Copa America

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do jun 28, 2007 8:54 am

Thomas schreef: De ´vervanger´ van Medina, Nery Castillo, scoorde een wereldgoal maar speelde in de tweede helft een situatie zelfzuchtig uit en miste voor open goal waardoor Mexico niet vaker scoorde. Alex begon wat onwennig aan de wedstrijd maar was daarna ouderwets goed.
Alleen zat Alex er bij die kans waarbij die gozer voor open doel miste volledig naast. Hij timede verkeerd op het middenveld, waardoor die gozer alleen op het doel van Brazilie af kon gaan.

Prachtige goal inderdaad van die Castillo, echt een heerlijk hoogstandje in de 16 van Brazilie. Die 0-2 zat er ook niet onaardig in.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jun 28, 2007 11:12 am

Hier is een flinke samenvatting te vinden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jun 28, 2007 1:26 pm

wimpey schreef:Alleen zat Alex er bij die kans waarbij die gozer voor open doel miste volledig naast. Hij timede verkeerd op het middenveld, waardoor die gozer alleen op het doel van Brazilie af kon gaan.
Dat zeker, maar dat was in de laatste seconden waarin heel Brazilie op de helft van Mexico stond en niets meer te verliezen had. Het maakte toen eigenlijk al niet meer uit.

Chile-Ecuador 3-2

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do jun 28, 2007 6:59 pm

Alex zag er traag uit. Heel Brazilie was in eerste helft sloom en zonder ideeen. Dat veranderde in de tweede helft, alleen wilde de bal er toen niet in. In ieder geval Mexico verrassend uit de startblokken.

Vanavond Argentinie-VS. Ik hou helemaal niet van het boerenkool/houthakkersvoetbal van de VS, maar het blijft een stugge tegenstander. Treedt Argentina op volle sterkte aan?

Camerawerk wel erg goedkoop voor zo'n toernooi. Geen cameras achter de goals. Alles vanuit 1 hoek.

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » do jun 28, 2007 11:00 pm

Tele Venezuela, die zijn alleen gewend Hugo de Geweldige vanuit meerdere hoeken te filmen :smallgrin.gif:

Ik vond Brazil aardig swingen na rust, maar ze missen wel een goleador.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » vr jun 29, 2007 6:23 am

ik hoop dat een van onze scouts op dit toernooi aanwezig is... ik heb al een heerlijke keeper en een hele leuke aanvaller gezien. (en dan heeft guardado nog niet eens gespeeld)

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jun 29, 2007 11:54 am

Argentina :headbang.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » vr jun 29, 2007 6:15 pm

MORGEN(thanks Steef)-avond Uruguay, verbazingwekkend zwak in de eerste wedstrijd, tegen Bolivia.

Hoe worden de Boliviaanse kansen hier ingeschat? Is Recoba weer van de partij?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 02, 2007 12:09 am

Paraguay-Colombia 5-0. Ik krijg niet graag ongelijk, maar mijn voorspelling valt tot nu toe belachelijk uit. :drecul.gif: Uruguay zie ik alsnog wel doorgaan, maar van een team met Yepes en Viafara in de as en spitsen als Rodallega en Edixon Perea (Colombia) had ik beter moeten weten. Les 1: iets beter in de materie verdiepen alvorens een voorspelling te doen.

Ik vond het opstellen van Riquelme en Veron overigens niet al te best uitpakken. Het is dat Riquelme in bloedvorm verkeert en alles wat hij raakt verandert in goud, want hij kon niet het spel maken op de manier dat hij gewend is. Veron heeft hem amper aangespeeld (andersom precies hetzelfde verhaal) en koos er liever voor vanuit zijn wat meer teruggetrokken rol het spel te verdelen. Ook als dit betekende dat hij een lange pass moest geven terwijl zelfs de aartsluie Riquelme zich in liet zakken om de bal in ontvangst te nemen. Nee, ik vond het niets.

Robinho maakt overigens gehakt van Chile: 3-0. Ik vond Humberto Suazo wederom sterk spelen in de spits.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jul 03, 2007 4:14 am

Argentina wint met 4-2 van een debiel Colombia. Riquelme zet het tot nu toe matige toernooi naar z'n hand. 2 Assists, 2 goals en nog betrokken in de opbouw van een andere goal. Ik blijf me storen aan Veron. De eerste wedstrijd wilde hij niet in dienst van Riquelme spelen en sloeg hij hem over en vandaag was het weer een drama.

Paraguay counterde er weer lustig op los en won met 3-1 van de VS. Leuke ervaring voor een aantal talentvolle jongens, maar heel wat van deze Amerikanen gaan het niet al te ver schoppen. Eddie Johnsen vind ik wel een fijne, enthousiaste aanvaller. Behoorlijk overzicht, snelheid, prima techniek, werklust. Mag wel wat doelgerichter gaan spelen en meer lef tonen, maar een spits die de stap naar Europa op een gegeven moment wel kan maken. Feilhaber blijft aan de bal een prima speler, maar qua loopvermogen, defensieve inzet en fysiek is hij beperkt. Past eigenlijk meer in de gemiddelde Zuid-Amerikaanse competitie. In Mexico zou ie een sensatie zijn, maar wellicht dat er in Europa ook nog wel wat voor hem in zit.
WP_LeGeNd schreef:ik hoop dat een van onze scouts op dit toernooi aanwezig is... ik heb al een heerlijke keeper en een hele leuke aanvaller gezien. (en dan heeft guardado nog niet eens gespeeld)
Over welke spelers heb je het WPL, als ik vragen mag?

Guardado is een leuke technische speler, maar zo'n typisch Mexicaanse 3-5-2-middenvelder.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di jul 03, 2007 11:09 am

Thomas schreef:ArgentGuardado is een leuke technische speler, maar zo'n typisch Mexicaanse 3-5-2-middenvelder.
PSV is volgens de Mexicaanse media druk bezig om deze speler binnen te halen...kan hij ook als linkermiddenvelder spelen in een 4-4-2 en/of 4-3-3 ? En wat voor speler is hij ? Ik ken hem verder namelijk niet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 03, 2007 11:21 am

Baseman schreef:PSV is volgens de Mexicaanse media druk bezig om deze speler binnen te halen...kan hij ook als linkermiddenvelder spelen in een 4-4-2 en/of 4-3-3 ? En wat voor speler is hij ? Ik ken hem verder namelijk niet.
Met hulp van Chelsea dan zeker? Want dat verhaal van Reker is duidelijk genoeg.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di jul 03, 2007 11:38 am

Geen idee.
Maar ik geloof niet alles wat in de media staat. Het zou best kunnen dat PSV geen geld heeft, maar als ze dat wel hebben dan zegt Reker natuurlijk hetzelfde. We komen er vanzelf wel achter...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 03, 2007 11:46 am

Baseman schreef:Geen idee.
Maar ik geloof niet alles wat in de media staat. Het zou best kunnen dat PSV geen geld heeft, maar als ze dat wel hebben dan zegt Reker natuurlijk hetzelfde.
Je bedoelt dat liegen geen probleem is?
Ik leid uit het transferbeleid af dat PSV geen geld heeft, want anders haalden ze echte Tommie VDL en Zonneveld niet.

We komen er vanzelf wel achter...
Op den duur wel. Maar het valt niet mee om er achter te komen of een speler door Chelsea betaald is of niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » di jul 03, 2007 8:32 pm

Guardado wordt als zeer groot talent beschouwd, lijkt me niet dat psv die zomaar kan kopen... ik neem dan ook aan dat chelsea hier aan meewerkt.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di jul 03, 2007 8:53 pm

Zou hij dan kans op speeltijd van Aissati en Afellay beperken?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jul 04, 2007 1:30 am

Farfan eraf, met ambulance naar het ziekenhuis ...

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo jul 04, 2007 6:53 am

WP_LeGeNd schreef:Guardado wordt als zeer groot talent beschouwd, lijkt me niet dat psv die zomaar kan kopen... ik neem dan ook aan dat chelsea hier aan meewerkt.
Dit is 100% het werk van Chelsea. 8 miljoen....dikke lul
Zielig gewoon.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo jul 04, 2007 7:09 am

De reacties hier worden steeds beter...NiNi is op het PN trouwens aardig verbolgen dat PSV de nog beschikbare miljoenen in Guardado wil stoppen.
Maar goed, 'jullie' weten het natuurlijk veel beter :drecul.gif:

PS: En nee, ik zeg niet dat Chelsea hier geen hand in heeft. Maar dat voorbarige reageren hier is onzin.
Jabu schreef:Zou hij dan kans op speeltijd van Aissati en Afellay beperken?
Nee, waarom ?
Guardado is een speler die de gehele linkerflank kan bestrijken en hij is linksbenig. Aissati en Afellay zijn rechtsbenig (Afellay redelijk tweebenig) en spelen centraal of rechts op het middenveld en eventueel als rechtsbuiten.
Voetske schreef:Farfan eraf, met ambulance naar het ziekenhuis ...
Dat is zwaar klote :tranen.gif:
Hopen dat het meevalt !

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo jul 04, 2007 7:22 am

Baseman schreef:De reacties hier worden steeds beter...NiNi is op het PN trouwens aardig verbolgen dat PSV de nog beschikbare miljoenen in Guardado wil stoppen.
Maar goed, 'jullie' weten het natuurlijk veel beter :drecul.gif:

PS: En nee, ik zeg niet dat Chelsea hier geen hand in heeft. Maar dat voorbarige reageren hier is onzin.
Jabu schreef:Zou hij dan kans op speeltijd van Aissati en Afellay beperken?
Nee, waarom ?
Guardado is een speler die de gehele linkerflank kan bestrijken en hij is linksbenig. Aissati en Afellay zijn rechtsbenig (Afellay redelijk tweebenig) en spelen centraal of rechts op het middenveld en eventueel als rechtsbuiten.
Voetske schreef:Farfan eraf, met ambulance naar het ziekenhuis ...
Dat is zwaar klote :tranen.gif:
Hopen dat het meevalt !
Kom op, PSV telt nooit 8 miljoen neer voor een jonge Mexicaan. Best dat PSV via Chelsea spelers haalt maar geef het dan gewoon toe
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo jul 04, 2007 7:31 am

Ik heb geen moeite om het toe te geven, maar jij trekt vreemde en veel te voorbarige conclusies.

De voorzitter van Atlas heeft het over 8 miljoen (Dollar overigens), de Mexicaanse media heeft het over ongeveer 5,5 miljoen (wederom Dollar) en PSV heeft eerder al 4 tot 6 miljoen (Euro) betaald voor Lazovic. Dus 5,5 miljoen Dollar is geen enorm bedrag, helemaal niet voor een pas 20 jarig talent die al 20 interlands en een WK achter de rug heeft.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jul 04, 2007 8:32 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:ArgentGuardado is een leuke technische speler, maar zo'n typisch Mexicaanse 3-5-2-middenvelder.
PSV is volgens de Mexicaanse media druk bezig om deze speler binnen te halen...kan hij ook als linkermiddenvelder spelen in een 4-4-2 en/of 4-3-3 ? En wat voor speler is hij ? Ik ken hem verder namelijk niet.
Guardado is een technisch uitstekende speler die 1 op 1 erg sterk is. Z´n echte krachten liggen aan de bal, al beschikt hij ook over veel loopvermogen en beweeglijkheid zonder bal. Hij gebruikt ook die kwaliteiten vooral in aanvallend opzicht. Ik zie hem niet zo snel als middenvelder acteren in 4-3-3 en de rol van Cocu is niet voor hem weggelegd. Guardado krijgt bij Atlas als typisch Mexicaanse linkerflankspeler alle ruimte en vrijheid, maar temporiseren of de balans in de gaten houden is niets voor hem. Als PSV inderdaad 4-3-3 gaat spelen zie ik hem alleen als aanvallend ingestelde back spelen. Dat zou dan weer betekenen dat Salcido niet links in het centrum kan spelen en buiten de boot valt.

In 4-4-2 zou hij wel kunnen acteren als linkshalf, maar betekent het opstellen van Guardado een definitieve streep door de naam Aissati, want met Afellay en Guardado moet je Simons en Van der Leegte wel opstellen.

Kortom, weer een goede speler maar ook wederom een raar puzzelstukje. Net als Perez zou ik niet zo snel weten waar hij in het elftal moet passen. Ik heb even haast maar ik kan later misschien nog wel wat meer vertellen.


De vice-voorzitter van Atlas gaf gisteravond overigens aan dat hij denkt dat PSV en Atlas er wel uitkomen, aangezien de club Andres de kans graag gunt en aanbod en vraag niet al te ver uit elkaar liggen. PSV zou 50% van de transferrechten willen overnemen. Vanochtend verschenen er echter er alweer andere berichten en zei de vice-voorzitter dat het verkopen van 50% van de transferrechten in Mexico niet eenvoudig is.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » wo jul 04, 2007 9:42 pm

Baseman schreef:De reacties hier worden steeds beter...NiNi is op het PN trouwens aardig verbolgen dat PSV de nog beschikbare miljoenen in Guardado wil stoppen.
Maar goed, 'jullie' weten het natuurlijk veel beter :drecul.gif:

PS: En nee, ik zeg niet dat Chelsea hier geen hand in heeft. Maar dat voorbarige reageren hier is onzin.
Ik vind het nog knap dat je er nog op reageert. Ik vind dat PSV bashen zodanig irritant dat ik geen lust heb om nog inhoudelijk te reageren (voorzover ik dat uberhaupt al ooit gekunt heb).

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 10:05 pm

Thomas schreef:Guardado is een technisch uitstekende speler die 1 op 1 erg sterk is. Z´n echte krachten liggen aan de bal, al beschikt hij ook over veel loopvermogen en beweeglijkheid zonder bal. Hij gebruikt ook die kwaliteiten vooral in aanvallend opzicht. Ik zie hem niet zo snel als middenvelder acteren in 4-3-3 en de rol van Cocu is niet voor hem weggelegd. Guardado krijgt bij Atlas als typisch Mexicaanse linkerflankspeler alle ruimte en vrijheid, maar temporiseren of de balans in de gaten houden is niets voor hem. Als PSV inderdaad 4-3-3 gaat spelen zie ik hem alleen als aanvallend ingestelde back spelen. Dat zou dan weer betekenen dat Salcido niet links in het centrum kan spelen en buiten de boot valt.

In 4-4-2 zou hij wel kunnen acteren als linkshalf, maar betekent het opstellen van Guardado een definitieve streep door de naam Aissati, want met Afellay en Guardado moet je Simons en Van der Leegte wel opstellen.

Kortom, weer een goede speler maar ook wederom een raar puzzelstukje.
Bedankt, Thomas! Hier hebben we tenminste iets aan. :biggthumpup.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
NFP
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 6:19 pm

Bericht door NFP » do jul 05, 2007 1:07 am

Dank voor je beschrijving, Thomas.
Ik denk inderdaad dat het een lastig puzzelstukje word met Guardado erbij maar wie weet, het is wel een goede speler voor zover ik het tot nu toe kan inschatten. Kan hij niet hangend op links in een soort 433-variant? Een soort Park-rol?

Ik heb hem net even gevolgd tijdens Mexico-Chili maar hij is in de rust gewisseld, misschien nog last van z'n blessure die hij in de Gold Cup opliep. Dat was ook de reden dat hij niet speelde in de eerste 2 groepduels.

Volgens Valckx gaat die transfer de komende dagen rondkomen.
Ben benieuwd hoeveel er uiteindelijk betaald word voor hem.

Plaats reactie