Engeland en Schotland
Moderator: mods
Re: Engeland en Schotland
Dus wat ontbreekt is vooral een trainer die de beste spelers op de juiste plek neerzet en weet hoe hij een selectie fit maakt en houdt.
Wollt ihr den totalen Mensch?
-
League Cup final Cardiff - Liverpool. Cardiff met 1-0 voor. Liverpool is echt matig. Adam, Henderson, Carrol... valt allemaal niet mee. Gerrard is ook een stijve hark geworden na die slepende blessure.
Whitey on the moon.
Volgens mij ligt de voetbalkwaliteit al een tijdje bedolven onder een dikke moltondeken van apathie en totale ongemotiveerdheid.Arthur schreef:Wat er vooral ontbreekt is natuurlijk pure voetbalkwaliteit.
Je kunt toch g.v.d. wel een beetje inzet tonen, ook al ben je dan misschien niet de absolute topspeler? Je ziet week in week uit passiviteit en risicoloos gefrut. En dat stoort enorm.
Waarom zijn ze tegen ManU wel fel en zitten ze kort op de bal en kunnen ze dat in de competitie niet? Omdat in de EL League - en zeker in Manchester - de scouts nadrukkelijker meekijken?
Volgens mij hoef je in Engeland niet twee wedstrijden zo passief, ongeconcentreerd en lusteloos te spelen als Ajax regelmatig doet. Dan krijg je ontzettend op je kloten van fans en tabloids.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Dat gebeurt ook daar genoeg, Zeux.
Speelt er nou een grijze vent mee bij Cardiff?
Speelt er nou een grijze vent mee bij Cardiff?
Is dat zo?Benji schreef:Dat gebeurt ook daar genoeg, Zeux.
Het is niet altijd goed en zeker niet foutloos, maar inzet is er wel altijd. Altijd de blik naar voren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ga daar de fora maar af, daar zeggen ze precies hetzelfde als hier. Forum van ManU is een echo van dit forum.
ManU-fans mogen vloeken omdat ze de spelerskwaliteit hebben om bovenaan te staan, dus als dat niet zo is, zullen ze pissig zijn.
Maar is ManU écht zo pitloos als Ajax?
Maar is ManU écht zo pitloos als Ajax?
Maar dat hebben wij ook, Zeux.
Ze zeuren daar ook constant om het terughangen na een doelpunt en de tegenstander weer in het spel laten komen. Als je neutraal kijkt kan dat misschien wel meevallen, maar dan zal het eerder een gevalletje groener gras bij de buren zijn over het eigen spel.
Ze zeuren daar ook constant om het terughangen na een doelpunt en de tegenstander weer in het spel laten komen. Als je neutraal kijkt kan dat misschien wel meevallen, maar dan zal het eerder een gevalletje groener gras bij de buren zijn over het eigen spel.
Nou, ik erger me de kolere aan het passieve, inspiratieloze spel van Ajax. Kan subjectief zijn, maar ik als ik Engels voetbal kijk, zie ik toch echt meer passie en inzet.Benji schreef:Maar dat hebben wij ook, Zeux.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Te gekke league-cup finale. 2-2, pingels, Gerrard mist nu!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Dalglish mag Kuyt de komende drie weekenden wel een basisplaats geven...
Ze zijn door het dolle heen, alsof ze de CL hebben gewonnen. Het is maar een simpel beker.
Het is tactisch vaak ook wat simpeler daar: Als je een bal ziet ren je erop af. Volgens mij is gebrek aan inzet namelijk meestal een kwestie van twijfel, niet precies weten of je naar de bal moet of niet, moeten nadenken en dan ben je te laat. Dat komt sneller voor naarmate het tactisch complexer is.Zeux schreef:Nou, ik erger me de kolere aan het passieve, inspiratieloze spel van Ajax. Kan subjectief zijn, maar ik als ik Engels voetbal kijk, zie ik toch echt meer passie en inzet.
Zo'n Verbeek heeft daar bijvoorbeeld zelden last van, daar weten spelers altijd precies wat ze moeten doen. Ook al doen ze het fout, te twijfelen tenminste niet.
Wollt ihr den totalen Mensch?
- InnerHarbour
Nou lijkt me niet, Dirk Kuyt is met afstand de meest overschatten aanvaller van Nederland.Zeux schreef:Dalglish mag Kuyt de komende drie weekenden wel een basisplaats geven...
YNWA
Hij prikt 'm er prima in, waardoor Liverpool op voorsprong komt, voorkomt één keer de goal in de slotfase (tweede keer net niet) en jaagt de eerste penalty voor Liverpool in de touwen. Denk dat Dalglish die cup toch wel mede aan hem te danken heeft.InnerHarbour schreef:Nou lijkt me niet, Dirk Kuyt is met afstand de meest overschatten aanvaller van Nederland.Zeux schreef:Dalglish mag Kuyt de komende drie weekenden wel een basisplaats geven...
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- InnerHarbour
Even a Blind Squirrel Finds a Nut SometimesZeux schreef:Hij prikt 'm er prima in, waardoor Liverpool op voorsprong komt, voorkomt één keer de goal in de slotfase (tweede keer net niet) en jaagt de eerste penalty voor Liverpool in de touwen. Denk dat Dalglish die cup toch wel mede aan hem te danken heeft.InnerHarbour schreef:Nou lijkt me niet, Dirk Kuyt is met afstand de meest overschatten aanvaller van Nederland.Zeux schreef:Dalglish mag Kuyt de komende drie weekenden wel een basisplaats geven...
YNWA
Hmmm Diarra gratis naar Fulham... was natuurlijk perfect geweest voor Ajax...
Betalen ze bij Fulham nu zoveel meer???
Betalen ze bij Fulham nu zoveel meer???
Three nuts within half an hour. Not bad for a blind squirrel.InnerHarbour schreef:Even a Blind Squirrel Finds a Nut SometimesZeux schreef: Hij prikt 'm er prima in, waardoor Liverpool op voorsprong komt, voorkomt één keer de goal in de slotfase (tweede keer net niet) en jaagt de eerste penalty voor Liverpool in de touwen. Denk dat Dalglish die cup toch wel mede aan hem te danken heeft.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik lees op Nu.nl dat Arsenal Podolski van Köln wil overnemen.
Nu kijk ik geen BuLi, maar daar gaat Arsenal toch geen titels mee winnen? Goeie speler op eindtournooien, maar komt gewoon tekort toch? Arsenal moet eens geld investeren in echt goede spelers als ze ooit eens een prijsje willen winnen.
Nu kijk ik geen BuLi, maar daar gaat Arsenal toch geen titels mee winnen? Goeie speler op eindtournooien, maar komt gewoon tekort toch? Arsenal moet eens geld investeren in echt goede spelers als ze ooit eens een prijsje willen winnen.
Welke spelers heb je in gedachten?
Der Lucas is snel, heeft een Torriecher en een vreselijk schot in die linker van 'm.Peter schreef: Nu kijk ik geen BuLi, maar daar gaat Arsenal toch geen titels mee winnen?
Ander niveautje dan bijv. Gervinho of Bendtner.
Terechte vraag. De top van Europa zit echt niet op Arsenal te wachten. Treedje daaronder: jongens als Götze en Reus hebben allang 'no thanks' tegen Arsenal gezegd.D_skilled schreef:Welke spelers heb je in gedachten?
Weer een treedje lager: jongens als Mertens en Eriksen zijn ook niet voor Arsenal te porren, lijkt me. Ik denk idd dat de categorie-Podolski (allesbehalve matig natuurlijk) voor Arsenal de limit is.
Zal wel Persie out, Poldi in worden.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Mertens en Eriksen niet voor Arsenal te porren? Laten we het even niet overdrijven hoe het daar gaat. Arsenal kan hoger mikken dan Mertens, hoor. Arsenal is met wat aankopen gewoon weer top-3 Engeland.
Arsenal heeft miljoenen om stuk te slaan. Dan kun je dus een poging wagen bij spelers net onder de top. Of talenten waar je de top mee denkt te halen. Namen? Sneijder, Hazard, Lavezzi, Afellay, Llorente, Higuain, Soldado, Kagawa etc. Allemaal beter (in mijn ogen) dan een Podolski.
Verdedigend moeten ze er ook wat doen. Koscielny vind ik nog wel aardig, maar de rest voldoet niet op dat niveau. Kom je uit bij namen als Banega en Isla ofzo.
Arsenal heeft miljoenen om stuk te slaan. Dan kun je dus een poging wagen bij spelers net onder de top. Of talenten waar je de top mee denkt te halen. Namen? Sneijder, Hazard, Lavezzi, Afellay, Llorente, Higuain, Soldado, Kagawa etc. Allemaal beter (in mijn ogen) dan een Podolski.
Verdedigend moeten ze er ook wat doen. Koscielny vind ik nog wel aardig, maar de rest voldoet niet op dat niveau. Kom je uit bij namen als Banega en Isla ofzo.