Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Duitsland

Bericht door joey » za nov 07, 2009 4:29 pm

http://www.epp-ed.eu/live/sebplayer.swf ... _1_1839191&

Hoop dat de stream werkt bij jou. Bij mij werkt hij perfect.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za nov 07, 2009 4:30 pm

Bij mij ook, thanks! Altijd leuk om Lowietje live te zien falen.

joey
Erelid

Bericht door joey » za nov 07, 2009 4:36 pm

Ik heb wel een tijdje moeten zoeken trouwens. Kanalen van Sopcast zijn om de een of andere reden steeds offline bij mij. :1evil.gif:

Zo, we beginnen weer. Ik pak er een wijntje bij en genieten maar. :headbang.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » za nov 07, 2009 5:13 pm

Schalke doet heeeeeel weinig. Magath mag dan een wondertrainer zijn, zijn team een echt laten voetballen doet hij niet.

Als ik Lahm zie, moet ik aan Van der Meijde denken. Zou die nog steeds niet weten wie Lahm is? :666.gif:

En afgelopen, 1-1. En Bayern wordt flink uitgefloten. Niet terecht, de ploeg heeft hard gewerkt. Daar heeft het niet aan gelegen. Hoe dan ook, niet gewonnen dus. Wat betekent dit voor Ludwig?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za nov 07, 2009 5:57 pm

Ik denk dat het over is.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za nov 07, 2009 5:59 pm

Mainz en Wolfsburg zijn voorbij Bayern gegaan.. ze staan nu 8e.

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 07, 2009 8:54 pm

joey schreef:Schalke doet heeeeeel weinig. Magath mag dan een wondertrainer zijn, zijn team een echt laten voetballen doet hij niet.
Joey, er lopen jongens tussen die vorig seizoen nog bij Bochum-2 en Aachen-2 speelden. Die Matip debuteerde. Die ploeg deed het prima in München. Vergelijk Schmitz, Moritz, Matip, Höwedes, Zambrano, Pliatsakis etc. eens met al die 'sterren' van Bayern. Vond je het verschil echt groot? Ik niet.

Laat Bayern met al dat geld dat erin gepompt is maar het spel bepalen. Dat kunnen ze dus niet.

Je hebt de wedstrijd gezien, ik neem aan dat je de kritiek van Lahm deelt. Vanaf het middenveld komt niets. Geen versnelling, geen diepgang, geen splijtende pass. Bayern werd enkel gevaarlijk via standaards en Robben (die rood had moeten hebben voor die revancheaktie).

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo nov 08, 2009 12:50 am

Bij NEC zijn ze nog op zoek naar een trainer...

Na Co te hebben gevraagd kunnen ze het ook best proberen bij Louis... :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 08, 2009 11:40 am

wimpey schreef:Joey, er lopen jongens tussen die vorig seizoen nog bij Bochum-2 en Aachen-2 speelden. Die Matip debuteerde. Die ploeg deed het prima in München. Vergelijk Schmitz, Moritz, Matip, Höwedes, Zambrano, Pliatsakis etc. eens met al die 'sterren' van Bayern. Vond je het verschil echt groot? Ik niet.
Toch wel. In de tweede helft kwam Schalke amper meer van de eigen helft. Nemen ze meer initiatief, dan komt er ruimte voor Bayern. Dit was toch een beetje Ajax-Sparta.
Laat Bayern met al dat geld dat erin gepompt is maar het spel bepalen. Dat kunnen ze dus niet.
Dat klopt. Heel veel balbezit maar te weinig baltempo en te weinig variatie. Toch is het niet zo heel dramatisch, hoor. Bayern moet gewoon een creatieve man kopen voor op het middenveld. Met laten we zeggen Diego in de ploeg loopt Bayern over Schalke heen.
Je hebt de wedstrijd gezien, ik neem aan dat je de kritiek van Lahm deelt. Vanaf het middenveld komt niets. Geen versnelling, geen diepgang, geen splijtende pass. Bayern werd enkel gevaarlijk via standaards en Robben (die rood had moeten hebben voor die revancheaktie).
Dit zie je vaker, zelfs in Amsterdam. :blush.gif: Het middenveld wordt volgepropt met werkers om de tegenaanval eruit te halen. De creatievelingen lopen in de voorhoede rond. Op die manier word je erg kwetsbaar op het moment dat de tegenstander gegroepeerd speelt. Want de tegenstander kan betrekkelijk gemakkelijk de pass naar die creatievelingen eruit halen. Echte topteams hebben dus ook minimaal een creatieve speler op het middenveld.

Ja, Lahm heeft natuurlijk gelijk. Vooral als hij zegt dat Bayern geen filosofie heeft, zoals Arsenal of Barcelona die wel hebben. Ook bij Bayern zie je dat ze hopen op de Totale Trainer. Die mag dan alles bepalen, met als gevolg dat een dure aankoop als Mario Gomez op de bank zit.

goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 08, 2009 1:37 pm

joey schreef:
wimpey schreef:Joey, er lopen jongens tussen die vorig seizoen nog bij Bochum-2 en Aachen-2 speelden. Die Matip debuteerde. Die ploeg deed het prima in München. Vergelijk Schmitz, Moritz, Matip, Höwedes, Zambrano, Pliatsakis etc. eens met al die 'sterren' van Bayern. Vond je het verschil echt groot? Ik niet.
Toch wel. In de tweede helft kwam Schalke amper meer van de eigen helft. Nemen ze meer initiatief, dan komt er ruimte voor Bayern. Dit was toch een beetje Ajax-Sparta.
En na Ajax - Sparta had jij het vooral over een stuk kwaliteitstekort aan de zijde van Ajax. En niet zozeer over het feit dat Ajax veel kansen had.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 08, 2009 4:43 pm

Nou ja, Schalke is natuurlijk veel beter dan Sparta. Ik wilde alleen zeggen dat het eenrichtingsverkeer was. Schalke kon net als Sparta alleen standhouden door de ruimtes heel klein te houden.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma nov 09, 2009 11:39 am

Net als Twente bedoel je?
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 09, 2009 12:02 pm

Ja, en net als Twente. Al vond ik Twente in de tweede helft bij vlagen nog druk naar voren zetten. Schalke kwam niet van de eigen helft af.

Ajax en Bayern hadden het afgelopen weekend hetzelfde probleem.

Baseman

Bericht door Baseman » ma nov 09, 2009 12:11 pm

Van Gaal heeft natuurlijk ook de pech dat Ribery geblesseerd is, hij kan wedstrijden openbreken met zijn geweldige acties. Wat erg belangrijk is, aangezien het spel (nog?) niet geweldig is bij Bayern.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 09, 2009 12:49 pm

Nog even terug naar dat interview met Lahm. Die heeft blijkbaar de huisregels aan zijn laars gelapt:

http://www.bild.de/BILD/sport/fussball/ ... chlag.html

Nu is er een enorme rel ontstaan.

Overigens heeft de leiding van Bayern Van Gaal tot de Kerst gegeven om beter te gaan presteren. Vraag maar aan Klinsi wat dat waard is.

http://www.bild.de/BILD/sport/fussball/ ... chten.html

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 09, 2009 2:18 pm

Koeman eruit, Van Gaal terug na de winterstop? Zie het zo gebeuren!!
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma nov 09, 2009 4:26 pm

Mwoah, Dirk is er niet meer.
Face your fears and live your dreams, No Fear

generaal

Bericht door generaal » di nov 10, 2009 8:35 pm

Robert Enke is vandaag overleden, R.I.P.

edit: ik lees net dat hij voor een trein is gesprongen :confused.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di nov 10, 2009 8:55 pm

RIP. Zeer apart verhaal, zeg.

Rooie

Bericht door Rooie » di nov 10, 2009 8:57 pm

De Duitse politie heeft het inderdaad over zelfmoord...

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » di nov 10, 2009 9:20 pm

What the fuck..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di nov 10, 2009 9:22 pm

Goh, weer zo'n treurig verhaal. Het is wel weer de tijd van het jaar zeg. De eerste donkere herfstdagen van het jaar bezorgen mensen wel hele sombere gedachten.
Nil volentibus arduum

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di nov 10, 2009 9:31 pm

Jeez, triest. RIP.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 10, 2009 9:46 pm

Vreselijk, ik las het net. Geen woorden voor, heel droevig.

Het gaat idd om zelfmoord. Trein.

Hij laat vrouw en een geadopteerd dochtertje na. Z'n natuurlijke dochtertje stierf enkele jaren geleden aan een zeldzame aandoening.

Hij schijnt al enige tijd labiel te zijn geweest... Heel triest, arme drommel.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » wo nov 11, 2009 7:54 am

Duits international Enke overleden
Uitgegeven: 10 november 2009 20:37
Laatst gewijzigd: 11 november 2009 00:46

HAMBURG - De Duitse doelman Robert Enke heeft dinsdag een einde aan zijn leven gemaakt. De sluitpost van Hannover 96 en 8-voudig international was 32 jaar.

Hij kwam om het leven op een spoorovergang in Neustadt-Eilvese. De zaakwaarnemer van Enke, Jörg Neblung, liet aan het Duitse persbureau DPA weten dat het zelfmoord betrof. ''Over de achtergronden wil ik niets zeggen'', aldus Neblung.

Voorzitter Martin Kind van Hannover 96 reageerde dinsdagavond verslagen. ''Het is verschrikkelijk. Ik weet niet wat er is gebeurd.''

Labiel

De preses van de Noord-Duitse club voegde er wel aan toe dat Enke de laatste tijd wat labiel was, al zal dat weinigen zijn opgevallen.

''Hij verstopte dat.'' De doelman was getrouwd. Het paar verloor drie jaar geleden zijn 2-jarige dochter Lara door een aangeboren hartafwijking.

Interlands

Enke, bij Hannover een ploeggenoot van Arnold Bruggink, was niet geselecteerd voor de oefeninterlands van het Duitse elftal tegen Chili (14 november) en Ivoorkust (18 november).

Hij miste de laatste vier wedstrijden van het Duitse team wegens ziekte, die omschreven werd als een bacteriële infectie in de darmen.

Enke speelde tot nu toe acht interlands. Bondscoach Joachim Löw had de keeper laten weten dat hij nog wel degelijk in beeld was voor de eindronde van het WK in Zuid-Afrika.

Geschokt

Löw en manager Oliver Bierhoff brachten dinsdagavond de Duitse spelersgroep en technische staf op de hoogte van het trieste nieuws. De Duitsers zijn in Bonn in voorbereiding op het duel met Chili.

''We zijn allemaal geschokt. Woorden ontbreken hiervoor'', zei Bierhoff later. Löw en aanvoerder Michael Ballack kregen het nieuws direct na de laatste training te horen.

Debuut

Enke, die in zijn korte periode bij Barcelona trainer Louis van Gaal meemaakte, debuteerde op 28 maart 2007 in het Duitse elftal. De ploeg verloor toen in Duisburg van Denemarken, 0-1.

Zijn laatste interland speelde hij op 12 augustus in Bakoe, waar Duitsland de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Azerbeidzjan met 2-0 won.
© ANP

R.I.P.

Plaats reactie