Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Champions League

Bericht door InnerHarbour » do mar 09, 2017 12:24 am

Nee, nee het moge duidelijk zijn hoe ik over Arda en de rest van de bedriegers denk. Laat hem dat maar fijn vinden.
YNWA

beelzebub

Bericht door beelzebub » do mar 09, 2017 12:55 am

Zeg IH, jij moet toch maar al te goed weten hoe het is om in Europa een 4-0 voorsprong weg te geven? :ajaxsmiley.gif:

Stond Den Haag in 1976 niet met 4-0 voor bij de rust tegen West Ham om er over twee wedstrijden gezien (4-2 winst en 1-3 verlies) uit te gaan op uit gescoorde goals?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mar 09, 2017 1:11 am

Hallo Beelz let nu eens op joh, voormalig Holland Sport supporter hier, al geeft Ado, dat was toen de naam, een voorsprong van 10-0 weg, boeiiiiiiiien.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mar 09, 2017 1:24 am

Ik ben er achter wie Rishi is, hij schrijft voor het AD en zijn naam is Nik Kok. Geen kritisch woord over het walgelijke gedrag van de Barcelona spelers, geen kritisch woord over de dubieuze rol van de scheidsrechter, nee dat veegt Rishi, pardon Nik, gewoon onder tafel. :biggrin.gif:
Barça zorgt op magische avond voor voetbalwonder tegen PSG

Barcelona heeft in de Champions League voor een monsterstunt gezorgd tegen Paris Saint-Germain. De ploeg van Luis Enrique won het thuisduel met liefst 6-1 en werkte zodoende de 0-4 achterstand uit het eerste duel we
g.

Door: Nik Kok

Geschiedenis werd er geschreven in de slotfase toen niemand meer geloofde in Barcelona maar drie doelpunten in zeven minuten zorgden voor één van de meest memorabele ontsnappingen uit de geschiedenis van het voetbal. Een hoofdrol was weggelegd voor Neymar, die eerst een vrije trap raakschot, vervolgens een strafschop benutte en met een ultieme chip Sergi Roberto bereikte, die daarmee voor Barcelona een einde maakte aan een avond vol zenuwen, frustratie, hoop, teleurstelling en toch weer ongekende vreugde.

In elk geval kreeg FC Barcelona de droomstart die het wilde toen Luis Suarez na twee minuten al de eerste treffer maakte. En binnen een kwartier hadden zowel Blaise Matuidi als Julian Draxler van Paris Saint-Germain al een gele kaart achter de naam.

Barcelona mocht aan een heilloze missie zijn begonnen, het knetterde vanaf de eerste minuut in Nou Camp waar iedereen geloofde in een voetbalwonder en de elf spelers van de thuisploeg nog een beetje meer. Er volgde een omsingeling vanaf minuut één terwijl de vrije trappen rond het zestienmetergebied van Paris Saint-Germain niet te tellen waren. Geraffineerd was het nooit wat Barcelona liet zien vanavond. Messi was haast onzichtbaar, maar de wilskracht spatte ervan af.

Alles in Nou Camp stond in het teken van de ultieme remuntada. Een ommekeer zoals die er nog nooit was geweest in Champions League. Zelfs niet door de thuisclub zelf. Een reusachtige comeback was nodig om de schande van Parijs uit te wissen.

Twee weken geleden verloor de ploeg van Luis Enrique met 4-0 van de genadeloze Parijzenaars, voor velen het bewijs dat de droomploeg uit Catalonië definitief op z’n retour leek. Een einde van een tijdperk? In elk geval was het een teken aan de wand. Het deed trainer Luis Enrique ertoe besluiten om na dit seizoen te stoppen bij de club.

Doorselecteren leek het enige devies. Op zoek naar de echte honger van het winnen van een nieuwe Champions League. Een uitschakeling van in de achtste finales van dat toernooi zoals die dreigde gisteren was in 2007 voor het laatst voorgekomen.

Bijna nooit waren gisteren de contouren zichtbaar van het fantastische Paris Saint-Germain uit de heenwedstrijd. Eerder leek de miljoenenploeg op één van de gewone doorsneeclubs die in Nou Camp doorgaans onder de voet gelopen worden, een illusie armer naar huis terugkerend.

Helemaal toen het nog voor rust 2-0 werd door een eigen doelpunt van Layvin Kurzawa de storm van de thuisploeg in de tweede helft aanzwol tot ongekende proporties en Lionel Messi net na rust van elf meter mocht aanleggen. Neymar werd gestuit door verdediger Thomas Meunier. Messi schoot feilloos raak.

In Barcelona waren de geschiedenisboeken er toen al bij gepakt. Want een ommekeer na een 4-0 nederlaag in de heenwedstrijd was nooit voorgekomen. En even leek die er ook nooit te komen door Edinson Cavani die een halfuur voor tijd, Barcelona verplichte om nog drie keer te scoren in een halfuur. Juist dat gebeurde in de slotfase toen niemand er eigenlijk meer in geloofde.
AD
YNWA

Le T.

Bericht door Le T. » do mar 09, 2017 7:53 am

Het grappige was dat Cavani geel kreeg voor het zeuren om een kaart, wanneer is dat een Barcelona speler voor het laatst gebeurd? Dat zien we wel weer, regels die op zich worden gehandhaafd, alleen tegen tegenstanders in Nou Camp en dan heel streng. Kuipers kan daar ook nog over meepraten. De Spaanse regie is natuurlijk al jaren erg selectief met herhalingen en vooral de superslomo's, de kranten houden ook nu weer allemaal braaf hun mond. We weten immers allemaal hoe goed Barca is en wat de tegenstander fout heeft gedaan.

Er gebeuren rare dingen in Camp Nou, Zlatan zei het jaren geleden al gezegd. Alle statistiekjes worden keurig bijgehouden, maar niemand die even 10 beslissende wedstrijden terugkijkt en een statistiekje van scheidsrechterlijke beslissingen maakt. Het zou ook lastig worden om die gepubliceerd te krijgen, het schijnt dat de catering op nike-events, inclusief hotel etc, nogal briljant is, en als je kritisch bent krijg je geen uitnodiging meer.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 09, 2017 7:57 am

Genieten dit... Verratti dit, Draxler dat.. :drecul.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Mano

Bericht door Mano » do mar 09, 2017 8:31 am

Kan erg genieten van de voetbalskills van Messi, Suarez en Neymar.

maar zelfs ik schrok van de scheids beslissingen....volgens mij zit hij nu in een vliegtuig naar de Malediven.
In een rood/Blauw shirt, volledig verzorgd.

uiteraard moet Barca er toch nog ff 6 maken maar ze hadden zeker hulp!
dit keer ligt het er wel erg dik op. Bij een 2-0 inhaalrace valt het minder op, nu moest scheids paar keer helpen want 6 goals is een hele kluif.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 09, 2017 9:05 am

Le T. schreef:Het grappige was dat Cavani geel kreeg voor het zeuren om een kaart, wanneer is dat een Barcelona speler voor het laatst gebeurd? ... De Spaanse regie is natuurlijk al jaren erg selectief met herhalingen en vooral de superslomo's, de kranten houden ook nu weer allemaal braaf hun mond. We weten immers allemaal hoe goed Barca is en wat de tegenstander fout heeft gedaan.
Je vraagtekens zetten bij wat zich bij wedstrijden van Baffa afspeelt is natuurlijk niet de bedoeling. Ik zat te wachten op de herhaling van de situ met di Maria. Die kwam maar niet... Ik zie op de vorige pagina waarom.

Vroeg me verder af waarom Neymar voor die schop tegen Marquinhos slechts geel kreeg. Waarom Pique de 90 minuten vol mocht maken. Die 2 penalty's krijgt alleen Baffa mee.

Het was als Groningen - Ajax. De genaaide ploeg speelde slecht. Maar als ze niet genaaid worden halen ze het resultaat waar ze voor kwamen.

Baffa is nog 5 scheidsrechters van weer een geschonken CL verwijderd. Op eigen kracht kunnen ze het niet. Maar het is blijkbaar de bedoeling dat ze dat ding 'winnen' i.p.v. verdienen.

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 09, 2017 9:10 am

Talloze aanslagen op spelers van Barça in het verleden werden ook niet met rood bestraft. Kap eens met dat gejank.

Di Maria had een pingel moeten krijgen. Maar dat zie je ook pas na drie herhalingen.

PSG was gewoon fucking slecht. Terecht dat die eruit liggen.
IK GELOOF!!!!!!

Mano

Bericht door Mano » do mar 09, 2017 9:10 am

in een toernooi waar zoveel geld in rond gaat als CL, waarom daar geen Videoref/doellijn-tech is :confused.gif:

gisteravond toonde aan waarom het er niet is. het 'wonder' was dan nl. een uitschakeling.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do mar 09, 2017 10:20 am

Lionel schreef:
Di Maria had een pingel moeten krijgen. Maar dat zie je ook pas na drie herhalingen.

PSG was gewoon fucking slecht. Terecht dat die eruit liggen.
Het verschil is dat Barcelona wel twee penaltys krijgt, en PSG niet. Ik zat trouwens net als wimpey te wachten op de herhaling, maar die kwam nooit. :excited.gif:

Wel eens over PSG, die waren slecht. Maar met een normale scheids hadden ze het gewoon gehaald.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » do mar 09, 2017 10:22 am

Wat een jankers hier weer ... Maar Barcelona had geen pingel moeten krijgen, en PSG moet niet zoveel vasthouden.De scheidsrechter was klote ( voor beide partijen dan toch ) en zus en zo.

Voetbal is oorlog zei ooit iemand, tja dat is dus zo.Voor beide teams zelfs.

Er is maar een partij die zich deze nederlaag mag verwijten en dat is PSG.Als je in de 88 minuut in totaal met 3 - 5 voorstaat en je tegenstander moet in de resterende 7 minuten 3 goals maken en doet dat ook nog eens dan moet je als PSG eens goed in de spiegel kijken wat je fout doet.Hoe het komt dat je je zelf zo in deze situaties laat manoeuvreren, waarom je toch effe die arm in iemand nek legt en waarvan je weet dat ie daardoor, terecht of onterecht gaat vallen.Waarom je niet eerder op nog een goal bij de tegenstander probeert te voetballen.Of gewoon ordinair die laatste minuten de bal mijlen ver weg rost. Er was blijkbaar maar een partij die er in geloofde dat het nog mogelijk was om het om te draaien, en dat was Barcelona.En PSG ?, die geloofde daar dus niet in, en dat deed ze voor 90% de das om ...
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mar 09, 2017 10:31 am

De fan boys houden niet van feiten dat is duidelijk, liever kijken zij hoe hun Barca de ene na de andere trofee bijeen naait en bedriegt en ieder die het gore lef heeft om er anders over te denken huilt of is een janker. :confused.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 09, 2017 10:34 am

999 schreef:Wat een jankers hier weer ...
Ik zal effe op een rijtje zetten wat deze en gene over Nijhuis te melden hadden n.a.v. afg. zondag.

Slecht spelen is menselijk. Betekent niet dat je daarom opzichtig genaaid hoeft te worden door iemand die onpartijdig zou moeten zijn.

Mano

Bericht door Mano » do mar 09, 2017 10:44 am

Ik hoop dat de UEFA wilt dat Ajax doorgaat vanavond, krijgen we ook zo'n scheids. :blub.gif:

999

Bericht door 999 » do mar 09, 2017 10:54 am

wimpey schreef:
999 schreef:Wat een jankers hier weer ...
Ik zal effe op een rijtje zetten wat deze en gene over Nijhuis te melden hadden n.a.v. afg. zondag.

Slecht spelen is menselijk. Betekent niet dat je daarom opzichtig genaaid hoeft te worden door iemand die onpartijdig zou moeten zijn.
Nijhuis floot dus niet voor overtredingen, had ie dat wel gedaan hadden wij ook 2 pingels gekregen ... En dan vraag ik me af of jij daar bezwaar tegen zou hebben gehad , want bij Younes b.v. was ook niet zoveel aan de hand ( ja, nu wel natuurlijk ) ..

Persoonlijk vond ik dat die pingel voor Suarez onterecht, met de rest kan ik goed leven.Maar weet je wat leuk was, de angst in je schrijven toen het 3 - 0 was voor Barca :smallgrin.gif:

Oja, ik kan je nu al vertellen dat de scheids die wij vanavond bij Kopenhagen krijgen ook verkeerde beslissingen zal nemen, ben benieuwd hoe jij gaat reageren als ze in ons voordeel uitpakken.

Nog 7 minuten te gaan en dan 3 goals tegen krijgen ( want tot op dat moment zat PSG gewoon op rozen ) , spiegeltje kijken :smallgrin.gif:

En verder, het zal wel ... Barcelona is een ronde verder.Punt.Dat draai je toch niet terug ..
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do mar 09, 2017 11:13 am

wimpey schreef:
Le T. schreef:Het grappige was dat Cavani geel kreeg voor het zeuren om een kaart, wanneer is dat een Barcelona speler voor het laatst gebeurd? ... De Spaanse regie is natuurlijk al jaren erg selectief met herhalingen en vooral de superslomo's, de kranten houden ook nu weer allemaal braaf hun mond. We weten immers allemaal hoe goed Barca is en wat de tegenstander fout heeft gedaan.
Je vraagtekens zetten bij wat zich bij wedstrijden van Baffa afspeelt is natuurlijk niet de bedoeling. Ik zat te wachten op de herhaling van de situ met di Maria. Die kwam maar niet... Ik zie op de vorige pagina waarom.

Vroeg me verder af waarom Neymar voor die schop tegen Marquinhos slechts geel kreeg. Waarom Pique de 90 minuten vol mocht maken. Die 2 penalty's krijgt alleen Baffa mee.

Het was als Groningen - Ajax. De genaaide ploeg speelde slecht. Maar als ze niet genaaid worden halen ze het resultaat waar ze voor kwamen.

Baffa is nog 5 scheidsrechters van weer een geschonken CL verwijderd. Op eigen kracht kunnen ze het niet. Maar het is blijkbaar de bedoeling dat ze dat ding 'winnen' i.p.v. verdienen.
Ik heb alleen de eerste helft gezien, maar ik vond Barca helemaal niet goed spelen. De eerste 2 goals van Barca waren blunders van PSG. Magische avond.. misschien vanwege de score maar niet vanwege het voetbal. PSG mag zich de blunders aanrekenen, ik kan helaas niet beoordelen hoe die scheids was in de tweede helft, maar die 2de penalty van Barca leek me nogal 'soft' als ik de beelden daarvan zie. Jammer, had het liever PSG gegund.
Whitey on the moon.

Le T.

Bericht door Le T. » do mar 09, 2017 11:49 am

Mano schreef:in een toernooi waar zoveel geld in rond gaat als CL, waarom daar geen Videoref/doellijn-tech is :confused.gif:

gisteravond toonde aan waarom het er niet is. het 'wonder' was dan nl. een uitschakeling.
Dat is de charme van het voetbal, zoals Blatter ooit aangaf.
Wollt ihr den totalen Mensch?

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 09, 2017 12:04 pm

Er was wel een heel belangrijke rol voor die speler die bij een echte scheids niet meer op het veld had gestaan
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » do mar 09, 2017 12:37 pm

Ach, kom op , zeg nu eens eerlijk wat hadden jullie dan gedaan.Elk elftal maakt er gebruik van, van deze scheidsen, Van Barcelona t/m PSG van Liverpool t/m AJAX ... Maarja, tis Barcelona you love them or you hate them ... :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » do mar 09, 2017 12:44 pm

Boze fans wachten spelers PSG op in Parijs
52 min geleden ANP
Boze supporters van Paris Saint-Germain hebben de spelers van hun favoriete club in de nacht van woensdag op donderdag opgewacht op vliegveld Le Bourget in Parijs. Het werd een verre van warm onthaal voor de voetballers, die enkele uren eerder in Camp Nou een ticket voor de kwartfinales van de Champions League hadden verspeeld. Supporters sloten de bolides van de spelers in en in het gedrang raakte één fan gewond.

De politie moest er aan te pas komen om de boze en gefrustreerde aanhangers van PSG bij de peperdure auto's weg te halen. Eén speler gaf, al dan niet bewust, iets te vroeg gas en reed daarbij tegen een man aan. Volgens het groepje fans ging het om middenvelder Thiago Motta. De geraakte man moest naar het ziekenhuis voor onderzoek.

Paris Saint-Germain speelde FC Barcelona drie weken geleden in Parijs met 4-0 weg, maar verloor woensdag na een spectaculaire ontknoping met 6-1. Niet de Fransen, maar de Catalanen gingen daarmee door in de Champions League.
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mar 09, 2017 12:44 pm

GangstaRiB schreef:
wimpey schreef:

Ik heb alleen de eerste helft gezien, maar ik vond Barca helemaal niet goed spelen. De eerste 2 goals van Barca waren blunders van PSG. Magische avond.. misschien vanwege de score maar niet vanwege het voetbal. PSG mag zich de blunders aanrekenen, ik kan helaas niet beoordelen hoe die scheids was in de tweede helft, maar die 2de penalty van Barca leek me nogal 'soft' als ik de beelden daarvan zie. Jammer, had het liever PSG gegund.
De eerste was zo mogelijk nog erger, de verdediger valt en naaimar kan er omheen lopen, eroverheen springen, stappen van alles maar die laat zich vallen. Echt ik heb nog nooit zoiets gezien als gisteravond van met name die dwerg aan de linkerkant en kwalletje Suarez. Echt ik keek al niet vaak naar Barcelona maar ik sla het van nu af aan volkomen over, dit heeft niets meer met voetballen te maken maar alles met kaarten aannaaien, liegen en bedriegen. Walgelijk.
YNWA

999

Bericht door 999 » do mar 09, 2017 12:48 pm

Yes we can ... Overigens 9+0+5 = JC :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 09, 2017 12:53 pm

LucaS schreef:Er was wel een heel belangrijke rol voor die speler die bij een echte scheids niet meer op het veld had gestaan
Denk dat die trainer van PSG een goede kans maakt z'n baan te verliezen. Met dank aan meneer Aytekin.

Wordt die man bestraft? Hij gaf 2 penalty's die hij niet mocht geven, onthield PSG een zuivere penalty en hij vergat 2 man van Baffa van het veld te sturen. Maar 't is maar een spelletje. Het belangrijkste is dat Baffa door is. Niet omdat het kon, maar omdat het moet.

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » do mar 09, 2017 12:58 pm

Lionel schreef:PSG was gewoon fucking slecht. Terecht dat die eruit liggen.
De Bas Nijhuis-logica..... "Onana had gewoon beter moeten spelen, dus is het niet relevant dat het een ongeldig doelpunt was."
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Plaats reactie