig ziet gun je het hem echt.

Baseman

Bericht door Baseman » do mar 26, 2009 8:01 am

LucaS schreef:Niet goed genoeg voor Ajax, zo heb ik begrepen, maar daar zou hij wel eens kunnen gaan slagen.
Huntelaar scoorde aan de lopende band voor Ajax en werd ieder jaar topscoorder van de Eredivisie, hij won er echter geen/nauwelijks prijzen en kampioenschappen mee...geslaagd als doelpuntenmaker bij Ajax is hij overduidelijk, alleen leverde het (te) weinig op.

Dat hij nu regelmatig scoort bij Real is knap, maar de vraag is nog steeds of hij het team ook naar een hoger niveau kan tillen.
Zo ingewikkeld is het allemaal niet Luuk.

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 26, 2009 10:04 am

Dat hoeft hij ook helemaal niet. Van Nistelrooy is ook voornamelijk doelpuntenmaker, zo fantastisch is die ook niet meevoetballend. Iets beter dan Huntelaar, maar geen man die een ploeg naar een hoger nivo tilt. Als je een spits hebt die 1 op 1 loopt eindig je vrijwel altijd erg hoog, want doelpunten maken is nu eenmaal de bedoeling van het spel.

999

Bericht door 999 » do mar 26, 2009 10:27 am

LucaS schreef:Dat hoeft hij ook helemaal niet. Van Nistelrooy is ook voornamelijk doelpuntenmaker, zo fantastisch is die ook niet meevoetballend. Iets beter dan Huntelaar, maar geen man die een ploeg naar een hoger nivo tilt. Als je een spits hebt die 1 op 1 loopt eindig je vrijwel altijd erg hoog, want doelpunten maken is nu eenmaal de bedoeling van het spel.
Inderdaad.Van Nistelrooy staat er ook voornamelijk om doelpunten te maken.Dat meevoetballende gedeelte van hem valt ook vies tegen.Maar het lijkt me toch best fijn om in ieder geval een speler in je team te hebben die met grote regelmaat het balletje in de goal schopt ... zeker als anderen met grote regelmaat dat verzuimen om te doen ...
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » do mar 26, 2009 12:57 pm

LucaS schreef:Van Nistelrooy is ook voornamelijk doelpuntenmaker, zo fantastisch is die ook niet meevoetballend.
Klopt, maar meevoetballend is VN niet 'iets' sterker dan Huntelaar...hij is veel sterker dan Huntelaar. En hij is wel degelijk iemand die een team naar een hoger niveau tilt, zoals dat opgaat voor iedere spits van wereldformaat.

Huntelaar is nog niet zover, afwachten of hij er ooit komt.

Duke

Bericht door Duke » vr mar 27, 2009 10:13 pm

Goals als antwoord op de scepsis
Door SJOERD MOSSOU

NOORDWIJK - En weer snoerde Klaas-Jan Huntelaar al zijn criticasters de mond, nu in het shirt van Real Madrid. Ook in het Nederlands elftal is hij zaterdag onomstreden. ,,Je moet je niet af laten leiden door het negatieve.’’

Het moet een onbetaalbaar gezicht zijn geweest. Klaas-Jan Huntelaar en Ruud van Nistelrooy, samen op een bankstel voor de televisie. Twee topspitsen met ieder een voet op de salontafel, starend naar Liverpool - Real Madrid. Een bakje kaasstengels bij de hand.

,,Het was een zware avond,’’ zegt Huntelaar, memorerend aan de 4-0 zege van de Engelsen. De Achterhoeker ontbrak omdat hij niet speelgerechtigd is voor Real in de Champions League. Van Nistelrooy revalideert van een zware knieblessure. En dus zaten ze samen chagrijnig te wezen in een woonkamer in La Moraleja, een buitenwijk van Madrid.

Hun loopbaan telt veel parallellen. Allebei werkten ze zich omhoog vanuit de kelder van het betaalde voetbal, stap voor stap. Van Nistelrooy deed er vijf jaar over om De Vliert te verruilen voor Old Trafford. Binnen dezelfde tijdsspanne klom Huntelaar op van sportpark Berg en Bos naar Bernabéu.

Nederland - Schotland is zaterdag live op SBS 6. De uitzending begint om 19.55 uur. Het commentaar wordt verzorgd door Leo Oldenburger en Pierre van Hooijdonk. Mario Been en Jaap Stam doen de analyses.

,,Daar hebben Ruud en ik het wel eens over,’’ vertelt Huntelaar. ,,Niet heel diepzinnig of zo, maar gewoon, als we over voetbal praten. Het is een kwestie van doelen stellen voor jezelf en die proberen te halen. Steeds een nieuwe stap. Ruud en ik hebben dat allebei min of meer zo gedaan.’’

Hij is geen jongen van ingewikkelde, quasi-romantische beschouwingen. Huntelaar praat zoals hij ballen in het doel schiet: droog en zonder veel poeha. Maar af en toe denkt de spits nog wel eens terug aan zijn jaar bij AGOVV, zo ongeveer de minst illustere van alle Nederlandse profclubs.

,,Als ik thuis naar de samenvattingen van de eerste divisie kijk, blijf ik toch altijd even hangen bij AGOVV. Daar heb ik iets mee, dat lijkt me logisch. Dat seizoen is toch bepalend geweest voor mijn loopbaan.’’

Ook hij ziet dan het fascinerende contrast met Bernabéu, misschien wel het mooiste stadion ter wereld. ,,Zelfs als het halfvol zit, is het indrukwekkend,’’ zegt Huntelaar. ,,Dat je de tunnel uitkomt, omhoog kijkt en denkt: goh, wat hoog. En dat er dan nóg een ring op blijkt te zitten.’’

De aanblik begint langzaamaan te wennen voor de spits die in recordtijd transformeerde van miskoop tot fenomeen. Acht doelpunten in zes wedstrijden maakte Huntelaar voor Real Madrid, sinds trainer Juande Ramos besloot hem toch maar een kans te geven. ,,Ja, ik heb de trainer wel even gevraagd wat nou de bedoeling was,’’ zegt Huntelaar over zijn eerste, verwarrende weken. ,,Ik wilde wel weten wat mijn perspectief was.’’

De coach en de voorzitter die hem naar Madrid haalden - Bernd Schuster en Ramón Calderón - waren al vertrokken voordat hij ze een hand kon geven. Huntelaar belandde op de bank en Real Madrid besloot de andere zomeraankoop Lassana Diarra in te schrijven voor de Champions League, ten koste van de Nederlander. En dan was er nog een artikel in de toonaangevend Spaanse sportkrant AS, waarin stond dat Huntelaar stiekem alweer weg wilde bij Real.

,,Natuurlijk was dat raar,’’ zegt Huntelaar. ,,Vooral omdat het voor mij totaal niet aan de orde was. Ik was niet naar Madrid gekomen om na een paar weken alweer te vertrekken.’’

Getwijfeld heeft de spits ook toen niet, zegt hij nu. ,,Heel druk heb ik me er niet om gemaakt. Hoe zoiets werkt en wie zo’n verhaal de wereld in helpt, interesseert me ook niet. Omdat het geen enkele zin heeft. Ik heb me puur op het voetbal gericht. Goed trainen, hard werken.’’

Hij vergelijkt het met het missen van een kans. ,,Ook daar moet je niet te lang bij stil blijven staan. Een gemiste kans vergeet ik heel snel. Je moet het negatieve van je af laten glijden. Het is verspilde energie.’’

De ommekeer kwam feitelijk bij Oranje, nu zes weken geleden. Uit tegen Tunesië maakte Huntelaar de enige Nederlandse goal, als invaller, uit een volley. ,,Scoren is altijd lekker, zeker ook toen,’’ zegt hij. ,,Trainer Ramos had me al kort vóór Tunesië verteld dat ik meer minuten zou gaan maken, maar een goal kan op zo’n moment nooit kwaad. Daarna heb ik bij Real steeds negentig minuten gespeeld.’’

Voor de zoveelste keer overwon Huntelaar de scepsis. Net als bij Van Nistelrooy waren er altijd twijfels als hij ergens nieuw binnenkwam. Kan hij het ook op een hoger niveau? Is hij goed genoeg voor de eredivisie? Voor Ajax? Voor de Europese top?

,,Het is niet zo dat ik me steeds echt heb aangepast als speler,’’ zegt Huntelaar. ,,Ook nu in Spanje niet. Het strafschopgebied is niet heel anders dan in Nederland, vind ik. Natuurlijk, iedere club heeft internationals in de verdediging staan, je moet het gevecht aan. Maar dat was in Nederland ook zo.

,,Ze zullen me in Spanje best hebben willen testen. Soms krijg je opeens een elleboog als de bal weg is. Maar in mijn spel ben ik altijd vooral mijn gevoel blijven volgen. Waar komt de bal, daar gaat het eigenlijk om.’’

Louis van Gaal noemde hem ‘waarschijnlijk de beste spits ter wereld in de zestien’. ,,Een mooi compliment van een grote coach,’’ vindt Huntelaar. ,,De meeste doelpunten worden tenslotte in de zestien gemaakt. Daar gebeurt het allemaal.’’

Ook Van Nistelrooy maakte bijna al zijn doelpunten binnen de grenzen van het strafschopgebied. ,,De manier van vrijlopen, het positie kiezen, daar heb ik het met Ruud wel over. Net als ik let hij veel op details. Maar het is niet zo dat we hele dagen zitten te filosoferen. Zoiets gaat heel natuurlijk. Ja, als we samen naar Liverpool - Real kijken bijvoorbeeld.’’

Straks zijn ze concurrenten in Bernabéu. Huntelaar weet zeker dat Van Nistelrooy terugkeert aan de top. ,,Mentaal is Ruud ijzersterk, dat heeft hij vaak genoeg bewezen.’’ Wie van de twee straks moet gaan spelen in het witte shirt? ,,Tsja,’’ zegt Huntelaar en hij glimlacht minzaam. ,,Dat zien we dan wel weer.’’
www.sportwereld.nl

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 28, 2009 9:12 am

Louis van Gaal noemde hem ‘waarschijnlijk de beste spits ter wereld in de zestien’.

Toch niet slecht voor iemand die er maar bitter weinig van kan.

En jammer, want het vertrek van Huntelaar heeft Ajax helaas deels de das omgedaan dit seizoen. Met tientallen open kansen die spelers van Ajax dit seizoen onbenut hebben gelaten, zou KJH wel raad hebben geweten.

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 28, 2009 9:26 am

Daarom scoorde hij zeker zo weinig voor de winterstop?
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » za mar 28, 2009 12:30 pm

Volgens mij raakte ie een hele poos geblesseerd ...

Maar de King of missers blijft Suarez .. met grote voorsprong ... en wat voor open kansen ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 28, 2009 12:50 pm

999 schreef:Volgens mij raakte ie een hele poos geblesseerd ...
Tja, de man liep in z´n Ajax-carriere nagenoeg 1 op 1. Hij was aan het begin van dit seizoen (zoals joey zegt) idd niet echt groots op dreef (naweeen EK?), maar begon het weer te scoren op het moment dat ie geblesseerd raakte. En hij zou zijn blijven scoren, dat doet ie immers altijd en overal.
Maar de King of missers blijft Suarez .. met grote voorsprong ... en wat voor open kansen ...
KJH werd vaak afgerekend op hetgeen ie niet beheerst, bij Suarez wordt vooral gekeken naar wat ie wel beheerst.

999

Bericht door 999 » za mar 28, 2009 1:06 pm

wimpey schreef:
999 schreef:Volgens mij raakte ie een hele poos geblesseerd ...
Tja, de man liep in z´n Ajax-carriere nagenoeg 1 op 1. Hij was aan het begin van dit seizoen (zoals joey zegt) idd niet echt groots op dreef (naweeen EK?), maar begon het weer te scoren op het moment dat ie geblesseerd raakte. En hij zou zijn blijven scoren, dat doet ie immers altijd en overal.
KJH werd vaak afgerekend op hetgeen ie niet beheerst, bij Suarez wordt vooral gekeken naar wat ie wel beheerst.
Oh, sorry dat wist ik niet .. zal er voortaan rekening mee houden .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za mar 28, 2009 1:37 pm

KJH stond er helaas op de beslissende momenten ook bijna niet. Leuk en aardig dat hij altijd scoorde, maar hij heeft ons geen prijs opgeleverd. Suarez mist bakken met open kansen, maar ik heb Huntelaar ze ook zien missen. Die penalty tegen Slavia zit me bijvoorbeeld nog altijd dwars. Sowieso wilde meneer altijd graag penalties nemen en dat terwijl hij ze steevast miste.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za mar 28, 2009 1:56 pm

Peter schreef:KJH stond er helaas op de beslissende momenten ook bijna niet. Leuk en aardig dat hij altijd scoorde, maar hij heeft ons geen prijs opgeleverd. Suarez mist bakken met open kansen, maar ik heb Huntelaar ze ook zien missen. Die penalty tegen Slavia zit me bijvoorbeeld nog altijd dwars. Sowieso wilde meneer altijd graag penalties nemen en dat terwijl hij ze steevast miste.
De dennenappel onder Blind was toch echt wel voor een groot deel zijn verdienste (omhaal Roda en twee treffers in de finale). Troostprijsje weliswaar, maar dat seizoen viel er ook niet veel meer te halen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 28, 2009 2:12 pm

Peter schreef:Die penalty tegen Slavia zit me bijvoorbeeld nog altijd dwars. Sowieso wilde meneer altijd graag penalties nemen en dat terwijl hij ze steevast miste.
Inderdaad. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » za mar 28, 2009 2:34 pm

Peter schreef:KJH stond er helaas op de beslissende momenten ook bijna niet. Leuk en aardig dat hij altijd scoorde, maar hij heeft ons geen prijs opgeleverd. Suarez mist bakken met open kansen, maar ik heb Huntelaar ze ook zien missen. Die penalty tegen Slavia zit me bijvoorbeeld nog altijd dwars. Sowieso wilde meneer altijd graag penalties nemen en dat terwijl hij ze steevast miste.
Hoeveel penalties heeft KJH dan gemist in zijn carriere .. cijfers graag ...
Blij met de punten ...

Plaats reactie