Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14594
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Mr. Ajax » wo dec 10, 2014 11:43 am

InnerHarbour schreef:
Arthur schreef:Als IH's beeld van voetbal zou kloppen zouden Engelse ploegen altijd alles winnen. Gelukkig wint in de praktijk meestal het voetbal.
De op niets gebaseerde continentale arrogantie dat er in de UK niet gevoetbald wordt. Er zijn meer soorten voetbal dan het boring eeuwige achterin rondspelen voetbal waarin we in Nederland patent op hebben sinds de jaren negentig of het nog vervelendere 50 keer de bal verplaatsen op 2 meter van elkaar waar ze bij die zaalvoetbal vereniging uit Spanje zo gek op zijn.

Tuurlijk zijn er meerdere spel-stijlen. Maar het Engels voetbal stelt al decennia niets voor, IH. Dat is toch gewoon een feit?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door InnerHarbour » wo dec 10, 2014 12:21 pm

Niets voorstellen? Hoe bedoel je dat precies? Winnen op een EK en WK in de zomer?

Als je dat bedoeld: Een slopende competitie met meerdere bekertoernooien gekoppeld aan hun manier van spelen maakt het dat het Engelse elftal op de grote toernooien in de zomer niet wint. Ligt ook niemand wakker van. Voor de Engelse supporter is hun competitie veel belangrijker.

Als je kijkt naar de CL en EL nou dan valt het volgens mij wel mee, daar komen ze een stuk verder dan veel andere clubs maar buiten dat voor mij gaat het om het entertainment. De PL, vol gas gaan voor de winst met kerels in het veld en liefst zo weinig mogelijk zaalvoetballers die vaak alleen maar terug of breed spelen. Ha die Delay.

Of pak een wedstrijd uit de League Two (de vroegere vierde divisie), waar Luton en Wimbledon twee clubs die een nog niet zover verleden in de hoogste divisie speelden en je krijgt geweldig kick and rush voetbal in een fantastische ambiance te zien. Pint vooraf, hele wedstrijd zingen, hoge ballen in de box, strijd, pint na afloop. Top middag die ik elke keer prefereer boven dat eeuwige geschuif waar we hier naar kijken.

Neem de trein en pik er met vrienden een wedstrijdje uit, je wordt gegrepen door dat voetbal, geloof me je hebt er geen moment spijt van.
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Yopi » wo dec 10, 2014 2:01 pm

InnerHarbour schreef:Als je dat bedoeld: Een slopende competitie met meerdere bekertoernooien gekoppeld aan hun manier van spelen maakt het dat het Engelse elftal op de grote toernooien in de zomer niet wint. Ligt ook niemand wakker van. Voor de Engelse supporter is hun competitie veel belangrijker.
Vandaar dat ik al een paar keer tussen huilende Engelsen heb gezeten, die niet konden begrijpen dat ze wéér vroeg uitgeschakeld waren op een WK.
Dat een slopende competitie niet per definitie een hindernis is voor het winnen van een eindtoernooi, heeft Spanje een paar keer achter elkaar bewezen. Maar Spanje heeft dan ook veel betere voetballers dan Engeland.

De PL, vol gas gaan voor de winst met kerels in het veld en liefst zo weinig mogelijk zaalvoetballers die vaak alleen maar terug of breed spelen. Ha die Delay. Of pak een wedstrijd uit de League Two (de vroegere vierde divisie), waar Luton en Wimbledon twee clubs die een nog niet zover verleden in de hoogste divisie speelden en je krijgt geweldig kick and rush voetbal in een fantastische ambiance te zien. Pint vooraf, hele wedstrijd zingen, hoge ballen in de box, strijd, pint na afloop. Top middag die ik elke keer prefereer boven dat eeuwige geschuif waar we hier naar kijken. Neem de trein en pik er met vrienden een wedstrijdje uit, je wordt gegrepen door dat voetbal, geloof me je hebt er geen moment spijt van.
Je moet ervan houden. Ik houd er niet van.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door raymon » wo dec 10, 2014 2:02 pm

Daar hebben ze in Engeland een naam voor, rugby..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Yopi » wo dec 10, 2014 2:11 pm

Het voetbal in League Two lijkt daar wel op. :666.gif:

Maar inderdaad, zo erg als IH het voorstelt is het ook weer niet.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door raymon » wo dec 10, 2014 2:13 pm

Daarom zie je ook vooral buitenlandse coaches bij succesvolle teams in Engeland.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Yopi » wo dec 10, 2014 2:22 pm

Die buitenlandse trainers hebben ermee te leven dat het aan de basis niet klopt in het Engelse voetbal.

Het Engelse voetbal ligt wat talentontwikkeling betreft lichtjaren achter op Duitsland en Spanje. Zolang dat niet verandert zal het Engelse nationale elftal geen rol van betekenis spelen. En zullen de Engelse clubs maar af en toe een internationale prijs winnen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door InnerHarbour » wo dec 10, 2014 3:17 pm

Yopi schreef:Vandaar dat ik al een paar keer tussen huilende Engelsen heb gezeten, die niet konden begrijpen dat ze wéér vroeg uitgeschakeld waren op een WK.
Ja omdat jij een keer een paar huilende Engelsen heb gezien is het natuurlijk niet waar. :smallgrin.gif:
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Yopi » wo dec 10, 2014 3:48 pm

Zo is het! :neutral.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door InnerHarbour » wo dec 10, 2014 4:04 pm

In je dromen. :smile-ajax.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door wimpey » wo dec 10, 2014 4:16 pm

Yopi schreef:Die buitenlandse trainers hebben ermee te leven dat het aan de basis niet klopt in het Engelse voetbal.
Engelse clubs betalen over the odds voor middelmatige spelers. Zo'n Rodgers haalt er voor zo'n 60 miljoen 3 weg bij Southampton die er niet veel van kunnen. Ongetwijfeld goed voor zijn eigen knip, maar niet voor de club.

Dat lijkt me een groter probleem voor de clubs dan de staat van de opleiding van locals. Je kunt als club immers ervoor kiezen om geen locals aan te trekken.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Yopi » wo dec 10, 2014 4:37 pm

Dat kan natuurlijk, maar het bemoeilijkt het werk wel. Je krijgt al snel een vreemdelingenlegioen. Clubs als Barcelona en Bayern hebben het voordeel van een duidelijk eigen cultuur.

En inderdaad, in de voetbalwereld stikt het van de graaiers. Dat is een groot probleem.

Mr. Ajax
Berichten: 14594
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Mr. Ajax » wo dec 10, 2014 5:16 pm

InnerHarbour schreef:Niets voorstellen? Hoe bedoel je dat precies? Winnen op een EK en WK in de zomer?

Ook- het feit dat de Engelse nationale ploeg al decennia lang geen knikker raakt zegt wel iets over het niveau van de Engelse voetballer. Wie is de laatste Engelsman die echt tot de top-5 van de wereld behoorde?

Maar ik heb het voornamelijk over het feit dat zo'n Manchester City, de kampioen van de door jou bewierookte Premier League, niet eens van Ajax kan winnen en hopeloos uit de CL flikkert. De enige Engelse ploeg die nog wel een beetje leuk meedoet (zonder prijzen te winnen, overigens, op een uitzondering na) is Chelsea. En daar staan ook welgeteld 2 Engelsen in de basis.

Het Engelse voetbal, als sport, stelt feitelijk gezien gewoon niet veel voor. Waar jij het over hebt is de beleving rondom het sport. En daar ben ik ook een heel groot fan van. Maar dat moet je dan wel los kunnen zien van het voetbal op zich.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door InnerHarbour » wo dec 10, 2014 5:36 pm

Ik ben het met je eens dat City en de CL geen gelukkige combinatie is maar vanavond hoeven ze alleen maar van AS Roma te winnen om door te gaan. :smile-ajax.gif:

Arsenal en Chelsea gaan sowieso door Liverpool heeft het verkloot. Overigens is het natuurlijk geen toeval dat ze met 4 clubs in de groepsfase zitten, dat is niet mogelijk als buiten Chelsea nooit iemand iets presteert. De eerste 3 van de competitie plaatsen zich rechtstreeks en de vierde ging de voorronde in.

In Nederland is dat er 1 rechtstreeks voor zolang dat nog duurt en wie is buiten Ajax ooit door de voorronde heen gekomen?
YNWA

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door raymon » wo dec 10, 2014 5:43 pm

Het is nou eenmaal makkelijker om door te gaan als je in de 1ste of 2de poule zit. Dus het verleden geeft geen garantie maar maakt het wel een stuk makkelijker. Behalve dan voor City en Liverpool.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door InnerHarbour » wo dec 10, 2014 5:55 pm

wimpey schreef:
Yopi schreef:Die buitenlandse trainers hebben ermee te leven dat het aan de basis niet klopt in het Engelse voetbal.
Engelse clubs betalen over the odds voor middelmatige spelers. Zo'n Rodgers haalt er voor zo'n 60 miljoen 3 weg bij Southampton die er niet veel van kunnen. Ongetwijfeld goed voor zijn eigen knip, maar niet voor de club.

Dat lijkt me een groter probleem voor de clubs dan de staat van de opleiding van locals. Je kunt als club immers ervoor kiezen om geen locals aan te trekken.
Denk niet dat Rodgers er nog lang zit, de eigenaar van Liverpool, tevens eigenaar van de RS John Henry had er geen probleem mee om club icon Dalglish te ontslaan wegens gebrek aan resultaten.
In May 2012 he made a controversial decision by sacking manager and club icon Kenny Dalglish citing the club's poor league results. This was regarded as a poor decision by some football pundits such as Dalglish's friend and team mate Alan Hansen, given Dalglish's success in lifting the club from 4 points above the relegation zone to a cup win.[13][14] After successfully persuading Brendan Rodgers to become the new manager,[15] in July John Henry disclosed the reason behind parting company with Dalglish, citing it had nothing to do with failing to win the FA Cup, nor the Suarez case (as assumed by Manchester United manager, Sir Alex Ferguson[16]), but due to the club's poor performance in the second half of the 2011-12 season. “The FA Cup would not have made any difference had he won it,” said Henry. “For us we were 17th over the second half of the season and Liverpool should not be in that position. I don’t place the blame on Kenny and Steve (Clarke) – but I think it was obvious to every Liverpool fan that something was wrong and something needed
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Yopi » wo dec 10, 2014 6:46 pm

Raymon schreef:Het is nou eenmaal makkelijker om door te gaan als je in de 1ste of 2de poule zit.
Inderdaad, dat maakt enorm uit. En als je dan zoals Ajax ook nog 'toevallig' elk jaar in een loodzware poule komt...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door InnerHarbour » wo dec 10, 2014 7:36 pm

Je komt alleen in pot 1 en 2 als je de jaren ervoor gepresteerd hebt en dat was even het punt waar Mr. Ajax en ik het over hadden, het al dan niet presteren van Engelse clubs in de CL.

Waarom Ajax elk jaar in pot 3 zit is een duidelijk verhaal.
YNWA

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door raymon » wo dec 10, 2014 7:43 pm

InnerHarbour schreef:Je komt alleen in pot 1 en 2 als je de jaren ervoor gepresteerd hebt en dat was even het punt waar Mr. Ajax en ik het over hadden, het al dan niet presteren van Engelse clubs in de CL.

Waarom Ajax elk jaar in pot 3 zit is een duidelijk verhaal.
En het punt dat Joey en ik maken is dat als je eenmaal in pot 1 of 2 zit het makkelijker is om er ook te blijven.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door InnerHarbour » wo dec 10, 2014 10:41 pm

InnerHarbour schreef:Ik ben het met je eens dat City en de CL geen gelukkige combinatie is maar vanavond hoeven ze alleen maar van AS Roma te winnen om door te gaan. :smile-ajax.gif:
Pom, pom, pom, pom. :hypocrite.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door wimpey » do dec 11, 2014 8:49 am

Knappe prestatie van City idd. Zonder Agüero ook nog eens. Die Pellegrini lijkt me trouwens een uitstekende trainer.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door beelzebub » do dec 11, 2014 9:22 am

Kut City. Had Bayern de 1-2 maar kunnen vasthouden vorige week.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door wimpey » do dec 11, 2014 10:57 am

Zijn terecht door. Roma bakte er helemaal niets van.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Lionel » do dec 11, 2014 12:20 pm

Inderdaad. Al hebben ze wel geluk gehad met de rode kaart van Benatia.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door wimpey » do dec 11, 2014 12:27 pm

Lionel schreef:Inderdaad. Al hebben ze wel geluk gehad met de rode kaart van Benatia.
Serie A is flink afgezakt. Dan is de PL bijv. veel competitiever.

Benatia deed het daar prima, bij Bayern is ie een zwakke schakel.

Plaats reactie