Het valt dus niet mee, eruit tot eind november.InnerHarbour schreef:Valt dus nog mee, snap dat voor hem het missen van de WK klote is maar mij boeit het een stuk minder.Better news on AOC this morning. No cruciate injury, expected to be out for 10-12 weeks. He'll miss the World Cup but should be back near the beginning of pre-season.
Liverpool FC - With Klopp at the Kop
Moderator: mods
- InnerHarbour
Re: Liverpool FC - With Klopp at the Kop
YNWA
- InnerHarbour
Nou laat ik maar de eerste zijn .. Wie denkt dat Liverpool de CL. wint ..
Ik denk van wel ..
Ik denk van wel ..
Blij met de punten ...
- InnerHarbour
Ik kom niet verder dan hopen. Mijn grootste 'angst' zit op het middenveld, maar goed dat had ik voor City ook. 

YNWA
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Voetbalprimeur:Jürgen Klopp overweegt Pepijn Lijnders terug te halen naar Liverpool, meldt boulevardkrant The Daily Mail. Klopp zit bij Liverpool zonder assistent sinds het vertrek van Zeljko Buvac en denkt eraan om van Lijnders opnieuw zijn assistent te maken.
Lijnders verliet Liverpool in januari voor het hoofdtrainerschap bij NEC. De club slaagde er niet in om te promoveren, waarna Lijnders donderdag werd ontslagen. The Daily Mail schrijft dat de 35-jarige trainer mogelijk voor een 'shock comeback' staat. Klopp is op zoek naar een nieuwe assistent en overweegt alle opties die hij heeft. Lijnders is er daar een van. Lijnders had in zijn tijd bij Liverpool een uitstekende band met de vijftigjarige Duitser, die vol lof is over de laptoptrainer.
Buvac is geen assistent meer van Klopp, maar is officieel nog wel werknemer van Liverpool. Daardoor is het formeel nog mogelijk dat hij terugkeert in zijn oude functie, al lijkt dat niet waarschijnlijk. Of Lijnders daadwerkelijk terugkeert naar Liverpool, zal moeten worden afgewacht. Klopp zal voor de Champions League-finale op 26 mei geen beslissing nemen over wie zijn nieuwe rechterhand wordt.
Donderdag werd door NEC naar buiten gebracht dat Lijnders na minder dan een half jaar zijn spullen mag pakken. Hij is er niet in geslaagd om promotie naar de Eredivisie af te dwingen. Toen Lijnders bij NEC begon, stond de club eerste. Hij eindigde als derde. In de play-offs om promotie was FC Emmen over twee wedstrijden te sterk. De fans zagen het al een tijdje niet meer zitten in Lijnders"
- InnerHarbour
Ja die link is snel gemaakt, ben meer benieuwd waarom Zeljko Buvac er niet meer bijzit. Lijnders mocht bij Liverpool de training geven naar ieder tevredenheid, als hij daarvoor wil terugkomen. 

YNWA
- InnerHarbour
- InnerHarbour
Klopp aantrekken is de beste zet de de FSG gedaan heeft sinds zij de eigenaren zijn. Over Pedro Chirivella: aardige veel te lichte zaalvoetballer die spaarzaan meedeed. Tenzij hij erg veranderd is in Tilburg, ik heb geen idee, is het een kansloze missie voor hem om 1 te halen.
Dit Liverpool is honderd procent Klopp
Door:
Dolf van Aert @Dolf_v_Aert
Pedro Chirivella maakte dit seizoen als huurling indruk bij het kwakkelende Willem II, maar het hart van de Spaanse middenvelder (20) klopt vanaf nu weer voor Liverpool. Zeker de komende dagen, in aanloop naar én tijdens de Champions League-finale tussen zijn broodheer en Real Madrid. Voor VI PRO bespreekt Chirivella de club waar hij nog tot 2020 onder contract staat. Over debuteren voor zijn droomclub, de trainingen van Jürgen Klopp en het familiegevoel op Anfield.
Demonstratief pakt Pedro Chirivella zijn telefoon, met een grijns zet hij ‘m aan zijn oor. ‘Ik heb voor de grap al wel tegen mijn vrienden Alberto Moreno en Roberto Firmino gezegd dat ze mij moeten bellen als ze een kaartje over hebben. Maar denk jij dat er van die families en vrienden ook maar iemand is die níét naar die wedstrijd gaat? Even serieus: ik ga die twee gasten later deze week echt bellen. Je weet maar nooit.’
Een dag na de laatste training van Willem II schuift hij aan op een terras aan de Oude Markt in Tilburg, nog geen 24 uur voordat hij in het vliegtuig naar Spanje stapt voor een welverdiende vakantie, waarna hij terugkeert naar Liverpool. Chirivella maakte de nummer vier van Engeland van binnenuit mee en werkte daar onder succestrainer Jürgen Klopp. Hoog tijd voor een inkijkje.
Maar eerst terug naar het prille begin. Chirivella werd in 1997 geboren in Valencia en groeide op in het dorpje Rocafort. Op zijn vijfde gaven zijn ouders hem op voor een talentendag bij het grote Valencia. ‘Voor een vijfjarige was het behoorlijk professioneel, we trainden drie keer in de week, twee jaar later begon het echte werk. Steeds vaker trainen en meedoen aan een competitie.’ Langzaam maar zeker wordt duidelijk dat kleine Pedro behoorlijk wat talent heeft. Hij wordt standaard ingedeeld in een hogere leeftijdscategorie, zowel bij Valencia als de jeugdelftallen van Spanje.
‘Op mijn dertiende begon ik door te krijgen dat het weleens wat zou kunnen worden. Ik merkte dat ik tijdens wedstrijden de beste was, er kwam aandacht van andere clubs uit binnen- en buitenland. Vanaf dat moment ging ik het serieuzer nemen. Ik trainde met gasten van twee of drie jaar ouder, dus ik moest wel. Als ik niet fit genoeg was, zouden ze me op trainingen vermoorden.’
Tijdens een vierlandentoernooi trekt de vijftienjarige Chirivella in 2013 de aandacht van Liverpool. ‘We speelden tegen Frankrijk, Italië en Tsjechië. Ik was aanvoerder, scoorde drie keer in drie duels en werd uitgeroepen tot beste speler van het toernooi. Toen klopte Liverpool aan.’ Als jongen van de club gaat Chirivella in gesprek met Valencia, maar daar houdt hij een slecht gevoel aan over. ‘Het was op dat moment onrustig bij de club. De voorzitter zou na dat seizoen vertrekken, de directeuren waren al weg. Mijn enige wens in de gesprekken was dat ik in de voorbereiding zou mogen meedraaien bij Valencia Mestalla, het tweede elftal. Maar zij vonden me veel te jong. Toen heb ik besloten om naar Liverpool te vertrekken.'
BELONING
Een maand na het vierlandentoernooi tekent Chirivella in mei 2013 bij The Reds, hij verhuist met zijn ouders en broertje naar Engeland. ‘Het was een droom die uitkwam. Mijn vader en oom waren al eens naar een wedstrijd van Liverpool geweest, ze namen toen een shirtje voor me mee. Steven Gerrard, rugnummer 8. Vanaf dat moment was Liverpool mijn favoriete Engelse club, ik volgde alles van ze. Ik voelde me meteen na de verhuizing op mijn plek in Engeland, maar mijn broertje kreeg heimwee. Mijn moeder en hij zijn na een jaar teruggegaan naar Valencia, ik bleef met mijn vader in Liverpool.’
Hoewel hij geniet van de nieuwe indrukken, kent Chirivella een moeilijk begin. Omdat zijn papieren niet in orde zijn, mag hij tot november 2013 niet spelen. Hij kampt in die eerste weken bovendien met een enkelblessure. Hij herstelt, maar een jaar later blijkt in de voorbereiding op zijn tweede seizoen in Engeland dat hij geopereerd moet worden aan die enkel. Na twee jaargangen met een valse start, wil Chirivella voor het seizoen 2015/16 niets aan het toeval overlaten. ‘In de zomer volgde ik een programma om topfit aan de voorbereiding te kunnen beginnen. Toen ik op een dag vervolgens met de reserves aan het trainen was, raakten er bij het eerste twee middenvelders geblesseerd. Door manager Brendan Rodgers werd ik bij de training van het eerste elftal gehaald, een dag voordat zij voor een trip naar Azië vertrokken. Ik deed het zó goed op de training, dat ik mee mocht op die tour. Ik belde meteen mijn vader: Zet mijn koffer klaar, ik moet mee met het eerste. Ik was helemaal hyper. Voor mijn gevoel was het de ultieme beloning voor mijn harde werk in de zomer én de bevestiging dat ik de juiste keuze had gemaakt met de stap naar Liverpool.’
In een oefenpotje met HJK Helsinki maakt Chirivella zijn officieuze debuut, als de voorbereiding is afgelopen blijft hij onder Rodgers meetrainen met het eerste. De huidige manager van Celtic gunt hem op 17 september 2015 zijn officiële vuurdoop. ‘Voor het Europa League-duel met Girondins Bordeaux zag ik dat ik bij de selectie zat. Er stonden negentien namen op de lijst, terwijl de wedstrijdselectie maar uit achttien spelers zou bestaan, dus ik wist zeker dat ik de ene speler was die op de tribune moest gaan zitten. Het was al een verrassing dat ik op de bank begon, laat staan dat ik in mocht vallen. Na een klein halfuur raakte verdediger Kolo Touré geblesseerd. Bij Liverpool is de afspraak: als er iemand op jouw positie een tikkie krijgt of op de grond gaat liggen, ga je automatisch de warming-up doen. Voor de zekerheid. De twee verdedigers die op de bank zaten, ook twee talenten uit de reserves, gingen dus warmlopen. Ik zat met losse veters en zonder scheenbeschermers op de bank, toen mister Rodgers zich omdraaide. Pedro, warmlopen. Een minuut later riep hij me bij zich. Touré ging eruit, Emre Can ging achterin spelen, ik kwam op het middenveld. Ik had niet eens de tijd om zenuwachtig te worden, zó snel ging het allemaal.’
KLOPP
Tweeënhalve week later krijgt Chirivella een tik te verwerken: Rodgers wordt op straat gezet. ‘Met hem had ik uitstekend contact. Hij praatte veel met me en zag het in me zitten, dus ik baalde verschrikkelijk dat hij vertrok. Een paar dagen later hoorde ik op het nieuws dat Jürgen Klopp zijn vervanger zou worden. Eerlijk is eerlijk: ik was best een beetje bang, je weet nooit hoe het met een nieuwe manager loopt. Maar vanaf dag één had ik een goed gevoel bij hem. Ik had geluk dat hij tijdens een interlandbreak kwam, op een moment dat ik een keer níét was opgeroepen voor de Spaanse jeugdploeg. Hij had maar een kleine groep om mee te trainen, waardoor ik me meteen kon bewijzen tegenover hem. Tien dagen later debuteerde Klopp als manager met een uitwedstrijd tegen Tottenham Hotspur, ik mocht mee. Toen dacht ik: Oké, dit kan weleens een mooi avontuur worden.’
Vanaf het eerste contact heeft Chirivella een prima klik met de Duitse succestrainer, die veel indruk maakt. ‘Klopp is geweldig, de beste in zijn soort, en dat zeg ik echt niet om te slijmen. Hij weet precies hoe je iedereen in een selectie tevreden moet houden. Of je nou de sterspeler bent of een talent uit de reserves. Hij praat met iedereen op dezelfde open manier, wist ook altijd alles van me. Hoe het met mijn Engelse les ging, hoe het met mijn familie ging, dat soort dingen. Ook organiseerde hij heel veel tripjes voor de teambuilding. Hij vindt: je bent twintig uur per dag voetballer, maar daarnaast ook gewoon mens. Het is voor hem heel belangrijk dat iedereen zich prettig voelt, hij heeft er een familie van gemaakt. En hij loopt altijd met een lach rond. Zoals je hem televisie ziet, zo is hij ook écht.’
Maar vooral de werkwijze van Klopp bevalt Chirivella. ‘Zijn trainingen zijn zó intens. Hij eist van iedere speler 150 procent, op ieder moment van iedere training op iedere dag. De trainingen duurden niet overdreven lang, vaak een uur of 75 minuten. Maar daarin moest je wel álles geven, van begin tot eind. Trainen zoals je speelt: dat lijkt logisch, veel trainers roepen het, maar bij Klopp is het een must.’ Ook heeft hij lovende woorden over voor Pepijn Lijnders, de man die dit seizoen met NEC volledig door het ijs zakte en inmiddels alweer weg is uit Nijmegen. Chirivella volgde de resultaten van NEC, juist door de aanwezigheid van de voormalig rechterhand van Klopp. ‘Gezien die resultaten snap ik dat jullie in Nederland sceptisch over hem zijn. Maar geloof me: bij Liverpool was iedereen dolblij met hem. Ik praatte veel met hem, ook omdat ik zijn manier van werken echt fantastisch vind. Dat meen ik, anders had ik het niet gezegd. Als hij trainingen gaf, gingen de spelers het liefst urenlang door.’
In de Klopp-manier valt één onderdeel wat Chirivella betreft op, een onderdeel wat telkens maar weer terugkeert in de oefensessies. ‘De tweede bal veroveren, dus zorgen dat je na een lange pass goed verder kunt, is bij hem cruciaal. Daar had ik echt nooit goed over nagedacht, laat staan op getraind, maar onder Klopp deden we niet anders.’ De manier van druk zetten, de tegenstander afjagen en tóch in de organisatie blijven is een belangrijk speerpunt. ‘Tijdens de partijvormen elf-tegen-elf stonden de assistenten altijd langs de lijnen met een bal in hun handen. Als Klopp dan op zijn fluitje blies, gooide één van hen die bal in het veld, op een totaal andere plek. Dan moesten we de bal waarmee we aan het spelen waren vergeten, en zorgen dat we die nieuwe bal veroverden. Daarmee ging de partijvorm dan verder. Het ging er dus niet alleen om die bal zo snél mogelijk te veroveren, maar vooral zo góéd mogelijk. Met het hele team tegelijk omschakelen, dat vraagt een enorme discipline en goede organisatie. Iedereen moet met hetzelfde bezig zijn.’
‘De manier waarop dit Liverpool speelt, is echt voor honderd procent het werk van Klopp. He is something special.’ Voor Chirivella is de samenwerking met de Duitser vooralsnog beperkt gebleven. In de voorbereiding op 2016/17 raakte hij geblesseerd, de tweede helft van dat seizoen speelde hij bij Go Ahead Eagles, waarna voorafgaand aan het afgelopen seizoen al snel bekend werd dat hij nóg een jaar elders ervaring mocht opdoen, op huurbasis bij Willem II. ‘Ik heb de laatste maanden veel contact gehouden met de mensen van Liverpool, ook de technische staf. Ze bekijken beelden van me, zien hoe ik me ontwikkel, dat ik sterker word. Ze tonen interesse, dat doet me goed. Komende zomer meld ik me daar, het is de bedoeling dat ik me in de voorbereiding weer mag bewijzen bij het eerste elftal.’
BIG PROBLEMS
En dus keert Chirivella, die nog een contract heeft tot 2020, na de vakantie terug in het voeltbalwalhalla. Van trainen met Elmo Lieftink en Freek Heerkens, naar sparren met vedettes als Sadio Mané en Mo Salah: al die sterren die dit seizoen zo’n indruk maken. ‘Wie de beste van allemaal is? Pfoe, het is bijna onmogelijk om nu níét Salah te noemen hè?’, lacht Chirivella. ‘Maar ik ben helemaal gek van Firmino. Zijn techniek, maar ook wat hij aan arbeid levert voor het elftal, is echt schitterend. Sowieso: die twee voorin, met Mané erbij, dat moet voor iedere manager toch een droom zijn? Die gasten zijn zó ongelooflijk snel, op trainingen leek het altijd al alsof zij met de auto waren. Als je onder druk staat en de bal in de ruimte achter de verdediging van de tegenstander speelt, weet je gewoon zeker dat daar iemand is. Ik wou dat ik zo snel was, dat geeft je zo’n enorm voordeel. Je aanname en balbehandeling hoeven dan niet eens perfect te zijn, je kunt een missertje nog compenseren. Als bij míj mijn aanname niet goed is, blijft er niet zo heel veel over, haha. Dan heb ik een probleem.’
De vraag is: is er op het powermiddenveld van Liverpool wel plek voor een technische, fysiek wat minder sterke stilist als Chirivella? ‘Spelers als Jordan Henderson en Gini Wijnaldum zijn monsters, dat zijn inderdaad andere types dan ik. Maar misschien mist Liverpool af en toe wel een soort spelmaker, iemand die meehelpt in de opbouw. Dat zou ik kunnen zijn. Ik ga het wel zien deze zomer, ik heb er in ieder geval enorm veel zin in. Ik zorg gewoon dat ik me topfit meld voor de voorbereiding, dan kan ik mezelf niets verwijten.’
Maar eerst dus nog die Champions League-finale. 'Een voorspelling? Ik denk dat Liverpool wint. Misschien is Real wel verzadigd na al die finales en prijzen. Het zal niet gaan om wie de betere spelers heeft, maar echt om de vorm van de dag. Als er één ploeg is die Real over één wedstrijd kan verslaan, dan is het Liverpool. Er staat een elftal dat iedereen, ook een wereldploeg als Real, big problems kan bezorgen. Met dank aan Klopp.’
YNWA
- InnerHarbour
10 LeBron blocks tegen RondoInnerHarbour schreef:Rondo time at Anfield

https://www.youtube.com/watch?v=D7hlB5m9i0k
- InnerHarbour
- InnerHarbour

Ondertussen lees ik steeds meer berichten vanuit Spanje dat Madrid ons flink onderschat.

YNWA
Een vliegtuig vol met IH'tjes is onderweg naar Kiev.
https://www.youtube.com/watch?v=lFt69CCP9yQ
Hoewel IH in mijn herinnering
geen woord Engels spreekt en zeker niet zingt. 

https://www.youtube.com/watch?v=lFt69CCP9yQ
Hoewel IH in mijn herinnering

- InnerHarbour
-
Mooi inderdaad. Vind Liverpool dit seizoen erg fijn om naar te kijken. Mag Klopp ook wel. Hoop op winst voor Liverpool dus en zie ook goede kansen daartoe overigens.InnerHarbour schreef:![]()
Ondertussen lees ik steeds meer berichten vanuit Spanje dat Madrid ons flink onderschat.Goedzo dat zien wij graag.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Het wordt sowieso weer eens hoog tijd dat een niet Spaanse club weer eens zo'n cup wint.De Dominee schreef:Mooi inderdaad. Vind Liverpool dit seizoen erg fijn om naar te kijken. Mag Klopp ook wel. Hoop op winst voor Liverpool dus en zie ook goede kansen daartoe overigens.InnerHarbour schreef: Ondertussen lees ik steeds meer berichten vanuit Spanje dat Madrid ons flink onderschat.Goedzo dat zien wij graag.
Vanuit Madrileense kant Liverpool onderschatten zou wel oliedom zijn. Zelfs wanneer die wisselvallige keeper van Real geen rare fratsen uithaalt krijgen ze dit seizoen al stapels doelpunten tegen en als er bij één club een drie mans aanval dodelijk is in de omschakeling......
- InnerHarbour
Real heeft gewoon een heel goed team. Veel zal afhangen van die scheidsrechter, als die Madrid hun gebruikelijke spelletje van vallen, kaarten vragen en met zijn allen diezelfde man bestormen laat spelen zonder ertegen op te treden wordt het een moeilijk verhaal. Fluit de man goed en maakt Real meer goals heb je verdiend verloren, heb ik ook de pest in maar dan voor een half uurtje.
Maar als alles gaat zoals ik hoop...........

Maar als alles gaat zoals ik hoop...........

YNWA
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- InnerHarbour
- InnerHarbour
- InnerHarbour
- InnerHarbour
Ik moet zeggen dat hij wel ballen heeft door in plaats van onder te duiken gewoon zich op SM te vertonen.
Ik heb het niet zien aankomen. Hij begon in de CL te keepen dit seizoen en deed dat goed daarna werd hij halverwege het seizoen de vaste keeper en werd eigenlijk met de week sterker met prima reddingen en snelle spelvoortzettingen. Zelfs in de finale was er niets aan de hand in de eerste helft, weird.
Ik ben heel benieuwd hoe hij hieruit gaat komen en of Klopp toch een andere keeper gaat halen.
Ik heb het niet zien aankomen. Hij begon in de CL te keepen dit seizoen en deed dat goed daarna werd hij halverwege het seizoen de vaste keeper en werd eigenlijk met de week sterker met prima reddingen en snelle spelvoortzettingen. Zelfs in de finale was er niets aan de hand in de eerste helft, weird.
Ik ben heel benieuwd hoe hij hieruit gaat komen en of Klopp toch een andere keeper gaat halen.
YNWA
Die heeft z'n laatste wedstrijd voor Liverpool gespeeld natuurlijk.
- InnerHarbour
Dat moet ik nog zien Wim, Klopp kan heel rigoureus zijn maar als je ziet hoeveel kansen die Moreno heeft gehad, nee ik ben er niet van overtuigd dat Karius volgend seizoen niet meer de eerste keeper is.
YNWA
-
Wel echt treurig voor die jongen, wat zal die zich kut voelen.