Uefa Cup 2008-2009
Moderator: mods
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Advocaat krijgt 'kroon op zijn werk'
Uitgegeven: 15 mei 2008 07:53
Laatst gewijzigd: 15 mei 2008 08:19
MANCHESTER - Met twee gebalde vuisten en een klein vreugdesprongetje in de lucht reageerde Dick Advocaat woensdagavond meteen na afloop van de door Zenit Sint-Petersburg gewonnen finale tegen Glasgow Rangers (2-0) op de winst van de UEFA Cup.
"Dit maak ik in een heel leven waarschijnlijk maar een keer mee', zei de Hagenaar die nog nooit een Europa Cup won. "Ik ben heel blij dat we gewonnen hebben, al is het natuurlijk ook wel zuur voor mijn oude werkgever Glasgow Rangers."
"Het is ongelooflijk wat we dit seizoen allemaal hebben gepresteerd", verwees hij naar de winst van de Russsische landstitel. "Dit is echt super."
Niet verwacht
Advocaat werd eerder ook al kampioen met PSV en Glasgow Rangers. "Maar dit is een kroon op mijn werk. Dit had ik niet meer verwacht", reageerde hij later voor de camera van Studio Sport.
"Ik vind het fantastisch dat Michel Platini hier was om deze beker uit te reiken. Dat is toch een hele grote naam in de voetballerij. Of ik wel eens dronken ben geweest in de omgeving van heel veel Russen die feest vieren? Nee hoor, maar dat zal nu ook niet gebeuren."
Poetin
De Russische premier en voormalig president Vladimir Poetin heeft hoogstpersoonlijk Advocaat gefeliciteerd met het winnen van de UEFA Cup. Poetin bracht zijn gelukwensen telefonisch over aan de Haagse coach.
"Deze zege is het bewijs van de vooruitgang in het Russische voetbal", zei hij. Felicitaties kwamen ook van het Moskouse patriarchaat van de Russisch-orthodoxe kerk.
In St. Petersburg, de tweede stad van Rusland, stroomden na de wedstrijd de straten van het centrum vol met tienduizenden uitzinnige voetbalfans. Ze vierden tot in de vroege donderdagmorgen met wodka en bier feest op het plein voor de Hermitage.
Bron: www.nu.nl/

BN De StemUEFA Cup van Advocaats Zenit zou gekocht zijn
VOETBAL - De Spaanse justitie heeft een onderzoek ingesteld naar mogelijke omkoping rond de confrontatie tussen Zenit Sint-Petersburg en Bayern München, in de halve finale van de strijd om de UEFA Cup van afgelopen seizoen.
Justitie bevestigde gisteren publicaties in de Spaanse media over mogelijke betrokkenheid van een Russische maffiabaas bij dat resultaat.
De in Spanje opgepakte Rus Gennadi Petrov zou volgens de publicaties in afgeluisterde telefoongesprekken hebben gesnoefd dat hij ervoor gezorgd had dat Zenit de finale had bereikt. In München werd het 1-1, in Sint-Petersburg won de club van de Nederlandse trainer Dick Advocaat met 4-0.
Het succes zou Petrov 50 miljoen euro hebben gekost. De Russische kampioen reageerde beledigd op de eigen website: "Onze spelers bereikten in de wedstrijden tegen Glasgow Rangers en Bayern München succes op een eerlijke en onverzettelijke manier."
-
- AT Toto winner 15/16
Mwoah, 50 miljoen is een bom duiten. Ook voor Bayern dunkt me.Marillion schreef:Misschien naief maar ik kan mee eerlijk gezegd niet voorstellen dat een grote club als Bayern Munchen om te kopen is in zo'n situatie. Je hebt het dan niet over spelers die wel een zakcentje kunnen gebruiken. In zo'n situatie ga je toch altijd voor het sportieve succes?
Face your fears and live your dreams, No Fear
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16