Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Harm

Bericht door Harm » do aug 31, 2006 11:55 am

:blush:

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 31, 2006 12:34 pm

Steef schreef:Als alles goed gaat worden Tevez en Mascherano een jaar gehuurd van MSI door...West Ham Utd.
Niet te geloven. En nog met een optie tot koop ook, heb ik begrepen.

Hoort WHU ook bij het netwerk? Waarom hebben ze Tevez niet bij PSV gestald?
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 31, 2006 5:41 pm

joey schreef: Hoort WHU ook bij het netwerk? Waarom hebben ze Tevez niet bij PSV gestald?
Die boys van MSI wilden vorig seizoen WHU overnemen.

En wat moet PSV met Tevez? Ze hebben Patje en 'Marco' Tardelli! :D

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do aug 31, 2006 6:28 pm

Marco Tardelli. X'C

Malbranque naar Tottenham, aangezien ze daar nog wel plaats hadden voor een middenvelder. Wat een handelshuizen daar in Engeland, zeg. Ben benieuwd of de ballon ooit zal knappen in Engeland.

Rembrandt III

Bericht door Rembrandt III » do aug 31, 2006 6:37 pm

Steef schreef:Als alles goed gaat worden Tevez en Mascherano een jaar gehuurd van MSI door...West Ham Utd.
Uiteindelijk zijn ze zelfs gekocht door WHU. Verder wordt er niets meegedeeld.

Dit kan niet. Neemt MSI WHU over?

wimpey

Bericht door wimpey » za sep 02, 2006 5:49 pm

Ze zijn niet gekocht en niet gehuurd, ze worden door MSI bij WHU voor een jaar ´geparkeerd´. Enerzijds om hun marktwaarde te verhogen, anderzijds om het voor MSI makkelijker te maken WHU over te nemen.
Las ik gister in de Daily Express...

Baseman

Bericht door Baseman » za sep 02, 2006 7:28 pm

Dat zou best kunnen ja !
Persoonlijk vind ik het vrij triest dat deze spelers eigendom zijn van een investeringsgroep en ze zelf niets in te brengen hebben...

Feest

Bericht door Feest » za sep 02, 2006 7:29 pm

Dat is de toekomst. Wen er maar aan. :yes:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo sep 03, 2006 1:12 am

In hoeverre heb je er nu al in Europa mee te maken dan?

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 03, 2006 4:23 pm

Baseman schreef: Persoonlijk vind ik het vrij triest dat deze spelers eigendom zijn van een investeringsgroep en ze zelf niets in te brengen hebben...
Tja, je hebt ook clubs die een speler aantrekken en 'm laten betalen door een andere club. :D

Hearts, Chelsea, Villa, Man U, de trend is gezet en niet meer terug te draaien, lijkt me. Ik hoop i.i.g. dat mijn club ervan gevrijwaard blijft.

Harm

Bericht door Harm » zo sep 03, 2006 4:43 pm

Steef schreef:Dat is de toekomst. Wen er maar aan. :yes:
In Zuid Amerika is dat toch al lang met die spelerspassen?

LucaS

Bericht door LucaS » zo sep 03, 2006 5:07 pm

Totdat één van die spelers wegens slavernij naar de rechter stapt
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo sep 03, 2006 6:10 pm

Maar is het dan echt zo dat die jongens zomaar bij elke club gestald kunnen worden? Ze hebben toch wel iets te zeggen?

Rembrandt III

Bericht door Rembrandt III » zo sep 03, 2006 8:16 pm

Lucas schreef:Totdat één van die spelers wegens slavernij naar de rechter stapt
dat heet toch gewoon 'detachering'?

Baseman

Bericht door Baseman » zo sep 03, 2006 11:11 pm

Volgens mij wel, Deco gaf dat eens aan in een interview. Hij vond het maar niets dat hij overal en nergens gedropt kon worden.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » zo sep 03, 2006 11:30 pm

Rembrandt III schreef:dat heet toch gewoon 'detachering'?
...en dan geldt toch "gewoon" dezelfde opzegtermijn als in elk ander arbeidscontract?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 04, 2006 10:45 am

Nee.
Spelers in Zuid-Amerika hebben een spelerspas en degene die die pas heeft is de eigenaar van de speler. En kan dus met hem doen wat hij wil zo ongeveer.

Dat is tenminste wat ik heb begrepen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 04, 2006 10:58 am

Moet verboden worden. Hoe moeilijk kan dat zijn?

J.C.

Bericht door J.C. » di sep 05, 2006 12:25 pm

Argentijnse transfers nieuw tijdperk West Ham

5/9/2006 13:20

West Ham United staat mogelijk aan de vooravond van een cultuuromslag. De club die bekend staat om een goede scouting en het zelf opleiden van spelers, verraste vorige week met het aantrekken van de Argentijnse internationals Javier Mascherano en Carlos Tevez. Op de achtergrond wordt ook druk gespeculeerd over een overname van de club door een grote geldschieter.
Begeeft West Ham United zich in de wereld van het grote geld? Het heeft er alle schijn van. Media Sports Investments (MSI) zou binnenkort wel eens kunnen worden gepresenteerd als nieuwe eigenaar van The Hammers. Die geruchten deden een jaar geleden al de ronde en zijn alleen maar sterker geworden na de dubbeltransfer van Mascherano en Tevez die eigendom waren van MSI.

'Het intrigeert me allemaal heel erg', liet manager Alen Pardew weten tijdens de presentatie van de jongste twee aanwinsten. 'Het kan me niet schelen wat mensen zeggen, ik heb er bij West Ham gewoon twee topspelers bij.'

'We hebben de afgelopen dagen veel negatieve pers gekregen, maar dat komt omdat veel mensen niet houden van veranderingen. Het transfersysteem verandert gewoon snel. De invloed van bureau's bij buitenlandse transfers neemt toe. Dat er in dit geval sprake zou zijn van een schimmige deal is niet waar.'

Het wantrouwen waarmee in Engeland naar de komst van Mascherano en Tevez naar Upton Park wordt gekeken, heeft ermee te maken dat de twee aankopen haaks staan op het imago van de club. The Hammers staan bekend om hun goede jeugdopleiding. Zo genoten onder meer de huidige Engelse internationals Joe Cole, Rio Ferdinand en Frank Lampard hun opleiding bij West Ham. Waar de eigen jeugd te kort schoot deed de club vaak slimme aankopen zonder met al te veel geld te strooien.

Onder Pardew is er sprake van een koerswijziging. Nadat de ploeg in 2005 terugkeerde in het Premiership en zich afgelopen seizoen moeiteloos handhaafde, wil West Ham de strijd aangaan met de gevestigde orde.

'We willen de grote clubs in het Premiership uitdagen en deze transfers helpen ons daarbij. Mensen schijnen vergeten te zijn dat deze twee spelers een vierjarig contract hebben getekend en ik kan verzekeren dat ze tijdens de volgende transferperiode niet direct weer vertrekken. Ik wordt ( :X ) ook niet gedwongen om ze op te stellen, zoals ook al is gesuggereerd. Als dat het geval was, had ik hier niet meer geweest.'
www.vi.nl

Arthur

Bericht door Arthur » di sep 05, 2006 1:14 pm

Brrr, ben blij dat dat soort dingen bij Ajax niet snel zullen gebeuren.

joey
Erelid

Bericht door joey » di sep 05, 2006 4:29 pm

Tevez en Mascherano officieel gepresenteerd bij West Ham

LONDEN, 5 september 2006 13:40 - De Argentijnse internationals, Carlos Tevez and Javier Mascherano, zijn dinsdagmiddag officieel gepresenteerd bij West Ham United. Terwijl nagenoeg de hele Europese top trachtte het duo te contracteren, verbaasde de relatief kleine club uit de Premiership, vlak voor het sluiten van de transfermarkt, vriend en vijand, met de mededeling het tweetal te hebben gestrikt.

Veel is inmiddels geschreven over de overgang van Tevez en Mascherano naar West Ham. Zo zouden de rechten van beide spelers, toen zij nog voor Corinthians uitkwamen, in handen zijn van Media Sports Investments. Niet toevallig wordt MSI gelinkt aan een eventuele overname van de club uit Londen. Daarnaast zou een groot aantal clubs, waaronder Arsenal, Chelsea, Sevilla, AS Roma en Portsmouth, die interesse toonden in het tweetal, zijn afgehaakt omdat de spelers, mits fit, te allen tijde moeten spelen en verkocht worden wanneer het MSI uitkomt, zonder dat de club meedeelt in de winst. West Ham United bestrijdt overigens dit gerucht.
Alan Pardew, de manager van West Ham United, liet tijdens de presentatie niets los omtrent een eventuele op handen zijnde overname. "Ik weet van niets. Het enige wat voor mij telt, is dat ik er twee spelers van wereldklasse bij heb. Iedereen is klaarblijkelijk alweer vergeten dat ze voor vier jaar hebben getekend en ik kan jullie verzekeren dat ze tijdens de volgende transferperiode niet zullen vertrekken. Wij willen de aanval op de Engelse topclubs inzetten."
VOL

Eng hoor. :sad:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 05, 2006 5:06 pm

'Gallas zou in eigen doel gaan scoren'

4/9/2006 22:04

Dat de relatie tussen William Gallas en Chelsea flink was verziekt na al het getouwtrek over een breuk deze zomer, was wel bekend. Maar dat de Franse verdediger bereid was op het veld te saboteren als The Blues hem zouden opstellen, gaat wel heel ver.

Chelsea claimt op de eigen website dat Gallas had gedreigd om in het duel met Manchester City in eigen doel te scoren, bewust een rode kaart te krijgen of andere fouten te maken om zijn werkgever te schaden. De Franse international vond dat een gepaste straf als Chelsea hem tegen zijn wil zou opstellen.

De Engelse kampioen vindt het nodig om deze details naar buiten te brengen omdat Gallas zelfs nu hij naar Arsenal is overgestapt blijft mekkeren over coach José Mourinho en Chelsea. 'Het is noodzakelijk dat de fans alle feiten kennen. We kunnen zijn aantijgingen niet onbeantwoord laten', menen de Londenaren.

De reden waarom Gallas een vertrek afdwong, was puur een financiële. 'Hij wilde gewoon de hoogste bieders tegen elkaar uitspelen. Dat hij toe was aan een nieuwe uitdaging, naar een andere competitie wilde en dat soort dingen, zei hij alleen om een rookgordijn op te trekken. Toen hij zijn zin niet kreeg, werd zijn gedrag onacceptabel.'

Gallas weigerde na het WK aan te sluiten in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Mourinho zou lang bereid zijn geweest om de rebellerende verdediger 'terug in de familie op te nemen', maar Gallas ging daar niet op in. Uiteindelijk kwam er een ruil plus geld met Ashley Cole, die Arsenal verruilde voor Chelsea.

Gallas: 'Chelsea veel geld maar geen klasse'

5/9/2006 17:10

William Gallas is verbaasd en geschokt over de noodzaak die Chelsea heeft gevoeld om te vertellen dat de Franse verdediger de club zou hebben afgeperst om hem te laten gaan. Dat Gallas gedreigd had in eigen doel te scoren of de club op een andere manier te schaden, klopt niets van, volgens Gallas.

'Ik heb zeker nooit gezegd dat ik een eigen doelpunt zou maken als ze me zouden opstellen. Wel was ik ervan overtuigd dat ik moest vertrekken. Ik heb al uitgelegd waarom. Maar zo ver als zij beweren, zou ik nooit gaan. Als die mensen zulke bespottelijke aantijgingen willen gebruiken om er goed op te staan bij hun supporters, dan moeten ze dat maar doen. Maar ik denk niet iemand zich in de maling laat nemen.'

Chelsea had Gallas een nieuw contract aangeboden, maar het salaris van 97.00 euro per week zou de Franse international te min hebben gevonden. De Londenaren vonden dat hij niet meer verdiende omdat hij er nooit iets aan deed om de club promoten. 'Ik heb er vijf jaar vol trots gespeeld en altijd mijn stinkende best gedaan. Dat betekent zeer weinig voor Chelsea. Chelsea heeft dan wel heel veel geld, maar die nieuwe bestuurders missen klasse.'

Op de laatste dag dat de transfermarkt nog open was, kwam er een oplossing voor de impasse tussen speler en club. Chelsea ruilde Gallas met Ashley Cole van Arsenal en maakte daarbij nog een bedrag over aan Arsenal. Chelsea vond het desalniettemin nodig om hun waarheid te vertellen omdat Gallas maar bleef afgeven op Chelsea.
vi.nl

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr sep 08, 2006 3:00 pm

803 Teletekst vr 08 sep
***OETBAL******************************
**** Groen licht stadion Liverpool
**Liverpool heeft groen licht gekregen
om een nieuw stadion te gaan bouwen.De
gemeente keurde het plan van de club om
op enkele honderden meters van Anfield
Road een onderkomen met 60.000 plaatsen
te bouwen goed.De gemeente zal de grond
voor de komende 999 jaar verhuren aan
Liverpool FC.

Liverpool moet nu binnen drie weken een
bankgarantie afgeven voor het deel van
de bouwkosten dat de club voor zijn
rekening neemt.Het nieuwe onderkomen
gaat ongeveer 265 miljoen euro kosten.

Het Anfield-stadion (45.000 plaatsen)
is een van de beroemdste ter wereld.Het
werd in 1884 opgeleverd.Liverpool is er
sinds 1892 de vaste bespeler.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Feest

Bericht door Feest » za sep 09, 2006 10:06 am

Top clubs and agents in dock over new TV investigation
By Sam Wallace
Published: 08 September 2006
Premiership football will be hit with a new corruption scandal later this month after at least one leading agent and three top-flight clubs were targeted by an undercover BBC sting that will make serious allegations about the probity of transfers and financial dealings in the national game.

The agent involved is understood to be considering leaving the country following the probe while the clubs involved have all been contacted by the investigators on the BBC's Panorama programme to answer questions about allegations of "tapping up" players and corruption. These latest findings are due to emerge as Lord Stevens prepares his report into transfer bungs that was launched last season.

Crucial to the programme's success in breaking into the tightly guarded world of agents and clubs was a whistleblower from inside the agents' industry recruited by the BBC's investigators. It was he who carried out much of the undercover filming that took place at meetings between agents and club officials.

So far no one from the agents' fraternity has been prepared to go to such lengths to expose wrongdoing and the BBC is confident that it has a very strong case against a number of individuals. Lord Stevens' company Quest, which is carrying out the investigation into transfers at the behest of Premier League chief executive Richard Scudamore, is understood to be eager to see the BBC's evidence.

While the identity of the key agent in question is known by The Independent, it was not confirmed by the BBC, which is still finalising the programme that is scheduled to be aired on 18 September. Lawyers acting on behalf of those with allegations against them are still preparing their defence but some details of the charges can be outlined.

At least five agents have been contacted by the BBC via letter detailing serious allegations of corruption. Three officials at Premiership clubs have also been contacted by the BBC over corruption allegations.

As well as those officials, three Premiership clubs have been contacted by the BBC over what is described as breaking industry rules. That charge is known to relate to "tapping up" players, which is the term used to describe an illegal approach to a player without the permission of the club to whom he is under contract.

The investigation by the BBC has become the talk of the football agents' world as word has spread about the names of those who might be implicated. With Lord Stevens expected to report to the Premier League possibly before the end of this month, there is genuine anticipation that the former Metropolitan police commissioner will have some serious allegations about high-profile figures in the game made to him.

With the BBC investigation likely to coincide with the Premier League inquiry, there will be greater pressure on Lord Stevens to make sure his report is not perceived as a whitewash. His inquiry has interviewed numerous figures within the game and had access to clubs' paperwork concerning transfer deals.

In an industry that thrives upon rumour, there is anecdotal evidence about wrongdoing in transfer dealings but little hard evidence that could lead to a criminal conviction.

Scudamore announced the bung inquiry in January, shortly after the Sven Goran Eriksson "fake sheikh" sting. On that occasion, the then England manager and his agent Athole Still made suggestions to an undercover reporter that three clubs were guilty of corruption. Eriksson was interviewed by the FA but is thought to have dismissed the sting as idle gossip.

At that time, transfer "bungs" - illegal kickbacks paid to managers by third parties for buying certain players - were top of the agenda after then QPR manager Ian Holloway and Luton manager Mike Newell made similar claims.

The remit of the Stevens inquiry originally stated it would only investigate transfers going back to January 2004, including five transfer windows - not including this summer - and only potential illegal payments between employees or officials of clubs.

It is not clear how many individuals Panorama will target as it edits its findings into a one-hour show.

Premiership football will be hit with a new corruption scandal later this month after at least one leading agent and three top-flight clubs were targeted by an undercover BBC sting that will make serious allegations about the probity of transfers and financial dealings in the national game.

The agent involved is understood to be considering leaving the country following the probe while the clubs involved have all been contacted by the investigators on the BBC's Panorama programme to answer questions about allegations of "tapping up" players and corruption. These latest findings are due to emerge as Lord Stevens prepares his report into transfer bungs that was launched last season.

Crucial to the programme's success in breaking into the tightly guarded world of agents and clubs was a whistleblower from inside the agents' industry recruited by the BBC's investigators. It was he who carried out much of the undercover filming that took place at meetings between agents and club officials.

So far no one from the agents' fraternity has been prepared to go to such lengths to expose wrongdoing and the BBC is confident that it has a very strong case against a number of individuals. Lord Stevens' company Quest, which is carrying out the investigation into transfers at the behest of Premier League chief executive Richard Scudamore, is understood to be eager to see the BBC's evidence.

While the identity of the key agent in question is known by The Independent, it was not confirmed by the BBC, which is still finalising the programme that is scheduled to be aired on 18 September. Lawyers acting on behalf of those with allegations against them are still preparing their defence but some details of the charges can be outlined.

At least five agents have been contacted by the BBC via letter detailing serious allegations of corruption. Three officials at Premiership clubs have also been contacted by the BBC over corruption allegations.

As well as those officials, three Premiership clubs have been contacted by the BBC over what is described as breaking industry rules. That charge is known to relate to "tapping up" players, which is the term used to describe an illegal approach to a player without the permission of the club to whom he is under contract.
The investigation by the BBC has become the talk of the football agents' world as word has spread about the names of those who might be implicated. With Lord Stevens expected to report to the Premier League possibly before the end of this month, there is genuine anticipation that the former Metropolitan police commissioner will have some serious allegations about high-profile figures in the game made to him.

With the BBC investigation likely to coincide with the Premier League inquiry, there will be greater pressure on Lord Stevens to make sure his report is not perceived as a whitewash. His inquiry has interviewed numerous figures within the game and had access to clubs' paperwork concerning transfer deals.

In an industry that thrives upon rumour, there is anecdotal evidence about wrongdoing in transfer dealings but little hard evidence that could lead to a criminal conviction.

Scudamore announced the bung inquiry in January, shortly after the Sven Goran Eriksson "fake sheikh" sting. On that occasion, the then England manager and his agent Athole Still made suggestions to an undercover reporter that three clubs were guilty of corruption. Eriksson was interviewed by the FA but is thought to have dismissed the sting as idle gossip.

At that time, transfer "bungs" - illegal kickbacks paid to managers by third parties for buying certain players - were top of the agenda after then QPR manager Ian Holloway and Luton manager Mike Newell made similar claims.

The remit of the Stevens inquiry originally stated it would only investigate transfers going back to January 2004, including five transfer windows - not including this summer - and only potential illegal payments between employees or officials of clubs.

It is not clear how many individuals Panorama will target as it edits its findings into a one-hour show.
http://sport.independent.co.uk/football ... 371961.ece

Harm

Bericht door Harm » za sep 09, 2006 4:50 pm

En vennegoor heeft het weer gedaan!! :cheer: :cheer: :cheer: :worshippy: :worshippy: :worshippy:

Gesloten