VolkskrantBayern ‘zeer tevreden’ met 100 dagen Van Gaal
MÜNCHEN - Louis van Gaal heeft indruk gemaakt tijdens zijn eerste honderd dagen in dienst van Bayern München.
Sportief directeur Christian Nerlinger greep het ‘jubileum’ van de Nederlandse coach aan voor een terugblik. ‘Als ik zie hoe er gewerkt wordt, kan ik alleen maar zeer tevreden zijn’, aldus Nerlinger in een interview met de Passauer Neuen Presse dat werd gepubliceerd op de website van de Bayern.
Van Gaal was afgelopen donderdag officieel honderd dagen in dienst bij de ‘Rekordmeister’ van Duitsland. In de Bundesliga neemt Bayern München momenteel slechts de achtste plek in. De peperdure equipe van Van Gaal kijkt al tegen een achterstand aan van acht punten op koploper Bayer Leverkusen. In de Champions League presteert de ploeg met vier punten uit twee duels wel naar behoren. ‘We zijn nu op het punt aanbeland dat we een goede serie moeten neerzetten’, aldus Nerlinger, die net als Van Gaal sinds begin dit seizoen in dienst is bij Bayern München.
De tegenvallende resultaten in de Bundesliga hebben Nerlinger niet verbaasd, zo beweerde hij in het interview. ‘Ik heb voor het seizoen al gezegd dat ik een moeizame start verwacht. De spelers moeten wennen aan het nieuwe tactische concept en de hoge eisen die gesteld worden. Als de automatismen zijn ingeslepen, denk ik dat we zeer succesvol gaan worden.’
Duitsland
Moderator: mods
Re: Duitsland
En als dat niet gebeurt?‘We zijn nu op het punt aanbeland dat we een goede serie moeten neerzetten’, aldus Nerlinger.
Als Bayern slechte resultaten blijft boeken, keert de publieke opinie zich tegen Van Gaal. Daar helpt geen Nerlinger aan.
Het stinkt aan alle kanten!
-
Afwachten dus. Van Gaal heeft in ieder geval een sudderend relletje lopen met Bild na zijn opmerking tegen die journalist dat hij zich moest verdiepen in de materie.
Dat kun je zeggen als je kampioen bent geworden met Bayern, maar niet na 2 wedstrijden waarin je maar een paar puntjes hebt gepakt. Louis pakt het niet echt snugger aan. Zowiezo vraag ik me af of Louis wel helemaal lekker in deze wereld leeft. Dat hele gedoe rond zijn biografie is ook zo zwaar overtrokken. Meneer blaft te pas en te onpas de pers af, maar voor z'n biografie is hij opeens de amicale trainert.
Respect voor de kunde van Louis, maar het is en blijft een hork van een kerel.
Dat kun je zeggen als je kampioen bent geworden met Bayern, maar niet na 2 wedstrijden waarin je maar een paar puntjes hebt gepakt. Louis pakt het niet echt snugger aan. Zowiezo vraag ik me af of Louis wel helemaal lekker in deze wereld leeft. Dat hele gedoe rond zijn biografie is ook zo zwaar overtrokken. Meneer blaft te pas en te onpas de pers af, maar voor z'n biografie is hij opeens de amicale trainert.
Respect voor de kunde van Louis, maar het is en blijft een hork van een kerel.
Whitey on the moon.
Wimpey, hoe gaat het inmiddels met Ludwig von G? Krijgt hij het al benauwd?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Over een kwartiertje mag hij tegen Eintracht. Moet hij winnen, want dat is een directe concurrent.
Het lijkt weer nergens op
Ik kijk niet. Is het zo erg?
Update: oei, Bayern staat achter. Het wordt penibel voor Ludwig.
Update: oei, Bayern staat achter. Het wordt penibel voor Ludwig.

Het zou mij niet verbazen als hij er uit vliegt vandaag.
Nu al? Is dat niet wat vroeg?
Hoe zou het komen? Te weinig kwaliteit? Geen klik met de spelers?
Hoe zou het komen? Te weinig kwaliteit? Geen klik met de spelers?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Robben redt 'em. 1-1.
Vroeg is het wel, maar als je ziet wat hij heeft mogen investeren en als je daarna kijkt naar wat hij presteert (verlies tegen Bordeaux in de CL meegerekend), valt het natuurlijk vies tegen. Hij bungelt ergens rond de 10de plek als hij vandaag verliest.
-
- AT Toto winner 15/16
Als ie vandaag niet wint is het extra leuk om naar Die Sportschau te kijken op de ARD. Tjonge wat doet Van Gaal het slecht zeg.
Ik vind dat niet zo vreemd. Hij moet eerst zijn spelers hersenspoelen, daarna kan hij pas presteren.
-
- AT Toto winner 15/16
Alsnog de 2-1.. kutzooi
[Van Gaal-mode]Dit is het bewijs dat de spelers me begrijpen.[/Van Gaal-mode]
Ik snap dit soort opmerkingen echt niet, hoe kun je iemand die zoveel voor Ajax betekent heeft dat gunnen? Toen hij trainer van AZ was, en daarmee concurrent van Ajax, hoopte ik ook dat hij verloor maar nu gun ik hem het beste.brigade zuid schreef:Alsnog de 2-1.. kutzooi
Beetje triest.
Ik hoop dat hij nog een tijdje trainer blijft, want ik vermaak me kostelijk met hem. 
Ik gun ex-Ajacieden (spelers en trainers) niets slechts, maar als ze niet presteren maakt het me ook niet uit. Ik ben fan van Ajax, niet van Van Gaal, Huntelaar of Sneijder. Zodra die lui weg zijn bij Ajax, houdt het voor mij op.

Ik gun ex-Ajacieden (spelers en trainers) niets slechts, maar als ze niet presteren maakt het me ook niet uit. Ik ben fan van Ajax, niet van Van Gaal, Huntelaar of Sneijder. Zodra die lui weg zijn bij Ajax, houdt het voor mij op.
Yep, zo zie ik het ook.joey schreef:Ik gun ex-Ajacieden (spelers en trainers) niets slechts, maar als ze niet presteren maakt het me ook niet uit. Ik ben fan van Ajax, niet van Van Gaal, Huntelaar of Sneijder. Zodra die lui weg zijn bij Ajax, houdt het voor mij op.
Is natuurlijk wel een verschil met wat BZ eigenlijk zegt. Die hoopt dat Van Gaal op z'n bek gaat.
Of hij wil gewoon dat die kutclub verliest. Zo denk ik er ook over, namelijk.Enganche schreef:Is natuurlijk wel een verschil met wat BZ eigenlijk zegt. Die hoopt dat Van Gaal op z'n bek gaat.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
-
- AT Toto winner 15/16
Is zn eigen schuld met zn abnormale gedrag altijd. Verder heeft Beloki ook gelijk.Enganche schreef:Is natuurlijk wel een verschil met wat BZ eigenlijk zegt. Die hoopt dat Van Gaal op z'n bek gaat.
Gisteren was ie weer vre-se-lijk. Hij had Toni naar de kant gehaald in de slotfase en Van Buyten naar voren gestuurd. Wie maakt de winnende? Juist.
Reden voor Ludwig om een vinger naar z'n slaap te brengen ten teken dat ie het zo goed had uitgedokterd.
Feest's idool MdM is altijd goed voor een paar slippertjes, maar hij maakt er minder dan Badstuber. Snap niet dat Ludwig zo'n liability blijft opstellen...
Reden voor Ludwig om een vinger naar z'n slaap te brengen ten teken dat ie het zo goed had uitgedokterd.
Feest's idool MdM is altijd goed voor een paar slippertjes, maar hij maakt er minder dan Badstuber. Snap niet dat Ludwig zo'n liability blijft opstellen...