Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jul 30, 2008 9:53 am

En dus weer ruim 2 miljoen naar AJAX :headbang.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo jul 30, 2008 10:00 am

1 kilo is 1 miljoen euro?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 30, 2008 10:04 am

Neefkens schreef:En dus weer ruim 2 miljoen naar AJAX :headbang.gif:
Volgens mij niet. Ik dacht dat het ging over 20% van het bedrag boven de vijf miljoen.

Sowieso is het natuurlijk triest dat we destijds maar vijf miljoen voor Raf hebben gekregen. Al is het wel verklaarbaar gezien de situatie van toen.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jul 30, 2008 10:15 am

Ik heb steeds 23 % van de transfersom gelezen en daar komen dan de opleidingskosten nog bij.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 30, 2008 10:19 am

Ach, het is sowieso een klein bedrag. Haal je nog geen Wielaert van.

Er is geen reden waarom VDV niet dezelfde marktwaarde zou kunnen hebben als Sneijder, dus Ajax schiet er lelijk bij in.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo jul 30, 2008 10:22 am

joey schreef:Ach, het is sowieso een klein bedrag. Haal je nog geen Wielaert van.

Er is geen reden waarom VDV niet dezelfde marktwaarde zou kunnen hebben als Sneijder, dus Ajax schiet er lelijk bij in.
Sneijder kon zo excelleren juist omdat hij types als Davids en Gabri achter zich had lopen. Met VdVaart in het team zou Sneijder misschien niet zo nadrukkelijk goed zijn geweest en zou z'n markt waarde wel lager hebben kunnen liggen.

Ajax schiet er niet bij in, Ajax heeft 5 miljoen voor vdVaart gevangen. Dat is een leuk bedrag voor een speler die je zelf hebt opgeleid.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 30, 2008 10:26 am

Weet ik ook wel, Ajax had de pech dat VDV en Sneijder praktisch op hetzelfde moment doorbraken. Net zoals PSV pech had met Afellay/Aissati. Dan vertrekt dus een van de twee voor een habbekrats.

Maar... er is ook wel het een en ander misgegaan. Waarom liep VDV met een torenhoog vetpercentage rond? Hoe komt het dat hij vluchtte naar Hamburg (zo kunnen we dat wel noemen)? Wat je ook van HTC vindt, die maakte Sneijder en Babel belangrijk. Het resultaat hebben we gezien. De trainers voor die tijd durfden nooit een duidelijke keuze te maken.

Hoe dan ook, ik ben heel benieuwd hoe het gaat uitpakken met VDV en Sneijder in Madrid.

@Neef: het is beter dan niets, maar voor Ajax was het beter geweest als VDV vorig jaar naar Spanje was vertrokken. Dan hadden we een substantieel bedrag gevangen.
Laatst gewijzigd door joey op wo jul 30, 2008 10:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 30, 2008 10:31 am

Ajax had gewoon moeten afstappen toendertijd van het 433 met Sneijder en Vaart op 1 middenveld. Had lekker 442 gespeeld met Vaart in de spits..

Het is ook lastig. Je ziet het nu ook bij Barca.. Die hadden Dos Santos en Messi... 1 van de 2 kan maar blijven omdat ook nog eens Bojan zich aandiende...

Dos Santos voor 8 miljoen, dat is een schijntje......
IK GELOOF!!!!!!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jul 30, 2008 10:38 am

joey schreef:@Neef: het is beter dan niets, maar voor Ajax was het beter geweest als VDV vorig jaar naar Spanje was vertrokken. Dan hadden we een substantieel bedrag gevangen.
Helemaal eens, dan had het zomaar 5 miljoen kunnen zijn. Maar ja alle beetje (hoewel 2.5 miljoen een beetje...) helpen. :ajaxscarf.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jul 30, 2008 11:01 am

Real volgend jaar:

-----------RvN------------
Robben - Sneijder - Vaart

Best geinig, ook voor Oranje. Nu KJH nog...?

Gago en Diarra erachter wellicht.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » wo jul 30, 2008 11:01 am

joey schreef: Er is geen reden waarom VDV niet dezelfde marktwaarde zou kunnen hebben als Sneijder, dus Ajax schiet er lelijk bij in.
Jawel, dat Sneijder veel beter is dan VDV. :biggrin.gif:

Vind het sowieso een vreemde aankoop, mocht hij doorgaan, VDV gaat natuurlijk nooit, tenzij hij hulp krijgt van hogere krachten, maffiabaas Raúl uit de basis spelen. Dus dan moet hij Sneijders plek ambiëren? Sneijder is helemaal het mannetje. Klinkt een beetje als bankzitten. En die vernederlandisering van Real heb ik ook mijn vraagtekens bij, wat betreft kliekjesvorming maar ook het "zwarte schaap" potentieel als het een keer misgaat. Hoop nog steeds dat Real een gooi doet naar Villa (eigenlijk Silva maar die komt er nu helemaal niet tussen.)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jul 30, 2008 11:02 am

Waar is Raul?

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » wo jul 30, 2008 11:05 am

Jöhnk schreef:Waar is Raul?
Die was het eerste terug op het trainingsveld, helemaal afgetraind in de vakantie, met grote praatjes dat hij het Spaanse elftal nog steeds ambieert. Kortom, die heeft echt zijn ellebogen gepoetst om de concurrentie geen kans te geven (Higuain natuurlijk.)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jul 30, 2008 11:09 am

Sorry, was een reactie op De Dominee. :blush.gif:

Neem aan dat Del Bosque Raul op zijn minst de kans geeft.

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » wo jul 30, 2008 11:12 am

Jöhnk schreef:Sorry, was een reactie op De Dominee. :blush.gif:
Okay. :smallgrin.gif: Ik vroeg me hetzelfde af. :kwijl.gif:

(ik las in de vakantie al geruchten dat de meerderheid van de spelers van het nationale elftal helemaal geen zin heeft in een terugkeer van Raúl...en terecht natuurlijk.)

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 30, 2008 12:05 pm

Ik las juist ergens dat de spelers David Villa niet bij Real willen omdat hij zonder morren het shirt nummer 7 aannam dat iedereen eigenlijk weigerde als een soort van eerbetoon aan Raul ofzo...

Volgens mij was het van voetbalzone ofzo...
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » wo jul 30, 2008 12:31 pm

Barcelona moet Messi naar Spelen laten gaan

ZURICH - Wereldvoetbalbond FIFA verplicht clubs voetballers onder 23 jaar af te staan voor de Olympische Spelen. Dat heeft een commissie die zich bezighoudt met de status van spelers woensdag bepaald.

De maatregel houdt in dat Barcelona verplicht is de Argentijn Lionel Messi naar Peking te laten gaan. De Spaanse club wil dat niet en heeft al aangekondigd dat wanneer de FIFA voet bij stuk houdt, het internationaal sporttribunaal CAS zal worden geraadpleegd.
dE t.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 31, 2008 9:30 am

Van der Vaart vandaag al naar Madrid? Hamburg eist 12 miljoen, Madrid heeft 9 geboden.

In Duitsland vinden ze 9 miljoen belachelijk weinig. Er zou nog iets bijkomen bij bepaalde prestaties. Een manier om Ajax niet veel te hoeven betalen?

999

Bericht door 999 » zo aug 03, 2008 7:47 am

HSV verlangt bijna dubbele

Real biedt acht miljoen voor Van der Vaart

LONDEN, zondag

Tussen de vraagprijs van Hamburger SV voor Rafael van der Vaart en het bod van Real Madrid zit nog een gat van zeven miljoen euro. De Madrilenen gaven gisteren in Londen aan acht miljoen euro te willen neertellen voor de Oranjespeler, maar de Duitsers willen minimaal vijftien miljoen incasseren. „Het wordt vermoeiend dat er op allerlei websites voortdurend berichten verschijnen dat de clubs eruit zijn”, zegt Van der Vaarts zaakwaarnemer Sören Lerby. „Ik heb net de voorzitter van HSV gesproken. Er is nog niets rond.”

De onderhandelingen tussen de clubs lijken een gebed zonder end. Real wil niet te veel betalen, omdat Van der Vaart na dit seizoen voor één miljoen euro weg mag. Trainer Martin Jol heeft zijn buik inmiddels vol van de flirt en passeerde de middenvelder voor het pikante duel op het Emirates Cuptoernooi in Londen, Real MadridHSV. „Hij is er momenteel mentaal niet voor 100 procent bij”, lichtte de Scheveningse oefenmeester toe. „Het getouwtrek duurt nu al drie weken. Daarom heb ik vandaag tegen hem gezegd: je speelt niet.”
De T.
Blij met de punten ...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 03, 2008 10:57 am

Kan Ajax niet een beetje gaan meebieden om de prijs wat op te drijven? :ajaxsmiley.gif:
Ajax!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo aug 03, 2008 5:46 pm

Ajax-geld blokkeert transfer Van der Vaart

Zonder zelf te participeren in de onderhandelingen speelt Ajax een sleutelrol in de gesprekken over een transfer van Rafael van der Vaart. De Amsterdammers krijgen namelijk een aanzienlijk deel van de transfersom.

Bij de verkoop van Van der Vaart aan Hamburger SV heeft Ajax bedongen 12,5 procent van de transfersom te krijgen bij een eventuele doorverkoop. Met de interesse van Real Madrid voor de spelmaker lijkt dit scenario bewaarheid te worden. Real zou het bedrag aan de Amsterdammers moeten betalen bovenop de eigenlijke transfersom.

HSV is bereid om Van der Vaart te verkopen voor een afkoopsom van dertien miljoen euro. Het bedrag voor Ajax meegerekend komen de totale kosten dan uit op 14,6 miljoen euro. Ajax krijgt in dat geval een extraatje van 1,6 miljoen euro. Een bedrag dat een obstakel zou vormen in de onderhandelingen, omdat HSV wil dat Real het geld gaat ophoesten.

Real heeft ondertussen goede hoop dat de overgang snel wordt beklonken. Van der Vaart werd zaterdag samen met Real-voorzitter Vicente Calderon gespot in de spelerstunnel van het Emirates Stadium, waar beide clubs deelnemen aan een vriendschappelijk toernooi. Van der Vaart verwacht zelf ook dat zijn droomtransfer komende week wordt afgerond.
www.voetbalprimeur.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Rooie

Bericht door Rooie » zo aug 03, 2008 6:03 pm

Wat een suggestieve titel. het is gewoon HSV die de transfer blokkeert.

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » zo aug 03, 2008 7:54 pm

Sneijder waarschijnlijk zes maanden uit de roulatie. Neem aan dat VDV nu "gewoon" komt.

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 03, 2008 7:55 pm

Van der Vaart is opeens een stuk duurder geworden :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 03, 2008 9:06 pm

En het percentage van Ajax een stuk lager. Neef had het over 23%, nu blijkt het opeens 12,5% te zijn. Dat is zo weinig dat geen toptransfer erop afketst.

Plaats reactie