Spanje
Moderator: mods
Real Ajax schreef:Sneijder waarschijnlijk zes maanden uit de roulatie.

Brrrrr

Ja, maar hopelijk voor een beetje meer dan Madrid geboden heeft. Volgens de AS biedt Real 11 miljoen, terwijl HSV 15 miljoen wil. Het bod van 11 miljoen wordt door Jol,de trainer van HSV, afgedaan als 'een grap'. De Duitse pers meldt, dat HSV 15 miljoen moet betalen + het aandeel van Ajax. Uit minder zou 'geen respect spreken voor HSV en VDV'.Neem aan dat VDV nu "gewoon" komt.
Stel je voor dat het niet doorgaat, zeg. Dan ontploft VDV, denk ik.

Het stinkt aan alle kanten!
Volgens het AD is het rond:
Transfer Van der Vaart naar Real rond
Door MAARTEN WIJFFELS
MADRID - De transfer van Rafael van der Vaart naar Real Madrid is rond. De oranje-international verhuist voor een periode van 5 jaar van Hamburger SV naar de kampioen van Spanje.
Rafael van der Vaart. FOTO AP
De onderhandelingen tussen Real en HSV werden vannacht in het diepste geheim afgerond. Van der Vaart wordt na Ruud van Nistelrooy, Wesley Sneijder, Arjen Robben en Royston Drenthe de vijfde Nederlandse speler in de selectie van de Koninklijke.
Wanneer Van der Vaart voor de presentatie in het Bernabeu Stadion verschijnt, wordt nog bekeken. De selectie van Real keerde gisteravond terug uit Londen en vliegt later deze week door naar Colombia voor een oefenduel. Volgende week oefent de ploeg ook nog in Duitsland
Kicker meldt nog niets, maar Bild wel. VDV zou 13 miljoen opleveren + eventueel nog 2 miljoen bij bepaalde prestaties.
Hoe zou dat zitten? Zou Ajax naderhand nog 20% van die twee miljoen krijgen?
Hoe zou dat zitten? Zou Ajax naderhand nog 20% van die twee miljoen krijgen?
We weten hoe hij is. Deze fatsoensrakker steekt altijd de hand in eigen boezem.Real Ajax schreef:Neem aan dat Wenger na de wedstrijd natuurlijk heel kritisch was over die actie van zijn eigen speler.joey schreef:Brrrrr![]()

Ja, we krijgen wel iets voor VDV. Al met al de helft van wat we hadden gekregen als we hem zelf aan Madrid hadden verkocht onder soortgelijke omstandigheden.
Update: volgens Kicker krijgt Ajax 1,6 miljoen euro.
Lijkt me niet, anders kom je niet uit op 1,6 miljoen euro. Of het moet 20% van de winst op VDV (alles boven de 5 miljoen) zijn. En misschien zit de opleidingsvergoeding ook nog in dat bedrag?Benji schreef:Het enige scenario wat ik tot gister had gehoord was die 20 (22)% + opleidingsvergoeding totdat die 12,5% langskwam. Ik hou me maar vast aan een percentage rond de 20%.
Nog maar eentje dan van:
http://www.sportbild.de/sportbild/gener ... 00000.html
Zullen we zeggen een gedrag voor AJAX van zo om en nabij de 2 miljoen?
Daar heb je toch bijna een Aissati voor.
http://www.sportbild.de/sportbild/gener ... 00000.html
Dus deze gaan uit van 2.2 miljoen.Die Ablösesumme liegt bei rund 16 Millionen Euro wie SPORT BILD online erfuhr.
Dem HSV bleiben davon 13,8 Millionen, da auch noch Ajax Amsterdam als Ex-Verein von van der Vaart am Transfer profitiert.

Zullen we zeggen een gedrag voor AJAX van zo om en nabij de 2 miljoen?

Daar heb je toch bijna een Aissati voor.
Ik denk dat HSV het bedrag van 1,6 miljoen heeft laten lekken om alle geruchten de kop in te drukken dat Ajax een enorm percentage zou krijgen. De HSV-supporters vinden immers dat VDV maar voor weinig vertrekt.
Op het HSV-forum (www.hsv.de, zie forum), zien ze trouwens Bradley als bijna zekere versterking nu VDV weg is. Ook wordt de naam van Afellay genoemd, maar ze denken/hopen daar dat die maar 4 miljoen kost.
Op het HSV-forum (www.hsv.de, zie forum), zien ze trouwens Bradley als bijna zekere versterking nu VDV weg is. Ook wordt de naam van Afellay genoemd, maar ze denken/hopen daar dat die maar 4 miljoen kost.

Perez is wel een goeie voor zejoey schreef:Ik denk dat HSV het bedrag van 1,6 miljoen heeft laten lekken om alle geruchten de kop in te drukken dat Ajax een enorm percentage zou krijgen. De HSV-supporters vinden immers dat VDV maar voor weinig vertrekt.

http://www.hamburg-web.de/magazin/artik ... 100908.htmRund 15 Millionen Euro Ablösesumme soll der HSV für den Transfer kassieren. Zwei Millionen Euro wird van der Vaarts Heimatverein Ajax Amsterdam als Ausbildungsentschädigung erhalten.
http://www.welt.de/hamburg/arti2283741/ ... adrid.htmlVan der Vaart erhält einen Fünfjahresvertrag beim Klub des deutschen Trainers Bernd Schuster, die Hamburger erhalten eine Ablösesumme von rund 15 Millionen Euro, von denen sie rund zwei Millionen Euro an van der Vaarts Ex-Klub Ajax Amsterdam abgeben müssen. Die verbleibenden 13 Millionen Euro sollen zügig in neue Spieler investiert werden.