Champions League
Moderator: mods
Re: Champions League 2014-2015
Ik vraag me af hoe dat dan normaal gesproken werkt. Als een speler geschorst is. Zit er dan een speler minder op de bank dan normaal? Dat is toch niet het geval?
In mijn beleving is het zo dat je een speler gewoon niet kunt inzetten wanneer deze geschorst is. Maar dan staat het je vrij om een ander op te stellen. De straf betreft immers de speler en niet de club.
In mijn beleving is het zo dat je een speler gewoon niet kunt inzetten wanneer deze geschorst is. Maar dan staat het je vrij om een ander op te stellen. De straf betreft immers de speler en niet de club.
Nil volentibus arduum
Ja, dat is het geval dus daarom heeft Legia Warschau volgens de UEFA 'geprofiteerd' van hun administratieve fout.Marillion schreef:Ik vraag me af hoe dat dan normaal gesproken werkt. Als een speler geschorst is. Zit er dan een speler minder op de bank dan normaal? Dat is toch niet het geval?
Je mag 20 spelers inschrijven incl reserves. Dat had in de vorige voorronde dus 19 + de geschorste speler moeten zijn. Ze hebben die geschorste speler echter gewoon thuis gelaten, niet aangemeld voor de 2 potjes in de 2e CL voorronde en zijn met 20 man op pad gegaan. Daarom worden ze nu met een reglementaire 0-3 nederlaag bestraft.
Vreemde regel dan. Ik heb ook het idee dat dit in bijvoorbeeld de Nederlandse competitie anders werkt. Een schorsing is een straf voor een speler en niet voor de club.
Maar of het volgens de regels nou een overtreding is of niet. De strafmaat is sowieso belachelijk. Het staat werkelijk in geen enkele verhouding.
Maar of het volgens de regels nou een overtreding is of niet. De strafmaat is sowieso belachelijk. Het staat werkelijk in geen enkele verhouding.
Nil volentibus arduum
Is eerder gebeurt, in 2010. Toen heeft Debrecen een speler ingebracht in de slotminuten die achteraf niet speelgerechtigd bleek te zijn.
Toen kreeg Debrecen een boete van 20k euro. Maar de tegenstander wou dat Debrecen uit de competitie hebben.
UEFA zei nee, want Debrecen leidde toen al met 4-1, en de speler kwam slechts in de slotminuten binnen, dus ze hadden duidelijk geen voordeel mee, en het was duidelijk niet met opzet gedaan. Dus het bleef bij een boete.
Nu gebeurt precies hetzelfde (behalve dat het nu 6-1 was en geen 4-1) en wordt een team d'r uit gegooid.
UEFA meet met verschillende maten...
Toen kreeg Debrecen een boete van 20k euro. Maar de tegenstander wou dat Debrecen uit de competitie hebben.
UEFA zei nee, want Debrecen leidde toen al met 4-1, en de speler kwam slechts in de slotminuten binnen, dus ze hadden duidelijk geen voordeel mee, en het was duidelijk niet met opzet gedaan. Dus het bleef bij een boete.
Nu gebeurt precies hetzelfde (behalve dat het nu 6-1 was en geen 4-1) en wordt een team d'r uit gegooid.
UEFA meet met verschillende maten...
Dan zou ik als ik Legia Warschau was met die vorige uitspraak in gedachten toch even heel serieus gaan kijken naar de mogelijkheid om in beroep te gaan. Het gaat voor zo'n club naast het sportieve aspect natuurlijk ook gewoon om een hoop geld.
Nil volentibus arduum
Je zou als supporter van Arsenal maar de tijden van Dennis Bergkamp hebben meegemaakt en nu moeten kijken naar Giroud....
(Ja ditzelfde zou je kunnen zeggen van Kluivert/Van Basten/Bergkamp of Sigthorsson, maar daar gaat het nu even niet over, want wij spelen geen voorronde CL
)
(Ja ditzelfde zou je kunnen zeggen van Kluivert/Van Basten/Bergkamp of Sigthorsson, maar daar gaat het nu even niet over, want wij spelen geen voorronde CL

Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Napoli ploetert..... 
Wel een ontzettend knappe goal van Higuain. 1-1.
Het is ongelooflijk dat Napoli die tweede, derde, vierde niet maakt. Kans op kans op kans.

Wel een ontzettend knappe goal van Higuain. 1-1.
Het is ongelooflijk dat Napoli die tweede, derde, vierde niet maakt. Kans op kans op kans.
Ik zit de laatste 10 minuten Arsenal te kijken, maar krijg niet het idee dat de 22 op het veld er zin in hebben...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Celtic is bezig om zich voor de tweede keer te laten uitschakelen. Eerst door Legia Warschau en nu op 0-1 achterstand thuis tegen NK Maribor.
Normaal zou ik Celtic graag in het hoofdtoernooi zien. Maar omdat ze er eigenlijk al uit lagen zou ik dit wel mooi vinden.
Normaal zou ik Celtic graag in het hoofdtoernooi zien. Maar omdat ze er eigenlijk al uit lagen zou ik dit wel mooi vinden.
Nil volentibus arduum
Maar Derk is ingevallen!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Red Bull heeft pak slaag gehad van Malmo met Rosenberg in de spits.
IK GELOOF!!!!!!
Die derde goal van Rosenberg was ook wat hoor... kon ie gelijk binnenschieten van 50 cm, maar wacht ff tot dat de keeper terug kan komen zodat ie em eerst uit kan kappen.
Heeft ie zeker in Amsterdam geleerd.
Er is hier een grote feest uitgebroken. Met dat Champions League geld kan je vijf Zweedse titels op rij kopen.
Heeft ie zeker in Amsterdam geleerd.
Er is hier een grote feest uitgebroken. Met dat Champions League geld kan je vijf Zweedse titels op rij kopen.
Salzburg kreeg anders ook een mooie tweede goal tegen op de manier zoals zij scoorden in Amsterdam vorig jaar.
Mooie ontknoping ook bij Ludogorets tegen Steaua.
Keeper van Ludo rood in de laatste minuut, veldspeler op doel. Penaltyserie. Die veldspeler schiet de eerste erin, haalt twee ballen eruit en Ludogorets door naar de CL.
Paar knallers in pot 3 en 4 trouwens. In pot 3 Leverkusen, Liverpool en Ajax
In pot 4 Roma en Monaco.
Keeper van Ludo rood in de laatste minuut, veldspeler op doel. Penaltyserie. Die veldspeler schiet de eerste erin, haalt twee ballen eruit en Ludogorets door naar de CL.

Paar knallers in pot 3 en 4 trouwens. In pot 3 Leverkusen, Liverpool en Ajax

In pot 4 Roma en Monaco.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- Jinne
- Site Admin
Bij ieder verlies van Red Bull wordt onze prestatie tegen Salzburg nog slechter. Hun trainer is wel vertrokken en is nu met Leverkusen het seizoen goed begonnen (winst bij Dortmund en gister overtuigend tegen Kopenhagen) dus wie weet was hij ook wel een belangrijke factor.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
De scheidsrechter was trouwens erg coulant met het van de lijn komen van de keepers.beelzebub schreef:Salzburg kreeg anders ook een mooie tweede goal tegen op de manier zoals zij scoorden in Amsterdam vorig jaar.
Keeper van Ludo rood in de laatste minuut, veldspeler op doel. Penaltyserie. Die veldspeler schiet de eerste erin, haalt twee ballen eruit en Ludogorets door naar de CL.![]()
Paar knallers in pot 3 en 4 trouwens. In pot 3 Leverkusen, Liverpool en Ajax![]()
In pot 4 Roma en Monaco.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik hoorde net van m'n Roemeense collega dat die veldspeler die die ballen eruit hield:
a) Roemeen
b) oud-speler van Dinamo Boekarest is.
M.a.w.: zo worden legendes geboren. Die gast is sinds gister dus een Dinamo-legend.
a) Roemeen
b) oud-speler van Dinamo Boekarest is.
M.a.w.: zo worden legendes geboren. Die gast is sinds gister dus een Dinamo-legend.
Basel moet vanavond op bezoek bij Real Madrid, waar wij 2 x kansloos verloren, ben benieuwd hoe zij stand houden aangezien ze het altijd wel aardig doen in Europa.
Basel al 2-0 achter tegen Real.
Affelay scoort voor Pireus tegen Atletico. De Grieken na half uur 2-0 voor.
Affelay scoort voor Pireus tegen Atletico. De Grieken na half uur 2-0 voor.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
3-0 Real. Heb al vaker gezegd dat het ons niet mee zit met het continue loten van die lui. Ze maken gehakt van alles wat subtop is.
Und 4-0. Nog iemand wat over Basel?
Und 4-0. Nog iemand wat over Basel?
4-1. Gekkenhuis. Vier goals in tien minuten. Flipperkast.
1-0 Dortmund. Immobile. Klassegoal.
Welbeck laat weer eens zien waarom het geen topspits is. Die man is echt dramatisch in het afmaken van kansen.
29 goals en 9 assists in bijna 150 wedstrijden bij Man United..
29 goals en 9 assists in bijna 150 wedstrijden bij Man United..
Inclusief een dosis geluk...Jöhnk schreef:1-0 Dortmund. Immobile. Klassegoal.
Dortmund is wel een genot om naar te kijken.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!